Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Jos on kerran liitua millä piirtää, niin miksei sitten suoraan autonkuljettajaa? Ei tartteis kiduttaa itseään?
Niin, ja taksillakin pääsee. Eiköhän kuskeja löydy rahalla. Sanotaan etten nyt itsekään nauti autolla ajamisesta niin paljon että rälläisin huvikseen sinne tänne. Eikä siinä auta onko hieno vai huono auto.
Tänäänkin oli käytössä kaverin premium kun olin kuskina, sen jälkeen ei se oma kottero nyt niin hirveänpaljon huonompi ollutkaan.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
951
Niin, ja taksillakin pääsee. Eiköhän kuskeja löydy rahalla. Sanotaan etten nyt itsekään nauti autolla ajamisesta niin paljon että rälläisin huvikseen sinne tänne. Eikä siinä auta onko hieno vai huono auto.
Tänäänkin oli käytössä kaverin premium kun olin kuskina, sen jälkeen ei se oma kottero nyt niin hirveänpaljon huonompi ollutkaan.
Itse tykkään taas autoista ja niillä ajamisesta todella paljon. En oikeastaan tarvitse autoa, vaan pystyn liikkumaan välttämättömät menoni sähköpyörällä ja vanhempien tms. kyydillä, mutta minulla on siitä huolimatta auto. Voisin varmaan sanoa niiden olevan jonkin sortin intohimoni, yksi lukuisista harrastuksista. :smile:
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
151
Tesla Model X ei täytä laatuvaatimuksiani. Kuten ei myöskään Land Rover.
Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla ei täytä?

Kaveri vaihtoi nimittäin viime kesänä samanlaisesta XC90 T8:sta Teslaan, tosin Model S eikä X. Ei tykännyt Volvon ajotuntumasta ja alustasta.

Kollegalla on Range Rover Sport P400e HSE, olisiko vuosimallia 2019. Ei siinäkään laadun suhteen ole ollut valittamista, mutta en tiedä saako 3-rivisenä? Isoa Rangea varmaan kyllä saisi, ilmeisesti siinä on sama hybriditekniikka.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Onhan toi nyt ymmärrettävää, että tietyn tulotason jälkeen ei auto oikein ole se suurin intohimo. Normi kansalla joku Audi on se asunnon jälkeen ns suurin sijoitus ja sitä hoitaa ja pinnoittelee ym. Itse olen keskiluokkaista väkeä, joten autolla on suurempi merkitys tottakai, mutta ei se silti mikään kokemus ole. Ferrarin ja Lambon ajamisen jälkee (pari kierrosta radalla muutama vuosi sitten) kaikki henkilöautot ovat olleet aika... Tylsiä.
 

mol

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
104
Eiköhän se pölyty harmaaksi jo ennen seuraavaa sadetta. Itse olen huomannut ettei mustaa autoa kovin usein pestä kannata, se on pölystä harmaa jo seuraavana päivänä.
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
463
Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla ei täytä?

Kaveri vaihtoi nimittäin viime kesänä samanlaisesta XC90 T8:sta Teslaan, tosin Model S eikä X. Ei tykännyt Volvon ajotuntumasta ja alustasta.

Kollegalla on Range Rover Sport P400e HSE, olisiko vuosimallia 2019. Ei siinäkään laadun suhteen ole ollut valittamista, mutta en tiedä saako 3-rivisenä? Isoa Rangea varmaan kyllä saisi, ilmeisesti siinä on sama hybriditekniikka.
Luotettavuustilastoja katsellessa Tesla ja Range Rover keikkuvat siellä häntäpäässä. Mahdollisesti noistakin merkeistä voisi saada ongelmattoman yksilön mutta mikään ei närästä autoilussa enempää kuin ylimääräiset huoltokäynnit. Mitä olen Teslasta lukenut niin sen alusta on urheilullisempi eli jäykempi eli huonompi minun käyttööni. Lisäksi kori elää tien epätasaisuuksissa ja tästä aiheutuu ääniä ohjaamoon. Myös äänentoisto on huono eivätkä muovipenkitkään oikein kiinnosta.

Lisäksi listalla oli myös Ford Explorer mutta sitä on haukuttu arvosteluissa lähinnä epämukavaksi työkoneeksi. Kialta oli myös paperilla joku tarjokas mutta ämpärimuovinen musta sisusta ja alitehoinen moottori olivat itselle ylitsepääsemätön este.
:)Ihan mielenkiiintoinen ostokertomus Miksi piti olla 3 penkkiriviä? Varmaan jos laittaa 100 000+€ kiinni autoon, ei kovin vikaan voi mennä. Volvo toki ei olisi oma ensimmäinen vaihtoehto tuohon hintaan.
Perhesovun kannalta olen laskelmoinut että penkkirivien määrän täytyy olla vähintään yhtä suuri kuin autossa matkustavien alaikäisten lasten lukumäärä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
455
Muuten en ottaisi kantaa tähän touhuun, mutta tähän ketjuun olen muutenkin ottanut. Meille tuli 4/2021 Range Rober Autobiography ja Bentley Bentayga, kun olin pettynyt noin 4-5 kk aikana Porsche Cayanne e-Hybrid Turbo S:ään. Näillä sitten ajelin viimeiset kuukaudet.

Tänään tuo Range Rover lähti jo pois, koska koskaan en ole ajanut yhtä huonoa autoa. Ja tässä ei ole mitään liioittelua. Jouduin kirjaimellisesti pakottamaan itseni ottamaan aamulla Rangen avaimet ja pahoinvointilääkkeet etukäteen. Maastossa se meni toki hienosti, mutta eihän sitä mökille voi joka päivä ajaa.

Huonoja aspekteja RR:stä: Range Rover oli todella epävakaa ihan 60 km/h nopeuksista alkaen ja vaimo jopa oksensi toistuvasti sen pallotunteen vuoksi. Navigaattori ohjasi ihan oudoille reitteille, kulutus oli ihan maagisen suuri vs. esim Bentaygaan, auton tehot oli huonot vs kulutus. Hirveä huuto kiihdytyksissä, hirveä heilunta väistöissä, Avustavat ohjelmat todella alkeelliset: kaista-avustin ei käytännössä tee mitään, adaptiiivinen nopeudensäädin on todella aggressiivinen ja lyö jarrut lukkoon jopa vapaimmilla säädöillä, mutta ei toimi alle 30 km/h -nopeuksilla. Ei hold-assistia. KULJETTAJAN ISTUINPAIKALLA EI VOI OLLA EDES KAHTA TUNTIA, KUN SE ON NIIN EPÄMUKAVAA!

Halukkaille voin avata enemmänkin, mutta meillä ostettiin shampanjaa, kun auto lähti ja mönkijä sekä vene tuli tilalle. Bentayga sen sijaan on toista kierrosta ja tulee säilymään perheenjäsenenä. Samoin siis RR:n synnyttämät lapset, jotka kuvissa...

Ei siis pidä tuomita yhtään Takaisku, kun sanoo samaa....

Edit. kilpi peitetty
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
50
Kolme vuotta sitten perheenlisäyksen johdosta vaihdoin Mazda2:sen 2016 Seat Ibiza ST:hen.
Sieppaa6.jpg

Autoon mahtuu kaksi aikuista, kaksi lastenistuinta ja tuplarattaat joten sillä pärjätään. Pienet ulkomitat (erityisesti kapeus) auttaa kaupungissa liikkumista ja pysäköintiä. Hommasin Koukkupajalta irroitettavan vetokoukun, aluvannesarjan bildelsbasenilta ja vakiona olevien himmeiden H4-polttimoiden tilalle Philipsin Extremevisionit ensimmäisten syyspimeiden jälkeen.

IMG_.jpg


Nyt kun kukaan ei näitä pikkufarmareita enään tee niin katse kääntyy tuonne mk4 fabiaan ja sen combiin mikä parin vuoden päästä toivottavasti esitellään. Tässä siis hihnallinen 90 hv TSI-kone missä ei mitään teknisiä ongelmia ole ollut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Tällainen tarttui mukaan pitkän etsinnän jälkeen. Pääasiassa katselin 335i:tä, mutta olivat sen verran kiven alla että meinasin jo luovuttaa. Sitten löytyi tämä ActiveHybrid 3 joka on käytännössä identtinen 335i:n kanssa mutta lisänä myös hybridiakku josta saa lisää heppaa. Tämä on USA:n import ja aika harvinainen malli tämäkin, Suomessa ei taida montaa olla, Amerikkaankin taidettiin myydä vain 3000 kpl. Tässä oli tehtynä Stage 1 chippaus ja hevosia on yht. n. 400. Eihän tuolla määrällä Suomessa mitään tee, mutta reaktio on kaasupolkimen kanssa aina sama: Ei helevetti! Ajattelin etten koskaan tule ostamaan valkoista autoa, mutta on se yllättävän ryhdikäs. Takalasit ajattelin tummentaa viiteen prosenttiin ja muuta pientä värkkäillä. Lisävarusteitakin on yllättävän iso lista.
 

Liitteet

Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Tällainen tarttui mukaan pitkän etsinnän jälkeen. Pääasiassa katselin 335i:tä, mutta olivat sen verran kiven alla että meinasin jo luovuttaa. Sitten löytyi tämä ActiveHybrid 3 joka on käytännössä identtinen 335i:n kanssa mutta lisänä myös hybridiakku josta saa lisää heppaa. Tämä on USA:n import ja aika harvinainen malli tämäkin, Suomessa ei taida montaa olla, Amerikkaankin taidettiin myydä vain 3000 kpl. Tässä oli tehtynä Stage 1 chippaus ja hevosia on yht. n. 400. Eihän tuolla määrällä Suomessa mitään tee, mutta reaktio on kaasupolkimen kanssa aina sama: Ei helevetti! Ajattelin etten koskaan tule ostamaan valkoista autoa, mutta on se yllättävän ryhdikäs. Takalasit ajattelin tummentaa viiteen prosenttiin ja muuta pientä värkkäillä.
Toivottavasti tutkit auton taustat läpi ettei ole mikään amerikan lunaripeli mikä on jossain baltian pajassa kääritty uudestaan kasaan.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
284
Muuten en ottaisi kantaa tähän touhuun, mutta tähän ketjuun olen muutenkin ottanut. Meille tuli 4/2021 Range Rober Autobiography ja Bentley Bentayga...
Oon varmaan bongannut sun Bentleyn joskus liikenteestä. Komea peli, mutta peitä nyt ihmeessä sen kilpi tosta kuvasta.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 040
Muuten en ottaisi kantaa tähän touhuun, mutta tähän ketjuun olen muutenkin ottanut. Meille tuli 4/2021 Range Rober Autobiography ja Bentley Bentayga, kun olin pettynyt noin 4-5 kk aikana Porsche Cayanne e-Hybrid Turbo S:ään. Näillä sitten ajelin viimeiset kuukaudet.

Tänään tuo Range Rover lähti jo pois, koska koskaan en ole ajanut yhtä huonoa autoa. Ja tässä ei ole mitään liioittelua. Jouduin kirjaimellisesti pakottamaan itseni ottamaan aamulla Rangen avaimet ja pahoinvointilääkkeet etukäteen. Maastossa se meni toki hienosti, mutta eihän sitä mökille voi joka päivä ajaa.

Huonoja aspekteja RR:stä: Range Rover oli todella epävakaa ihan 60 km/h nopeuksista alkaen ja vaimo jopa oksensi toistuvasti sen pallotunteen vuoksi. Navigaattori ohjasi ihan oudoille reitteille, kulutus oli ihan maagisen suuri vs. esim Bentaygaan, auton tehot oli huonot vs kulutus. Hirveä huuto kiihdytyksissä, hirveä heilunta väistöissä, Avustavat ohjelmat todella alkeelliset: kaista-avustin ei käytännössä tee mitään, adaptiiivinen nopeudensäädin on todella aggressiivinen ja lyö jarrut lukkoon jopa vapaimmilla säädöillä, mutta ei toimi alle 30 km/h -nopeuksilla. Ei hold-assistia. KULJETTAJAN ISTUINPAIKALLA EI VOI OLLA EDES KAHTA TUNTIA, KUN SE ON NIIN EPÄMUKAVAA!

Halukkaille voin avata enemmänkin, mutta meillä ostettiin shampanjaa, kun auto lähti ja mönkijä sekä vene tuli tilalle. Bentayga sen sijaan on toista kierrosta ja tulee säilymään perheenjäsenenä. Samoin siis RR:n synnyttämät lapset, jotka kuvissa...

Ei siis pidä tuomita yhtään Takaisku, kun sanoo samaa....
Takaisku tosin puhui vain heikosta menestyksestä luotettavuustilastoissa.

Onhan tuo Rangen kuvailu vahvaa liioittelua, tai jos ei ole, niin sitten on ilman koeajoa ostettu auto ulkonäön perusteella. Auto on paljastunut täysin sopimattomaksi omaan dynaamiseen ajotyyliin, jota ei suostuta muuttamaan autolle sopivaksi. Silloin auto ei ole sopiva juuri kyseiselle käyttäjälle, mutta ei se itse autosta tee huonoa.

Dynaamisen ajotavan päättelin seuraavista: todella epävakaa >60 km/h, hirveä heilunta väistöissä sekä napsitaan pahoinvointilääkkeitä ja oksennetaan. Kuka ennakoivasti ajava edes joutuu tekemään yhtään väistöä vaivaisen kolmen kuukauden omistuksen aikana? Jos taas ne väistöt olivat harjoittelua mahdollista hirven kohtaamista varten, niin niitä olisi parempi tehdä ilman matkustajia.

Range on huomattavasti Bentaygaa huonompi valinta dynaamiseen ajoon koska:
-auton korkeus on ilmajousituksen tasosta riippuen 15-20 cm suurempi (185-190 cm)
-akseliväli on lähes 10 cm lyhyempi
-maavara on suurempi kuin missään muussa SUV:ssa (22-30 cm riippuen asetuksista)
-jousitus on viritetty olemaan luokkansa mukavimpia mukulakivillä ja hidastetöyssyissä

Noiden syiden takia Rangessa on muita suuremmat kallistelut sekä mutkissa että kovissa kiihdytyksissä/jarrutuksissa. Ei Rangella pidä yrittää liikaa, vaan ajella herraskaisen rauhallisesti nauttien pehmeästä mukavuudesta. Kiireisille sitten jotain aivan muuta matalampaa ja napakampaa alle.

Komeasta kalustosta peukku.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
455
Onhan tuo Rangen kuvailu vahvaa liioittelua, tai jos ei ole, niin sitten on ilman koeajoa ostettu auto ulkonäön perusteella. Auto on paljastunut täysin sopimattomaksi omaan dynaamiseen ajotyyliin, jota ei suostuta muuttamaan autolle sopivaksi. Silloin auto ei ole sopiva juuri kyseiselle käyttäjälle, mutta ei se itse autosta tee huonoa.

Dynaamisen ajotavan päättelin seuraavista: todella epävakaa >60 km/h, hirveä heilunta väistöissä sekä napsitaan pahoinvointilääkkeitä ja oksennetaan. Kuka ennakoivasti ajava edes joutuu tekemään yhtään väistöä vaivaisen kolmen kuukauden omistuksen aikana? Jos taas ne väistöt olivat harjoittelua mahdollista hirven kohtaamista varten, niin niitä olisi parempi tehdä ilman matkustajia.
Totta kai kuvailussa on värikynää, mutta faktoista. Lähinnä tarkoitin väistöllä ihan normaaliliikenteessä jotain kuopan kiertämistä tms; ei mitään hätäväistöä. Ja ilman muuta katumaasturilla ajetaan rauhallisemmin kuin jollain raacerilla, mutta jotain kuvaa ihan sekin, että Range oli oman eläkkeellä olevan appiukkoni unelma-auto ja fiilisteli tuota toistuvasti, joka on todella poikkeuksellista hänelle eikä esim. Bentley tuota häneltä mitään tunteita. Annoin lainaksi hänelle, mutta RR:llä rauhallisesti päivän ajettuaan totesi, että puolet RR:stä maksava Volvo on sittenkin paljon parempi eikä halunnut ottaa tuota enää ilmaiseksikaan.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Eilen illalla kesän tallipölyt pesty pois ja tänäaamuna ennen auringonnousua vetäisty vielä rapid detailer nopeasti pintaan. Uusi 1915cc konekin saatu jo likimain oikeisiin säätöihin, nytpä se kelpaakin ajaa talvisäilöön:D

Pitäisi varmaan askarrella sähköpuhallin etupellin alle että saisi jonkinlaisen huurteenpoiston tuulilasille, alkuperäisiä lämpökanavia en aio ottaa enää käyttöön niissä viimetalven asuneen hiiren jäljiltä. Hiiri on ilmeisesti kuollut jonnekkin sinne tai pitänyt pesäänsä, keväällä ensikertaa ajaessa pölähti niin makea kalman löyhkä hyttiin kun avasi lämmitysventtiilit.

IMG_20210715_074405_copy_2016x1512.jpg
IMG_20210715_074331_copy_2016x1512.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Tuosta vielä aito tehtaan avo, niin kelpaisi pöristellä menemään. Vähän vaan hinnakkaita tuppaavat olemaan.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 318
Tämmöinen ollut nyt muutaman viikon käytössä ja olen kyllä erittäin tyytyväinen hankintaan. Uutena ostettu 2l 210hp bensa quattro mhev.

Oli aikaisemmin hatchback 150hp Golf ja vaikka se onkin omasta mielestä yksi parhaista autoista mitä voi ostaa, niin se ei kyllä herätä mitään tunteita suuntaan eikä toiseen.

Kävin koeajamassa jos jonkinmoista autoa ja kokeilin kavereiden autoja ja lopulta tää vaan tuntui parhaalta vaihtoehdolta.

Jos joku varusteista kiinnostunut niin melkein kaikki varustepaketit mukana ja pientä ylimääräistä, ylivoimaisesti isoin puute on avaimeton lukitus mutta aika nopeasti sitä oppi elämään ilmankin. Takalasit pitää vielä tummentaa.

audia42.jpg
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 318
Sori mutta Mitä?! Onko se uudessa Audissa vielä joku erikseen paketissa ostettava erikoisvaruste?
Näissä saa kuule ruksia pankkitilin pitkälle miinukselle jos haluaa :rofl2: Säilytyslokerotkin on lisävaruste (ei ole vitsi)

Käytännössä mikä itseltä jäi pois niin oli:

Sähköpenkit, joista en halua maksaa kun en muista milloin olisin viimeksi säätänyt autossa penkkiä tarkoituksella (asun yksin eikä ainakaan lähiaikoina ole tulossa naista)
Kääntyvät sivupeilit, joista en myöskään halua maksaa
Paremmat audiovehkeet, joista myyjä ei suositellut maksamaan kun oli jo paremmat ku Golfissa ja ne oli mun mielestä jo hyvällä tasolla
Navigaattori, josta en kyllä ymmärrä että kukaan maksaisi enää mitään jos voi lyödä Android Auton päälle kahdessa sekunnissa.

Avaimettoman lukituksen osalta ajattelin kyllä selvittää että saisiko jollain edes vähän järkevällä rahalla asennettua jälkeenpäin. Tosin veikkaan että hinta on joku ihan posketon 6000€ tms.

Loput oli sitten ulkonäköjuttuja ja jotain puhelintelineitä. S-line ulkopakettia tai black pakettia en halunnut kun en tykkää mitä ne tuo ulkonäköön lisää.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Näissä saa kuule ruksia pankkitilin pitkälle miinukselle jos haluaa :rofl2: Säilytyslokerotkin on lisävaruste (ei ole vitsi)

Käytännössä mikä itseltä jäi pois niin oli:

Sähköpenkit, joista en halua maksaa kun en muista milloin olisin viimeksi säätänyt autossa penkkiä tarkoituksella (asun yksin eikä ainakaan lähiaikoina ole tulossa naista)
Kääntyvät sivupeilit, joista en myöskään halua maksaa
Paremmat audiovehkeet, joista myyjä ei suositellut maksamaan kun oli jo paremmat ku Golfissa ja ne oli mun mielestä jo hyvällä tasolla
Navigaattori, josta en kyllä ymmärrä että kukaan maksaisi enää mitään jos voi lyödä Android Auton päälle kahdessa sekunnissa.

Avaimettoman lukituksen osalta ajattelin kyllä selvittää että saisiko jollain edes vähän järkevällä rahalla asennettua jälkeenpäin. Tosin veikkaan että hinta on joku ihan posketon 6000€ tms.

Loput oli sitten ulkonäköjuttuja ja jotain puhelintelineitä. S-line ulkopakettia tai black pakettia en halunnut kun en tykkää mitä ne tuo ulkonäköön lisää.
Mitä tuo avaimeton lukitus olisi sitten maksanut, jos se jälkikäteen harmittaa?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 318
Mitä tuo avaimeton lukitus olisi sitten maksanut, jos se jälkikäteen harmittaa?
Hankintahinta ei ollut ongelma vaan että tää oli nopean toimituksen auto jossa oli kaikki muu paitsi toi avaimeton lukitus kohdallaan. Vaihtoehto olisi ollut tilata sama auto mutta ottaa siihen lisäksi avaimeton lukitus ja odottaa toimitusta 4 - 8 kuukautta niin päätin että jätetään lukitus.

Tietty ois voinu tilata lisäks jonku 300€ hintasen kännykkälukituksen ja ehkä jotain muuta pientä jos ois tilannut tehtaalta. Mulla vaan hyvä kaveri automyyntihommien kautta tuntee pk seudun audimyyjät ni saatiin neuvoteltua kaiken muun lisäks aika hyvät kaupat tästä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Hankintahinta ei ollut ongelma vaan että tää oli nopean toimituksen auto jossa oli kaikki muu paitsi toi avaimeton lukitus kohdallaan. Vaihtoehto olisi ollut tilata sama auto mutta ottaa siihen lisäksi avaimeton lukitus ja odottaa toimitusta 4 - 8 kuukautta niin päätin että jätetään lukitus.

Tietty ois voinu tilata lisäks jonku 300€ hintasen kännykkälukituksen ja ehkä jotain muuta pientä jos ois tilannut tehtaalta. Mulla vaan hyvä kaveri automyyntihommien kautta tuntee pk seudun audimyyjät ni saatiin neuvoteltua kaiken muun lisäks aika hyvät kaupat tästä.
Aivan, ei vain käynyt ilmi tuosta alkuperäisestä viestistä, että tilanne oli tämä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
951
Eikö tuo avaimeton lukitus (ja käynnistys, kun taitavat olla aina samassa) oo ennemminkin suuri miinus? Auton voi varastaa ilman avainta heti kun on itse lähtenyt kauppaan tms. Kun oven voi avata vaan laittamalla käden kahvalle hetken aikaa lukitsemisen jälkeen ja ajamaankin taitaa päästä ilman avainta.

Ei toki ehkä mitenkään supertodennäköistä Suomessa mutta kuitenkin. Ainakin Lontoossa muistan kuulleeni, että näitä varkauksia on todella paljon. Ja vaikkei koko autoa varastettaisikaan, niin vähintään sisälle jätettyjä tavaroita voidaan viedä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Taitaa kuitenkin suurin osa autoista vaatia että avain on auton sisällä ennen kuin käynnistyy. Nuo autovarkaudet toimivat man-in-the-middle hyökkäyksen turvin, eli kaapataan avaimesta auton lukitusta ja käynnistystä varten tarvittava koodiavain.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 318
Eikö tuo avaimeton lukitus (ja käynnistys, kun taitavat olla aina samassa) oo ennemminkin suuri miinus? Auton voi varastaa ilman avainta heti kun on itse lähtenyt kauppaan tms. Kun oven voi avata vaan laittamalla käden kahvalle hetken aikaa lukitsemisen jälkeen ja ajamaankin taitaa päästä ilman avainta.

Ei toki ehkä mitenkään supertodennäköistä Suomessa mutta kuitenkin. Ainakin Lontoossa muistan kuulleeni, että näitä varkauksia on todella paljon. Ja vaikkei koko autoa varastettaisikaan, niin vähintään sisälle jätettyjä tavaroita voidaan viedä.
Se matka josta noi ovet aukeaa on todella lyhyt, joskus seisoin auton takaluukkua avaamassa ja etuovet ei auenneet, piti kävellä metrin päähän että aukea, ainakin vaggilaisissa lyhyt etäisyys. Lisäksi avaimen pitää olla autossa sisällä.

Noi rikokset tapahtui ainakin ennen niin että kun henkilö poistui autolta niin se avaimen signaali lähetettiin laitteella uudestaan pidemmälle jolloin päästiin avaamaan ovet vaikka avain oli 30m päässä. En usko että enää tän päivän autoihin toimii tuo, oli nimittäin aika iso riesa aikoinaan mitä asiasta jonkun verran kuin.

/offtopic
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838

(1977 Pontiac Firebird, tekniikkana Oldsin 350+th350)
Pontiac seisoi pihassa melkein vuoden, kun en kehdannut rikkinäistä autoa tarjota leimasedälle ja ei ollut motivaatiota sen enempää autoa ihmetellä.
Viime viikolla sitten joku jannu halusi välttämättä tulla ostomielessä katsomaan tuota. Puhelimessa jo sanoin, että en sitä myy. Silti sen sitä oli pakko päästä katsomaan ja siinä auton ympäri pyöriessä tuli pieni polte, että josko sitä keskittyisi tähän välillä. Vähän pihassa testailua, että lähtee käyntiin ja jarrut sekä valot pelittää ja sen jälkeen verottajalle ilmoitus käyttöönotosta ja siirtolaput konttorilta. Muutaman päivän ennen rekisteröintikatsastusta ajelin ja edelleen olin sitä mieltä, että ei se läpi leimalta mene.
Katsastuksen alussakin vielä sanoin inssille, että harmittaa tuoda rikkinäinen auto leimalle, mutta saapahan ainakin vikalistan ja ajokieltoonkaan ne ei voi autoa laittaa.

Lopputulema oli se, että jos olisin käynyt ennakkoon runkonumeron meistämässä, niin autohan olisi läpi mennyt.
Kaasari vaatisi vähän huomiota, mutta mikäs tuolla on päristellä.

Renkaiden kunto olisi tosin hyvä tarkistaa vähän tarkemmin ENNENKUIN oikeasti meinaa vähän pidemmälle lähteä.
Nyt sitten odotellaan sitä muutaman kympin ajoneuvoveroa, että saa kilvet.


Sain vaimon vihdoin ja viimein suostuteltua siihen, että laitetaan uudempi Mustang myyntiin ja ostetaan jotain vanhempaa. Musse lähti seuraavalle omistajalle ja meillä alkoi uuden auton etsiminen. Vähän meinasi olla vääntöä auton mallista, kun vaimo olisi halunnut vain -68 tai -69 Buick Rivieran. Sitten se skaala laajeni jo 60-70 -luvun vaihteen muskeliin ja lopulta myös 65-70 Bel Airiin / Impalaan (tässä oli minun ehto, että neliovista ei tule).
Yritin kauniisti sanoa, että nyt on hiukan liian kallis automaku meidän lompakolle. Maanantaina kuitenkin sopiva katiska tuli myyntiin ja myyjä onneksi suostui varaamaan sen torstaihin saakka.

(1970 Chevrolet Impala, Chevyn 350+th350)
Torstaina kävin sitten autoa katsomassa ja mukaanhan se oli otettava. On kyllä hyvä auto ajaa ja Pontiaciin verrattuna huomaa sen, että kunnossa ja säädöissään ollessa nuo on vaan todella hyviä ajettavia.

Jenkeistä olisi (ilmeisesti) tulossa vihdoin ja viimein viime lokakuussa ostettu Ford.

(1955 Ford F-350. Myyjä ei tiennyt autosta mitään muuta kuin että V8 siinä on)
Myyjä vasta kauppojen teon jälkeen ilmoittikin, että ei hänellä ole papereita. Mutta saa ne kyllä muutaman viikon sisällä. Ei ole vieläkään papereita kuulunut, mutta onneksi välittäjä sai hommattua uudet paperit.
Olisin kyllä helposti sopivan titlen jne saanut itsekin "hommattua", mutta virallisia tarvitsee auton saamiseksi ulos jenkeistä. Joten ei paljoa omista photoshop-titleistä olisi ollut apua.
 
Viimeksi muokattu:

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
88
Tämmösen kävin hakemassa
2006 335i "hiukan" piristetty, kulkee 50/50 viina/bensa seoksella.
On kyllä melko häiriintynyt laitos ajoltaan.

voisi kans olla myynnissä tai vaihdossa ehkä? vanhempaan bemariin, e28, e34, e30 tms


217517226_179164680897321_7583658383777848705_n.png
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
Jokaisen amispojun märkä uni: 15v vanha tehokas takaveto :D

Eipä silti, tuollaisesta joutuu vielä maksamaan uuden pikkuauton hinnan niin ei paljoa varaa naureskella :cool:
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
409
Tämmösen kävin hakemassa
2006 335i "hiukan" piristetty, kulkee 50/50 viina/bensa seoksella.
On kyllä melko häiriintynyt laitos ajoltaan.

voisi kans olla myynnissä tai vaihdossa ehkä? vanhempaan bemariin, e28, e34, e30 tms


Kai tuohon on lukkoperä laitettu että saa voimaa tiehenkin eikä vaan yhdellä piirrä :confused:
Piti omaan softattuun 325d:hen ostaa kitkalukollinen perä kun ei jarru"lukon" päälle koodaaminen riittänyt estämään raajarikkoisuutta tarpeeksi. Tuossa 335i:ssä kun voimaa ihan tuntuvasti enempi niin ei ainaskaan vähemmän ole samaa ongelmaa.
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
88
Kai tuohon on lukkoperä laitettu että saa voimaa tiehenkin eikä vaan yhdellä piirrä :confused:
Piti omaan softattuun 325d:hen ostaa kitkalukollinen perä kun ei jarru"lukon" päälle koodaaminen riittänyt estämään raajarikkoisuutta tarpeeksi. Tuossa 335i:ssä kun voimaa ihan tuntuvasti enempi niin ei ainaskaan vähemmän ole samaa ongelmaa.
On wavetrackin lukko ja uretaanipuslat takakelkassa yms eli rakennettu ns. oikein ja isohkolla rahalla.
Lähtöjä on melkoisesti ja logituksessa tuntuu vetävän puhtaasti rajoittimelle asti.
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
88
Jokaisen amispojun märkä uni: 15v vanha tehokas takaveto :D

Eipä silti, tuollaisesta joutuu vielä maksamaan uuden pikkuauton hinnan niin ei paljoa varaa naureskella :cool:
No vanha amishan mä olenkin eli ihan oikea auto siis mulle :D
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Tässäpä oma pirssi. 2014 vuoden Citroen DS5. Juuri ennen kuin DS eriytettiin omaksi merkikseen. HDI 163 koneella. Kolmas Citroen ja kokonaisuudessaan viides omistamani auto. Ensimmäinen ja todennäkösesti viimeinen diesel. 182tkm mittarissa.

Pari viikkoa sitten aiheutti hieman ketutusta +30 asteen helteellä, kun sisätilan puhallin lakkasi toimimasta, mutta sain sen itse korjattua puhallinmoottorin vaihdolla ja melko edullisesti. Sain myös juuri katsastettua puhtain paperein. Kilometrejä tulee omat ajot + työajot noin 35tkm/vuosi. Aiemmat sitikat ovat olleet kaasunestejousituksella, tässä urheilulliset (kivikovat) rautajouset, mikä onkin ainoa haittapuoli.

Varustetaso Sport Chic ja melkein kaikki sen aikaiset lisävarusteet löytyy, paitsi kaistavahti ja webasto. Hämmentävä auto, katselukulmasta riippuen näyttää joko todella pieneltä, tai todella isolta. Sisältä tämä on kooltaan sopiva. Ei tule hirveän usein vastaan ja kovin ihmiset kyselevät, että mikäs auto tällainen on, vaikka selvät tupla-hakaset löytyvät keulasta.

ds5.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
^ Jotenkin veikeän näköinen murkula, en kyllä muista tuollaista nähneeni, niin, että huomio olisi autoon kohdistunut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Tämmösen kävin hakemassa
2006 335i "hiukan" piristetty, kulkee 50/50 viina/bensa seoksella.
On kyllä melko häiriintynyt laitos ajoltaan.

voisi kans olla myynnissä tai vaihdossa ehkä? vanhempaan bemariin, e28, e34, e30 tms


Mielenkiinnosta, onko siis pakko tankata 50:50 vai onko flex fuel vai millainen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Tässäpä oma pirssi. 2014 vuoden Citroen DS5. Juuri ennen kuin DS eriytettiin omaksi merkikseen. HDI 163 koneella. Kolmas Citroen ja kokonaisuudessaan viides omistamani auto. Ensimmäinen ja todennäkösesti viimeinen diesel. 182tkm mittarissa.

Pari viikkoa sitten aiheutti hieman ketutusta +30 asteen helteellä, kun sisätilan puhallin lakkasi toimimasta, mutta sain sen itse korjattua puhallinmoottorin vaihdolla ja melko edullisesti. Sain myös juuri katsastettua puhtain paperein. Kilometrejä tulee omat ajot + työajot noin 35tkm/vuosi. Aiemmat sitikat ovat olleet kaasunestejousituksella, tässä urheilulliset (kivikovat) rautajouset, mikä onkin ainoa haittapuoli.

Varustetaso Sport Chic ja melkein kaikki sen aikaiset lisävarusteet löytyy, paitsi kaistavahti ja webasto. Hämmentävä auto, katselukulmasta riippuen näyttää joko todella pieneltä, tai todella isolta. Sisältä tämä on kooltaan sopiva. Ei tule hirveän usein vastaan ja kovin ihmiset kyselevät, että mikäs auto tällainen on, vaikka selvät tupla-hakaset löytyvät keulasta.

DS5 on kyllä hienon näköinen puikula, joita ei liiemmin kaduilla näe.

Onneksi ei ole THP-koneella.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Sain vaimon vihdoin ja viimein suostuteltua siihen, että laitetaan uudempi Mustang myyntiin ja ostetaan jotain vanhempaa. Musse lähti seuraavalle omistajalle ja meillä alkoi uuden auton etsiminen. Vähän meinasi olla vääntöä auton mallista, kun vaimo olisi halunnut vain -68 tai -69 Buick Rivieran. Sitten se skaala laajeni jo 60-70 -luvun vaihteen muskeliin ja lopulta myös 65-70 Bel Airiin / Impalaan (tässä oli minun ehto, että neliovista ei tule).
Yritin kauniisti sanoa, että nyt on hiukan liian kallis automaku meidän lompakolle. Maanantaina kuitenkin sopiva katiska tuli myyntiin ja myyjä onneksi suostui varaamaan sen torstaihin saakka.

(1970 Chevrolet Impala, Chevyn 350+th350)
Torstaina kävin sitten autoa katsomassa ja mukaanhan se oli otettava. On kyllä hyvä auto ajaa ja Pontiaciin verrattuna huomaa sen, että kunnossa ja säädöissään ollessa nuo on vaan todella hyviä ajettavia.
Komea ostos. Impala on myös itselle yksi lempi autoista. Kylläkin mustana mutta myös ei todellakaan takaovia
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
88
Mielenkiinnosta, onko siis pakko tankata 50:50 vai onko flex fuel vai millainen?
Joo, eli about 50/50 suhteella pitää tankata aina.
Sais tähän sen että säätää automaattisesti sen suhteen mikä on e85 -pitoisuus mutta nyt mennään tällä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
363
Alkuperäiset suuttimet ovat todennäköisin selitys 50/50% lantrauksille. Aukioloajat kasvaisivat liian pitkäksi puhtaalla E85 seoksella.

Omaan korvaan tuollainen lantraus kuulostaa niin työläältä, että ostaisin heti uudet suuttimet ja veisin ohjelmoitavaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 933
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom