Ongelma (itse aiheutettu) firefoxin välilehtien palauttamisessa

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 725
Laitan tämän viestin nyt tännekkin jos saisi isompaa näkyvyyttä kuin tuolla firefox keskustelussa. Ku on kauhia hätä nyt päällä :)
Mozilla Firefox -keskustelu

Eli sama teksti nyt tännekkin alueelle

Menin sitten mokaamaan kun olin sammuttamassa firefox selainta. Mulla on siis asetuksena että se tallentaa aiemman istunnon kaikki välilehdet ja kun avaa firefoxin uudelleen niin ne aukeaa automaattisesti.
Nyt siis sammutin firefoxin ja sitten huomesin että mulla oli toinenkin firefox istunto kaynnissä ja menin senkin sitten sulkemaan. Joten se tallensi sitten vain sen istunnon yhden välilehden kun tuossa vanhemmassa istunnossa oli yli 200 välilehteä auki, jotka siis haluaisin takaisin.
Onko tässä mitään enää tehtävissä että saisin ne vanhat välilehdet takaisin? Vai kirjoittaako toi aina vanhan yli kun ohjelman sammuttaa?
Osa niistä on jo vuosia vanhoja ja en ole niitä kirjanmerkkeihin tallettanut. Ja en voi mitenkään muistaa että mitä kaikkea niissä oli, mutta osa oli tosi tärkeitä.
Nyt ketuttaa ja kunnolla.
No ehkä tästä oppii sen että ei pidä niin pirkuleesti niitä auki.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
531
200 välilehteä, no ei siinä. :D

Tossa joku pasta, koska "sivuhistoria>suljetut välilehdet" -valinta on aika lyhykäinen sun tarpeisiin:


Use this volunteer-created session history recovery tool at your own risk. You’ll grab your session history files from your Firefox profile, input them into the recovery tool, and export the URLs. Here’s how:

  1. Click Open Menu in Firefox (top-right button with three horizontal lines) and select Help > Troubleshooting Information. Or, type or paste about:support in the address bar and press Enter.
  2. In your profile folder, double-click into the sessionstore-backups folder. Save all files here to a safe location, such as Documents or Desktop (you can go back and delete these once you’ve recovered your tabs).
  3. Look for files with a .jsonlz4 or .baklz4 file extension. Upload those files to Session History Scrounger and follow the directions.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 725
200 välilehteä, no ei siinä. :D

Tossa joku pasta, koska "sivuhistoria>suljetut välilehdet" -valinta on aika lyhykäinen sun tarpeisiin:


Use this volunteer-created session history recovery tool at your own risk. You’ll grab your session history files from your Firefox profile, input them into the recovery tool, and export the URLs. Here’s how:

  1. Click Open Menu in Firefox (top-right button with three horizontal lines) and select Help > Troubleshooting Information. Or, type or paste about:support in the address bar and press Enter.
  2. In your profile folder, double-click into the sessionstore-backups folder. Save all files here to a safe location, such as Documents or Desktop (you can go back and delete these once you’ve recovered your tabs).
  3. Look for files with a .jsonlz4 or .baklz4 file extension. Upload those files to Session History Scrounger and follow the directions.
Sain nyt sitten auki ainakin 09.09.2022 tehdystä backupista tabien linkit tuon sivuston kautta. Et ei muuta kuin availemaan niitä linkkejä mutta nyt voisi hiukan karsia että mitä niistä edes avaa ja laittaa väililehtiin.
Reilu 600 tabia toi lista näyttää :) eli niitä olikin hiukan enmmän kuin toi mun arvio reilusta parista sadasta.
Suuret kitokset tuosta neuvosta @luuponen :thumbsup:

Edit. Viestiä muokattu rankasti kun aluksi koitin ihan väärällä tavalla saada niitä tabeja auki.
 
Viimeksi muokattu:

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
531
Sain nyt sitten auki ainakin 09.09.2022 tehdystä backupista tabien linkit tuon sivuston kautta. Et ei muuta kuin availemaan niitä linkkejä mutta nyt voisi hiukan karsia että mitä niistä edes avaa ja laittaa väililehtiin.
Reilu 600 tabia toi lista näyttää :) eli niitä olikin hiukan enmmän kuin toi mun arvio reilusta parista sadasta.
Suuret kitokset tuosta neuvosta @luuponen :thumbsup:

Edit. Viestiä muokattu rankasti kun aluksi koitin ihan väärällä tavalla saada niitä tabeja auki.
600 tabia. ei huono :smoke:

:D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
341
Jatkoa ajatellen kannattaa aina sulkea selain Tiedosto > Sulje selain (CTRL +Shift + Q) -reittiä, tämä sulkee ja tallentaa kaikki avoimet selainikkunat välilehtineen, olettaen että asetuksissa on Vahvista ennen kuin useat välilehdet suljetaan -täppä valittuna.
Oikean yläkulman rastista sulkeutuu vain kyseinen selainikkuna.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 603
Jatkoa ajatellen kannattaa aina sulkea selain Tiedosto > Sulje selain (CTRL +Shift + Q) -reittiä, tämä sulkee ja tallentaa kaikki avoimet selainikkunat välilehtineen, olettaen että asetuksissa on Vahvista ennen kuin useat välilehdet suljetaan -täppä valittuna.
Tallentaako tuo myös toisessa ikkunassa olevat tabit?
Kone aina päällä ja kun muisti loppuu niin bottaan firefoxin (restart) ;) (käytössä linux ilman swappia)
Jatkoa ajatellen käyttäisin kirjanmerkkejä.
Hieno teoria mutta mulla se käytäntö.... jostain tabeja kertyy :)

Firefoxissa on bak? hakemistossa tiedosto jossa on kaikki asetukset ja muut sen olen välillä ottanut talteen,palautus vähän hankalaa.
Joskus mulla oli kanssa nämä tiedostnimet joissa oli tabit muistaako joku lonkalta.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
805
Ihan vaan mielenkiinnosta, miten enää selain toimii nopeasti jos niitä on 600 välilehteä auki, ainakin oma onneton chrome sekoilee jo parilla kymmenellä, toki muistiakin on vain 16 gigaa. Niin ja sulla toki käytössä linux...
 
Liittynyt
26.05.2022
Viestejä
160
Ihan vaan mielenkiinnosta, miten enää selain toimii nopeasti jos niitä on 600 välilehteä auki, ainakin oma onneton chrome sekoilee jo parilla kymmenellä, toki muistiakin on vain 16 gigaa. Niin ja sulla toki käytössä linux...
Tää on kyl jo aika offtopic, mut iha hyvi se toimii jos muistii riittää ja sivulla ei oo jotain susipaskaa javascriptii mikä hirttäis prossun. Yleensä loppuu vaan muistit kesken varsinki chromen kans. Firefoxis voi kans tsiigaa et mihin se kaikki muisti menee kun pistää osoteriville et about:performance mut en tiedä onks chromessa samanlaist...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 158
Koeta vaan rämpätä Control-Shift-T , minulla toimii ainakin kahteen Chrome-ikkunaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 052
Jatkoa ajatellen käyttäisin kirjanmerkkejä. Nuo kun on helppo backupata talteenkin.
Hieno teoria mutta mulla se käytäntö.... jostain tabeja kertyy :)

Firefoxissa on bak? hakemistossa tiedosto jossa on kaikki asetukset ja muut sen olen välillä ottanut talteen,palautus vähän hankalaa.
Joskus mulla oli kanssa nämä tiedostnimet joissa oli tabit muistaako joku lonkalta.

Tarkoittikohan käyttäjä Desgorr välilehtien manuaalista seivaamista kirjanmerkkeihin? Eli jotain välilehteä (niistä kymmenistä tai sadoista) hiiren oikealla ja "Select All Tabs" (tai samma på finska) ja sen jälkeen kun kaikki välilehdet on valittuina jälleen hiiren oikealla jotain välilehteä ja "Bookmark Tabs" jonka seurauksena ne kaikki välilehdet ikäänkuin backupataan johonkin luomaasi kansioon kirjanmerkkeihin. Kansion nimeksi vaikka "Kaikki omat välilehdet backup 18.09.2022".

Sen jälkeen jos tulee myöhemmin tarvetta palauttaa kirjanmerkkeihin "backupatut" välilehdet, niin sitä kansiota vaan kirjanmerkeistä hiiren oikealla ja "Open All Bookmarks".

Harvemmin tulee noin tehtyä, mutta kuvittelisin että noin tuon pitäisi yhä toimia.

Ihan vaan mielenkiinnosta, miten enää selain toimii nopeasti jos niitä on 600 välilehteä auki, ainakin oma onneton chrome sekoilee jo parilla kymmenellä, toki muistiakin on vain 16 gigaa. Niin ja sulla toki käytössä linux...
Mulla on tässä läppärissä millä nyt surffaan 8 gigaa rammia ja 1386 välilehteä auki Firefoxissa. :whistling:
En näe siinä mitään ongelmaa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 950
Tarkoittikohan käyttäjä Desgorr välilehtien manuaalista seivaamista kirjanmerkkeihin? Eli jotain välilehteä (niistä kymmenistä tai sadoista) hiiren oikealla ja "Select All Tabs" (tai samma på finska) ja sen jälkeen kun kaikki välilehdet on valittuina jälleen hiiren oikealla jotain välilehteä ja "Bookmark Tabs" jonka seurauksena ne kaikki välilehdet ikäänkuin backupataan johonkin luomaasi kansioon kirjanmerkkeihin. Kansion nimeksi vaikka "Kaikki omat välilehdet backup 18.09.2022".

Sen jälkeen jos tulee myöhemmin tarvetta palauttaa kirjanmerkkeihin "backupatut" välilehdet, niin sitä kansiota vaan kirjanmerkeistä hiiren oikealla ja "Open All Bookmarks".

Harvemmin tulee noin tehtyä, mutta kuvittelisin että noin tuon pitäisi yhä toimia.
Meinasin vain, että kannattaa opetella käyttämään mielummin kirjanmerkkejä kun avata satoja välilehtiä. Itse kirjanmerkeistä onkin sitten helppo napata backupi. Säästää huomattavasti hermoja kun ei välilehdet katoa taivaantuuliin.
Mutta hyvä vinkki tuokin :tup:

Ja vielä ihan mielenkiinnosta. Miten tuollaisesta määrästä välilehtiä löytää mitään vai onko noillekin olemassa joku haku?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 052
Ja vielä ihan mielenkiinnosta. Miten tuollaisesta määrästä välilehtiä löytää mitään vai onko noillekin olemassa joku haku?
Lähinnä noita välilehtiä kerääntyy melkein automaattisesti sellaisiksi ryppäiksi eri sivustojen tai aihealueiden mukaan ja täbien faviconien värimaailmaa seuraamalla tottuu aika nopeasti osumaan oikeaan paikkaan kunhan ryppäiden järjestyksen pitää jotenkin aisoissa. Normaalisti seivaan vain jotkut poikkeuksellisen tärkeät sivut erikseen kirjanmerkkeihin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 508
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom