Ostin viime viikolla Saab 9-3SC 2007 1.8t ja mittarissa 342tkm. Varmaan paras autokauppa minkä olen tehnyt tähän ikään mennessä, ja autoja kuitenkin kymmeniä ostanut
1500€ maksoi ja autoa on onneksi pidetty pieteetillä koko sen elinkaaren ajan eli aika paljon on tavaraa jo kertaalleen vaihdettu (mm. ilmastoinnin kompura, ECU, alusta...) Vikalistassa on vähän väsynyt ohjaustehostin (nesteet jo huuhtelin ja auttoi vähän), kuskinpuolelta edestä kuuluu pientä kolahtelua ja jarru laahaa vähän samasta paikasta. Moottori ei vuoda mitään mistään ja hyrisee nätisti, turbohan tässä on jo Mitsubishin tekemä. Jakoketjuremppaa ei tiettävästi ole tehty ollenkaan, että saattaa olla joskus edessä, tai sitten siitä ei vaan ole mitään merkintää missään. Öljyjä on vaihdeltu niin tiuhaan että voi hyvinkin olla alkuperäinen. Kaaria on korjailtu ja kukkaa löytää sieltä täältä mutta pohja on massassa ja siisti.
Olen auton neljäs omistaja, edellisellä oli 5 vuotta, sitä edellisellä yli 10 vuotta ja kolme ekaa vuotta Loomiksella.
Ominaisuuksista plussaa on nahkajakkarat ja kuskinpenkki sähköllä, miinuksena sitten hinnat alkaen-stereot joiden parantelu on synkkää hommaa, niin ja auto on manuaalivaihteinen. Tokihan tähän softattiin välittömästi Aeron biopower-softa sisään mutta sen kanssa ei kärsi 4 tai 5-vaihteilla survasta lappua lattiaan tai kytkin antautuu.
Olihan se aikamoinen shokki vaihtaa Kia Optimasta kaikkine herkkuineen Saabiin mutta eipähän ole hybridiakkua riesana ja hitonmoista autovelkaa. Kevyt olo.
Mulla oli jossain välissä 2005 93 Aero jossa kans softa ja E85-sopiva. Oli kyllä aika kiva ja jotain tyylikästä noissa on vaikka alkaa muka olla niin GM:iä. Saab on yksi niistä automerkeistä joiden alkuperäiset vanteetkin on niihin kaikkein tyylikkäimmät.