Omat nettisivuprojektit (keskeneräiset sekä valmiit)

Meni hermot Finnkinon sivuihin, niin pyöräytin Clauden avustuksella tämmöisen: https://finnkino.fly.dev Eli ihan vaan simppeli lista näytösajoista ja mahdollisuus filtteröidä teatterin & elokuvan mukaan. Ensimmäistä kertaa meni testiin myös toi fly.io, katsotaan kauanko pyörii ilmaiseksi, tod.näk. laitan offlineen jos alkaa kuluja muodostua... :D

Edit: Heitin tuon nyt sittenkin Githubin puolelle, action generoi kerran tunnissa staattisen .html:n joka löytyy täältä: https://tmu-k.github.io/finnkino-schedule
 
Viimeksi muokattu:
Aivan loistava!
Tuo todennäköisesti pyörisi Cloudflaren free tieriillä myös loistavasti.
Joo ei ole tullut hetkeen tutkittua Cloudflaren valikoimaa, muistaakseni jossain vaiheessa ainakin olisi pitänyt löytyä/ostaa oma domain. Ja tuossa kuitenkin pyörii Pythonia/Flask taustalla, niin ihan staattinen hostaus ei ole vaihtoehto.
 
Cloudflaressa onnistuu backendiä myös ilmaisella tehdä yllättävän suurilla rajoilla, itse olen erään sivun toteuttanut siten että linux serverillä kerätään python scriptein sivun sisältöön päivitys ja sitten se pusketaan cloudflare api avaimella staattiseksi sivuksi cloudflareen. Systemd timerillä päivitys parin tunnin välein.
 
Hain joskus vuosi sitten apuparia rakentamaan käytettyjen pelien myyntialustaa:
## PALVELU
Alunperin tavoitteena oli launchata maalis-/huhtikuussa, mutta aikataulu venähti. Ollaan oltu tuotannossa kuukauden päivät, mutta vasta eilen tultiin varsinaisesti kaapista: Ludi.fi

Eli kyseessä on "kuin Vinted, mutta peleille". Täysin maksuton (ja mainokseton) palvelu käyttäjille pelien myymiselle ja ostamiselle. Kaupankäynti tapahtuu perinteisesti 1-to-1 yksityishenkilöiden välillä, chatin avustuksella, eli me emme puutu itse kaupankäyntiin emmekä vedä mitään välistä

Featureina mm. pelien hinta-arviointi (perustuen eBay US + DE dataan) sekä nopea ja vaivaton myynti-ilmoituksen luominen. Eli käytännössä otat kuvan pelistä / peleistä, lisäät sen ilmoitukseen ja palvelu sitten populoi tuotteet ja niihin liittyvän meta-datan. Myyjän ainoaksi tehtäväksi jää määritellä hinta ja tuotteen kunto. Ja jos ei tiedä hintaa, niin siitä tosiaan saa valistuneen arvion.

(Lisäksi palvelu tunnistaa, josko joku yrittää lähettää omia munakoisokuviaan eikä salli sitä. Ja ainakin toistaiseksi käytössä on myös manuaalinen verify-prosessi)

## KAINO PYYNTÖ
Käykää katsomassa ja pistäkää ihmeessä risuja ja ruusuja. Eniten meitä kiinnostaa, että herättääkö palvelu luottamusta, jotta sinne kirjautuisi sisään ja laittaisi tuotteita myyntiin tai vastavuoroisesti ostaisi jotain?

Ja jos palvelun luonne kolahtaa kohdallesi sekä kaapin perukoilta löytyy vanhoja pelejä, niin luok ihmeessä tunnus ja laita pelit myyntiin

## MARKKINOINTI
Tää on se isoin sudenkuoppa. Miten markkinoida uutta palvelua? Jos siellä ei ole tuotteita eikä käyttäjiä, niin sen uskottavuus on pieni. Tällöin ei mitään rahanarvoista markkinointia voi myöskään puskea, kun ROI on oletettavasti olematon. Kovasti viidakkorumpua yritetään nyt käynnistellä ja pistää enemmän vauhtia tässä viikonlopun / ensi viikon aikana

## TAUSTAA

Tää on "scratch my own itch" -proggis. Eli ostelen ja myyn säännöllisen epäsäännöllisesti (konsoli)pelejä. Eniten tuskastuttaa:

1) huutonetin hitaat läpimenoajat
2) torin tinkaaminen
3) vintedin keskittyminen vaatteisiin ja asusteisiin
4) tisen heikohko retention / engagement
5) facebook -ryhmien meteli ja tarpeeton kommentointi sekä osittain myös luotettavuus ("Jeppe Jauhiainen", liittynyt eilen ryhmään ja myy tuotteita epäilyttävän alhaiseen hintaan)
6) kaikkien yllämainittujen käyttöliittymät sekä "ilmoittamisen tuska" (eli ilmoituksen luomiseen menevä aika ja vaiva)


Täältä io-techistä löytyi taitava full-stackeri. Lisäksi omasta verkostosta yksi designer sekä kanta + infra -osaaja

Aloiteltiin hommat varsinaisesti viime syksynä ja tipotellen tultiin kevääseen, jolloin mielenkiinto valmiiksi saamisesta kiihdytti vauhtia. Ja toki LLM/agentit auttoivat projektia myös eteenpäin.

Eli palautetta kiitos - joko tänne tai sitten samuli@ludi.fi
 
Hain joskus vuosi sitten apuparia rakentamaan käytettyjen pelien myyntialustaa:
## PALVELU
Alunperin tavoitteena oli launchata maalis-/huhtikuussa, mutta aikataulu venähti. Ollaan oltu tuotannossa kuukauden päivät, mutta vasta eilen tultiin varsinaisesti kaapista: Ludi.fi

Eli kyseessä on "kuin Vinted, mutta peleille". Täysin maksuton (ja mainokseton) palvelu käyttäjille pelien myymiselle ja ostamiselle. Kaupankäynti tapahtuu perinteisesti 1-to-1 yksityishenkilöiden välillä, chatin avustuksella, eli me emme puutu itse kaupankäyntiin emmekä vedä mitään välistä

Featureina mm. pelien hinta-arviointi (perustuen eBay US + DE dataan) sekä nopea ja vaivaton myynti-ilmoituksen luominen. Eli käytännössä otat kuvan pelistä / peleistä, lisäät sen ilmoitukseen ja palvelu sitten populoi tuotteet ja niihin liittyvän meta-datan. Myyjän ainoaksi tehtäväksi jää määritellä hinta ja tuotteen kunto. Ja jos ei tiedä hintaa, niin siitä tosiaan saa valistuneen arvion.

(Lisäksi palvelu tunnistaa, josko joku yrittää lähettää omia munakoisokuviaan eikä salli sitä. Ja ainakin toistaiseksi käytössä on myös manuaalinen verify-prosessi)

## KAINO PYYNTÖ
Käykää katsomassa ja pistäkää ihmeessä risuja ja ruusuja. Eniten meitä kiinnostaa, että herättääkö palvelu luottamusta, jotta sinne kirjautuisi sisään ja laittaisi tuotteita myyntiin tai vastavuoroisesti ostaisi jotain?

Ja jos palvelun luonne kolahtaa kohdallesi sekä kaapin perukoilta löytyy vanhoja pelejä, niin luok ihmeessä tunnus ja laita pelit myyntiin

## MARKKINOINTI
Tää on se isoin sudenkuoppa. Miten markkinoida uutta palvelua? Jos siellä ei ole tuotteita eikä käyttäjiä, niin sen uskottavuus on pieni. Tällöin ei mitään rahanarvoista markkinointia voi myöskään puskea, kun ROI on oletettavasti olematon. Kovasti viidakkorumpua yritetään nyt käynnistellä ja pistää enemmän vauhtia tässä viikonlopun / ensi viikon aikana

## TAUSTAA

Tää on "scratch my own itch" -proggis. Eli ostelen ja myyn säännöllisen epäsäännöllisesti (konsoli)pelejä. Eniten tuskastuttaa:

1) huutonetin hitaat läpimenoajat
2) torin tinkaaminen
3) vintedin keskittyminen vaatteisiin ja asusteisiin
4) tisen heikohko retention / engagement
5) facebook -ryhmien meteli ja tarpeeton kommentointi sekä osittain myös luotettavuus ("Jeppe Jauhiainen", liittynyt eilen ryhmään ja myy tuotteita epäilyttävän alhaiseen hintaan)
6) kaikkien yllämainittujen käyttöliittymät sekä "ilmoittamisen tuska" (eli ilmoituksen luomiseen menevä aika ja vaiva)


Täältä io-techistä löytyi taitava full-stackeri. Lisäksi omasta verkostosta yksi designer sekä kanta + infra -osaaja

Aloiteltiin hommat varsinaisesti viime syksynä ja tipotellen tultiin kevääseen, jolloin mielenkiinto valmiiksi saamisesta kiihdytti vauhtia. Ja toki LLM/agentit auttoivat projektia myös eteenpäin.

Eli palautetta kiitos - joko tänne tai sitten samuli@ludi.fi
Ehkäpä tuonne kokeilen tunkea omat vanhat (ja aika surkeekuntoiset) ps2 pelit :D Iha ookoo-vaikutelman sai ensisilmäyksellä. Vaikee nyt vielä mitää erityisempää mainintaa antaa.

Jos jotain mutinaa, nii tuotesivulla tuotteen teksti voisi olla jollain taustalla. Vähä jää piiloon mielestäni nyt kun on sivuston taustassa. Ehkä ilmoituksella kokonaisuudessaan voisi olla oma tausta/taustaväri?

e: ihan random-värin valitsin, ei todellakaa paras vaihtoehto, mut selkeyttänee ajatustani? :D Eli, että toi ilmoitus näyttää yhdeltä kokonaisuudelta. Eka katsoin, että oliko tässä useampi tuote ehdotettuna. Lisäksi, jos resursseja riittää, nii mielummin ei-pakotettuna kapeaan formaattiin, vaa responsiivinen. Ymmärrän kyllä, jos sellaiseen ei aika riitä, mut jättäkää sille mahis tulevaisuuteen.

Näyttökuva 2026-06-13 kello 17.32.49.pngNäyttökuva 2026-06-13 kello 17.32.34.png
 
Viimeksi muokattu:
Hain joskus vuosi sitten apuparia rakentamaan käytettyjen pelien myyntialustaa:
## PALVELU
Alunperin tavoitteena oli launchata maalis-/huhtikuussa, mutta aikataulu venähti. Ollaan oltu tuotannossa kuukauden päivät, mutta vasta eilen tultiin varsinaisesti kaapista: Ludi.fi

Eli kyseessä on "kuin Vinted, mutta peleille". Täysin maksuton (ja mainokseton) palvelu käyttäjille pelien myymiselle ja ostamiselle. Kaupankäynti tapahtuu perinteisesti 1-to-1 yksityishenkilöiden välillä, chatin avustuksella, eli me emme puutu itse kaupankäyntiin emmekä vedä mitään välistä

Featureina mm. pelien hinta-arviointi (perustuen eBay US + DE dataan) sekä nopea ja vaivaton myynti-ilmoituksen luominen. Eli käytännössä otat kuvan pelistä / peleistä, lisäät sen ilmoitukseen ja palvelu sitten populoi tuotteet ja niihin liittyvän meta-datan. Myyjän ainoaksi tehtäväksi jää määritellä hinta ja tuotteen kunto. Ja jos ei tiedä hintaa, niin siitä tosiaan saa valistuneen arvion.

(Lisäksi palvelu tunnistaa, josko joku yrittää lähettää omia munakoisokuviaan eikä salli sitä. Ja ainakin toistaiseksi käytössä on myös manuaalinen verify-prosessi)

## KAINO PYYNTÖ
Käykää katsomassa ja pistäkää ihmeessä risuja ja ruusuja. Eniten meitä kiinnostaa, että herättääkö palvelu luottamusta, jotta sinne kirjautuisi sisään ja laittaisi tuotteita myyntiin tai vastavuoroisesti ostaisi jotain?

Ja jos palvelun luonne kolahtaa kohdallesi sekä kaapin perukoilta löytyy vanhoja pelejä, niin luok ihmeessä tunnus ja laita pelit myyntiin

## MARKKINOINTI
Tää on se isoin sudenkuoppa. Miten markkinoida uutta palvelua? Jos siellä ei ole tuotteita eikä käyttäjiä, niin sen uskottavuus on pieni. Tällöin ei mitään rahanarvoista markkinointia voi myöskään puskea, kun ROI on oletettavasti olematon. Kovasti viidakkorumpua yritetään nyt käynnistellä ja pistää enemmän vauhtia tässä viikonlopun / ensi viikon aikana

## TAUSTAA

Tää on "scratch my own itch" -proggis. Eli ostelen ja myyn säännöllisen epäsäännöllisesti (konsoli)pelejä. Eniten tuskastuttaa:

1) huutonetin hitaat läpimenoajat
2) torin tinkaaminen
3) vintedin keskittyminen vaatteisiin ja asusteisiin
4) tisen heikohko retention / engagement
5) facebook -ryhmien meteli ja tarpeeton kommentointi sekä osittain myös luotettavuus ("Jeppe Jauhiainen", liittynyt eilen ryhmään ja myy tuotteita epäilyttävän alhaiseen hintaan)
6) kaikkien yllämainittujen käyttöliittymät sekä "ilmoittamisen tuska" (eli ilmoituksen luomiseen menevä aika ja vaiva)


Täältä io-techistä löytyi taitava full-stackeri. Lisäksi omasta verkostosta yksi designer sekä kanta + infra -osaaja

Aloiteltiin hommat varsinaisesti viime syksynä ja tipotellen tultiin kevääseen, jolloin mielenkiinto valmiiksi saamisesta kiihdytti vauhtia. Ja toki LLM/agentit auttoivat projektia myös eteenpäin.

Eli palautetta kiitos - joko tänne tai sitten samuli@ludi.fi
Alustoista puuttuu käsikonsolit (Gameboyt ja DS:t jne.) kokonaan?!
Edit: niin ja responsiivisutta pitäs parantaa, kun esim. header osa overflowaa, jos viewportin koko on alle 400 px leveä.
Edit2: ei header vaan siis notification span mikä overflowaa
Edit3: ja overflow ongelma koskee siis nähtävästi vain etusivua
Edit4: niin ja minkä takia tonne footteriin on listattu alustoiksi Linux, kun sille nyt ei kovin hirvesti taida olla fyysisiä pelejä ja jos niiitä on niin eikö ne vois olla tossa PC alustassa?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 543
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom