OnePlus Nord CE5 tulee Euroopassa myyntiin karsitulla akulla

NeliYgönen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
02.07.2020
Viestejä
434
1751528539096.png

OnePlussan tuleva Nord CE5 -älypuhelin näyttää saavan ainakin Intiassa todella järeän 7100 milliampeeritunnin akun, mutta Euroopassa – mukaan lukien Suomessa – valmistaja mainostaa puhelimen akkukapasiteetin olevan "vain" 5200 mAh. Vaikka matalampi lukemakin lupaa hyvää akunkestoa, on kapasiteetin alueellinen vaihtelu mielenkiintoista ja saattaa harmittaa joitain potentiaalisia ostajia.

OnePlus Nord 5 -mallit julkaistaan ensi viikon tiistaina 8. heinäkuuta.

Lähde: SuomiMobiili
 
Viimeksi muokattu:
Olisi voinut kiinnostaa nimenomaan tuon akun takia, mutta ei kyllä muuten. Jääköön kauppaan.
 
Iso akku tuossa hintaluokassa olisi ollut juurikin yksi keskeisimmistä tuon luurin "vetonauloista". Erikoista että se piti nerfata. :bored:
 
Mä olisin lähtenyt veikkaamaan enemmän nfc tai joku dual sim .
 
Intiaan voi markkinoida olemattomia milliamperitunteja ja puhelin saa räjähtää käsiin?
Intiassahan ei saa myydä juuri muita kuin intiassa valmistettuja. Olisiko eri valmistajan akku siellä tehdyissä.

edit näyttää etti oneplussan akkuvalmistajalla ole tehdasta intiassa, eli varmaan kyse uuden akkutekniikan sisään ajosta.
 
Viimeksi muokattu:
@Juha Kokkonen Voisitteko kysellä, miksi tähän tulee noin paljon pienempi akku ku Intiaan?
Liekö samaa kun muillakin:

The Honor Magic 7 Pro has a smaller battery in the European (EU) version compared to the Chinese version due to EU regulations. Specifically, the EU version has a 5270mAh battery, while the Chinese version has a 5850mAh battery. This difference is likely due to the EU's RF shielding rules, which may have made it more cost-effective for Honor to reduce the battery size rather than implement the necessary changes to meet the regulations.
 
Viimeksi muokattu:
OnePlus Nord 5:n revikan kommenteista:

Battery cells over 20 Wh, so 5400 mAh @3.7 V, are defined as dangerous goods. It therefore needs proper packaging and the amount you can ship in one package is more limited and you might not be able to ship with certain other flammable materials.
So the reason is just shipping cost. It is more complicated to ship.

I highlight "battery cell". A battery made of two battery cells is allowed to have a higher capacity without falling under this regulation. That's why you find phones with >5400 mAh in Europe. Modern batteries with SiC cathode are not (yet?) available with dual cells. They are all large single cell batteries, which would fall under the regulation.

 
Ainakin Suomen sisällä tähän löytyy hyvä ohjeistus matkahuollolta. Liian iso akku menee VAK-lähetyksenä:

Litiumikennojen kohdalla tuo 20 Wh alkaa täyttymään uusissa puhelimissa ku akkukoot on kasvanu:
1752123536399.png

Läppäreissä sit on polyymeriakut niin mennään tuolla 100 Wh -rajoituksella.

Tuli uusien OnePlus 13R puhelinten kohdalla tää vastaan kun ei Postin seurantakoodi näyttänyt lähetykselle yhtään mitään, sain aspasta vastauksen että VAK-lähetyksiä ei pysty postin seurantakoodilla seuraamaan ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kanttaa huomioida, että erilliset akut ja laitteen mukana tulevat tai laitteen kanssa pakattuna olevat akut sisältävät eri rajoituksia. Lisäksi lento ja rahtiliikennettä koskevat eri säännöt ja merkinnät poikkeavat toisiaan. Esim Litiumioniakut 3480 (erillisakku) vs 3481 laitteeseen asennetut tai laitteen mukaan pakatut litiumioniakut. Lithium metalli 3090 vs 3091.

Edit. tuossahan ne olivatkin listattuna. Olisi pitänyt lukea tarkemmin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 859
Viestejä
4 842 727
Jäsenet
78 312
Uusin jäsen
Jankkoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom