Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Vieläkös bimmeri ja wrc:t on parkkipaikalla? Vai kyselenkö liian vanhoja jo?
"WRC" Impreza meni katsastuksesta juuri tänään läpi. Vähän tuli sanomista lisävalopatteristosta sekä ohjaamossa olevasta poikkituesta, kuulemma takapenkkiläiset katkoo siihen niskansa. Noh, ei siellä ketään ikinä istu.

Alapuolen kuvassa oleva vanhempi Imppu on lähdössä ulkomaille ja melkoiseen hintaan onkin. K-Euroopasta joku häiskä lentää tänne 1-2.10 tarkastamaan auton kunnon ja mikäli se on mitä lupasin niin autotraileri hakee tuon pois, menee keräilijälle ralliautokokoelmaan. Tuon hintaraketointi vetää vertoja virtuaalivaluutoille sillä jos tuo menee kaupaksi, se liki tuplasi arvonsa alle vuodessa, hehehee :interested:

P1000160.JPG


-Tuosta jää kyllä haikea fiilis, mutta olisi aivan sairaan tyhmää sanoa ei tollaiselle rahasummalle. Näitä ei vain yksinkertaisesti enää ole missään, täysin "OEM" vailla mitään amisjonnetunarointeja / räpellyksiä, ja ajettu vain 85tkm. Täydellinen historia. Itse innoissani olen rullannut siihen 4tkm vajaan vuoden aikana, olikohan virhe.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Tuli hankittua kuvan mukainen lelu ... tottakai talveksi :interested:
Tottakai talveksi. Tuo miniatyyrikoko ja takaveto on ihan pirun hauska yhdistelmä. Kävin tuon ND:n koe istumassa kun tuli liikkeisiin ja syy miksi ei voinut harkita oli väärä penkkimäärä mutta kyllä se silti houkutti.

Kai vedät oikeaoppisesti katto alhaalla aina kun mahdollista? Itseä meinaan aina pistänyt ihmetyttämään että ostetaan avoauto ja ajetaan aina katto ylhäällä, niin Suomessa kuin muualla maailmassa. Tulin juuri Välimeren suunnilta takaisin ja keli oli sellaista 20-25c ja näin todella monta avoautoa ja vain kolmessa oli katto alhaalla.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Tulin juuri Välimeren suunnilta takaisin ja keli oli sellaista 20-25c ja näin todella monta avoautoa ja vain kolmessa oli katto alhaalla.
Lörön TT:ssä on katto ollu viimeks ylhäällä kai huhtikuussa jollei lasketa laiskan ihmisen painepesuripesuja tai kaupas tjsp käyntejä jollei satu löytään katos- tai halliparkkista. Btw, +24C nyt.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Lörön TT:ssä on katto ollu viimeks ylhäällä kai huhtikuussa jollei lasketa laiskan ihmisen painepesuripesuja tai kaupas tjsp käyntejä jollei satu löytään katos- tai halliparkkista. Btw, +24C nyt.
Juu kyllä se välillä pistää naurattamaan kun tulee kommentteja ja katseita kun ajelee katto alhaalla jos ei ole 25c+ ja pilvetön taivas. Paras oli kun maakuntakierrosta tehdessä tuli tyyppi kyselemään autosta ja ei meinannut uskoa kun sanoin että olin ajanut koko reissun (siinä vaiheessa se 500km tms trippimittarissa) katto alhaalla. Totesi että hänen bemarissaan ei kattoa lasketa ellei ole lähemmäs 30c.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Tottakai talveksi. Tuo miniatyyrikoko ja takaveto on ihan pirun hauska yhdistelmä. Kävin tuon ND:n koe istumassa kun tuli liikkeisiin ja syy miksi ei voinut harkita oli väärä penkkimäärä mutta kyllä se silti houkutti.

Kai vedät oikeaoppisesti katto alhaalla aina kun mahdollista? Itseä meinaan aina pistänyt ihmetyttämään että ostetaan avoauto ja ajetaan aina katto ylhäällä, niin Suomessa kuin muualla maailmassa. Tulin juuri Välimeren suunnilta takaisin ja keli oli sellaista 20-25c ja näin todella monta avoautoa ja vain kolmessa oli katto alhaalla.
Katto alhaalla maksimeilla, ainoa vitutus on rekkojen pöly-paska. Pk-seudulla raskasta liikennettä esimerkiksi omalla työmatkareitillä on aivan ... liikaa :tdown:

Ainakin tuon korin Miatan ohjaamossa tarkenee ilman mitään kaulaliinoja helposti vielä ainakin 7-asteessa mutkateitä puukotellessa. Päälaki ottaa kylmää -> jonkinlainen pipo on suotava vaikka en ole kuin 180cm.

Tosi hauska auto, koko sunnuntai ympäri Uudenmaan mutkateitä ja työmatkat päälle niin auton kulutus on sen hankinnasta (viime TO) alkaen vaivaiset 5,8L/100km. Toki tuo on ajotietokoneen lukema mutta silti, lähinnä naurattaa :geek:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Katto alhaalla maksimeilla, ainoa vitutus on rekkojen pöly-paska. Pk-seudulla raskasta liikennettä esimerkiksi omalla työmatkareitillä on aivan ... liikaa :tdown:

Ainakin tuon korin Miatan ohjaamossa tarkenee ilman mitään kaulaliinoja helposti vielä ainakin 7-asteessa mutkateitä puukotellessa. Päälaki ottaa kylmää -> jonkinlainen pipo on suotava vaikka en ole kuin 180cm.

Tosi hauska auto, koko sunnuntai ympäri Uudenmaan mutkateitä ja työmatkat päälle niin auton kulutus on sen hankinnasta (viime TO) alkaen vaivaiset 5,8L/100km. Toki tuo on ajotietokoneen lukema mutta silti, lähinnä naurattaa :geek:
Joo ei nuo kylmiä ole :D. Ja mitä pituuteen tulee niin tuo ND on veikeä. Kaveri mahtuu meikäläisen NA:han juuri ja juuri mutta ND:ssä katsoi tietä tuulilasin karmin yli.

Ja nuo bensakulut+itsellä vielä bonuksena jos pidän auton kunnossa niin sen arvo ei ainakaan putoa enää olivat itselle myös varsin kova juttu. En voi kieltää etteikö esim Boxter olisi kiehtonut boxeri fanina mutta totesin että käyttö ja huoltokulut aivan eri luokkaa.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Tällainen uusi ajopeli tuli hommattua. Eli -20 vuoden E 300de 4matic amg paketeilla ja kaikennäköisillä varusteilla. Ulkoisesti suunnitelmissa tämänkin suhteen vähän laskea alemmas ja keväällä sitten jotain vannetta alle. Vaikka tässä nyt jo lähtökohtaisesti hyvä burmester setti on äänentoistona niin siihenkin jossain vaiheessa vähän päivitystä.
 

Liitteet

Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Minä vaihdoin noin vuosi sitten kuluneen vanhan Seattini tällaiseen japanin pikkuihmeeseen (hinta n. 10Ke). Tämä on vuosimallin 2014 Suzuki Swift 4x4, jossa ostettaessa oli 89tkm mittarissa, nyt n. 115tkm. Halusin uudehkon pienen japanilaisen nelivedon, ja kun Subaru ei enää 80-luvun Justyä tee niin vaihtoehdot olivat aika vähissä. Vaatimuksina oli nelivedon lisäksi vakionopeussäädin, ilmastointi, järkevä kulutus ja tekninen luotettavuus. Moottorin tehot/suorituskyky, sisätilat, ajoavustimet yms. olivat pitkälti toissijaisia. Toistaiseksi olen ollut vallan tyytyväinen autoon, ainoa tekninen "vika" oli ilmastointilaite josta loppui nyt kesällä kylmäaine noin 100tkm kohdalla, paikallinen Motonet täytti jonka jälkeen ei ongelmia.

Plussat ja miinukset:

+ paras talviauto mikä minulla on ikinä ollut täällä maaseudulla, vaikka ei ole mikään aito "4x4" lukoilla (vain simppeli 50/50 voimanjako viskokytkimellä)
+ myös erinomainen kaupunkiauto pienen kokonsa ja ketteryytensä takia
+ teknisesti ongelmaton (mm. saksan TÜV-tilastoissa ihan kärkisijoilla)
+ vie maantieajossa n. 4l/100, tosin motarilla 5-6.5 kun kone huutaa 3500rpm @ 120km/h
+ yllättävän hauska ajaa mutkaisilla pikkuteillä kun tuo painaa karvan verran yli 1000kg, varsin napakka ohjaustuntuma ja jämäkkä alusta japanilaiseksi pikkukipoksi, vaikka onkin tuuman korkeampi kun samanmallinen etuveto
+ ei tule ihan joka risteyksessä samanlaisia vastaan

- ei ole uusi Suzuki Jimny (siihen ei ollut varaa)
- vain 40ltr bensatankki, joten pumpulla pitää käydä suht usein
- ei ole tilojensa puolesta mikään perheauto, mutta yksinelävälle riittävä (210 ltr tavaratila, penkit saa toki alas)
- ei bluetoothia, peruutuskameraa, kaistavaroitinta (tulivat vasta uudemman korin 2017-> malleihin), pärjään toki ilmankin
- ei ole nopea millään muotoa, 1.2-litraisessa bensakoneessa n. 94hp, perinteinen 0-100 on yli 13,4sek ja maantieohituksissa pitää vaihtaa alas pykälän tai pari jotta auto yleensä liikahtaisi (siinä oppii muuten ennakoimaan). Onneksi minulla on myös hieman piristetty Suzuki Hayabusa, jos nyt pitää saada vauhdintuntua jostakin. Olen toki unelmoinut neliveto-Swiftistä jossa olisi Swift Sportin n. 140hp kone, mutta kun eivät Hamamatsussa kuuntele minua.

Autohistoriani (kun threadin ekassa postauksessa pyydettiin): Saab 95 V4 -75 (samanlainen kun Team Ahmassa), Ford Taunus 1,6 -73, Saab 96 V4 -77, Mitsubishi Colt 1,6 GLXi -92, Ford Bronco 4x4 5.0 V8 -85, Mitsu Lancer 1,6 farkku -99, Peugeot 206 1,6 farkku -03, Citroen Xara Coupé 1,6 -02, Seat Cordoba 1,4 -06 ja nyt tämä Swift. Lisäksi aikanaan 5 Hondan ja nyt kaksi Suzukin prätkää (Hayabusa ja 650 Savage). Tallissa siis 3 Suzukia yhteensä, hyvä niin.

PS. Tämä on ensimmäinen postaukseni kuvaliitteellä foorumille. Saa haukkua jos meni rankasti pieleen.
swift.jpg
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
194
Itsellä kakkosautona edellisen koppamallin 1.3 Swift, tosin ihan etuveto. Luotettava kulkine, vaikka ei mitään ajoelämyksiä oikein anna. Vaihteiston välityksillä pilattu, kun aikoinaan itsellä ollut tehottomampi ja painavampi Mazda 323F oli pirteämmän tuntuinen. En tietysti tiedä miten on muutettu tuohon seuraavaan koppamalliin.
Omassa käytössä bensaa palaa 10 L/100 km. :D Kakkosautolla kun ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä ajoa.

DSC_1136 (2).JPG


Niin ja itsellä on kanssa toinen Suzuki (GSR) tallissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Jep, moottorin laiskahko luonne ja välitykset kyllä tekevät sen että ei tämä mikään oikea "ajajan auto" ole, vaikka alusta onkin hyvä. Mutta kyllä tällä sen 140km edestakaisen työmatkan pari kertaa viikossa ajelee ihan ongelmitta. Kokeilin aikanaan myös tuota edeltävän korimallin nelivetoa 1,3-koneella, muistelen että oli luonteeltaan aika samanlainen kun tämäkin mutta kun siihen ei olisi saanut edes optiona vakkaria niin jäi ostamatta. Kuulemma Swift Sport on sitten aivan eri luokkaa ajettavuudeltaan (jos youtubeen on uskominen, itse en ole kokeillut). Talviominaisuuksien lisäksi (pihani ja sinne vievä tie on talvisin joskus hyvinkin hankala) tekninen luotettavuus oli tosiaan yksi valinnan pääkriteerejä, sitä oppii arvostamaan ihan uudella tavalla kun on ajanut vanhalla ja ajoittain hyvinkin sähkövikaisella VAG-tuotteella edelliset 6 vuotta ;).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
Minä vaihdoin noin vuosi sitten kuluneen vanhan Seattini tällaiseen japanin pikkuihmeeseen (hinta n. 10Ke). Tämä on vuosimallin 2014 Suzuki Swift 4x4, jossa ostettaessa oli 89tkm mittarissa, nyt n. 115tkm. Halusin uudehkon pienen japanilaisen nelivedon, ja kun Subaru ei enää 80-luvun Justyä tee niin vaihtoehdot olivat aika vähissä. Vaatimuksina oli nelivedon lisäksi vakionopeussäädin, ilmastointi, järkevä kulutus ja tekninen luotettavuus. Moottorin tehot/suorituskyky, sisätilat, ajoavustimet yms. olivat pitkälti toissijaisia. Toistaiseksi olen ollut vallan tyytyväinen autoon, ainoa tekninen "vika" oli ilmastointilaite josta loppui nyt kesällä kylmäaine noin 100tkm kohdalla, paikallinen Motonet täytti jonka jälkeen ei ongelmia.

Plussat ja miinukset:

+ paras talviauto mikä minulla on ikinä ollut täällä maaseudulla, vaikka ei ole mikään aito "4x4" lukoilla (vain simppeli 50/50 voimanjako viskokytkimellä)
+ myös erinomainen kaupunkiauto pienen kokonsa ja ketteryytensä takia
+ teknisesti ongelmaton (mm. saksan TÜV-tilastoissa ihan kärkisijoilla)
+ vie maantieajossa n. 4l/100, tosin motarilla 5-6.5 kun kone huutaa 3500rpm @ 120km/h
+ yllättävän hauska ajaa mutkaisilla pikkuteillä kun tuo painaa karvan verran yli 1000kg, varsin napakka ohjaustuntuma ja jämäkkä alusta japanilaiseksi pikkukipoksi, vaikka onkin tuuman korkeampi kun samanmallinen etuveto
+ ei tule ihan joka risteyksessä samanlaisia vastaan

- ei ole uusi Suzuki Jimny (siihen ei ollut varaa)
- vain 40ltr bensatankki, joten pumpulla pitää käydä suht usein
- ei ole tilojensa puolesta mikään perheauto, mutta yksinelävälle riittävä (210 ltr tavaratila, penkit saa toki alas)
- ei bluetoothia, peruutuskameraa, kaistavaroitinta (tulivat vasta uudemman korin 2017-> malleihin), pärjään toki ilmankin
- ei ole nopea millään muotoa, 1.2-litraisessa bensakoneessa n. 94hp, perinteinen 0-100 on yli 13,4sek ja maantieohituksissa pitää vaihtaa alas pykälän tai pari jotta auto yleensä liikahtaisi (siinä oppii muuten ennakoimaan). Onneksi minulla on myös hieman piristetty Suzuki Hayabusa, jos nyt pitää saada vauhdintuntua jostakin. Olen toki unelmoinut neliveto-Swiftistä jossa olisi Swift Sportin n. 140hp kone, mutta kun eivät Hamamatsussa kuuntele minua.

Autohistoriani (kun threadin ekassa postauksessa pyydettiin): Saab 95 V4 -75 (samanlainen kun Team Ahmassa), Ford Taunus 1,6 -73, Saab 96 V4 -77, Mitsubishi Colt 1,6 GLXi -92, Ford Bronco 4x4 5.0 V8 -85, Mitsu Lancer 1,6 farkku -99, Peugeot 206 1,6 farkku -03, Citroen Xara Coupé 1,6 -02, Seat Cordoba 1,4 -06 ja nyt tämä Swift. Lisäksi aikanaan 5 Hondan ja nyt kaksi Suzukin prätkää (Hayabusa ja 650 Savage). Tallissa siis 3 Suzukia yhteensä, hyvä niin.

PS. Tämä on ensimmäinen postaukseni kuvaliitteellä foorumille. Saa haukkua jos meni rankasti pieleen.
Itse ostin aikoinaan -07 suzuki sx4:n uutena. (Nyt jo hukattu eteenpäin) Todennäköisesti vähän erilainen korkeutensa vuoksi kuin swift, mutta oli hyvä ajaa ja ilmeisesti tekniikka aika samanlainen. Tosin sx oli isolohko 1.6 litrainen :lol:
+ohjaus tarkka. Tykkäsin.
+"nelikko" ihan toimiva
+kaasupohjassa valoista talvella jäi useampikin tehokas nelikko. Tehoa kun ei ollut niin ne meni kaikki oikeasti tiehen eikä suttaamiseen.;)
-nelikko putoaa pois päältä oliko 50 vai 60 kmh nopeudessa. Voi unohtaa pitkät nelivetoluisut ja saattaa yllättää kun kesken kaiken auto muuttuukin etuvedoksi. Huomasin vasta meren jäällä radalla.

Jimnyn vielä joku päivä hommaan. Se on sentään oikea maasturi tikapuurungolla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
301
Täältä kanssa yksi Swift-omistaja ilmottautuu. Omissa nimissä reilu 4 vuotta sitten hankittu hopeinen paholainen, mutta erään toisen ajokkina tällä hetkellä. Loistava kapistus kaiken kaikkiaan. Oma versio tosiaan 2008 4x4 1.3, ja oli vielä joku "20 v malli". On upeaa hiilikarboa siellä sun täällä, konepelti ehkä se hienoin. :p Etupuolta hieman jäykistin Ebay löydöllä (55 €) ja vanha omistaja oli tähän jo laittanut 2-din "suzuki"viihdejärjestelmän. Yksi upeimpia hankintoja koskaan. Symppis ja vie aina sinne minne pitää. Ilmastointi toimii ja popit raikaa :p

nerdsuz2008.png
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Itse ostin aikoinaan -07 suzuki sx4:n uutena. (Nyt jo hukattu eteenpäin) Todennäköisesti vähän erilainen korkeutensa vuoksi kuin swift, mutta oli hyvä ajaa ja ilmeisesti tekniikka aika samanlainen. Tosin sx oli isolohko 1.6 litrainen :lol:
+ohjaus tarkka. Tykkäsin.
+"nelikko" ihan toimiva
+kaasupohjassa valoista talvella jäi useampikin tehokas nelikko. Tehoa kun ei ollut niin ne meni kaikki oikeasti tiehen eikä suttaamiseen.;)
-nelikko putoaa pois päältä oliko 50 vai 60 kmh nopeudessa. Voi unohtaa pitkät nelivetoluisut ja saattaa yllättää kun kesken kaiken auto muuttuukin etuvedoksi. Huomasin vasta meren jäällä radalla.

Jimnyn vielä joku päivä hommaan. Se on sentään oikea maasturi tikapuurungolla.
Juu, ripeähkö valoista lähtö yllätti iloisesti talven sohjossa kun takapyörätkin työnsi, mutta tehottomuuden takia ei jäänyt sutimaan. Swiftissä ei taida olla mitään automatiikkaa joka kytkisi nelivedon pois päältä vaudissa X tai yli. Neliveto menee päälle kun etu- ja takapörien pyörimisnopeus eroaa niin paljon että viskokytkimen öljyn viskositeetti muuttuu ja kytkee vedon päälle. Mitään elektroniikkaa siinä ei ole. Mutta samapa tuo miten se oikeasti toimii, kunhan toimii :). Ja kun kytkin ajovakautuksen pois päältä niin sillä jopa pystyi hieman "leikkimään", toki turvallisella alueella missä ei muita lähettyvilläkään. Mutta ei toi talvellakaan mikään ralliauto ole, siihen tarvittaneen Evo-lancer tai Yaris GR, ja enemmän rahaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 416
Olen seurannut tätä foorumia sen perustamisesta alkaen. Nyt onkin hyvä hetki vihdoin aktivoitua. Ostin huhtikuussa tällaisen ES 300h Executiven . Vm 2020. Tällaiselle setämiehelle vallan oiva kikotin. Kulutuskin ajotietokoneen mukaan maltillinen 5.7l/100km.
Mitettinyt itsekin IS:n jälkeen tuota. Varmasti aika erilainen kuin takavetonen sporttisedan mutta mukavuudessa varmasti aivan omassa luokassaan. Aika lussu kampehan tuo mahtaa olla? Onko paljon varusteita? Yksi miinus lienee pienehkö takakontti ja kääntymättömät takaistuimet.
 
Liittynyt
19.10.2020
Viestejä
18
Mitettinyt itsekin IS:n jälkeen tuota. Varmasti aika erilainen kuin takavetonen sporttisedan mutta mukavuudessa varmasti aivan omassa luokassaan. Aika lussu kampehan tuo mahtaa olla? Onko paljon varusteita? Yksi miinus lienee pienehkö takakontti ja kääntymättömät takaistuimet.
Juu ei tällä vielä kuuhun mennä. 0-100 bout 8s. On tuo ihan ok noin isolle lullalle mutta voisi toki olla parempikin. 218hv löytyy, joten mitään infernaalisia lukemia ei voi odottaakaan. Varustelu on ns. kattava (Premium). Löytyy tuuletetut etupenkit, jotka ovat yllättävän mukavat kesähelteillä ja Mark Levinsonin 17-kaiuttimen surround-äänentoisto. Peruutuskamera (360 astetta), lämmitettävä ohjauspyörä, adaptiivinen vakkari yms. Kyllä tuo takakontti meidän nelihenkiselle perheelle on ollut ihan ok ja meillä on sitten hc-roudaukseen kakkosautona farkku. Takaistuimet eivät tosiaan käänny mutta tuo ei ole ainakaan vielä haitannut menoa. Iso miinus tulee 15tkm huoltovälistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
77
Minä vaihdoin noin vuosi sitten kuluneen vanhan Seattini tällaiseen japanin pikkuihmeeseen (hinta n. 10Ke). Tämä on vuosimallin 2014 Suzuki Swift 4x4, jossa ostettaessa oli 89tkm mittarissa, nyt n. 115tkm. Halusin uudehkon pienen japanilaisen nelivedon, ja kun Subaru ei enää 80-luvun Justyä tee niin vaihtoehdot olivat aika vähissä. Vaatimuksina oli nelivedon lisäksi vakionopeussäädin, ilmastointi, järkevä kulutus ja tekninen luotettavuus. Moottorin tehot/suorituskyky, sisätilat, ajoavustimet yms. olivat pitkälti toissijaisia. Toistaiseksi olen ollut vallan tyytyväinen autoon, ainoa tekninen "vika" oli ilmastointilaite josta loppui nyt kesällä kylmäaine noin 100tkm kohdalla, paikallinen Motonet täytti jonka jälkeen ei ongelmia.

Plussat ja miinukset:

+ paras talviauto mikä minulla on ikinä ollut täällä maaseudulla, vaikka ei ole mikään aito "4x4" lukoilla (vain simppeli 50/50 voimanjako viskokytkimellä)
+ myös erinomainen kaupunkiauto pienen kokonsa ja ketteryytensä takia
+ teknisesti ongelmaton (mm. saksan TÜV-tilastoissa ihan kärkisijoilla)
+ vie maantieajossa n. 4l/100, tosin motarilla 5-6.5 kun kone huutaa 3500rpm @ 120km/h
+ yllättävän hauska ajaa mutkaisilla pikkuteillä kun tuo painaa karvan verran yli 1000kg, varsin napakka ohjaustuntuma ja jämäkkä alusta japanilaiseksi pikkukipoksi, vaikka onkin tuuman korkeampi kun samanmallinen etuveto
+ ei tule ihan joka risteyksessä samanlaisia vastaan

- ei ole uusi Suzuki Jimny (siihen ei ollut varaa)
- vain 40ltr bensatankki, joten pumpulla pitää käydä suht usein
- ei ole tilojensa puolesta mikään perheauto, mutta yksinelävälle riittävä (210 ltr tavaratila, penkit saa toki alas)
- ei bluetoothia, peruutuskameraa, kaistavaroitinta (tulivat vasta uudemman korin 2017-> malleihin), pärjään toki ilmankin
- ei ole nopea millään muotoa, 1.2-litraisessa bensakoneessa n. 94hp, perinteinen 0-100 on yli 13,4sek ja maantieohituksissa pitää vaihtaa alas pykälän tai pari jotta auto yleensä liikahtaisi (siinä oppii muuten ennakoimaan). Onneksi minulla on myös hieman piristetty Suzuki Hayabusa, jos nyt pitää saada vauhdintuntua jostakin. Olen toki unelmoinut neliveto-Swiftistä jossa olisi Swift Sportin n. 140hp kone, mutta kun eivät Hamamatsussa kuuntele minua.

Autohistoriani (kun threadin ekassa postauksessa pyydettiin): Saab 95 V4 -75 (samanlainen kun Team Ahmassa), Ford Taunus 1,6 -73, Saab 96 V4 -77, Mitsubishi Colt 1,6 GLXi -92, Ford Bronco 4x4 5.0 V8 -85, Mitsu Lancer 1,6 farkku -99, Peugeot 206 1,6 farkku -03, Citroen Xara Coupé 1,6 -02, Seat Cordoba 1,4 -06 ja nyt tämä Swift. Lisäksi aikanaan 5 Hondan ja nyt kaksi Suzukin prätkää (Hayabusa ja 650 Savage). Tallissa siis 3 Suzukia yhteensä, hyvä niin.

PS. Tämä on ensimmäinen postaukseni kuvaliitteellä foorumille. Saa haukkua jos meni rankasti pieleen.
Subaru Justy mainittu, joten täytyypä postata oma talviautoni. Vuoden 1991 Subaru Justy 1.2 napista kytkettävällä nelivedolla varustettuna. Alkuperäiskuntoinen ja suhteellisen tervekorinen ikäisekseen japanilaiseksi, mutta tällä hetkellä ei ainakaan ole tarkoituksena laittaa museoon, vaikka ikänsä puolesta sinne jo menisikin. Hauska ja sympaattinen auto. Tarjoaa omanlaistaan "rouheaa" ajofiilistä mitä uudemmissa autoissa ei ole.

IMG-20220810-WA0012.jpg
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
Juu, ripeähkö valoista lähtö yllätti iloisesti talven sohjossa kun takapyörätkin työnsi, mutta tehottomuuden takia ei jäänyt sutimaan. Swiftissä ei taida olla mitään automatiikkaa joka kytkisi nelivedon pois päältä vaudissa X tai yli. Neliveto menee päälle kun etu- ja takapörien pyörimisnopeus eroaa niin paljon että viskokytkimen öljyn viskositeetti muuttuu ja kytkee vedon päälle. Mitään elektroniikkaa siinä ei ole. Mutta samapa tuo miten se oikeasti toimii, kunhan toimii :). Ja kun kytkin ajovakautuksen pois päältä niin sillä jopa pystyi hieman "leikkimään", toki turvallisella alueella missä ei muita lähettyvilläkään. Mutta ei toi talvellakaan mikään ralliauto ole, siihen tarvittaneen Evo-lancer tai Yaris GR, ja enemmän rahaa.
Eli se ei olekkaan samanlaisella tekniikalla. sx4:ssä oli silloin "pakko" ja automaatti nelikko kytkimellä, muuten auto oli ihan etuvetoinen. Jokin haldex tyyppinen veto se silloinkin oli.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
92
Keväällä möin diesel Insignian pois kun alkoi olla ajaminen turhan kallista ja ostin toisen Opelin eli Corsa-e. Ihan sinällään ok mutta hieman tylsä ja pienehkö joten tuli sekin sitten myytyä ja tilalle ostettua jo aiemmin hieman haaveilemani Tesla.
Alunperin katselin jotain muuta kuin valkoista mutta lopulta kuitenkin tuli ostettua valkea Model 3 LR valkealla sisustalla ja 19" vanteilla, oli sopivan näköinen kokonaisuus. Lisäksi löytyy vetokoukku satunnaisiin peräkärrin vetoihin. Ihan suht tyytyväinen olen ollut, sen verran on tullut lueskeltua etukäteen että ominaisuudet (tai omituisuudet) eivät yllättänneet ja hyvät puolet ovat selvästi voitolla esim omituisesti toimivasta valoautomatiikasta. Corsaan verrattuna kulutus hieman pienempi, etenkin motarilla. Softa selvästi viimeistellympi ja toimiva, Corsan suppea appi ei useinkaan saanut autoon yhteyttä vaan valitti ettei ole internet yhteyttä.

teslam3.jpg
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Keväällä möin diesel Insignian pois kun alkoi olla ajaminen turhan kallista ja ostin toisen Opelin eli Corsa-e. Ihan sinällään ok mutta hieman tylsä ja pienehkö joten tuli sekin sitten myytyä ja tilalle ostettua jo aiemmin hieman haaveilemani Tesla.
Alunperin katselin jotain muuta kuin valkoista mutta lopulta kuitenkin tuli ostettua valkea Model 3 LR valkealla sisustalla ja 19" vanteilla, oli sopivan näköinen kokonaisuus. Lisäksi löytyy vetokoukku satunnaisiin peräkärrin vetoihin. Ihan suht tyytyväinen olen ollut, sen verran on tullut lueskeltua etukäteen että ominaisuudet (tai omituisuudet) eivät yllättänneet ja hyvät puolet ovat selvästi voitolla esim omituisesti toimivasta valoautomatiikasta. Corsaan verrattuna kulutus hieman pienempi, etenkin motarilla. Softa selvästi viimeistellympi ja toimiva, Corsan suppea appi ei useinkaan saanut autoon yhteyttä vaan valitti ettei ole internet yhteyttä.

Saadaanko ny vastaus siihen, että pääseekö lappiin asti peräkärryn kanssa? :hmm:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
390


Pääsiäistipu herätelty tallin perukoilta viikonlopun karkeloita varten. Puskurin listatkin jopa löytyi kuvan oton jälkeen kun hetken penkoi.
Hyvin palveli käyttöautona kesän kun osasi ottaa huomioon jo parhaat päivänsä nähneen bensapumpun. Muutama turhanpäiväinen kuva ennen talteen laittoa.



Tekniikanluovuttajaksi tuli haettua 330i kun sopivaan hintaan tuli vastaan.



Audiin löytyi suorat paneelit kätevästi kaverilta. Talvea vasten ei taida jaksaa väriin suihkia niin mennään nyt hetki tuolla harlekiini-lookilla.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
@astars on aina ilo nähdä joku, jolla on enemmän ( ja parempaa ) kalustoa, kuin itsellä.

Välillä sitä miettii, että onko 6 autoa ( 3 harrastetta tallissa ja 3 käyttistä ajossa ) liikaa, mutta sitten kun näkee jonkun jolla on enemmän kalustoa, tulee sellainen fiilis, että ehkä sitä voisikin hankkia vielä yhden lisää...

Hallinaapurinikin suunnitteli jäävänsä eläkkeelle, että ehtii paremmin laittamaan kymmenen jenkkiautoansa viimeisen päälle iskuun.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
390
@astars on aina ilo nähdä joku, jolla on enemmän ( ja parempaa ) kalustoa, kuin itsellä.

Välillä sitä miettii, että onko 6 autoa ( 3 harrastetta tallissa ja 3 käyttistä ajossa ) liikaa, mutta sitten kun näkee jonkun jolla on enemmän kalustoa, tulee sellainen fiilis, että ehkä sitä voisikin hankkia vielä yhden lisää...

Hallinaapurinikin suunnitteli jäävänsä eläkkeelle, että ehtii paremmin laittamaan kymmenen jenkkiautoansa viimeisen päälle iskuun.
Paremmasta en tiedä. Ja vianhan ei tarvitse olla suuren suuri, kun se sattuu olemaan päässä. Varsinkin näinä maailmanaikoina vanha totuus "rautaan ei pidä rakastua" pitänee entistäkin paremmin paikkansa.

Tällä hetkellä tuosta seiskasta erkaannuttua taitaa äkkiä laskettuna olla nimillä 7 henkilöautoa joista osa enemmän/vähemmän projekteja sekä tietysti paku kaiken turhan kuskaamiseen. Tokikin niistä (valitettavasti) vain yksi Ameriikan unionissa valmistunut tekele ja senkin vain harva jenkiksi tunnustaa :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
479
Hommasin jostain syystä tämmösen kapistuksen talven värkkäyksiä varten, "kun halvalla sain":

yeti_071022.jpg


Eli kyseessä Skoda Yeti TDI 4x4 -10, jota ei ole esimerkiksi pesty varmaan kymmeneen vuoteen. Ruostekorjauksia, maalaushommia ja muita ulkokuoren ehostuksia siis luvassa. Kuitenkin suht maltillisilla kilometreillä ja hyvällä huoltohistorialla, niin tiedä vaikka jääkin omaan tai rouvan käyttöön.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Tulipas hankittua viimein jo vuosia harkinnassa ollut Opel Insignia "facelift". 1.6T ketjukoneella varustettu, vuosimallia 2014 ja 136t ajettu miltei kaikilla varusteilla (OPC Line ja Limousine), onhan tuossa mukavat kyydit ja erittäin hiljainen.

inkkuedestä.png


inkkutakaa.png
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
581
Seatin lamppujen vesihiontaa kun oli jo elämää nähneet. En tiedä enkä mitannut vaikuttaako oikeasti valotehoon mutta ilme kirkastui huomattavasti. Kaikkia kiveniskuja ei ehtinyt työstää pois käytettävissä olevilla välineillä. 500 - 800 - 1000 - 1500 - 3000 - 4000 - 6000 - Kiillotustahnalla - UV pinnoite

1665565091688.png


1665565112367.png


1665565120114.png


1665565167609.png


1665565192998.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Tähän liittyen ostin Saapin, kun satuin halvalla saamaan.

1999 Saab 9-3 2.0t



Airbagin vikavalo palaa eikä käsijarru pidä, minkä vuoksi leima on päättynyt maaliskuussa. Niinpä maksoin tästä vielä vähemmän kuin Calibrasta, joka sekin maksoi hyvin vähän. Tämä kun saadaan siirrettyä Calibran kanssa samaan talliin niin ruvetaan vertailemaan osia. Todennäköisesti katsastan Calikan sellaisenaan vielä tänä vuonna, kun en kuitenkaan ehdi moottorinvaihtoa tehdä tänä kesänä.

Josko sitä olis hetkeksi aikaa riittävästi autokauppoja tehtynä. Työkaveri kyllä yllyttää koko ajan vaihtamaan Bemarin johonkin muuhun, yritän malttaa mieleni...
Työkaverin mielipide ei varsinaisesti ollut syynä tähän, mutta heinäkuussa tuli huudettua, yllätys yllätys, Saab. Ostohetkellä ajettu 425 tkm, nyt 431. Hyvältä tuntuu eikä maksanut juuri mitään. Koukun olisin halunnut, mutta ihan kaikkea ei voi saada.

2006 Saab 9-3 Linear SportCombi 1.9 TiDS

IMG_20220701_174913.jpg


Korjasin Bemarin lähes loppuun ja pistin myyntiin, piti ottaa kuva kolmikosta kun siihen oli viimeisen kerran mahdollisuus. Bemari lähti pari viikkoa sitten 8 vuoden yhteiselon jälkeen, kilometrejä kertyi tuona aikana 103 000.

IMG_20220914_14565.jpg


Seuraavaksi taitaa olla hankintavuorossa vaimokkeelle jotain muuta C4:n tilalle.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
106
Tommosella alffa giulialla kruisaillu jo tovin ajan ja pitää sanoa kaikkien bemujen ja audien jälkeen että hienoin auto ajettavuudeltaan mitä tullut ajettua ferrarin jälkeen :) Puolen vuoden omistuksen jälkeen edelleen miellyttää silmää ja niin upea ajetavuudeltaan. Aina hymy naamalla kun lähtee ajamaan :thumbsup:
 

Liitteet

MPK

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
58
Seat Leon 1,5TGI 2020

Kohta vuosi kaasuautoilua takana. Kulutus 3.1-4.3kg/100km. Alle 10€/100km polttoainekustannukset ajotavasta riippumatta. Parhaimillaan päässyt 505km kaasulla hintaan 23e (4,6e/100km).
Huonona ominaisuutena uudemmissa kaasuautoissa pienennetty bensasäiliö...

Aikaisempi ajokki oli 3.2 litrainen Audi A3 mikä hörppi polttoainetta vähän eri tavalla :rofl:

2.jpg3.jpg
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
390
Tommosella alffa giulialla kruisaillu jo tovin ajan ja pitää sanoa kaikkien bemujen ja audien jälkeen että hienoin auto ajettavuudeltaan mitä tullut ajettua ferrarin jälkeen :) Puolen vuoden omistuksen jälkeen edelleen miellyttää silmää ja niin upea ajetavuudeltaan. Aina hymy naamalla kun lähtee ajamaan :thumbsup:
Tämän muodoista tulee aina BMW:n uudet mallit mieleen, sillä erotuksella että Giulia ~100x paremman näköinen varsinkin keulasta. Heittämällä parhaimman näköisten auitojen top-vitoseen.

Ja ettei turhaa postausta niin vuosittainen syyslomareissu patterilla heitetty, tällä kertaa suuntana oli Lofootit. Pari maisemakuvaakin saatte kaupan päälle.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2022
Viestejä
36
Riisikippoa tuli hieman puunattua. Kyseessä siis Nissan Skyline 370 GT, joka toimittaa käyttiksen virkaa. Tästä löytyy 370 Z:sta tuttu 3.7-litrainen vaparikutonen. Auto on perinteinen takavetoinen automaatti avoimella perällä, ilman nelipyöräohjausta ja pienimmillä jarruilla, tarkoitus ei ole rakennella tästä yhtään nykyistä ärhäkämpää. Flexfuel-boksin olen tähän asentanut ja viinalla onkin ajeltu nyt reilu vuosi. Hyvin simppeli laite ilman erikoisia härpäkkeitä.

Ensi viikon Kuopion reissu menee todennäköisesti vielä kesänakeilla, sen jälkeen pitää pikku hiljaa sovitella talvivanteita alle.
IMG_20221021_203400651.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
964
Riisikippoa tuli hieman puunattua. Kyseessä siis Nissan Skyline 370 GT, joka toimittaa käyttiksen virkaa.
Se on jännä kuinka vahva assosiaatio jollain sanoilla on. Lukee "skyline" niin -> GTR 34 tai 35... sitten alkaa ihmetellä että eihän tuo ole kumpikaan ja logokin on väärä. Kunnes "ainiin, Infinity ja olihan niitä muitakin malleja olemassa"
 
Liittynyt
25.03.2022
Viestejä
36
Se on jännä kuinka vahva assosiaatio jollain sanoilla on. Lukee "skyline" niin -> GTR 34 tai 35... sitten alkaa ihmetellä että eihän tuo ole kumpikaan ja logokin on väärä. Kunnes "ainiin, Infinity ja olihan niitä muitakin malleja olemassa"
Japanin amis on laittanu tuohon Infinitin maskin kun on erikoisempi merkki sielläpäin...amerikassa virkaveli olisi varmasti toiminut päinvastoin ja tilannut jostain Nissanin merkillä varustetun o_O
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Tuli pari viikkoa sitten hankittua oma unelma-auto,
GLS 350d vm 2018.
Useampi vuosi tullut katseltua GLS mersua, ja kolmannen lapsen kohdalla en enää keksinyt tekosyitä olla hankkimatta.
Varsin mukava matka-auto. Vanhemmat lapset istuvat takapenkillä, ja vastasyntynyt keskirivillä. Matkoilla äiti voi mennä keskipenkille vauvaa rauhoittelemaan.
Pidemmillä matkoilla tavaratila loppuu kesken, ja silloin nakataan suksiboksi katolle.
Parkkihallin löytäminen on tarkkaa puhaa, suksiboksin kanssa korkeus on noin 2,3m.

Varusteista löytyy täydet ajomukavuuspaketit.
2,5 tonnin omapaino ei asfaltilla paljon käsiin tunnu, kun aktiivinen kaarreavustin toimii ja aktiivinen jousitus on asetettu sporttiasentoon.
Moottoriin ajettiin heti uusi softa. Tehoa tuli maltillisesti noin 40 hp lisää 300 hevoseen saakka.
Kulutus tippui samalla alle 10 l/ 100km vieden 9 litran molemmin puolin.
20221028_1442492.jpg


SmartSelect_20221028_222247_Gallery.jpg
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 681
Tuli pari viikkoa sitten hankittua oma unelma-auto,
GLS 350d vm 2018.
Useampi vuosi tullut katseltua GLS mersua, ja kolmannen lapsen kohdalla en enää keksinyt tekosyitä olla hankkimatta.
Varsin mukava matka-auto. Vanhemmat lapset istuvat takapenkillä, ja vastasyntynyt keskirivillä. Matkoilla äiti voi mennä keskipenkille vauvaa rauhoittelemaan.
Pidemmillä matkoilla tavaratila loppuu kesken, ja silloin nakataan suksiboksi katolle.
Parkkihallin löytäminen on tarkkaa puhaa, suksiboksin kanssa korkeus on noin 2,3m.

Varusteista löytyy täydet ajomukavuuspaketit.
2,5 tonnin omapaino ei asfaltilla paljon käsiin tunnu, kun aktiivinen kaarreavustin toimii ja aktiivinen jousitus on asetettu sporttiasentoon.
Moottoriin ajettiin heti uusi softa. Tehoa tuli maltillisesti noin 40 hp lisää 300 hevoseen saakka.
Kulutus tippui samalla alle 10 l/ 100km vieden 9 litran molemmin puolin.


Hieno!

Nyt kun olet useamman vuoden seurannut noita, miten hinnat on laskenut dieseleissä?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Tuli pari viikkoa sitten hankittua oma unelma-auto,
GLS 350d vm 2018.
Useampi vuosi tullut katseltua GLS mersua, ja kolmannen lapsen kohdalla en enää keksinyt tekosyitä olla hankkimatta.
Varsin mukava matka-auto. Vanhemmat lapset istuvat takapenkillä, ja vastasyntynyt keskirivillä. Matkoilla äiti voi mennä keskipenkille vauvaa rauhoittelemaan.
Pidemmillä matkoilla tavaratila loppuu kesken, ja silloin nakataan suksiboksi katolle.
Parkkihallin löytäminen on tarkkaa puhaa, suksiboksin kanssa korkeus on noin 2,3m.

Varusteista löytyy täydet ajomukavuuspaketit.
2,5 tonnin omapaino ei asfaltilla paljon käsiin tunnu, kun aktiivinen kaarreavustin toimii ja aktiivinen jousitus on asetettu sporttiasentoon.
Moottoriin ajettiin heti uusi softa. Tehoa tuli maltillisesti noin 40 hp lisää 300 hevoseen saakka.
Kulutus tippui samalla alle 10 l/ 100km vieden 9 litran molemmin puolin.
Ei meikäläisen juttu mutta jos unelmia tai "unelmia" toteutta niin pisteet siitä. Vitut siitä mitä jengi ajattelee kunhan olet itse tyytyväinen.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Hieno!

Nyt kun olet useamman vuoden seurannut noita, miten hinnat on laskenut dieseleissä?
Kyllähän näiden isojen ja kalliiden dieseleiden arvo puolittuu noin 4 vuodessa. Joku 10-20ke tullu hinnat alas joka vuosi.
Autoverohan näissä on ihan käsittämätön, ja uutta korisarjaa onkin nyt paljon myynnissä kuorma-autona. 2019 vuonna vielä korotettiin autoveron perustetta, ja vaikuttaa just näihin isopäästöisiin autoihin.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
...aktiivinen jousitus on asetettu sporttiasentoon.
Hieno valinta. Onko tuossa täysi vetomassa? Olet todennäköisesti aikaisemmin kärsinyt Saksalaisista kinnereistä, jotka ovat totuttaneet ankaraan kyytiin. Elämän ei tarvitse olla kamalaa ja pian vakioasutus tuntuu mehevältä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Hieno valinta. Onko tuossa täysi vetomassa? Olet todennäköisesti aikaisemmin kärsinyt Saksalaisista kinnereistä, jotka ovat totuttaneet ankaraan kyytiin. Elämän ei tarvitse olla kamalaa ja pian vakioasutus tuntuu mehevältä.
On joo, ajokortin joutuu käydä korottamassa.
Autossa sähköinen vetokoukku.
Satunnaista käyttöä on trailerin vetoon, toki täytyy eka se traileri ostaa.

Ei tuota normisti tuu spottilla pidettyä, kuin testaillessa tai kovasti ohitellessa. Comfortilla saa sen pehmeän kyydin, mitä ilma-alustasta haetaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Kyllähän näiden isojen ja kalliiden dieseleiden arvo puolittuu noin 4 vuodessa. Joku 10-20ke tullu hinnat alas joka vuosi.
Autoverohan näissä on ihan käsittämätön, ja uutta korisarjaa onkin nyt paljon myynnissä kuorma-autona. 2019 vuonna vielä korotettiin autoveron perustetta, ja vaikuttaa just näihin isopäästöisiin autoihin.
Alkoi kiinnostamaan tuo kuorma-auto, mutta pikainen tarkistus nettiautosta näiden hintatasosta romutti haaveet...
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
202
Olen seurannut tätä foorumia sen perustamisesta alkaen. Nyt onkin hyvä hetki vihdoin aktivoitua. Ostin huhtikuussa tällaisen ES 300h Executiven . Vm 2020. Tällaiselle setämiehelle vallan oiva kikotin. Kulutuskin ajotietokoneen mukaan maltillinen 5.7l/100km.
On se nätti. Nyt puhaltaa kateuden kylmä viima ohimoon vimmatusti. Olen kohta vuoden haaveillut vaihtavani vm. 2015 Mondeon Es 300h Lexukseen, mutta en ole millään raskinut mennä tyhjentämään solakkaa säästöpossuani autokauppaan. Tuntuu muutenkin, että käytettyjen Es:ien hinnat ovat nousseet viime aikoina selvästi. Kysyntää lienee enemmän kuin niukkaa tarjontaa.

Olen huomannut, että sekä auto- että taidemaun suhteen minulla on keski-iän ylittäneen rouvan sielu. Aina kun olen transsinomaisessa tilassa katsellut ohi lipuvia Lexuksia, niin lähes poikkeuksetta ratin takana on ollut tuimailmeinen, lukemattomia kuunkiertoja selättänyt business-lady. Tai sitten kyseessä on ollut vain sama auto. Myös taidenättelyissä vietän aikaa tahtomattani takakireiden ja maailmantuskaa kantavien täti-ihmisten kanssa. Niin tai näin, upean valinnan olet tehnyt. Elät mun unelmaa.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
Itse olen ajanut nyt pari kuukautta Lexus IS 300h -19 pirssillä ja onhan se kelpo kapine. Vaikka olenkin vain reippaat 180cm niin tuntuu kuskin paikalla hieman pieneltä.

Katselin myös ESsää mutta kun selvisi että se on vain Lexun merkeillä oleva Camry (kuten CT on Lexun merkeillä oleva Auris) ja kaiken lisäksi etuvetoinen niin eipä kiinnostanutkaan enää. GS on se mikä pitäis olla, ja 450h koneella tietty.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
119
Riisikippoa tuli hieman puunattua. Kyseessä siis Nissan Skyline 370 GT, joka toimittaa käyttiksen virkaa. Tästä löytyy 370 Z:sta tuttu 3.7-litrainen vaparikutonen. Auto on perinteinen takavetoinen automaatti avoimella perällä, ilman nelipyöräohjausta ja pienimmillä jarruilla, tarkoitus ei ole rakennella tästä yhtään nykyistä ärhäkämpää. Flexfuel-boksin olen tähän asentanut ja viinalla onkin ajeltu nyt reilu vuosi. Hyvin simppeli laite ilman erikoisia härpäkkeitä.

Ensi viikon Kuopion reissu menee todennäköisesti vielä kesänakeilla, sen jälkeen pitää pikku hiljaa sovitella talvivanteita alle.
Häiritseekö minkä verran arkiajossa se, että kyseessä on ns 'postiauto'?
 
Liittynyt
25.03.2022
Viestejä
36
Häiritseekö minkä verran arkiajossa se, että kyseessä on ns 'postiauto'?
Ei häiritse ajossa, mutta tietysti joskus olen joutunut kurottelemaan apparin ikkunasta ulos syöttääkseni parkkihallissa lippua automaattiin tms. Onneksi nämäkin toimivat suurin osa jollain applikaatiolla nykyään. Jos ensi kesänä autoloma eurooppaan toteutuu, niin vähintään tietulleja varten pitää olla tyttöystävä mukana, jotta hoitaa maksuhommat omasta ikkunastaan. Tässä mallissa on kamera vasemmassa sivupeilissä, josta näkee mitä sillä puolella tapahtuu, mistä on joissain tilanteissa hyötyä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
70
Talven aikana on tulossa jonkin verran ajamista täältä Oulusta hyvän matkaa Ruotsin puolelle. Vähäisen ns. oikean ajotarpeen takia arkikäytössä on tähän asti ollut vain kolmikymppinen semi-harrasteauto ilman mitään nykyaikaisia turvavarusteita.

Tuon Oulun ja Luleån välistä tietä pari kertaa syksyn aikana ajaessa tuli suht vahva fiilis, että en halua olla täällä talvella ihan just tällä setupilla. Joten, katselemaan Nettiautosta mitä talvi-käyttistä omiin tarpeisiin löytyisi... No, sieltä löytyi perheajettuja ja pintasiististi hyvin pidettyjä citymaastureita (ei ikinä!), Volvoja joiden myötä aloin jo hetken harkita farkku-mallin ostoa, ja paljon muuta tylsää.

Viimein löysin aliarvostetun ja potentiaalisen pommin, tosin minulla on tästä hyvä vainu. Kävin tutkimassa tätä torstaina päivällä ja koeajoin siihen perään. Se kuuluisa & pelätty jakopääremppa on hyvin pian edessä ja se selittää hintaa, ja pari simppeliä fiksausta päälle.

Joten pihassa on nyt tuollainen Audi A3 pikku-Quattro vapaastihengittävällä 3,2 litran VR6-koneella. Katotaan mikä on tarvittava pajoittamisen aste ja meneekö ne tän talven työreissut tällä vai lainatuilla / vuokratuilla...
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
59
V70 2.5T päivittyi pari vuotta sitten Hyundain I40 1.7l manuaali-diisseliin, jolla jaksoi vuoden ajella. Mikälie päähänpisto parisataa heppasen automaattivolvon jälkeen. No sit etin pitkään korvaajaa samassa kokoluokassa, volvon mukavuustasolla. Vuosi sitten tämän ostin, eli 525d LCI (3.0l M57). Vaalea kangassisusta karvalakkipenkeillä, mutta panoraamakatto ja aktiiviset bi-xenonit sentään löytyy. Ja on tyhjennetty panoraaman sadevesireitit. :) Toki monet muut tyyppiviat on tässä 300tkm --> 330tkm välillä tullut vastaan.

Pieni piristys softaamalla tehtiin tossa pari kuukautta sitten. Semmonen perus 240hp/500Nm. 6,5l/100km menee polttoainetta, kun liikkumiset painottuu matka-ajoon tällä hetkellä. Ihan semityytyväinen autoon. Joku alustan värinä vielä ärsyttää tietyissä ajotilanteissa, täytyy tutkia jahka ehtii. :)

Letkulämmittimen asentelin täksi talveksi myös. 1kW kiertopumpullinen versio. Näissä taitaa olla aika iso määrä jäähdytinnestettä tuossa esilämmitysvaiheessakin kierrossa. Noin +5 celsiusastetta per 10 minuuttia lämpiää empiiristen tutkimusten perusteella.

IMG_20221113_153136asd.jpg

IMG_20221113_153301asdf.jpg



EDIT: Aloituspostauksen autosta jouduin luopumaan. Mätäni pihaan, kun ei ollut aikaa ajella/huoltaa, tai kuivaa ja lämmintä paikkaa säilyttää. 9 vuotta tuli silläkin täyteen ennen myyntiä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Renault Clio 6/2018 pikku kauppakassi :) Jossa moottorina 900cc turbo. 36tkm. Tänään tuli irrotettua taka rekisterikilven mainos taustalevy ja samalla tuli mieleen poistaa takaa Clio teksti. Nyt on siis vain Renault logo edessä ja takana. Ihan kiva ja mukava auto ajella, ainakin omaan makuun. Muistaakseni Zen varustetaso. Toinen päiväajovalo oli pimeänä, mutta romuttamolta löytyi "uusi" 80 eurolla.

IMG_20221114_154220.jpg


IMG_20221114_154701.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 458
Viestejä
4 162 682
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom