Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
479
Kaikkea sitä sattuukin, kun ähtäröity volkkari saa palkinnon kohtuullisen isossa autotapahtumassa vuonna 2022. :D

palkittu.jpg


pytty.jpg


Autoja oli tänä vuonna mukana käsittääkseni noin 800 ja tämä oli hauska yllätys, jota ei edes ajatellut tapahtuvaksi. Perusteluna "Erittäin kliini ja hauska TL VW". Joo, minunkin mielestäni palkinto meni väärään osoitteeseen mutta otetaan vastaan ja pilataan ensi talvena tätä sitten lisää. :)
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
423
Kyllä se B58 on nykyään hienoin ja paras kutonen mitä bemarilta löytää :)
Mutta tuona mainitun Zetan aikakautena ei moista ole saanutkaan.
Ois pitänytkin kirjoittaa vaparikutonen. Ei ole kokemuksia noista uudemmista, mutta paljon positiivista lukenut tuosta b58:sta ja hyvin potentiaalia virittää.
 
Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
142
JAPE4028.jpg
JAPE4019.jpg


Perinteinen vähä osia vaihtoon ja leimalle. No yhen leiman sitä kerkes saahakki. Sitte lähti vähä enemmän lapasesta. Tuli grillissä pyöriteltyä ja vähä pohjasta ylimääräistä peltiä pois, loppuviimein lähti pilareistaki neljä senttiä. Tuli kierrettyä suomenmaalla näyttelyt pääosin ajamalla. Pari reissua ulkomaille, ruotsiin sekä saksaan mentiin trailerin kyydissä.

Moottorina 110 ladan 16v aikalailla hiplailtuna. Ei vielä keretty penkkiin asti, kun 2019 bwc kajaanin reissulla lähti toinen nokkapyörä kohti Kainuun metsiä. Nyt koko auto seissy reilu kolme vuotta nykimättä. On nykyään niin paljon hommaa, perhettä ja muita tekosyitä että ei oo inspannu. Viel joku päivä :poop:

Kuvat by jt-media
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
97
Monta vuotta on takaraivossa kytenyt että E36 avo on saatava, nyt loppukesästä sopivanlainen sopivalla hinnalla sitten löytyi. 328i manuaalina, eli kunnon teinibemari siis.
Pari viikkoa ehti vetää katto auki ennenkuin työnsin talliin odottelemaan kevättä. Talven aikana tilalla läjä osia, lyödä kiinni ja myllyttää niin eiköhän tuolla pyhäajelut hoida.
IMG_20220830_125709.jpg
IMG_20220807_165458_152.jpg
IMG_20220825_203355.jpg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Monta vuotta on takaraivossa kytenyt että E36 avo on saatava, nyt loppukesästä sopivanlainen sopivalla hinnalla sitten löytyi. 328i manuaalina, eli kunnon teinibemari siis.
Pari viikkoa ehti vetää katto auki ennenkuin työnsin talliin odottelemaan kevättä. Talven aikana tilalla läjä osia, lyödä kiinni ja myllyttää niin eiköhän tuolla pyhäajelut hoida.
Pakko kysyä, miksi jo nyt talliin? Nimimerkillä katto alhaalla varsin tyytyväisenä.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
97
Pakko kysyä, miksi jo nyt talliin? Nimimerkillä katto alhaalla varsin tyytyväisenä.
Talli/talvisäilytyspaikka rapeat 250km kotiosoitteesta, viikonloppuna piti käydä muutenkin sielläpäin ja hyvä keli niin sai pestyä ja vahattua tuon.
Tänne luvannut viikonlopuksi mukavia 4-12c lämpötiloja ja sadetta niin totesin että sama laittaa talviteloille jo nyt.
Tosin kova jätkähän olis vaan antanut kovakaton olla paikallaan ja ostanut kitkarenkaat ja vedellyt talven läpi kylkimyyryä mutta ei taida kehdata.
Olisihan se liian helppoa että talli olis samalla paikkakunnalla kodin kanssa, siitäkin on tosin ollut puhetta mutta katsotaan että toteutuuko.
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
236
Monta vuotta on takaraivossa kytenyt että E36 avo on saatava, nyt loppukesästä sopivanlainen sopivalla hinnalla sitten löytyi. 328i manuaalina, eli kunnon teinibemari siis.
Pari viikkoa ehti vetää katto auki ennenkuin työnsin talliin odottelemaan kevättä. Talven aikana tilalla läjä osia, lyödä kiinni ja myllyttää niin eiköhän tuolla pyhäajelut hoida.
Varmaan halutuin tekniikka tollaseen ja säästynyt selkeästi suuremmilta räpellyksiltä, joten hyvä löytö jos sopuhintaan kerran lähti. Perusmusta on aika harvinainen. Mitkä vanteet alla?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Talli/talvisäilytyspaikka rapeat 250km kotiosoitteesta, viikonloppuna piti käydä muutenkin sielläpäin ja hyvä keli niin sai pestyä ja vahattua tuon.
Tänne luvannut viikonlopuksi mukavia 4-12c lämpötiloja ja sadetta niin totesin että sama laittaa talviteloille jo nyt.
Tosin kova jätkähän olis vaan antanut kovakaton olla paikallaan ja ostanut kitkarenkaat ja vedellyt talven läpi kylkimyyryä mutta ei taida kehdata.
Olisihan se liian helppoa että talli olis samalla paikkakunnalla kodin kanssa, siitäkin on tosin ollut puhetta mutta katsotaan että toteutuuko.
Ah. Itsellä talvinakit ja kovakatto joten talvi mennään eikä meinata. Saa nähdä miten 50:50 painojakauma muuttuu pidoksi vai pitääkö legendat tiiliskivistä kontissa paikkansa. Sanoisin melkein että ota ja prkl kokeile :D. Ei perus renkaat ja vanteet käytettynä maksa juuri mitään ja saisit hupia silloin kun haluat.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
97
Varmaan halutuin tekniikka tollaseen ja säästynyt selkeästi suuremmilta räpellyksiltä, joten hyvä löytö jos sopuhintaan kerran lähti. Perusmusta on aika harvinainen. Mitkä vanteet alla?
Jep, m52b28 olikin hakusessa vaikka eihän tuo nykymittapuulla ole edes kamalan nopea auto. Myyjinä oli n. 60v pariskunta joilla auto ehti olla vajaa 10 vuotta ja ajoa katsastusten välissä muutama sata km vuoteen, lisäksi varustelistalle on ruksittu mm. Sähkösäätöiset nahkajakkarat, parkkitutka (vuoden 1995 autoon koska miksipä ei?), vakkari, automaatti-ilmastointi jne. Ainoat tuunaukset tuossa on nuo oksettavat tyning etuvilkut ja kirkkaat sivuvilkut, molemmat vaihtuu orkkis porkkanoihin jahka saan aikaiseksi tilata.

Vanteet on jotkut 'sugarray' feikkipurettavat. En ole koskaan mokomasta valmistajasta kuullutkaan, tosin en tykkää noiden ulkonäöstäkään joten vaihtuvat jollain aikaa joihinkin OEM tai Rs-tyylisiin vanteisiin, samalla sitten auton alle tulee varmaankin h&r cupkit pikkumadalliksella, ei tälläistä fiilistelyyn tarkoitettua torinkiertovehjettä jaksa laskea aivan länään.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
620
Ainoat tuunaukset tuossa on nuo oksettavat tyning etuvilkut ja kirkkaat sivuvilkut, molemmat vaihtuu orkkis porkkanoihin jahka saan aikaiseksi tilata.
Eikös tuohon ole voinut lisävarustelistalta valita kirkkaat vilkut? Etuvilkku on selvästi joku räpellys, mutta sivuvilkku näyttää mun mielestä ihan orkkikselta. Toisaalta jos takana on porkkanat, niin silloin joko takavalot tai sivuvilkut on jälkikäteen vaihdettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Tuli ajeltua abaut tuhannen kilsan kotimaan kiertue Günther-Thyyning -alustalla.



Tottuihan siihen.

Mutta olihan se yhtä juhlaa palata 9-5 Aeron rattiin, jossa on 225/45/17 Goodyearin pullarenkaat kera Koni FSD -iskarien :smile:
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Siitä vaan kunnon rat rod rakenteille. Koppa mädältä ja painan poisto tuntuisi jotenkin väärältä.
Juu, tällaisena rottana tämä tielle tulee. Auto tosin on hitsattu ja maalattu ennen seisomaan jääntiä mutta kyllähän siihen on jo "patinaa" tullut.

Jarrut+muut tärkeät uusitaan tietysti.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
IMG_20220905_095639.jpg
Tuli hommattua Lexu kun ei se Kia tullut kuntoon. IS 300h -19 ja 116tkm. Vanteet tekis mieli laittaa vaihtoon ja vaikka tuuman verran isommiksi samalla.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
Ei kannata, mukavuus ja kulutus vaan huononee. Urheilullisuus on muutenkin kaukana näistä autoista.
Lähinnä tuo ohjauksen tunnottomuus hieman rassaa, jää kauas esim. vanhan Saab 9-5:n ohjaustunnosta. Kyllä sen kanssa elää kun paranee tietty vauhdin mukana mutta jos sais eri fillareilla jo selvästi paremmaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Se on samanlainen kaikissa japseissa. Sielläpäin mitä tunnottomampi ohjaus, sitä premiumimpana sitä pidetään. Eipähän tunnu paksun rengasprofiilin löysyys niin kuin tiukemmalla ohjauksella.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 414
Tuli hommattua Lexu kun ei se Kia tullut kuntoon. IS 300h -19 ja 116tkm. Vanteet tekis mieli laittaa vaihtoon ja vaikka tuuman verran isommiksi samalla.
Hyvä valinta. Itse oon ollu ainaki tosi tyytyväinen Lexaan. Erittäin mukavat kyydit pienellä kulutuksella. Ei tosiaankaan ole mikään kisakireä rata-auto mutta kyllä tuota voi mutkapätkillä aika rajustikin vetää, matala painopiste ja auton paino pitää menon todella vakaana.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
Hyvä valinta. Itse oon ollu ainaki tosi tyytyväinen Lexaan. Erittäin mukavat kyydit pienellä kulutuksella. Ei tosiaankaan ole mikään kisakireä rata-auto mutta kyllä tuota voi mutkapätkillä aika rajustikin vetää, matala painopiste ja auton paino pitää menon todella vakaana.
Kelpaa vanhalle Saabistille mainiosti. Kriteerit oli luotettavuus, kyyti ja kulutus niin tähän ne pätee. Edellinen Kia Optima PHEV oli myös mainio peli toimiessaan, ehkä turhan iso yksinajeluun mutta harmittavasti ei vaan toiminut kunnolla. Päätin sitten että nyt maksetaan laadusta. Eka Lexus ikinä, ja ensimmäinen takavetoinen auto koskaan, talvea odotellessa. :)

Edit: 95km duunimatka, maantietä ja motaria, 5,8l/100km lupaa tieturi. Ihan siedettävää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
580
Tehtiin sellainen temppu että vaihdettiin täällä aiemmin esitelty Mazda 3 mps ja vaimon käyttöauto yhteen reilusti uudempaan ja vähemmän ajettuun. Valitsin niin että kesäauton sijaan mieluumin "harrastaa" ja ylläpitää hauskaa käyttöautoa johon mahtuu koko perhe mukaan. Samalla luovuttiin toisen turhan auton kuluista ja kokeillaan pärjätä yhdellä. Nyt on pihassa 2016 Leon Cupra ST 280. Hauskinta tässä on että tämä oli vaimon valinta ja nyt jo suunnitellaan miten saataisiin lisää ääntä putkistosta. Siitä se lähtee.

1-1.jpg

Siistin Mazdan löytänee kohta nettiautosta.

1662490068133.png
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
80
Edellisessä Renault Meganessa (IV, 2017, Bose varustetaso) ei ollut mitään vikaa, mutta puoli vuotta lastenrattaiden yms. kanssa taistellessa oli tarpeeksi. Lisää tilaa oli saatava. Selailin kevään ja alkukesän tosi aktiivisesti autoja ja tärkeimmiksi spekseiksi muodostuivat:

- Iso tavaratila
- Kohtuullinen kulutus ja sisätilamelu, koska suurin osa ajoistani koostuu työmatkasta moottoritiellä (35 km/suunta)
- Kohtuullinen autoilun kokonaiskustannus ja tietynlainen "huolettomuus"

Ostin sitten lopulta upouuden Dacia Joggerin. Varustetaso on korkein eli Extreme ja lisävarusteista on ruksittu kaikki muut paitsi sisäärakennettu Navigaattori. Löytyy kuitenkin Apple Carplay/Android auto. Itselleni tärkeimmät lisävarusteet ovat avaimeton käynnistys/kulku, pysäköintitutkat ja peruutuskamera sekä Bluetooth mediasoitin.

Meganessa oli super kattavat varusteet (hierova penkkiä, liikennemerkkien tunnistus, subbari peräkontissa jne), mutta niiden lisäarvo itselleni oli loppujen lopuksi todella pieni. Halusin nyt jotain paljon yksinkertaisempaa, koska esim. tuulettimien säätö kosketusnäytön kanssa oli todella kömpelöä. Nyt Joggerissa ei ole mitään turhaa. Mittaristossa näkyy nopeus, kilometrit ja kulutus ja kaikkea pystyy hallinnoimaan fyysisten painikkeiden kautta.

Keljuiluahan Dacialla ajosta saa kuulla koko ajan, mutta olen ehtinyt ajaa autolla nyt 3000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Erityisesti ulkonäöstä tykkää näin "all blackina" todella paljon. Haaveilen, että tästä tulisi itselle todella pitkäaikainen peli, joten käytin auton ruosteensuojauksessa ja laitatin autoon keraamisen pinnoitteen (Finikor Brilliant+). Ostin myös lisätakuun ja nyt tässä on takuuta 5v/100tkm

IMG_20220918_212013.jpg
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Edellisessä Renault Meganessa (IV, 2017, Bose varustetaso) ei ollut mitään vikaa, mutta puoli vuotta lastenrattaiden yms. kanssa taistellessa oli tarpeeksi. Lisää tilaa oli saatava. Selailin kevään ja alkukesän tosi aktiivisesti autoja ja tärkeimmiksi spekseiksi muodostuivat:

- Iso tavaratila
- Kohtuullinen kulutus ja sisätilamelu, koska suurin osa ajoistani koostuu työmatkasta moottoritiellä (35 km/suunta)
- Kohtuullinen autoilun kokonaiskustannus ja tietynlainen "huolettomuus"

Ostin sitten lopulta upouuden Dacia Joggerin. Varustetaso on korkein eli Extreme ja lisävarusteista on ruksittu kaikki muut paitsi sisäärakennettu Navigaattori. Löytyy kuitenkin Apple Carplay/Android auto. Itselleni tärkeimmät lisävarusteet ovat avaimeton käynnistys/kulku, pysäköintitutkat ja peruutuskamera sekä Bluetooth mediasoitin.

Meganessa oli super kattavat varusteet (hierova penkkiä, liikennemerkkien tunnistus, subbari peräkontissa jne), mutta niiden lisäarvo itselleni oli loppujen lopuksi todella pieni. Halusin nyt jotain paljon yksinkertaisempaa, koska esim. tuulettimien säätö kosketusnäytön kanssa oli todella kömpelöä. Nyt Joggerissa ei ole mitään turhaa. Mittaristossa näkyy nopeus, kilometrit ja kulutus ja kaikkea pystyy hallinnoimaan fyysisten painikkeiden kautta.

Keljuiluahan Dacialla ajosta saa kuulla koko ajan, mutta olen ehtinyt ajaa autolla nyt 3000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Erityisesti ulkonäöstä tykkää näin "all blackina" todella paljon. Haaveilen, että tästä tulisi itselle todella pitkäaikainen peli, joten käytin auton ruosteensuojauksessa ja laitatin autoon keraamisen pinnoitteen (Finikor Brilliant+). Ostin myös lisätakuun ja nyt tässä on takuuta 5v/100tkm

Paljonko tuollainen maksoi ?
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Ajettavuuskin Daciassa taitaa olla kohdallaan? Ainakin itse pidän enemmän Dusterin ajo-ominaisuuksista kuin sitä vastaavan Octavian tai Auriksen.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
80
Ajettavuuskin Daciassa taitaa olla kohdallaan? Ainakin itse pidän enemmän Dusterin ajo-ominaisuuksista kuin sitä vastaavan Octavian tai Auriksen.
Olen ehkä vähän huono arvioimaan ajettavuutta, koska en ole ajanut paljon erilaisilla autoilla. Ohjaus on tosi kevyt ja ainakaan maantieajossa (mitä itselläni on suurin osa ajosta) ajaminen on todella vaivatonta. Mutta ei tämä vertaannu varmaan millään tasolla ns. ajajien autoihin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Edellisessä Renault Meganessa (IV, 2017, Bose varustetaso) ei ollut mitään vikaa, mutta puoli vuotta lastenrattaiden yms. kanssa taistellessa oli tarpeeksi. Lisää tilaa oli saatava. Selailin kevään ja alkukesän tosi aktiivisesti autoja ja tärkeimmiksi spekseiksi muodostuivat:

- Iso tavaratila
- Kohtuullinen kulutus ja sisätilamelu, koska suurin osa ajoistani koostuu työmatkasta moottoritiellä (35 km/suunta)
- Kohtuullinen autoilun kokonaiskustannus ja tietynlainen "huolettomuus"

Ostin sitten lopulta upouuden Dacia Joggerin. Varustetaso on korkein eli Extreme ja lisävarusteista on ruksittu kaikki muut paitsi sisäärakennettu Navigaattori. Löytyy kuitenkin Apple Carplay/Android auto. Itselleni tärkeimmät lisävarusteet ovat avaimeton käynnistys/kulku, pysäköintitutkat ja peruutuskamera sekä Bluetooth mediasoitin.

Meganessa oli super kattavat varusteet (hierova penkkiä, liikennemerkkien tunnistus, subbari peräkontissa jne), mutta niiden lisäarvo itselleni oli loppujen lopuksi todella pieni. Halusin nyt jotain paljon yksinkertaisempaa, koska esim. tuulettimien säätö kosketusnäytön kanssa oli todella kömpelöä. Nyt Joggerissa ei ole mitään turhaa. Mittaristossa näkyy nopeus, kilometrit ja kulutus ja kaikkea pystyy hallinnoimaan fyysisten painikkeiden kautta.

Keljuiluahan Dacialla ajosta saa kuulla koko ajan, mutta olen ehtinyt ajaa autolla nyt 3000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Erityisesti ulkonäöstä tykkää näin "all blackina" todella paljon. Haaveilen, että tästä tulisi itselle todella pitkäaikainen peli, joten käytin auton ruosteensuojauksessa ja laitatin autoon keraamisen pinnoitteen (Finikor Brilliant+). Ostin myös lisätakuun ja nyt tässä on takuuta 5v/100tkm

Tuo Dacia on semmoinen valinta, että se jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan.

On tuo varmasti parempi auto kuin 17 vuotta vanha KIA, jolla allekirjoittanut ajelee. Ei kovin nautinnollista tai hauskaa ja parempaankin olis varaa, mutta toisaalta huolettomuus, yksinkertaisuus ja autoilun edullisuus viehättää. :D
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
293
Ajettavuuskin Daciassa taitaa olla kohdallaan? Ainakin itse pidän enemmän Dusterin ajo-ominaisuuksista kuin sitä vastaavan Octavian tai Auriksen.
Perustuu Renaultin CMF-B alustaan, Joggerissa taitaa olla pidennetty versio käytössä. Modernilta autolta tuntuu ajaa, vaivaton ja helppo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Mä olen vähän himoinnut tuollaista, kun tykkään kepitellä pikkuautoilla mutta työmatka on motaria noin 50km / suunta, niin olen olosuhteiden pakosta ajellut nyt toistaiseksi uudella TSI Pololla jolla kulutus siellä 5-paikkeilla. Työmatkahuoraksi ei viitsisi ostaa mitään kovin paljon kuluttavaa, mutta mahtaisikohan tuollainen Fiesta mennä motariajossa sinne 6:lla alkaviin lukemiin? Vähän tekisi mieli kun ei ole nyt mitään harrasteautoakaan, että käyttis olisi joku vähän edes kikkeliä värisyttävämpi. Aiemmin oli ST250 Focus, mutta sillä oli käytännössä aina kulutus 9-10 väliin kun oli pakko kenkiä joka paikassa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Mä olen vähän himoinnut tuollaista, kun tykkään kepitellä pikkuautoilla mutta työmatka on motaria noin 50km / suunta, niin olen olosuhteiden pakosta ajellut nyt toistaiseksi uudella TSI Pololla jolla kulutus siellä 5-paikkeilla. Työmatkahuoraksi ei viitsisi ostaa mitään kovin paljon kuluttavaa, mutta mahtaisikohan tuollainen Fiesta mennä motariajossa sinne 6:lla alkaviin lukemiin? Vähän tekisi mieli kun ei ole nyt mitään harrasteautoakaan, että käyttis olisi joku vähän edes kikkeliä värisyttävämpi. Aiemmin oli ST250 Focus, mutta sillä oli käytännössä aina kulutus 9-10 väliin kun oli pakko kenkiä joka paikassa.
Viikon olen vasta ajellut tällä, mutta aika pienellä menee. Varmasti pääsee 6:lla alkaviin lukemiin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Mä olen vähän himoinnut tuollaista, kun tykkään kepitellä pikkuautoilla mutta työmatka on motaria noin 50km / suunta, niin olen olosuhteiden pakosta ajellut nyt toistaiseksi uudella TSI Pololla jolla kulutus siellä 5-paikkeilla. Työmatkahuoraksi ei viitsisi ostaa mitään kovin paljon kuluttavaa, mutta mahtaisikohan tuollainen Fiesta mennä motariajossa sinne 6:lla alkaviin lukemiin? Vähän tekisi mieli kun ei ole nyt mitään harrasteautoakaan, että käyttis olisi joku vähän edes kikkeliä värisyttävämpi. Aiemmin oli ST250 Focus, mutta sillä oli käytännössä aina kulutus 9-10 väliin kun oli pakko kenkiä joka paikassa.
Pääset kyllä pienellä halutessa mutta jos yhtään poikkeat perus suoralta tylsältä tieltä niin kaadu painuu huomaamatta syvemmälle ja kulutus nousee. Ei onneksi läheskään Focus ST lukemiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Joo, ei sillä nyt niin väliä ole mitä se kepittäessä vie, mutta jos tarkoitus ajella 100km päivä pelkkää motaria vakkari päällä niin on vähän pointless jos tollanen pikkukippo vie esim 8-9 luokkaa satkulla näillä bensanhinnoilla. Mutta täytyy seurata jos tulisi sopivaa vastaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Su
Joo, ei sillä nyt niin väliä ole mitä se kepittäessä vie, mutta jos tarkoitus ajella 100km päivä pelkkää motaria vakkari päällä niin on vähän pointless jos tollanen pikkukippo vie esim 8-9 luokkaa satkulla näillä bensanhinnoilla. Mutta täytyy seurata jos tulisi sopivaa vastaan.
Suosittelen, koeaja. Ei ole kaikille se optimi mutta jos yhtään kiinnosta auto joka saa rauhallisimmankin ammattikuskin taantumaan junnuanoilleen niin voi olla juuri se mitä haet. Bensaa ei liikaa kulu jos et polje (miksi hankkia jos et polje?) mutta ei se vie tolkuttomia polkiessankaan.
 
Liittynyt
18.03.2020
Viestejä
31
Vanhan 500 tkm ajetun Hyundain tilalle tuli Megane IV 2016 1.5 dci. Kilometrejä vasta alle 120 tkm. Auto on parhaalla Bose-varustelutasolla (mm. adaptiivinen vakkari, Hud-näyttö, lämmitettävä ratti, Bosen hifit, led-valot edessä, peruutuskamera, avaimeton käynnistys, hierova kuskin penkki, jne.). Olin aluksi katsellut Volvo V40-mallin autoja, mutta tässä sai mielestäni paljon enemmän samalla rahalla ja vähemmän ajetun auton. Ei ehkä niin helppo myydä eteenpäin, mutta tällä on tarkoitus pärjätä jopa niin pitkään, että seuraava auto voisi olla sähköauto. Koeajon perusteella olen yllättynyt Meganen hiljaisuudesta moottoritiellä ja yleisestä laatuvaikutelmasta. Erittäin tyytyväinen olen hankintaan ainakin toistaiseksi:cool:

Jotain pientä autolle onkin jo tullut tehtyä:
- Bilteman sisälämppäri vaihtui Defaan
- Motonetista sattui löytymään edullinen mallikohtainen kumimattosarja talveksi
- Muovikaukalo takarontin pohjalle
- Roiskeläpät asennettu eteen ja taakse mahdollisesti tulossa renkaiden vaihdon yhteydessä


IMG_20220915_161425.jpg
IMG_20220915_191732.jpg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
580
Tänään otettiin resonaattori pois downpipen takaa ja tuli ääniin luonnetta. Eli nyt putkisto on Downpipe - Katti - Takavaimennin
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
@Pyrres tankkasitko muuten ST:n 98:a vai 95:sta?
Oma näki 95:sta vain kerran kun oli 98 loppu pumpulta. Kyllä sillä voi ymmärtääkseni huoleti ajella 95:lla vakiona tai esim MP215 kitin kanssa. Itsellä aina ollut vain tapana lyödä 98:a, itse kun aloitin autoilun kovapuristeisten vapareiden kanssa niin oppi siihen kerran ja jäi tavaksi. Ellei ole joku perus 1.6 90hp vapari tms jossa moinen olisi vielä turhempaa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Oma näki 95:sta vain kerran kun oli 98 loppu pumpulta. Kyllä sillä voi ymmärtääkseni huoleti ajella 95:lla vakiona tai esim MP215 kitin kanssa. Itsellä aina ollut vain tapana lyödä 98:a, itse kun aloitin autoilun kovapuristeisten vapareiden kanssa niin oppi siihen kerran ja jäi tavaksi. Ellei ole joku perus 1.6 90hp vapari tms jossa moinen olisi vielä turhempaa.
Kiitos tiedosta. Ilmeisesti kulutuksessa voittaa sen mitä hinnassa häviää ja tehoa on pari heppaa enemmän, jos 98:lla ajaa turbo-autolla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Kiitos tiedosta. Ilmeisesti kulutuksessa voittaa sen mitä hinnassa häviää ja tehoa on pari heppaa enemmän, jos 98:lla ajaa turbo-autolla.
Ei se ihan noinkaan (autosta riippuvainen) mutta tuo enemmän puristuksia kestävä vähemmän etanolia sisältävä bensa ei ainakaan haittaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Oon tykännyt tuosta korimallista, niin tuli hankittua Peugeot 406 Coupe (Pininfarina). Vuosimalli 1999, mutta ei aivan niin vanhaksi ehkä uskoisi? Ei ainakaan ole vielä näkyvästi ruosteessa ja muotoilu kestää minusta aikaa. Toisessa autossa on vain 1.2 moottori, niin Pösön 2.0 bensa tuntuu siihen verrattuna ripeältä.

IMG_20220924_231009.jpg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
580
Oon tykännyt tuosta korimallista, niin tuli hankittua Peugeot 406 Coupe (Pininfarina). Vuosimalli 1999, mutta ei aivan niin vanhaksi ehkä uskoisi? Ei ainakaan ole vielä näkyvästi ruosteessa ja muotoilu kestää minusta aikaa. Toisessa autossa on vain 1.2 moottori, niin Pösön 2.0 bensa tuntuu siihen verrattuna ripeältä.

Varsin onnistunut muotoilu verrattuna epäonnistuneeseen faceliftiin
1664084894250.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Onko tuossa mitään eroa muuta kuin puskuri? Keulassa siis. Äkkiähän tuon vaihtaa.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Tuli hankittua kuvan mukainen lelu ... tottakai talveksi :interested:

mazza.jpg


MX-5 vm.2019

Tämä oli nettiauton ainoa tän uusimman "ND"-korimallin ... voiko sanoa facelift yksilö. Eli tässä oleva 2L -moottori on täysin eri kuin vuosimalleissa 2015-2018, vain lohko on samaa, kaikki muu on muutettu ja teho sekä erityisesti kierrosherkkyys noussut melkoisesti, 160hv -> 184hv. Noi 160hv mallit eivät tulleet millään tapaa kyseeseen, tässä on enemmän tehoa ja pienempi kulutus sekä kone kiertää paljon, paljon iloisemmin sekä melkein 1000rpm korkeammalle. Valinta oli helppo sillä vaihtoehtoja ei ollut. Tämä sattui vieläpä olemaan lähistöllä myynnissä -> renkaiden potkiskelua ja tuumailua ja sitten osto. Kilpailijana tälle oli aivan erilainen auto, mutta lopulta tämmöisen liki ilmaiset käyttökulut saivat vaakakupin kaatumaan aidosta Jaguarin urheiluautosta (F-type) Mazzzaan.

Käytännössä ei juuri mitään mukavuusvarusteita, ei peruustutkia, ei keyless entryä, ei mitään. Takaluukunkin saa auki vain kaukosäätimestä tai rekisterikilven valojen vieressä (!!) olevasta napista, ei laisinkaan auton ohjaamosta. Tähän on jälkiasenteisesti koodattu Android Auto & Apple Car Play toimimaan, mutta noita ei voi käyttää kosketusnäytöltä = eeppisen kehno käytettävyys. Ulkonäköä on muutettu madallusjousilla, etuhuulella ja takakontin lipalla.

EDIT: Se tärkein unohtui, eli onhan tämmöinen ihan sairaan hauska vehje!! 1050kg ja 184hv = ei mikään sähköautojen kisaaja mutta mutkatiellä naurettavan pieni paino, se on ihan jotain muuta kuin kanttailla jollain 2200kg painoisella sähkö-i4 M50:llä (ym.). Kokeiltu on. Tää on kaikkea sitä miksi näitä lehdistössä ja Youtubessa hehkutetaan. Mielettömän maukasta painella mutkateitä, tehoa on niille juuri passelisti eikä kaasunkäyttöä tarvitse pelätä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Tuli hankittua kuvan mukainen lelu ... tottakai talveksi :interested:



MX-5 vm.2019

Tämä oli nettiauton ainoa tän uusimman "ND"-korimallin ... voiko sanoa facelift yksilö. Eli tässä oleva 2L -moottori on täysin eri kuin vuosimalleissa 2015-2018, vain lohko on samaa, kaikki muu on muutettu ja teho sekä erityisesti kierrosherkkyys noussut melkoisesti, 160hv -> 184hv. Noi 160hv mallit eivät tulleet millään tapaa kyseeseen, tässä on enemmän tehoa ja pienempi kulutus sekä kone kiertää paljon, paljon iloisemmin sekä melkein 1000rpm korkeammalle. Valinta oli helppo sillä vaihtoehtoja ei ollut. Tämä sattui vieläpä olemaan lähistöllä myynnissä -> renkaiden potkiskelua ja tuumailua ja sitten osto. Kilpailijana tälle oli aivan erilainen auto, mutta lopulta tämmöisen liki ilmaiset käyttökulut saivat vaakakupin kaatumaan aidosta Jaguarin urheiluautosta (F-type) Mazzzaan.

Käytännössä ei juuri mitään mukavuusvarusteita, ei peruustutkia, ei keyless entryä, ei mitään. Takaluukunkin saa auki vain kaukosäätimestä tai rekisterikilven valojen vieressä (!!) olevasta napista, ei laisinkaan auton ohjaamosta. Tähän on jälkiasenteisesti koodattu Android Auto & Apple Car Play toimimaan, mutta noita ei voi käyttää kosketusnäytöltä = eeppisen kehno käytettävyys. Ulkonäköä on muutettu madallusjousilla, etuhuulella ja takakontin lipalla.
Vieläkös bimmeri ja wrc:t on parkkipaikalla? Vai kyselenkö liian vanhoja jo?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom