Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
68
Ajettavuuskin Daciassa taitaa olla kohdallaan? Ainakin itse pidän enemmän Dusterin ajo-ominaisuuksista kuin sitä vastaavan Octavian tai Auriksen.
Olen ehkä vähän huono arvioimaan ajettavuutta, koska en ole ajanut paljon erilaisilla autoilla. Ohjaus on tosi kevyt ja ainakaan maantieajossa (mitä itselläni on suurin osa ajosta) ajaminen on todella vaivatonta. Mutta ei tämä vertaannu varmaan millään tasolla ns. ajajien autoihin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 636
Edellisessä Renault Meganessa (IV, 2017, Bose varustetaso) ei ollut mitään vikaa, mutta puoli vuotta lastenrattaiden yms. kanssa taistellessa oli tarpeeksi. Lisää tilaa oli saatava. Selailin kevään ja alkukesän tosi aktiivisesti autoja ja tärkeimmiksi spekseiksi muodostuivat:

- Iso tavaratila
- Kohtuullinen kulutus ja sisätilamelu, koska suurin osa ajoistani koostuu työmatkasta moottoritiellä (35 km/suunta)
- Kohtuullinen autoilun kokonaiskustannus ja tietynlainen "huolettomuus"

Ostin sitten lopulta upouuden Dacia Joggerin. Varustetaso on korkein eli Extreme ja lisävarusteista on ruksittu kaikki muut paitsi sisäärakennettu Navigaattori. Löytyy kuitenkin Apple Carplay/Android auto. Itselleni tärkeimmät lisävarusteet ovat avaimeton käynnistys/kulku, pysäköintitutkat ja peruutuskamera sekä Bluetooth mediasoitin.

Meganessa oli super kattavat varusteet (hierova penkkiä, liikennemerkkien tunnistus, subbari peräkontissa jne), mutta niiden lisäarvo itselleni oli loppujen lopuksi todella pieni. Halusin nyt jotain paljon yksinkertaisempaa, koska esim. tuulettimien säätö kosketusnäytön kanssa oli todella kömpelöä. Nyt Joggerissa ei ole mitään turhaa. Mittaristossa näkyy nopeus, kilometrit ja kulutus ja kaikkea pystyy hallinnoimaan fyysisten painikkeiden kautta.

Keljuiluahan Dacialla ajosta saa kuulla koko ajan, mutta olen ehtinyt ajaa autolla nyt 3000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Erityisesti ulkonäöstä tykkää näin "all blackina" todella paljon. Haaveilen, että tästä tulisi itselle todella pitkäaikainen peli, joten käytin auton ruosteensuojauksessa ja laitatin autoon keraamisen pinnoitteen (Finikor Brilliant+). Ostin myös lisätakuun ja nyt tässä on takuuta 5v/100tkm

Tuo Dacia on semmoinen valinta, että se jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan.

On tuo varmasti parempi auto kuin 17 vuotta vanha KIA, jolla allekirjoittanut ajelee. Ei kovin nautinnollista tai hauskaa ja parempaankin olis varaa, mutta toisaalta huolettomuus, yksinkertaisuus ja autoilun edullisuus viehättää. :D
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
218
Ajettavuuskin Daciassa taitaa olla kohdallaan? Ainakin itse pidän enemmän Dusterin ajo-ominaisuuksista kuin sitä vastaavan Octavian tai Auriksen.
Perustuu Renaultin CMF-B alustaan, Joggerissa taitaa olla pidennetty versio käytössä. Modernilta autolta tuntuu ajaa, vaivaton ja helppo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 376
Mä olen vähän himoinnut tuollaista, kun tykkään kepitellä pikkuautoilla mutta työmatka on motaria noin 50km / suunta, niin olen olosuhteiden pakosta ajellut nyt toistaiseksi uudella TSI Pololla jolla kulutus siellä 5-paikkeilla. Työmatkahuoraksi ei viitsisi ostaa mitään kovin paljon kuluttavaa, mutta mahtaisikohan tuollainen Fiesta mennä motariajossa sinne 6:lla alkaviin lukemiin? Vähän tekisi mieli kun ei ole nyt mitään harrasteautoakaan, että käyttis olisi joku vähän edes kikkeliä värisyttävämpi. Aiemmin oli ST250 Focus, mutta sillä oli käytännössä aina kulutus 9-10 väliin kun oli pakko kenkiä joka paikassa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
809
Mä olen vähän himoinnut tuollaista, kun tykkään kepitellä pikkuautoilla mutta työmatka on motaria noin 50km / suunta, niin olen olosuhteiden pakosta ajellut nyt toistaiseksi uudella TSI Pololla jolla kulutus siellä 5-paikkeilla. Työmatkahuoraksi ei viitsisi ostaa mitään kovin paljon kuluttavaa, mutta mahtaisikohan tuollainen Fiesta mennä motariajossa sinne 6:lla alkaviin lukemiin? Vähän tekisi mieli kun ei ole nyt mitään harrasteautoakaan, että käyttis olisi joku vähän edes kikkeliä värisyttävämpi. Aiemmin oli ST250 Focus, mutta sillä oli käytännössä aina kulutus 9-10 väliin kun oli pakko kenkiä joka paikassa.
Viikon olen vasta ajellut tällä, mutta aika pienellä menee. Varmasti pääsee 6:lla alkaviin lukemiin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
Mä olen vähän himoinnut tuollaista, kun tykkään kepitellä pikkuautoilla mutta työmatka on motaria noin 50km / suunta, niin olen olosuhteiden pakosta ajellut nyt toistaiseksi uudella TSI Pololla jolla kulutus siellä 5-paikkeilla. Työmatkahuoraksi ei viitsisi ostaa mitään kovin paljon kuluttavaa, mutta mahtaisikohan tuollainen Fiesta mennä motariajossa sinne 6:lla alkaviin lukemiin? Vähän tekisi mieli kun ei ole nyt mitään harrasteautoakaan, että käyttis olisi joku vähän edes kikkeliä värisyttävämpi. Aiemmin oli ST250 Focus, mutta sillä oli käytännössä aina kulutus 9-10 väliin kun oli pakko kenkiä joka paikassa.
Pääset kyllä pienellä halutessa mutta jos yhtään poikkeat perus suoralta tylsältä tieltä niin kaadu painuu huomaamatta syvemmälle ja kulutus nousee. Ei onneksi läheskään Focus ST lukemiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 376
Joo, ei sillä nyt niin väliä ole mitä se kepittäessä vie, mutta jos tarkoitus ajella 100km päivä pelkkää motaria vakkari päällä niin on vähän pointless jos tollanen pikkukippo vie esim 8-9 luokkaa satkulla näillä bensanhinnoilla. Mutta täytyy seurata jos tulisi sopivaa vastaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
Su
Joo, ei sillä nyt niin väliä ole mitä se kepittäessä vie, mutta jos tarkoitus ajella 100km päivä pelkkää motaria vakkari päällä niin on vähän pointless jos tollanen pikkukippo vie esim 8-9 luokkaa satkulla näillä bensanhinnoilla. Mutta täytyy seurata jos tulisi sopivaa vastaan.
Suosittelen, koeaja. Ei ole kaikille se optimi mutta jos yhtään kiinnosta auto joka saa rauhallisimmankin ammattikuskin taantumaan junnuanoilleen niin voi olla juuri se mitä haet. Bensaa ei liikaa kulu jos et polje (miksi hankkia jos et polje?) mutta ei se vie tolkuttomia polkiessankaan.
 
Liittynyt
18.03.2020
Viestejä
23
Vanhan 500 tkm ajetun Hyundain tilalle tuli Megane IV 2016 1.5 dci. Kilometrejä vasta alle 120 tkm. Auto on parhaalla Bose-varustelutasolla (mm. adaptiivinen vakkari, Hud-näyttö, lämmitettävä ratti, Bosen hifit, led-valot edessä, peruutuskamera, avaimeton käynnistys, hierova kuskin penkki, jne.). Olin aluksi katsellut Volvo V40-mallin autoja, mutta tässä sai mielestäni paljon enemmän samalla rahalla ja vähemmän ajetun auton. Ei ehkä niin helppo myydä eteenpäin, mutta tällä on tarkoitus pärjätä jopa niin pitkään, että seuraava auto voisi olla sähköauto. Koeajon perusteella olen yllättynyt Meganen hiljaisuudesta moottoritiellä ja yleisestä laatuvaikutelmasta. Erittäin tyytyväinen olen hankintaan ainakin toistaiseksi:cool:

Jotain pientä autolle onkin jo tullut tehtyä:
- Bilteman sisälämppäri vaihtui Defaan
- Motonetista sattui löytymään edullinen mallikohtainen kumimattosarja talveksi
- Muovikaukalo takarontin pohjalle
- Roiskeläpät asennettu eteen ja taakse mahdollisesti tulossa renkaiden vaihdon yhteydessä


IMG_20220915_161425.jpg
IMG_20220915_191732.jpg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
502
Tänään otettiin resonaattori pois downpipen takaa ja tuli ääniin luonnetta. Eli nyt putkisto on Downpipe - Katti - Takavaimennin
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
@Pyrres tankkasitko muuten ST:n 98:a vai 95:sta?
Oma näki 95:sta vain kerran kun oli 98 loppu pumpulta. Kyllä sillä voi ymmärtääkseni huoleti ajella 95:lla vakiona tai esim MP215 kitin kanssa. Itsellä aina ollut vain tapana lyödä 98:a, itse kun aloitin autoilun kovapuristeisten vapareiden kanssa niin oppi siihen kerran ja jäi tavaksi. Ellei ole joku perus 1.6 90hp vapari tms jossa moinen olisi vielä turhempaa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
809
Oma näki 95:sta vain kerran kun oli 98 loppu pumpulta. Kyllä sillä voi ymmärtääkseni huoleti ajella 95:lla vakiona tai esim MP215 kitin kanssa. Itsellä aina ollut vain tapana lyödä 98:a, itse kun aloitin autoilun kovapuristeisten vapareiden kanssa niin oppi siihen kerran ja jäi tavaksi. Ellei ole joku perus 1.6 90hp vapari tms jossa moinen olisi vielä turhempaa.
Kiitos tiedosta. Ilmeisesti kulutuksessa voittaa sen mitä hinnassa häviää ja tehoa on pari heppaa enemmän, jos 98:lla ajaa turbo-autolla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
Kiitos tiedosta. Ilmeisesti kulutuksessa voittaa sen mitä hinnassa häviää ja tehoa on pari heppaa enemmän, jos 98:lla ajaa turbo-autolla.
Ei se ihan noinkaan (autosta riippuvainen) mutta tuo enemmän puristuksia kestävä vähemmän etanolia sisältävä bensa ei ainakaan haittaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 381
Oon tykännyt tuosta korimallista, niin tuli hankittua Peugeot 406 Coupe (Pininfarina). Vuosimalli 1999, mutta ei aivan niin vanhaksi ehkä uskoisi? Ei ainakaan ole vielä näkyvästi ruosteessa ja muotoilu kestää minusta aikaa. Toisessa autossa on vain 1.2 moottori, niin Pösön 2.0 bensa tuntuu siihen verrattuna ripeältä.

