- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 2 088
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aivan loistava!Ensimmäistä kertaa meni testiin myös toi fly.io, katsotaan kauanko pyörii ilmaiseksi, tod.näk. laitan offlineen jos alkaa kuluja muodostua...![]()
Joo ei ole tullut hetkeen tutkittua Cloudflaren valikoimaa, muistaakseni jossain vaiheessa ainakin olisi pitänyt löytyä/ostaa oma domain. Ja tuossa kuitenkin pyörii Pythonia/Flask taustalla, niin ihan staattinen hostaus ei ole vaihtoehto.Aivan loistava!
Tuo todennäköisesti pyörisi Cloudflaren free tieriillä myös loistavasti.
Ehkäpä tuonne kokeilen tunkea omat vanhat (ja aika surkeekuntoiset) ps2 pelitHain joskus vuosi sitten apuparia rakentamaan käytettyjen pelien myyntialustaa:Etsitkö ohjelmoijaa -rekrytointiketju
Yllätyksekseni en vielä löytänyt tällaista ketjua IO-Techistä, joten pistetäänpä legendaarinen lanka pystyyn tännekin.bbs.io-tech.fi
## PALVELU
Alunperin tavoitteena oli launchata maalis-/huhtikuussa, mutta aikataulu venähti. Ollaan oltu tuotannossa kuukauden päivät, mutta vasta eilen tultiin varsinaisesti kaapista: Ludi.fi
Eli kyseessä on "kuin Vinted, mutta peleille". Täysin maksuton (ja mainokseton) palvelu käyttäjille pelien myymiselle ja ostamiselle. Kaupankäynti tapahtuu perinteisesti 1-to-1 yksityishenkilöiden välillä, chatin avustuksella, eli me emme puutu itse kaupankäyntiin emmekä vedä mitään välistä
Featureina mm. pelien hinta-arviointi (perustuen eBay US + DE dataan) sekä nopea ja vaivaton myynti-ilmoituksen luominen. Eli käytännössä otat kuvan pelistä / peleistä, lisäät sen ilmoitukseen ja palvelu sitten populoi tuotteet ja niihin liittyvän meta-datan. Myyjän ainoaksi tehtäväksi jää määritellä hinta ja tuotteen kunto. Ja jos ei tiedä hintaa, niin siitä tosiaan saa valistuneen arvion.
(Lisäksi palvelu tunnistaa, josko joku yrittää lähettää omia munakoisokuviaan eikä salli sitä. Ja ainakin toistaiseksi käytössä on myös manuaalinen verify-prosessi)
## KAINO PYYNTÖ
Käykää katsomassa ja pistäkää ihmeessä risuja ja ruusuja. Eniten meitä kiinnostaa, että herättääkö palvelu luottamusta, jotta sinne kirjautuisi sisään ja laittaisi tuotteita myyntiin tai vastavuoroisesti ostaisi jotain?
Ja jos palvelun luonne kolahtaa kohdallesi sekä kaapin perukoilta löytyy vanhoja pelejä, niin luok ihmeessä tunnus ja laita pelit myyntiin
## MARKKINOINTI
Tää on se isoin sudenkuoppa. Miten markkinoida uutta palvelua? Jos siellä ei ole tuotteita eikä käyttäjiä, niin sen uskottavuus on pieni. Tällöin ei mitään rahanarvoista markkinointia voi myöskään puskea, kun ROI on oletettavasti olematon. Kovasti viidakkorumpua yritetään nyt käynnistellä ja pistää enemmän vauhtia tässä viikonlopun / ensi viikon aikana
## TAUSTAA
Tää on "scratch my own itch" -proggis. Eli ostelen ja myyn säännöllisen epäsäännöllisesti (konsoli)pelejä. Eniten tuskastuttaa:
1) huutonetin hitaat läpimenoajat
2) torin tinkaaminen
3) vintedin keskittyminen vaatteisiin ja asusteisiin
4) tisen heikohko retention / engagement
5) facebook -ryhmien meteli ja tarpeeton kommentointi sekä osittain myös luotettavuus ("Jeppe Jauhiainen", liittynyt eilen ryhmään ja myy tuotteita epäilyttävän alhaiseen hintaan)
6) kaikkien yllämainittujen käyttöliittymät sekä "ilmoittamisen tuska" (eli ilmoituksen luomiseen menevä aika ja vaiva)
Täältä io-techistä löytyi taitava full-stackeri. Lisäksi omasta verkostosta yksi designer sekä kanta + infra -osaaja
Aloiteltiin hommat varsinaisesti viime syksynä ja tipotellen tultiin kevääseen, jolloin mielenkiinto valmiiksi saamisesta kiihdytti vauhtia. Ja toki LLM/agentit auttoivat projektia myös eteenpäin.
