Pyrres
Apina koulutuksessa
- Liittynyt
- 18.07.2017
- Viestejä
- 4 475
Jännästi tuo asetelma muuttuu kun on ns "normaali" auto ajossa. Juu ei ole oma auto vaan firman omistuksessa mutta jännästi on jo tottumukset mihin pysäköidä Prisman parkkihallissa tai voiko auton viedä huoltiksen pesulaan ovat muuttuneet Corollan kanssa ihan vain kahden päivän aikana. Ja ei ole edes kyse siitä etten arvostaisi tai kunnioittaisi autoa kuin omaa mutta jotenkin tuollainen normi kansanauto tuntuu niin arkiselta ja kertakäyttöiseltä ettei sillä vain ole väliä. Siinä missä harrasteet ja erikoismallit saavat vain käsinpesua, kovavahat, niitä ei koskaan parkkeerata muiden autojen lähelle jne (nimimerkillä 0kpl näkyvää kolhua/jälkeä viereisen auton ovista kyljissä viimeisen 11v+ ajalta) niin en näe mitään arvoa moisella kohtelulla jonkin peruskipon kanssa kuten jotkut. On sivusta tullut seurattua kuinka nahkapenkeille lyödään kangas-suojat ettei tule jälkiä jotta seuraavalla omistajalla on nätit penkit, moottoria ei käynnistellä kylmänä kuin äärimmäisessä pakossa, penkeille ei lastata mitään jos ei 110% pakko... Ei riitä oma aivo tajuamaan miksi autoa pitää säästää seuraavalle omistajalle oman nautinnon kustannuksella.Tulee vähän sellanen köyhäilyfiilis kun käyttöesineitä yritetään pitää loputtomiin uudenveroisina. Kovaa ajoa sen aikaa kun ajetaan ja sitten vaihtoa. Ei sillä vaihtohinnan kanssa ole mitään tekemistä onko helmoissa kiveniskemiä ja kukaan ulkopuolinen ei tavan käyttöautoja zoomaile sillä tarkkuudella että ohi kävellessä mitään kiveniskemiä tai mikronaarmuja näkee. Näyttelyvehkeet erikseen.
Pointti meni siinä mielessä ohi että ihmettelyni kohdistui siihen että miksi nämä ovat lisääntyneet niin paljon. Näitä on ihan yhtälailla ollut 15v sitten jo tarjolla, mutta ei vielä 5-6v sitten kukaan mitään kiveniskukalvoja laittanut kun korkeintaan keräilyautoihin tai muihin harrastelaitteisiin. Taitaa olla markkinointimiehet onnistuneet tehtävässään
Mitä noihin kalvojen yms käyttöön niin itse luulen isona syynä on sukupolvien erot. Ennen autojen ruostekorjaus oli varsin arkipäiväistä, nykyään se on isolle osalle aikalailla merkki että auto on kasa paskaa jos jossain on ruostetta. Itsellä oli kyllä ruosteongelmaa parissa autossa mutta se oli silloin ns "normaalia" vs jos nyt autoon iskisi maaliin kuplaa ja ruostekukkaa niin aika paska maku jäisi suuhun (ehkei pitäisi omistaa/ajaa kolmea japsiautoa vaan siirtyä takaisin tuttuihin merkkeihin...). Lisäksi aiemmat kalvot olivat pääasiassa sitä läpinäkyvää joka näkyi kilometrin päähän kun nykyään saat sitä missä värissä haluat ja auton maalaus ei olekaan se ainoa keino vaihtaa auton väriä ja esim tuhota sen jälleenmyyntiarvoa. Ennen joku räikeämpi väri vaikutti jälleenmyyntiin helvetisti vs nyt voit teipata miten haluat ja se katsotaan monesti vain bonuksena kun maalipinta on suojattu ja joko ostaja tykkää väristä jolloin teipit pysyvät tai voidaan sanoa että juu alla on se ja se joka on suojattu teipillä ja voidaan repiä teipit pois niin saat sen värin x.