OnePlus 6T on varustettu näytön alle sijoitetulla sormenjälkitunnistimella

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 272
oneplus-6t-lockscreen.jpg

OnePlus on vahvistanut CNET-sivustolle tulevan 6T-älypuhelimensa hyödyntävän näytön alle sijoitettua sormenjälkitunnistinta.

OnePlussan mukaan puhelimen lukitus avataan useita kertoja päivässä ja näytön alle sijoitettu tunnistin helpottaa siihen vaadittavia toimenpiteitä. Ominaisuus oli alunperin tarkoitus tulla jo 5T-malliin vuosi sitten, mutta tuolloin tekniikka ei ollut vielä tarpeeksi kypsää riittävän sujuvan käyttökokemuksen takaamiseksi.

Uuden tunnistintekniikan vuoksi OnePlus 6T:n rakenne on paksuuntunut 0,45 mm:llä ja laitteen sisuskaluja on pitänyt uudelleenjärjestellä. Näytön alle sijoitetun sormenjälkitunnistimen käytöstä voi myös päätellä, että 6T:ssä on edeltäjiensä tapaan AMOLED-näyttö.

OnePlussan julkaiseman lukitusnäyttökuvan perusteella 6T:n julkaisu saattaa tapahtua lokakuun 17. päivä.

Lähde: OnePlus 6T will have an in-screen fingerprint sensor, OnePlus confirms
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
234
Ei kannata ikinä ostaa uutta, kun aina tulee uutta:) Tästä lähtien taidan siirtyä ostamaan ainoostaan T malleja. Toisaalta taas sanottiin, että "eei mitää T mallia oo tulossa">ja rahat ryöstetty onnistuneesti:D

Edit: Oneplus 6 siis itellä
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Mitähän muuta uutta tulee, varmaan se näytön topnotsi muuttuu pisaraksi.

Sormenjälki ihan ok tuolla takana kun siihen on tottunut.
Toimiikokaan toi 6T lukija kun näyttö on poispäältä/pimeenä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Tätä tässä on itse odoteltu korvaamaan 3T. Jos vuodenvaihteen tienoolla hankkisi, kun silloin on kaksi vuotta edellisellä täynnä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 417
Mitähän muuta uutta tulee, varmaan se näytön topnotsi muuttuu pisaraksi.
Toivottavasti ainakin:
- Stereokaiuttimet tuolla muiden hyödyntämällä tavalla eli kuulokekaiutin + pääkaiutin
- Se uusi ja nopeampi warp charge tai/ja langaton lataus
- Joitain kamerapäivityksiä (huhuissa ollut kolmen kameran setup)
(- Mahdollisesti tähän huhuiltu SD855 vaikka vähän epäilen tätä.)

Huhujen perusteella ainakin tämä 6T vaikuttaa poikkeuksellisen suurelta päivitykseltä. Itse ainakin olen odotellut tuota notchin pienenemistä ja sormenjäljenlukijaa näytössä. Sitten jos vielä saavat sen uuden pikalatauksen tai stereokaiuttimet niin oletettavasti nykyinen OP3 päivittyy tähän.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Toivottavasti ainakin:
- Stereokaiuttimet tuolla muiden hyödyntämällä tavalla eli kuulokekaiutin + pääkaiutin
- Se uusi ja nopeampi warp charge tai/ja langaton lataus
- Joitain kamerapäivityksiä (huhuissa ollut kolmen kameran setup)
(- Mahdollisesti tähän huhuiltu SD855 vaikka vähän epäilen tätä.)

Huhujen perusteella ainakin tämä 6T vaikuttaa poikkeuksellisen suurelta päivitykseltä. Itse ainakin olen odotellut tuota notchin pienenemistä ja sormenjäljenlukijaa näytössä. Sitten jos vielä saavat sen uuden pikalatauksen tai stereokaiuttimet niin oletettavasti nykyinen OP3 päivittyy tähän.
Jeps, kyllä stereokaiuttimien puute on jotenkin se aika iso puuttuva pala. Eiköhän ne joskus ymmärrä, mutta luulen että ei vielä 6T. OnePlus yrittää kyllä parantaa monoäänen toimivuutta Diracin kanssa, mutta niin rajat tulevat vastaan enemmin tai myöhemmin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Ei kannata ikinä ostaa uutta, kun aina tulee uutta:) Tästä lähtien taidan siirtyä ostamaan ainoostaan T malleja. Toisaalta taas sanottiin, että "eei mitää T mallia oo tulossa">ja rahat ryöstetty onnistuneesti:D

Edit: Oneplus 6 siis itellä
Oliko tuo kerrottu noin myös 6:n kohdalla..? Itse aikanaan ostin OPO 3:n heti julkaisusta, ja silloin luvattiin myös, ettei uutta mallia tule ainakaan vuoden sisällä ja kaikki kehitystyö tehdään tälle mallille. No, tulihan sieltä hetikohta se T -malli. Tuosta innostuneena sitten myin puhelimen veke, enkä sen jälkeen ole koskenut OnePlussaan... Olen kyllä olen ollut ihan tyytyvänen päätökseeni
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
234
Oliko tuo kerrottu noin myös 6:n kohdalla..? Itse aikanaan ostin OPO 3:n heti julkaisusta, ja silloin luvattiin myös, ettei uutta mallia tule ainakaan vuoden sisällä ja kaikki kehitystyö tehdään tälle mallille. No, tulihan sieltä hetikohta se T -malli. Tuosta innostuneena sitten myin puhelimen veke, enkä sen jälkeen ole koskenut OnePlussaan... Olen kyllä olen ollut ihan tyytyvänen päätökseeni
Eisitä suoraan sanottu. Muistaakseni jotain netissä pyöri, että pete lau olis sanonu, ettei 6T ole tulossa. Toki "eine oo ikinä varmoja julkaseeko T mallia"....halutaan kuitenkin kaikki irti 3, 5, 6 malleista ja sit tulee T malli ja sillä taotaan lisää rahaa:D
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 272
Oliko tuo kerrottu noin myös 6:n kohdalla..? Itse aikanaan ostin OPO 3:n heti julkaisusta, ja silloin luvattiin myös, ettei uutta mallia tule ainakaan vuoden sisällä ja kaikki kehitystyö tehdään tälle mallille. No, tulihan sieltä hetikohta se T -malli. Tuosta innostuneena sitten myin puhelimen veke, enkä sen jälkeen ole koskenut OnePlussaan... Olen kyllä olen ollut ihan tyytyvänen päätökseeni
Eisitä suoraan sanottu. Muistaakseni jotain netissä pyöri, että pete lau olis sanonu, ettei 6T ole tulossa. Toki "eine oo ikinä varmoja julkaseeko T mallia"....halutaan kuitenkin kaikki irti 3, 5, 6 malleista ja sit tulee T malli ja sillä taotaan lisää rahaa:D
Juttelin MWC:ssä Pete Laun kanssa ja jo tuolloin sanoi, että tämä kahden mallin päivityssykli on heillä nyt ainakin tällä hetkellä käytössä ja päivitysmalli tulee todennäköisesti loppuvuodesta.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
636
Kasvojentunnistus toimii oneplussissa kuin se kuuluisi junanvessa. Mitään sormia tarvita
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Nopeuden osalta kyllä, mutta tietoturvan kannalta ei niinkään. OP6:n kasvojentunnistusta voi huijata hyvällä tulosteella.
No mutta tällänen tavallinen talliainen kun puhelinta käyttää niin mitä väliä toisaalta (vai onko)? Jos nyt puhelin varastetaan niin luulisi nyt että saa muullakin keinoin puhelimen auki kun ettimällä jonkun hyvän kuvan tai tietämällä ihmisen henkilöllisyysen ja ottamalla jonkun fb kuvan.

Itse en ainakaan sillä tavalla nyt pelkää turvallisuuden puolesta kunhan toimii hyvin ja kukaan vieras ei nyt puhelinta saa auki omalla naamalla. Sivistäkää toki jos olen väärässä.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 272
No mutta tällänen tavallinen talliainen kun puhelinta käyttää niin mitä väliä toisaalta (vai onko)? Jos nyt puhelin varastetaan niin luulisi nyt että saa muullakin keinoin puhelimen auki kun ettimällä jonkun hyvän kuvan tai tietämällä ihmisen henkilöllisyysen ja ottamalla jonkun fb kuvan.

Itse en ainakaan sillä tavalla nyt pelkää turvallisuuden puolesta kunhan toimii hyvin ja kukaan vieras ei nyt puhelinta saa auki omalla naamalla. Sivistäkää toki jos olen väärässä.
No se on tietysti jokaisen käyttäjän oma valinta, mutta asia on ainakin hyvä tiedostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Nopeuden osalta kyllä, mutta tietoturvan kannalta ei niinkään. OP6:n kasvojentunnistusta voi huijata hyvällä tulosteella.
Ainakin oma OP5T aukeaa broidin naamalla, eikä edes ole identtinen tai näytä kovin samanlaiselta sekä myös minusta otetuilla kuvilla. Sormenjälki on paljon nopeampi kun näytön ei tarvitse olla valmiiksi päällä, kasvojen tunnistaminen on sormenjäljen olemassaolon takia melko turha.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
64
Kun ostin MI A1 ajattelin ettei tarvitse ainakaan kolmeen vuoteen ostaa uutta puhelinta, mutta jos tämän hinta jää alle kuuden sadan niin taitaa löytyä meikäläisenkin taskusta
 

ie1

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Aika läppä tuo kasvojentunnistus sitten :D Onko se missään androidissa yhtä luotettava kuin iphonessa?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 272
Aika läppä tuo kasvojentunnistus sitten :D Onko se missään androidissa yhtä luotettava kuin iphonessa?
Samsungin Galaxy S- ja Note-malleissa on ainakin yhtä luotettava, ellei jopa luotettavampi, koska perustuu iiristunnistukseen. Jos puhutaan puhtaasta kasvojentunnistuksesta, niin Applen taitaa olla luotettavin, joskin en ole senkään luotettavuudesta kovin vakuuttunut.

Näiden etukameralla tehtävien yksinkertaisten kasvojentunnistusten käyttöönotossa kyllä poikkeuksetta mainitaan, että kyseessä ei ole erityisen luotettava tunnistustapa ja että salasana tai PIN-koodi on parempi vaihtoehto.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Uusia vuotoja OnePlus 6T mallista. Kuvassa ei näy sormenjälkitunnista kuten OP6:ssa, joten OP6T:ssä lienee yksi sormenjälkitunnistin näytön alla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 566
Viestejä
4 166 596
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom