Onko Fractal Define XL R2 (2013) vielä varteenotettava kotelo, täysihintaisena?

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Jimm'sillä on harmaata mallia suorastaan erittäin hyvin saatavilla (tukkurilla), sillä kyseessä on myynnistä poistunut kotelo (ei listattu myöskään Fractalin ODD-sivulla). Anandtechin arviossa ilmoitettu 129 dollarin MSRP ei ainakaan ole tullut alas liki vuosikymmenessä.

Eniten minua vetää puoleensa kotelon peräti neljä 5.25''-laitepaikkaa, joita missään Fractalin tämänhetkisessä kotelossa ei ole kahta enempää. Em. arviossa valitetaan ajoittaisesta kokoamisen vaikeudesta ja ainakin toivon, että moderneissa kopissa on selkeästi ohitettu vuoden 2013 mallit, myös arvokkaamman pään suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Mielenkiinnosta kyselen, mihin tarvitset useampia 5.25" paikkoja, tai paikkaa ylipäätään?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 403
Minulla on tämä Define XL R2.
On varsin hyvä kotelo.
Ainoa "puute" on, että koteloon saa max. 280 mm AIO:n kiinni, mutta toistaiseksi se on riittänyt.
Ei tähän kyllä ollut yhtään vaikeampaa saada emolevyä yms toippeita koottua kuin muihinkaan käyttämiini koteloihin.
Itselläni on 2kpl 5,25" laitepaikkaa käytössä, ja 3,5" kovalevyjä on tällä hetkellä kiinni 7 kpl.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 348
Huono kotelo vesileikkeihin, mutta muutoin jykevä, painaa kun synti, paljon tilaa kilkkeille jos on jotain mikä menee 5.25" tai 3.5" paikkoihin. Poistunut malli koska aika vähän ajanut noiden 5.25" ja 3.5" -paikkojen ohi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 093
USB-C taitaa puuttua etupaneelista :)

No ei, ilmanvirtamuutokset ne on tärkeimpänä muuttuneet tässä. Ylhäällä on tukittu moduventillä ne kaksi tuuletinpaikkaa ja jos ne ottaa pois, ei varmaan ole mitään pölysuojausta. Lisäksi nuo kovalevypaikat ja asemapaikat tukkii sitä ilmanottoa edestä..

..mutta sivussa on paikka tuulettimelle ja se on parannus, joka on uusista koteloista jäänyt pois (koska ikkuna).
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Ei tähän kyllä ollut yhtään vaikeampaa saada emolevyä yms toippeita koottua kuin muihinkaan käyttämiini koteloihin.
Fractalin kotelot kehittyneet mielestäni aika paljon käyttäjäystävällisemmiksi. Esim. tuoreesta Meshify 2:sta lähtee 80% kattopaneelista irti, joka helpottaa emolevyn, AIO-jäähyn yms. asentamista.

Itsekin ihmettelen mihin tarvitsee 5,25"-paikkoja?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 403
Fractalin kotelot kehittyneet mielestäni aika paljon käyttäjäystävällisemmiksi. Esim. tuoreesta Meshify 2:sta lähtee 80% kattopaneelista irti, joka helpottaa emolevyn, AIO-jäähyn yms. asentamista.

Itsekin ihmettelen mihin tarvitsee 5,25"-paikkoja?
Minulla on yhdessä slotissa Blu-Ray-asema (vanhoja peruja, ei paljonkaan käyttöä).
Toisessa tällainen kehikko, jossa on emolevy headereilta tuotuna usb-c gen 2 (10 Gbps), 3 x usb 3.1 gen2 ja 2x QC3.0 -pikalautausliittimiä.
Toimii samalla myös usb hubina, ja lisävirtaa tulee SATA-virtaliittimestä.

1635933833156.png


Kahteen ylimääräiseen 5,25" paikkaan voisi laittaa vaikka yhden tällaisen, mutta ei toistaiseksi ole ollut tarvetta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
159
viisi minuuttia meni emon istuttamisessa. en ymmärrä mitä vaikeaa siinä muka on. itse ostin tämän noin vuosi sitten koska menin hankkimaan emolevyn joka ei vaan mahdu normi-koteloon. ok kotelo vaikka " vanhanaikainen". painaa riittävästi.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
182
Itsellä on tämä koppa kotipalvelinkäytössä. 5,25 paikoissa mulla on kuvien kovalevytelakat. Painaa kuin synti.
1370046290037213117.jpgMB996SP-6SB-3.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 195
Viestejä
4 194 458
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom