Ongelma netin saamisen kanssa

Liittynyt
12.10.2024
Viestejä
2
Hei tarvitsisin apua kun en itse tiedä miten saan langattoman netin koneeseeni tai puhelin kautta jaettua johdolla. Emolevyssä ei ole ilmeisesti wifiä niin voiko ostaa jonkun USB jutun jonka kautta saa jaettua vai pitääkö ostaa uusi emolevy jossa olisi Wi-Fi.
Voisiko joku auttaa kun itse en tosiaan tiedä?
 
Ohjeet Androidille:

Ohjeet Applelle:

Nämä ohjeet jos käytetään kännykkäliittymän nettiä siinä koneessa omalla puhelimella. Jos halutaan käyttää jotain kotona olevaa langatonta verkkoa, niin siihen tarvitaan sopiva esim. USB:n liitettävä langaton verkkokortti esim. TP-LINK TL-WN725N -WiFi-adapteri 8,99, en ota kantaa siihen onko kyseessä paras mahdollinen tuote, mutta hinta on edullinen. Ja samasta kaupasta löytyy myös kalliimpia vaihtoehtoja.

EDIT: Kun et mainitse puhelimesi mallia, niin joudun arvaamaan, mutta esim. Fuj:tech USB-C - USB-A USB3.2 Gen1 -kaapeli, 0,5m 9,99 tuolla kaapelilla saa kännykän kiinni tietokoneeseen, JOS siinä on USB-C liitäntä. Myös pidempiä johtoja löytyy samasta kaupasta.
 
No jos ei aivan kengännauhabudjetilla ole matkassa niin tuon wifi 4 tikku kannattaa kyllä jättää kauppaan homehtumaan kun tekniikka on 15 vuoden takaa :(

Wifi 5 tikun saa parilla kympillä TP-LINK Archer T2U Plus, halvin hinta 17€

Wifi 6 usbiin tarjouksesta 40€
 
Ohjeet Androidille:

Ohjeet Applelle:

Nämä ohjeet jos käytetään kännykkäliittymän nettiä siinä koneessa omalla puhelimella. Jos halutaan käyttää jotain kotona olevaa langatonta verkkoa, niin siihen tarvitaan sopiva esim. USB:n liitettävä langaton verkkokortti esim. TP-LINK TL-WN725N -WiFi-adapteri 8,99, en ota kantaa siihen onko kyseessä paras mahdollinen tuote, mutta hinta on edullinen. Ja samasta kaupasta löytyy myös kalliimpia vaihtoehtoja.

EDIT: Kun et mainitse puhelimesi mallia, niin joudun arvaamaan, mutta esim. Fuj:tech USB-C - USB-A USB3.2 Gen1 -kaapeli, 0,5m 9,99 tuolla kaapelilla saa kännykän kiinni tietokoneeseen, JOS siinä on USB-C liitäntä. Myös pidempiä johtoja löytyy sama

Ohjeet Androidille:

Ohjeet Applelle:

Nämä ohjeet jos käytetään kännykkäliittymän nettiä siinä koneessa omalla puhelimella. Jos halutaan käyttää jotain kotona olevaa langatonta verkkoa, niin siihen tarvitaan sopiva esim. USB:n liitettävä langaton verkkokortti esim. TP-LINK TL-WN725N -WiFi-adapteri 8,99, en ota kantaa siihen onko kyseessä paras mahdollinen tuote, mutta hinta on edullinen. Ja samasta kaupasta löytyy myös kalliimpia vaihtoehtoja.

EDIT: Kun et mainitse puhelimesi mallia, niin joudun arvaamaan, mutta esim. Fuj:tech USB-C - USB-A USB3.2 Gen1 -kaapeli, 0,5m 9,99 tuolla kaapelilla saa kännykän kiinni tietokoneeseen, JOS siinä on USB-C liitäntä. Myös pidempiä johtoja löytyy samasta kaupasta.
Niin joo siis kun haluaisin jakaa puhelimesta netin niin minulla on iPhone ja kun ei nettikorttia koneessa ole niin millainen piuha pitäisi olla kun olen normaalilla laturilla kokeillut mutta se ei onnistu
 
Niin joo siis kun haluaisin jakaa puhelimesta netin niin minulla on iPhone ja kun ei nettikorttia koneessa ole niin millainen piuha pitäisi olla kun olen normaalilla laturilla kokeillut mutta se ei onnistu
No itsellä se onnistuu sillä Applen omalla kaapelilla, toinen pää koneen USB-C liitäntään ja toinen pää puhelimeen, sitten asetusten kautta Oma hotspot päälle. Ainakin aikanaan kun testasin omalla koneella (Windows 10 silloin käytössä) alunperin, niin piti lisäksi olla iTunes asennettuna, että sain koneelle oikean ajurin. Jos ei koneestasi löydy tuota USB-C liitäntää, niin sitten joudut ostamaan sopivan kaapelin koneeseesi ja oletettavasti USB-A (se iso leveä liitin) käy ja sitten valitset sellaisen kaapelin joka käy lisäksi omaan puhelimeesi, esim. tämä kaapeli (USB-C - Lightning) Tietoja Applen USB-C–Lightning-kaapelista - Apple-tuki (FI) sopii omaan puhelimeeni. Jos käytössäsi on uudempi iPhone 15+ niin sitten siihen käy USB-C kaapeli. Tai sitten valitset sopivan USB Wifi sovittimen joita @kajakkivajakki tuossa aiemmin linkkasi ja käytät iPhoneasi langattomasti, tällöin ei ainakaan tarvitse asentaa iTunesia koneelle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 749
Viestejä
4 464 807
Jäsenet
73 797
Uusin jäsen
jani12

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom