Ongelma (XP pro 32 / DVB Viewer pro)

Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Olen tässä yrittänyt selvitellä sellaista onskelmaa, että aika ajoin yllämainittu masiina on alkanut kenkkuilemaan. Aiemmin kone toimi täysin normaalisti niin kauan, kunnes tuli sähkökatko tai jokin muu ulkopuolinen ymmärrettävä syy. Tarkoittaa, että aiemmin kone toimi ainakin vähintään vuoden ilman mitään omaa ongelmaa.

Nyt on alkanut omia aikojaan ilmaantumaan sellaista, että kone tipahtaa pois normaalista verkosta jolloin siinä olevaan DVB viewer pro ohjelmaan ei pääse koskemaan, kuten ei muillakaan windows verkon ohjelmilla. Ping kyllä tuntuu vastaavan normaalisti. tätä voi tapahtua viikoittainkin. Windows itse ei havaitse verkossa mitään ongelmia vaikka vika on päällä.

Tälläisessä jumitilanteessa kone kuitenkin toimii omalla työpöydällään ihan normaalin oloisesti. Logeissa ei ole mitään merkintöjä, eikä tehtävissä näy esim kaatunutta ohjelmaa.

Sellaisen kummallisuuden olen pistänyt merkille, että jos tässä tilanteessa painaa virtanappia sammuutaakseen koneen, niin ensimmäisellä painalluksella kone ei tee muuta, kuin se palautuu pois tuosta vikatilastaan normaaliksi. Toisella painalluksella kone alkaa sitten normaalin sammutuksen ja sammuu sitten kuten pitääkin. Esimerkiksi nyt juuri painoin yhden painalluksen virtanapista, mutta mitään erikoista näkyvää ei työpöydällä tapahtunut, mutta kone palasi myös verkon kautta tapahtuvaan normaaliin käyttöön. Ainoastaan Windowsin logiin tuli uusi merkintä, että "virrankatkaisu epäonnistui".

Kone on aina päällä eikä mitään unitiloja tjms ole käytössä. Koneeseen ei kosketa ikinä, vaan se on pelkkä DVB masiina ilman näppistä tjms.

En ole löytänyt mitään ratkaisevaa selitystä tai vinkkiä netistä. Kukaan ole valitellut ihan vastaavaa vaivaa ainakaan omien hakujeni mukaan. Eräs ratkaisuehdotus sammutusongelmiin on ollut ohjelmisto/ajuriohgelma, mutta en siis löydä itse merkkiä sellaisesta. Lisäksi minulla ongelma tavallaan paremminkin ratkeaa sammutuksessa.

Miten täällä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 700
Viestejä
4 189 525
Jäsenet
70 784
Uusin jäsen
juged

Hinta.fi

Ylös Bottom