Eli palautetta kiitos - joko tänne tai sitten samuli@ludi.fi


Alustoista puuttuu käsikonsolit (Gameboyt ja DS:t jne.) kokonaan?!Hain joskus vuosi sitten apuparia rakentamaan käytettyjen pelien myyntialustaa:Etsitkö ohjelmoijaa -rekrytointiketju
Yllätyksekseni en vielä löytänyt tällaista ketjua IO-Techistä, joten pistetäänpä legendaarinen lanka pystyyn tännekin.bbs.io-tech.fi
## PALVELU
Alunperin tavoitteena oli launchata maalis-/huhtikuussa, mutta aikataulu venähti. Ollaan oltu tuotannossa kuukauden päivät, mutta vasta eilen tultiin varsinaisesti kaapista: Ludi.fi
Eli kyseessä on "kuin Vinted, mutta peleille". Täysin maksuton (ja mainokseton) palvelu käyttäjille pelien myymiselle ja ostamiselle. Kaupankäynti tapahtuu perinteisesti 1-to-1 yksityishenkilöiden välillä, chatin avustuksella, eli me emme puutu itse kaupankäyntiin emmekä vedä mitään välistä
Featureina mm. pelien hinta-arviointi (perustuen eBay US + DE dataan) sekä nopea ja vaivaton myynti-ilmoituksen luominen. Eli käytännössä otat kuvan pelistä / peleistä, lisäät sen ilmoitukseen ja palvelu sitten populoi tuotteet ja niihin liittyvän meta-datan. Myyjän ainoaksi tehtäväksi jää määritellä hinta ja tuotteen kunto. Ja jos ei tiedä hintaa, niin siitä tosiaan saa valistuneen arvion.
(Lisäksi palvelu tunnistaa, josko joku yrittää lähettää omia munakoisokuviaan eikä salli sitä. Ja ainakin toistaiseksi käytössä on myös manuaalinen verify-prosessi)
## KAINO PYYNTÖ
Käykää katsomassa ja pistäkää ihmeessä risuja ja ruusuja. Eniten meitä kiinnostaa, että herättääkö palvelu luottamusta, jotta sinne kirjautuisi sisään ja laittaisi tuotteita myyntiin tai vastavuoroisesti ostaisi jotain?
Ja jos palvelun luonne kolahtaa kohdallesi sekä kaapin perukoilta löytyy vanhoja pelejä, niin luok ihmeessä tunnus ja laita pelit myyntiin
## MARKKINOINTI
Tää on se isoin sudenkuoppa. Miten markkinoida uutta palvelua? Jos siellä ei ole tuotteita eikä käyttäjiä, niin sen uskottavuus on pieni. Tällöin ei mitään rahanarvoista markkinointia voi myöskään puskea, kun ROI on oletettavasti olematon. Kovasti viidakkorumpua yritetään nyt käynnistellä ja pistää enemmän vauhtia tässä viikonlopun / ensi viikon aikana
## TAUSTAA
Tää on "scratch my own itch" -proggis. Eli ostelen ja myyn säännöllisen epäsäännöllisesti (konsoli)pelejä. Eniten tuskastuttaa:
1) huutonetin hitaat läpimenoajat
2) torin tinkaaminen
3) vintedin keskittyminen vaatteisiin ja asusteisiin
4) tisen heikohko retention / engagement
5) facebook -ryhmien meteli ja tarpeeton kommentointi sekä osittain myös luotettavuus ("Jeppe Jauhiainen", liittynyt eilen ryhmään ja myy tuotteita epäilyttävän alhaiseen hintaan)
6) kaikkien yllämainittujen käyttöliittymät sekä "ilmoittamisen tuska" (eli ilmoituksen luomiseen menevä aika ja vaiva)
Täältä io-techistä löytyi taitava full-stackeri. Lisäksi omasta verkostosta yksi designer sekä kanta + infra -osaaja
Aloiteltiin hommat varsinaisesti viime syksynä ja tipotellen tultiin kevääseen, jolloin mielenkiinto valmiiksi saamisesta kiihdytti vauhtia. Ja toki LLM/agentit auttoivat projektia myös eteenpäin.
Eli palautetta kiitos - joko tänne tai sitten samuli@ludi.fi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.