En enää muista yksityiskohtia on niin paljon virrannut vettä vantaassa. Siitä on kuitenkin useita kymmeniä vuosia aikaa. Autotoimittajat kirjoittivat siitä. Japseilla ei ollut silloin niin vahvaa osuutta automarkkinoista kuin nykyään. Eivät halunneet pilata mainettaan ja siksi ensin testauttivat omalla kansalla ennen kuin hyökkäsivät länsimarkkinoille.
Japsiautot ovatkin siksi saavuttaneet legendaarisen maineen hyvästä työnlaadusta ja autojen kestävyydestä. Nuo ominaisuudethan on kiiteltyjä ympäri maailman. Japsit ottivat ensimmäisinä robotit käyttöön autotehtaissaan ja jenkit olivat ihmeissään autojen mittatarkkuudesta ja yleisestä laadusta. Ymmärtääkseni japsit kehittivät itse nuo robotit ja heillä oli etulyötiasema kauan aikaa markkinoilla, kunnes alkoivat myydä robotteja muillekin.
Jenkkiautoissa oli aikanaan suuret toleranssit auton peltien sovituksessa toisiinsa, raot olivat sentin luokkaa. Eurooppalaisilla sama juttu, itsellänikin oli -1970 mallin Rellu 16TL. Tyttöni oli pieni ja jtyönsi sormensa takaoven väliin kun suljin ovea.
Sormien luut säilyivät vahingoittumatta, kiitos suurien(n.10mm) välyksien oven ja sen karmin välissä.
Nykyään tuollaisessa tapauksessa ei selviäisi tuosta, kun välykset ovat 3mm luokkaa. Ja tuo 3mm on joka paikassa välyksenä. Pellit on valmistettu niin mittatarkoiksi ja robotit tekevät asennukset millin osien tarkkuudella.
e: jenkit kehittivät autoteollisuuden, mutta japsit opettivat muulle maailmalle kunka tehdään laadukkaita autoja. Sitten muutkin oppivat kun oli pakko!
Japsiautot ovatkin siksi saavuttaneet legendaarisen maineen hyvästä työnlaadusta ja autojen kestävyydestä. Nuo ominaisuudethan on kiiteltyjä ympäri maailman. Japsit ottivat ensimmäisinä robotit käyttöön autotehtaissaan ja jenkit olivat ihmeissään autojen mittatarkkuudesta ja yleisestä laadusta. Ymmärtääkseni japsit kehittivät itse nuo robotit ja heillä oli etulyötiasema kauan aikaa markkinoilla, kunnes alkoivat myydä robotteja muillekin.
Jenkkiautoissa oli aikanaan suuret toleranssit auton peltien sovituksessa toisiinsa, raot olivat sentin luokkaa. Eurooppalaisilla sama juttu, itsellänikin oli -1970 mallin Rellu 16TL. Tyttöni oli pieni ja jtyönsi sormensa takaoven väliin kun suljin ovea.
Sormien luut säilyivät vahingoittumatta, kiitos suurien(n.10mm) välyksien oven ja sen karmin välissä.
Nykyään tuollaisessa tapauksessa ei selviäisi tuosta, kun välykset ovat 3mm luokkaa. Ja tuo 3mm on joka paikassa välyksenä. Pellit on valmistettu niin mittatarkoiksi ja robotit tekevät asennukset millin osien tarkkuudella.
e: jenkit kehittivät autoteollisuuden, mutta japsit opettivat muulle maailmalle kunka tehdään laadukkaita autoja. Sitten muutkin oppivat kun oli pakko!
Viimeksi muokattu: