Ongelma tietokoneen näytössä

Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
4
Hei,

mikähän ihme aiheuttaa liitteen kuvan vian näytössä? Se katoaa, kun muutaman kerran vaihdan pienempään resoluutioon ja takaisin alkuperäiseen. Näytönohjaimen ajurit ovat ajan tasalla.

Alussa tuli silloin tällöin ruudulle käynnistyksen jälkeen, mutta nyt taitaa olla joka kerta ja tuo alue on isontunut.

Onko kokemuksia? Olisin kiitollinen, jos joku tietäisi :)

Tämä tietokone:

ja tämä näyttö:
C06A187D-FC58-4DC2-985D-99237C2A14D2.jpeg
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Kokeile saatko otettuva kuvankaappauksen tuosta viasta:
  • Jos vika näkyy kuvankaappauksessa > ongelma näytönohjaimessa
  • Jos vikaa EI näy kuvankaappauksessa > ongelma jossain näytönohjaimen puskureiden (muistin) jälkeen esim., näyttiksen liitin, kaapelin liitin, kaapeli, näyttö jne.
 
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
2
Hei. Itse en osaa kommentoida oikein tuohon vikaan muuta kuin sen mitä olen itse googlesta etsinyt ja omasta kokemuksesta oman näytön kanssa.
Itsellä on MSI'n kaareva näyttö jossa on samsungin paneeli kanssa niinkuin tuossa AOC'ssa niin veikkaisin sitä että tuossa on se samsungin paneeli huonolaatuinen. Minulla toi ongelma on ollut suunilleen puolitoista vuotta ja huomannut että se yleensä lähtee sillä että vaihtaa virkistyystaajuuden 100hz'n tai 120hz'n ja tulee takaisin jos ei odota tarpeeksi kauan mutta aina kun ei käytä sitä näyttöä vähään aikaan niin se tulee takaisin.

Jos sulla on tossa näytössä vielä takuuta niin kävisin viemässä sen takaisin sen takia koska tuo on aika iso ongelma minkä löytää jotakuinkin helposti netistä monesta eri näytöstä mitkä ovat kaarevia ja käyttävät samsungin paneeleita. Todennäköisintä on että se on ottanut iskua jostain tai muuten vain hajoamassa.
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
4
Kiitos. Otin screenshotin ja ei näkynyt ongelmaa, kun liitin sen Painttiin.

Uskoisin, että vika on silloin näytössä. Millä nimellä tämä ongelma löytyy Googlesta? Minulla on vielä noin puoli vuotta takuuta tässä jäljellä, joten taidan viedä Giganttiin takaisin Ainoa huoli on vaan, että tuossa näytössä on pieni kolhu näyttöpaneelissa, joka on tullut joskus muuton yhteydessä. Mietin, että sanooko Gigantti heti vian johtuvan siitä. Kauan toiminut sen jälkeen, mutta nyt viime päivinä alkanut pahenemaan.

Tosiaan nuo virkistystaajuuden vaihtaminen alemmaksi auttaa näköjään. 144hz tulee poikkeuksetta aina tuo ongelma, mutta kun vaihtaa 60hz niin se häviää.
 
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
2
En nyt oikein osaa kertoa millä nimikkeellä se suoraan löytyisi googlesta kun itse etsin tuota vaan googlettamalla tyyliin "samsung curved monitor horizontal lines" tai "msi curved monitor horizontal lines" ja sieltä menin sitten googlen kuviin ja sieltä foorumi postauksiin missä oli sama ongelma kyseessä kun näki niistä kuvista.
Tuo ongelma kyllä kanssa ilmeisesti voi johtua lämpötilasta kanssa, jotkut sanovat että tuo on yleinen ongelma samsungin monitoreissa kylmissä olosuhteissa mikä myös saattaa sopia hyvin yhteen tuon kanssa että viime päivinä on alkanut pahenemaan.
En tiedä oikein että sanooko Gigantti heti vian johtuvan jostain pienestä kolhusta näytössä, se on mahdollista että sanovat semmoin jos huomaavat sen kolhun siinä.
Toivon mukaan Gigantti vaihtaa tuon näytön johonkin muuhun näyttöön sen jälkeen kun näkee tuon ongelman.

Edit:
Tässä on linkki yhteen Reddit postaukseen missä on tämä sama ongelma ja yhteinen tekijä olisi teoriassa se paneeli sekä kylmät olosuhteet : Samsung CFG73 24" issue at cold weather?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 785
Hei,

mikähän ihme aiheuttaa liitteen kuvan vian näytössä? Se katoaa, kun muutaman kerran vaihdan pienempään resoluutioon ja takaisin alkuperäiseen. Näytönohjaimen ajurit ovat ajan tasalla.

Alussa tuli silloin tällöin ruudulle käynnistyksen jälkeen, mutta nyt taitaa olla joka kerta ja tuo alue on isontunut.

Onko kokemuksia? Olisin kiitollinen, jos joku tietäisi :)

Tämä tietokone:

ja tämä näyttö:
Minulla Samsungin 32" näyttö on alkanut tehdä vähän samaa. Asia on korjaantunut DP-kaapelin käytöllä tai antamalla sen "lämmetä" hetki ja käynnistämällä näyttö (ei tietokone) uudelleen.

Kyllä se näytössä on tuo vika. Tällä kertaa ei ole pakettimikro syyllinen..

Omat ongelmat ei tule työläppärillä, kun HDMI:n tiputtaa 60Hz. Lisäksi näyttö sanoo, että sen HDMI ei virallisesti tue enempää (ainakaan kaikissa liitännöissä). DP-kaapelilla pelittää kakkoskone siinä näytössä tälläkin hetkellä. Työläppärissä Intelin integroitu, kakkoskoneessa GTX 1080 ja toisena ruutuna telkkari, johon ei tule näitä artifakteja.

Uskoisin, että vika on silloin näytössä. Millä nimellä tämä ongelma löytyy Googlesta? Minulla on vielä noin puoli vuotta takuuta tässä jäljellä, joten taidan viedä Giganttiin takaisin Ainoa huoli on vaan, että tuossa näytössä on pieni kolhu näyttöpaneelissa, joka on tullut joskus muuton yhteydessä. Mietin, että sanooko Gigantti heti vian johtuvan siitä. Kauan toiminut sen jälkeen, mutta nyt viime päivinä alkanut pahenemaan.
Gigantti ei voi evätä takuuta sen perusteella. Jos kolhu ei ole ongelmakohdassa, niin ihan vaan pokkana jätät todistustakuun Gigantille. Jos mussuttavat, niin kuluttajaneuvojaa peliin. Minulla on samantyylinen tapaus tästäkin: Tietokonekaupasta J ostamani powerin tuuletin hajosi. Sitten otin poweria vähän kovakouraisesti irti koneesta, niin yksi SATA-liitin halkesi. Tämä viallinen liitin ei voinut aiheuttaa powerin rikkoutumista, niin vaadin, ettei siitä tule mitään vähennyksiä ja saan rahat takaisin 100% tai uuden powerin tilalle. Sitten kauppa J väitti, että viallinen SATA-liitin on aiheuttanut powerin rikkoontumisen, maksanko heille 50€ tämän huomaamisesta vai pitävätkö he powerin ja minä en saa mitään. Hirveä vääntö (jossa tosiaan oli kuluttajaneuvoja mukana) ja loppupeleissä sain uuden virtalähteen. Pointtina on nyt se, että sinun risa SATA-liitin on tuo kolhu ja ihan muualta (toivottavasti) on näyttö mennyt rikki. Gigantin pitää todistaa, että näyttö on mennyt rikki sinun touhujesi seurauksena ja täältä käsin näyttää siltä, etteivät he siihen pysty.

Lisäksi olen saanut Gigantilta parasta takuupalvelua Suomen tietokoneliikkeistä. Tosin jonotus on kestänyt jopa tunnin, mutta sen jälkeen on asiat hoituneet heti paikanpäällä. Kaikkien kauppojen kanssa ei ole tosin ollut ongelmia. Ja Gigantin takuupalautukset oli rikki niin, että sen näki heti kytkemällä virrat tuotteeseen.

--

..ja en omaa ongelmaani ole edes yrittänyt takuuseen, koska se ei ilmene DP-kaapelilla, eikä HDMI:llä (yli 60Hz). Kun on vielä pikselit kaikki kunnossa näytössä ja olen sen kerran jo vaihdattanut (edellisessä oli kuolleita pikseleitä), niin enpä siihen rumbaan enää lähde.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 418
Viestejä
4 332 830
Jäsenet
72 208
Uusin jäsen
Perhana00

Hinta.fi

Ylös Bottom