[Ongelma selvisi] Kuva sekoilee

Liittynyt
13.02.2022
Viestejä
6
Osaisiko joku antaa suuntaa mistä etsiä vikaa kun oman tarkastelun tuloksena kaikki vaikuttaisi olevan ok, mutta kun ei ole?

Kuva pysähtyy ja pirstoutuu täplille jonkun ajan päästä. Toiminut n. vuoden hyvin ja nyt alkoi tätä tekemään. Vian ilmaantuminen riippuu mitä koneella tekee, eli miten lämpiää. Tosin en ole huomannut että hälyttäviä lämpöjä olisi näyttiksessä tms. mutta jonkinlaista lämpöongelmaa silti epäilen. Voiko olla jotain esim. emossa kun kone saattaa käynnistyä jonkun ajan päästä itse uudelleen ja käynnistyessään toimii taas ok?

- Näytönohjain Nvidia Quadro P6000
- Emo MSI Meg X570 Unify
- Prossu Ryzen 9 5950X
- Poweri 1kW Phanteks

Kotelo neljällä jäähyllä + prossun vesijäähy (2 tuuletinta).
 

Liitteet

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
602
Näyttiksen muistit.
1. kokeile manuaalisesti asettaa muistit toimimaan esim max kellotaajuudella koko ajan. Tapahtuuko samaa vielä?
2. vanha kunnon uunituskikka, jos ei mitään muuta keksi.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Ota kuvankaappaus silloin kun ongelma on päällä:
  • Ongelma näkyy myös kuvankaappauksessa -> näyttiksessä ongelma
  • Ongelma EI näy kuvankaappauksessa -> ongelma jossain muualla (näyttö, kaapeli, liittimet..)
 
Liittynyt
13.02.2022
Viestejä
6
Kiitos vastauksista.

Näyttiksen muistit.
1. kokeile manuaalisesti asettaa muistit toimimaan esim max kellotaajuudella koko ajan. Tapahtuuko samaa vielä?
2. vanha kunnon uunituskikka, jos ei mitään muuta keksi.
1. Kokeilen tätä kun saan koneen pysymään päällä. Menee siis "näyttö" jumiin ja en tiedä onko varsinaisesti päällä vai pelkästään näyttö jäässä (+täplää täynnä). Käynnistyy kyllä itse jonkin ajan päästä mutta aikaa ei jää paljoa katsella kun menee uudelleen jumiin.

2. Tätä en välttämättä lähde kokeilemaan kun voi olla että vaimolta tulee sanomista. :beye:

Ota kuvankaappaus silloin kun ongelma on päällä:
  • Ongelma näkyy myös kuvankaappauksessa -> näyttiksessä ongelma
  • Ongelma EI näy kuvankaappauksessa -> ongelma jossain muualla (näyttö, kaapeli, liittimet..)
Ei ota näyttökuvaa ollenkaan. Tästä voisi olettaa että menee koko kone jumiin?
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
602
Toimiiko kone esim biossissa normaalisti? Vai jäätyykö kuva sielläkin
 
Liittynyt
13.02.2022
Viestejä
6
Ei näköjään pääse edes biossiin, mustaa vaan ja mitään ei tapahdu.:hmm:
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 622
2. Tätä en välttämättä lähde kokeilemaan kun voi olla että vaimolta tulee sanomista. :beye:
Tämä uunituskikka voi ihan oikeasti auttaa. Joillakin saattanut pelittää pitkänkin aikaa sen jälkeen ja kun on taas jotain tullut, niin uudestaan uuniin. :D

Tämä siis jossei osaa itse lähteä näytönohjainta korjaamaan taikka tunne ketään sellaista, joka osaisi.

Harvoin nuo Quadrot hajoavat, tämä saattaa olla peräti ensimmäinen tapaus jonka olen nähnyt. Rikkinäiseen näyttikseen nuo oireet kyllä viittaavat.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
602
näyttiksen jäähyn/tuulettimen toimknta voi olla myös yksi ongelma. Eli katso ettei siellä ole mitään pölypalloa estämässä jäähtymistä. Muussa tapauksessa alkaa kuulostaan rikkinäiseltä näyttikseltä
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Samanlaista kuvaa tuli jollain Nvidian näyttiksellä joskus kauan sitten, oliko muistiongelma vai mikä? En jaksa kaivaa mutta samalta näyttää kuvat kuten vanhassa videopelissä.
 
Liittynyt
13.02.2022
Viestejä
6
Joo itellä tuli mieleen vanha pixelimössö Ikari Warriors. 3D hommia pitäis pyöritellä mutta Ikari Warriorsia saa. Kovin on quadro dementiavaivaiseksi käyny kun tyhjäkäynnilläkin muistaa vaan vanhat hyvät ajat. :D nyt alkoi häröilemään vaikka olisi pelkästään Winkun työpöytä auki ja kone raksuttais tyhjäkäynnillä. Ihmetyttää kun ei biossiinkaa mee...

Näyttiksen jäähy näyttää toimivan. Jonkinlaista virtaustakin tuntuu olevan mutta pitää huomenna repiä näyttis irti ja katsoa tuuletuskanavat onko siellä jotain rottia välissä heikentämässä virtausta.
Ja perhana...Tulipa tässä mieleen että onhan mulla jossain varaston hylyllä toinen P6000 joka odotellut tupla-asennuksen siltaa. Pitääpä kokeilla sitä huomenna niin näkee onko tämä P6000 uunikokeilun tarpeessa.:cool:
 
Liittynyt
13.02.2022
Viestejä
6
Samalta mössöltä näyttää. :x3:

Kortti vaihdettu toiseen Quadroon ja näyttää toimivan eli ensimmäisessä kortissa todennäköisesti vikaa. Tarkemmalla tutkiskelulla näkyy piirilevyssä hieman lämpöjälkeä parissa kohtaa tinauksissa. Luulen että näillä voi olla vaikutusta muistin kapasiteettiin. --> Uuniin! (mutta ei kotona tai tulee sanomista) :lol:

Kiitos kaikille jeesistä. :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 574
Viestejä
4 204 643
Jäsenet
70 919
Uusin jäsen
XJX0

Hinta.fi

Ylös Bottom