IMG_20220924_231009.jpg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
502
Oon tykännyt tuosta korimallista, niin tuli hankittua Peugeot 406 Coupe (Pininfarina). Vuosimalli 1999, mutta ei aivan niin vanhaksi ehkä uskoisi? Ei ainakaan ole vielä näkyvästi ruosteessa ja muotoilu kestää minusta aikaa. Toisessa autossa on vain 1.2 moottori, niin Pösön 2.0 bensa tuntuu siihen verrattuna ripeältä.

Varsin onnistunut muotoilu verrattuna epäonnistuneeseen faceliftiin
1664084894250.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 376
Onko tuossa mitään eroa muuta kuin puskuri? Keulassa siis. Äkkiähän tuon vaihtaa.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
622
Tuli hankittua kuvan mukainen lelu ... tottakai talveksi :interested:

mazza.jpg


MX-5 vm.2019

Tämä oli nettiauton ainoa tän uusimman "ND"-korimallin ... voiko sanoa facelift yksilö. Eli tässä oleva 2L -moottori on täysin eri kuin vuosimalleissa 2015-2018, vain lohko on samaa, kaikki muu on muutettu ja teho sekä erityisesti kierrosherkkyys noussut melkoisesti, 160hv -> 184hv. Noi 160hv mallit eivät tulleet millään tapaa kyseeseen, tässä on enemmän tehoa ja pienempi kulutus sekä kone kiertää paljon, paljon iloisemmin sekä melkein 1000rpm korkeammalle. Valinta oli helppo sillä vaihtoehtoja ei ollut. Tämä sattui vieläpä olemaan lähistöllä myynnissä -> renkaiden potkiskelua ja tuumailua ja sitten osto. Kilpailijana tälle oli aivan erilainen auto, mutta lopulta tämmöisen liki ilmaiset käyttökulut saivat vaakakupin kaatumaan aidosta Jaguarin urheiluautosta (F-type) Mazzzaan.

Käytännössä ei juuri mitään mukavuusvarusteita, ei peruustutkia, ei keyless entryä, ei mitään. Takaluukunkin saa auki vain kaukosäätimestä tai rekisterikilven valojen vieressä (!!) olevasta napista, ei laisinkaan auton ohjaamosta. Tähän on jälkiasenteisesti koodattu Android Auto & Apple Car Play toimimaan, mutta noita ei voi käyttää kosketusnäytöltä = eeppisen kehno käytettävyys. Ulkonäköä on muutettu madallusjousilla, etuhuulella ja takakontin lipalla.

EDIT: Se tärkein unohtui, eli onhan tämmöinen ihan sairaan hauska vehje!! 1050kg ja 184hv = ei mikään sähköautojen kisaaja mutta mutkatiellä naurettavan pieni paino, se on ihan jotain muuta kuin kanttailla jollain 2200kg painoisella sähkö-i4 M50:llä (ym.). Kokeiltu on. Tää on kaikkea sitä miksi näitä lehdistössä ja Youtubessa hehkutetaan. Mielettömän maukasta painella mutkateitä, tehoa on niille juuri passelisti eikä kaasunkäyttöä tarvitse pelätä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 079
Tuli hankittua kuvan mukainen lelu ... tottakai talveksi :interested:



MX-5 vm.2019

Tämä oli nettiauton ainoa tän uusimman "ND"-korimallin ... voiko sanoa facelift yksilö. Eli tässä oleva 2L -moottori on täysin eri kuin vuosimalleissa 2015-2018, vain lohko on samaa, kaikki muu on muutettu ja teho sekä erityisesti kierrosherkkyys noussut melkoisesti, 160hv -> 184hv. Noi 160hv mallit eivät tulleet millään tapaa kyseeseen, tässä on enemmän tehoa ja pienempi kulutus sekä kone kiertää paljon, paljon iloisemmin sekä melkein 1000rpm korkeammalle. Valinta oli helppo sillä vaihtoehtoja ei ollut. Tämä sattui vieläpä olemaan lähistöllä myynnissä -> renkaiden potkiskelua ja tuumailua ja sitten osto. Kilpailijana tälle oli aivan erilainen auto, mutta lopulta tämmöisen liki ilmaiset käyttökulut saivat vaakakupin kaatumaan aidosta Jaguarin urheiluautosta (F-type) Mazzzaan.

Käytännössä ei juuri mitään mukavuusvarusteita, ei peruustutkia, ei keyless entryä, ei mitään. Takaluukunkin saa auki vain kaukosäätimestä tai rekisterikilven valojen vieressä (!!) olevasta napista, ei laisinkaan auton ohjaamosta. Tähän on jälkiasenteisesti koodattu Android Auto & Apple Car Play toimimaan, mutta noita ei voi käyttää kosketusnäytöltä = eeppisen kehno käytettävyys. Ulkonäköä on muutettu madallusjousilla, etuhuulella ja takakontin lipalla.
Vieläkös bimmeri ja wrc:t on parkkipaikalla? Vai kyselenkö liian vanhoja jo?
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
622
Vieläkös bimmeri ja wrc:t on parkkipaikalla? Vai kyselenkö liian vanhoja jo?
"WRC" Impreza meni katsastuksesta juuri tänään läpi. Vähän tuli sanomista lisävalopatteristosta sekä ohjaamossa olevasta poikkituesta, kuulemma takapenkkiläiset katkoo siihen niskansa. Noh, ei siellä ketään ikinä istu.

Alapuolen kuvassa oleva vanhempi Imppu on lähdössä ulkomaille ja melkoiseen hintaan onkin. K-Euroopasta joku häiskä lentää tänne 1-2.10 tarkastamaan auton kunnon ja mikäli se on mitä lupasin niin autotraileri hakee tuon pois, menee keräilijälle ralliautokokoelmaan. Tuon hintaraketointi vetää vertoja virtuaalivaluutoille sillä jos tuo menee kaupaksi, se liki tuplasi arvonsa alle vuodessa, hehehee :interested:

P1000160.JPG


-Tuosta jää kyllä haikea fiilis, mutta olisi aivan sairaan tyhmää sanoa ei tollaiselle rahasummalle. Näitä ei vain yksinkertaisesti enää ole missään, täysin "OEM" vailla mitään amisjonnetunarointeja / räpellyksiä, ja ajettu vain 85tkm. Täydellinen historia. Itse innoissani olen rullannut siihen 4tkm vajaan vuoden aikana, olikohan virhe.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
Tuli hankittua kuvan mukainen lelu ... tottakai talveksi :interested:
Tottakai talveksi. Tuo miniatyyrikoko ja takaveto on ihan pirun hauska yhdistelmä. Kävin tuon ND:n koe istumassa kun tuli liikkeisiin ja syy miksi ei voinut harkita oli väärä penkkimäärä mutta kyllä se silti houkutti.

Kai vedät oikeaoppisesti katto alhaalla aina kun mahdollista? Itseä meinaan aina pistänyt ihmetyttämään että ostetaan avoauto ja ajetaan aina katto ylhäällä, niin Suomessa kuin muualla maailmassa. Tulin juuri Välimeren suunnilta takaisin ja keli oli sellaista 20-25c ja näin todella monta avoautoa ja vain kolmessa oli katto alhaalla.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 376
Tulin juuri Välimeren suunnilta takaisin ja keli oli sellaista 20-25c ja näin todella monta avoautoa ja vain kolmessa oli katto alhaalla.
Lörön TT:ssä on katto ollu viimeks ylhäällä kai huhtikuussa jollei lasketa laiskan ihmisen painepesuripesuja tai kaupas tjsp käyntejä jollei satu löytään katos- tai halliparkkista. Btw, +24C nyt.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
Lörön TT:ssä on katto ollu viimeks ylhäällä kai huhtikuussa jollei lasketa laiskan ihmisen painepesuripesuja tai kaupas tjsp käyntejä jollei satu löytään katos- tai halliparkkista. Btw, +24C nyt.
Juu kyllä se välillä pistää naurattamaan kun tulee kommentteja ja katseita kun ajelee katto alhaalla jos ei ole 25c+ ja pilvetön taivas. Paras oli kun maakuntakierrosta tehdessä tuli tyyppi kyselemään autosta ja ei meinannut uskoa kun sanoin että olin ajanut koko reissun (siinä vaiheessa se 500km tms trippimittarissa) katto alhaalla. Totesi että hänen bemarissaan ei kattoa lasketa ellei ole lähemmäs 30c.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
622
Tottakai talveksi. Tuo miniatyyrikoko ja takaveto on ihan pirun hauska yhdistelmä. Kävin tuon ND:n koe istumassa kun tuli liikkeisiin ja syy miksi ei voinut harkita oli väärä penkkimäärä mutta kyllä se silti houkutti.

Kai vedät oikeaoppisesti katto alhaalla aina kun mahdollista? Itseä meinaan aina pistänyt ihmetyttämään että ostetaan avoauto ja ajetaan aina katto ylhäällä, niin Suomessa kuin muualla maailmassa. Tulin juuri Välimeren suunnilta takaisin ja keli oli sellaista 20-25c ja näin todella monta avoautoa ja vain kolmessa oli katto alhaalla.
Katto alhaalla maksimeilla, ainoa vitutus on rekkojen pöly-paska. Pk-seudulla raskasta liikennettä esimerkiksi omalla työmatkareitillä on aivan ... liikaa :tdown:

Ainakin tuon korin Miatan ohjaamossa tarkenee ilman mitään kaulaliinoja helposti vielä ainakin 7-asteessa mutkateitä puukotellessa. Päälaki ottaa kylmää -> jonkinlainen pipo on suotava vaikka en ole kuin 180cm.

Tosi hauska auto, koko sunnuntai ympäri Uudenmaan mutkateitä ja työmatkat päälle niin auton kulutus on sen hankinnasta (viime TO) alkaen vaivaiset 5,8L/100km. Toki tuo on ajotietokoneen lukema mutta silti, lähinnä naurattaa :geek:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 601
Katto alhaalla maksimeilla, ainoa vitutus on rekkojen pöly-paska. Pk-seudulla raskasta liikennettä esimerkiksi omalla työmatkareitillä on aivan ... liikaa :tdown:

Ainakin tuon korin Miatan ohjaamossa tarkenee ilman mitään kaulaliinoja helposti vielä ainakin 7-asteessa mutkateitä puukotellessa. Päälaki ottaa kylmää -> jonkinlainen pipo on suotava vaikka en ole kuin 180cm.

Tosi hauska auto, koko sunnuntai ympäri Uudenmaan mutkateitä ja työmatkat päälle niin auton kulutus on sen hankinnasta (viime TO) alkaen vaivaiset 5,8L/100km. Toki tuo on ajotietokoneen lukema mutta silti, lähinnä naurattaa :geek:
Joo ei nuo kylmiä ole :D. Ja mitä pituuteen tulee niin tuo ND on veikeä. Kaveri mahtuu meikäläisen NA:han juuri ja juuri mutta ND:ssä katsoi tietä tuulilasin karmin yli.

Ja nuo bensakulut+itsellä vielä bonuksena jos pidän auton kunnossa niin sen arvo ei ainakaan putoa enää olivat itselle myös varsin kova juttu. En voi kieltää etteikö esim Boxter olisi kiehtonut boxeri fanina mutta totesin että käyttö ja huoltokulut aivan eri luokkaa.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 542
Tällainen uusi ajopeli tuli hommattua. Eli -20 vuoden E 300de 4matic amg paketeilla ja kaikennäköisillä varusteilla. Ulkoisesti suunnitelmissa tämänkin suhteen vähän laskea alemmas ja keväällä sitten jotain vannetta alle. Vaikka tässä nyt jo lähtökohtaisesti hyvä burmester setti on äänentoistona niin siihenkin jossain vaiheessa vähän päivitystä.
 

Liitteet

Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
22
Minä vaihdoin noin vuosi sitten kuluneen vanhan Seattini tällaiseen japanin pikkuihmeeseen (hinta n. 10Ke). Tämä on vuosimallin 2014 Suzuki Swift 4x4, jossa ostettaessa oli 89tkm mittarissa, nyt n. 115tkm. Halusin uudehkon pienen japanilaisen nelivedon, ja kun Subaru ei enää 80-luvun Justyä tee niin vaihtoehdot olivat aika vähissä. Vaatimuksina oli nelivedon lisäksi vakionopeussäädin, ilmastointi, järkevä kulutus ja tekninen luotettavuus. Moottorin tehot/suorituskyky, sisätilat, ajoavustimet yms. olivat pitkälti toissijaisia. Toistaiseksi olen ollut vallan tyytyväinen autoon, ainoa tekninen "vika" oli ilmastointilaite josta loppui nyt kesällä kylmäaine noin 100tkm kohdalla, paikallinen Motonet täytti jonka jälkeen ei ongelmia.

Plussat ja miinukset:

+ paras talviauto mikä minulla on ikinä ollut täällä maaseudulla, vaikka ei ole mikään aito "4x4" lukoilla (vain simppeli 50/50 voimanjako viskokytkimellä)
+ myös erinomainen kaupunkiauto pienen kokonsa ja ketteryytensä takia
+ teknisesti ongelmaton (mm. saksan TÜV-tilastoissa ihan kärkisijoilla)
+ vie maantieajossa n. 4l/100, tosin motarilla 5-6.5 kun kone huutaa 3500rpm @ 120km/h
+ yllättävän hauska ajaa mutkaisilla pikkuteillä kun tuo painaa karvan verran yli 1000kg, varsin napakka ohjaustuntuma ja jämäkkä alusta japanilaiseksi pikkukipoksi, vaikka onkin tuuman korkeampi kun samanmallinen etuveto
+ ei tule ihan joka risteyksessä samanlaisia vastaan

- ei ole uusi Suzuki Jimny (siihen ei ollut varaa)
- vain 40ltr bensatankki, joten pumpulla pitää käydä suht usein
- ei ole tilojensa puolesta mikään perheauto, mutta yksinelävälle riittävä (210 ltr tavaratila, penkit saa toki alas)
- ei bluetoothia, peruutuskameraa, kaistavaroitinta (tulivat vasta uudemman korin 2017-> malleihin), pärjään toki ilmankin
- ei ole nopea millään muotoa, 1.2-litraisessa bensakoneessa n. 94hp, perinteinen 0-100 on yli 13,4sek ja maantieohituksissa pitää vaihtaa alas pykälän tai pari jotta auto yleensä liikahtaisi (siinä oppii muuten ennakoimaan). Onneksi minulla on myös hieman piristetty Suzuki Hayabusa, jos nyt pitää saada vauhdintuntua jostakin. Olen toki unelmoinut neliveto-Swiftistä jossa olisi Swift Sportin n. 140hp kone, mutta kun eivät Hamamatsussa kuuntele minua.

Autohistoriani (kun threadin ekassa postauksessa pyydettiin): Saab 95 V4 -75 (samanlainen kun Team Ahmassa), Ford Taunus 1,6 -73, Saab 96 V4 -77, Mitsubishi Colt 1,6 GLXi -92, Ford Bronco 4x4 5.0 V8 -85, Mitsu Lancer 1,6 farkku -99, Peugeot 206 1,6 farkku -03, Citroen Xara Coupé 1,6 -02, Seat Cordoba 1,4 -06 ja nyt tämä Swift. Lisäksi aikanaan 5 Hondan ja nyt kaksi Suzukin prätkää (Hayabusa ja 650 Savage). Tallissa siis 3 Suzukia yhteensä, hyvä niin.

PS. Tämä on ensimmäinen postaukseni kuvaliitteellä foorumille. Saa haukkua jos meni rankasti pieleen.
swift.jpg
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
138
Itsellä kakkosautona edellisen koppamallin 1.3 Swift, tosin ihan etuveto. Luotettava kulkine, vaikka ei mitään ajoelämyksiä oikein anna. Vaihteiston välityksillä pilattu, kun aikoinaan itsellä ollut tehottomampi ja painavampi Mazda 323F oli pirteämmän tuntuinen. En tietysti tiedä miten on muutettu tuohon seuraavaan koppamalliin.
Omassa käytössä bensaa palaa 10 L/100 km. :D Kakkosautolla kun ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä ajoa.

DSC_1136 (2).JPG


Niin ja itsellä on kanssa toinen Suzuki (GSR) tallissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
22
Jep, moottorin laiskahko luonne ja välitykset kyllä tekevät sen että ei tämä mikään oikea "ajajan auto" ole, vaikka alusta onkin hyvä. Mutta kyllä tällä sen 140km edestakaisen työmatkan pari kertaa viikossa ajelee ihan ongelmitta. Kokeilin aikanaan myös tuota edeltävän korimallin nelivetoa 1,3-koneella, muistelen että oli luonteeltaan aika samanlainen kun tämäkin mutta kun siihen ei olisi saanut edes optiona vakkaria niin jäi ostamatta. Kuulemma Swift Sport on sitten aivan eri luokkaa ajettavuudeltaan (jos youtubeen on uskominen, itse en ole kokeillut). Talviominaisuuksien lisäksi (pihani ja sinne vievä tie on talvisin joskus hyvinkin hankala) tekninen luotettavuus oli tosiaan yksi valinnan pääkriteerejä, sitä oppii arvostamaan ihan uudella tavalla kun on ajanut vanhalla ja ajoittain hyvinkin sähkövikaisella VAG-tuotteella edelliset 6 vuotta ;).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
399
Minä vaihdoin noin vuosi sitten kuluneen vanhan Seattini tällaiseen japanin pikkuihmeeseen (hinta n. 10Ke). Tämä on vuosimallin 2014 Suzuki Swift 4x4, jossa ostettaessa oli 89tkm mittarissa, nyt n. 115tkm. Halusin uudehkon pienen japanilaisen nelivedon, ja kun Subaru ei enää 80-luvun Justyä tee niin vaihtoehdot olivat aika vähissä. Vaatimuksina oli nelivedon lisäksi vakionopeussäädin, ilmastointi, järkevä kulutus ja tekninen luotettavuus. Moottorin tehot/suorituskyky, sisätilat, ajoavustimet yms. olivat pitkälti toissijaisia. Toistaiseksi olen ollut vallan tyytyväinen autoon, ainoa tekninen "vika" oli ilmastointilaite josta loppui nyt kesällä kylmäaine noin 100tkm kohdalla, paikallinen Motonet täytti jonka jälkeen ei ongelmia.

Plussat ja miinukset:

+ paras talviauto mikä minulla on ikinä ollut täällä maaseudulla, vaikka ei ole mikään aito "4x4" lukoilla (vain simppeli 50/50 voimanjako viskokytkimellä)
+ myös erinomainen kaupunkiauto pienen kokonsa ja ketteryytensä takia
+ teknisesti ongelmaton (mm. saksan TÜV-tilastoissa ihan kärkisijoilla)
+ vie maantieajossa n. 4l/100, tosin motarilla 5-6.5 kun kone huutaa 3500rpm @ 120km/h
+ yllättävän hauska ajaa mutkaisilla pikkuteillä kun tuo painaa karvan verran yli 1000kg, varsin napakka ohjaustuntuma ja jämäkkä alusta japanilaiseksi pikkukipoksi, vaikka onkin tuuman korkeampi kun samanmallinen etuveto
+ ei tule ihan joka risteyksessä samanlaisia vastaan

- ei ole uusi Suzuki Jimny (siihen ei ollut varaa)
- vain 40ltr bensatankki, joten pumpulla pitää käydä suht usein
- ei ole tilojensa puolesta mikään perheauto, mutta yksinelävälle riittävä (210 ltr tavaratila, penkit saa toki alas)
- ei bluetoothia, peruutuskameraa, kaistavaroitinta (tulivat vasta uudemman korin 2017-> malleihin), pärjään toki ilmankin
- ei ole nopea millään muotoa, 1.2-litraisessa bensakoneessa n. 94hp, perinteinen 0-100 on yli 13,4sek ja maantieohituksissa pitää vaihtaa alas pykälän tai pari jotta auto yleensä liikahtaisi (siinä oppii muuten ennakoimaan). Onneksi minulla on myös hieman piristetty Suzuki Hayabusa, jos nyt pitää saada vauhdintuntua jostakin. Olen toki unelmoinut neliveto-Swiftistä jossa olisi Swift Sportin n. 140hp kone, mutta kun eivät Hamamatsussa kuuntele minua.

Autohistoriani (kun threadin ekassa postauksessa pyydettiin): Saab 95 V4 -75 (samanlainen kun Team Ahmassa), Ford Taunus 1,6 -73, Saab 96 V4 -77, Mitsubishi Colt 1,6 GLXi -92, Ford Bronco 4x4 5.0 V8 -85, Mitsu Lancer 1,6 farkku -99, Peugeot 206 1,6 farkku -03, Citroen Xara Coupé 1,6 -02, Seat Cordoba 1,4 -06 ja nyt tämä Swift. Lisäksi aikanaan 5 Hondan ja nyt kaksi Suzukin prätkää (Hayabusa ja 650 Savage). Tallissa siis 3 Suzukia yhteensä, hyvä niin.

PS. Tämä on ensimmäinen postaukseni kuvaliitteellä foorumille. Saa haukkua jos meni rankasti pieleen.
Itse ostin aikoinaan -07 suzuki sx4:n uutena. (Nyt jo hukattu eteenpäin) Todennäköisesti vähän erilainen korkeutensa vuoksi kuin swift, mutta oli hyvä ajaa ja ilmeisesti tekniikka aika samanlainen. Tosin sx oli isolohko 1.6 litrainen :lol:
+ohjaus tarkka. Tykkäsin.
+"nelikko" ihan toimiva
+kaasupohjassa valoista talvella jäi useampikin tehokas nelikko. Tehoa kun ei ollut niin ne meni kaikki oikeasti tiehen eikä suttaamiseen.;)
-nelikko putoaa pois päältä oliko 50 vai 60 kmh nopeudessa. Voi unohtaa pitkät nelivetoluisut ja saattaa yllättää kun kesken kaiken auto muuttuukin etuvedoksi. Huomasin vasta meren jäällä radalla.

Jimnyn vielä joku päivä hommaan. Se on sentään oikea maasturi tikapuurungolla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
248
Täältä kanssa yksi Swift-omistaja ilmottautuu. Omissa nimissä reilu 4 vuotta sitten hankittu hopeinen paholainen, mutta erään toisen ajokkina tällä hetkellä. Loistava kapistus kaiken kaikkiaan. Oma versio tosiaan 2008 4x4 1.3, ja oli vielä joku "20 v malli". On upeaa hiilikarboa siellä sun täällä, konepelti ehkä se hienoin. :p Etupuolta hieman jäykistin Ebay löydöllä (55 €) ja vanha omistaja oli tähän jo laittanut 2-din "suzuki"viihdejärjestelmän. Yksi upeimpia hankintoja koskaan. Symppis ja vie aina sinne minne pitää. Ilmastointi toimii ja popit raikaa :p

nerdsuz2008.png
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
22
Itse ostin aikoinaan -07 suzuki sx4:n uutena. (Nyt jo hukattu eteenpäin) Todennäköisesti vähän erilainen korkeutensa vuoksi kuin swift, mutta oli hyvä ajaa ja ilmeisesti tekniikka aika samanlainen. Tosin sx oli isolohko 1.6 litrainen :lol:
+ohjaus tarkka. Tykkäsin.
+"nelikko" ihan toimiva
+kaasupohjassa valoista talvella jäi useampikin tehokas nelikko. Tehoa kun ei ollut niin ne meni kaikki oikeasti tiehen eikä suttaamiseen.;)
-nelikko putoaa pois päältä oliko 50 vai 60 kmh nopeudessa. Voi unohtaa pitkät nelivetoluisut ja saattaa yllättää kun kesken kaiken auto muuttuukin etuvedoksi. Huomasin vasta meren jäällä radalla.

Jimnyn vielä joku päivä hommaan. Se on sentään oikea maasturi tikapuurungolla.
Juu, ripeähkö valoista lähtö yllätti iloisesti talven sohjossa kun takapyörätkin työnsi, mutta tehottomuuden takia ei jäänyt sutimaan. Swiftissä ei taida olla mitään automatiikkaa joka kytkisi nelivedon pois päältä vaudissa X tai yli. Neliveto menee päälle kun etu- ja takapörien pyörimisnopeus eroaa niin paljon että viskokytkimen öljyn viskositeetti muuttuu ja kytkee vedon päälle. Mitään elektroniikkaa siinä ei ole. Mutta samapa tuo miten se oikeasti toimii, kunhan toimii :). Ja kun kytkin ajovakautuksen pois päältä niin sillä jopa pystyi hieman "leikkimään", toki turvallisella alueella missä ei muita lähettyvilläkään. Mutta ei toi talvellakaan mikään ralliauto ole, siihen tarvittaneen Evo-lancer tai Yaris GR, ja enemmän rahaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 192
Olen seurannut tätä foorumia sen perustamisesta alkaen. Nyt onkin hyvä hetki vihdoin aktivoitua. Ostin huhtikuussa tällaisen ES 300h Executiven . Vm 2020. Tällaiselle setämiehelle vallan oiva kikotin. Kulutuskin ajotietokoneen mukaan maltillinen 5.7l/100km.
Mitettinyt itsekin IS:n jälkeen tuota. Varmasti aika erilainen kuin takavetonen sporttisedan mutta mukavuudessa varmasti aivan omassa luokassaan. Aika lussu kampehan tuo mahtaa olla? Onko paljon varusteita? Yksi miinus lienee pienehkö takakontti ja kääntymättömät takaistuimet.
 
Liittynyt
19.10.2020
Viestejä
8
Mitettinyt itsekin IS:n jälkeen tuota. Varmasti aika erilainen kuin takavetonen sporttisedan mutta mukavuudessa varmasti aivan omassa luokassaan. Aika lussu kampehan tuo mahtaa olla? Onko paljon varusteita? Yksi miinus lienee pienehkö takakontti ja kääntymättömät takaistuimet.
Juu ei tällä vielä kuuhun mennä. 0-100 bout 8s. On tuo ihan ok noin isolle lullalle mutta voisi toki olla parempikin. 218hv löytyy, joten mitään infernaalisia lukemia ei voi odottaakaan. Varustelu on ns. kattava (Premium). Löytyy tuuletetut etupenkit, jotka ovat yllättävän mukavat kesähelteillä ja Mark Levinsonin 17-kaiuttimen surround-äänentoisto. Peruutuskamera (360 astetta), lämmitettävä ohjauspyörä, adaptiivinen vakkari yms. Kyllä tuo takakontti meidän nelihenkiselle perheelle on ollut ihan ok ja meillä on sitten hc-roudaukseen kakkosautona farkku. Takaistuimet eivät tosiaan käänny mutta tuo ei ole ainakaan vielä haitannut menoa. Iso miinus tulee 15tkm huoltovälistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
45
Minä vaihdoin noin vuosi sitten kuluneen vanhan Seattini tällaiseen japanin pikkuihmeeseen (hinta n. 10Ke). Tämä on vuosimallin 2014 Suzuki Swift 4x4, jossa ostettaessa oli 89tkm mittarissa, nyt n. 115tkm. Halusin uudehkon pienen japanilaisen nelivedon, ja kun Subaru ei enää 80-luvun Justyä tee niin vaihtoehdot olivat aika vähissä. Vaatimuksina oli nelivedon lisäksi vakionopeussäädin, ilmastointi, järkevä kulutus ja tekninen luotettavuus. Moottorin tehot/suorituskyky, sisätilat, ajoavustimet yms. olivat pitkälti toissijaisia. Toistaiseksi olen ollut vallan tyytyväinen autoon, ainoa tekninen "vika" oli ilmastointilaite josta loppui nyt kesällä kylmäaine noin 100tkm kohdalla, paikallinen Motonet täytti jonka jälkeen ei ongelmia.

Plussat ja miinukset:

+ paras talviauto mikä minulla on ikinä ollut täällä maaseudulla, vaikka ei ole mikään aito "4x4" lukoilla (vain simppeli 50/50 voimanjako viskokytkimellä)
+ myös erinomainen kaupunkiauto pienen kokonsa ja ketteryytensä takia
+ teknisesti ongelmaton (mm. saksan TÜV-tilastoissa ihan kärkisijoilla)
+ vie maantieajossa n. 4l/100, tosin motarilla 5-6.5 kun kone huutaa 3500rpm @ 120km/h
+ yllättävän hauska ajaa mutkaisilla pikkuteillä kun tuo painaa karvan verran yli 1000kg, varsin napakka ohjaustuntuma ja jämäkkä alusta japanilaiseksi pikkukipoksi, vaikka onkin tuuman korkeampi kun samanmallinen etuveto
+ ei tule ihan joka risteyksessä samanlaisia vastaan

- ei ole uusi Suzuki Jimny (siihen ei ollut varaa)
- vain 40ltr bensatankki, joten pumpulla pitää käydä suht usein
- ei ole tilojensa puolesta mikään perheauto, mutta yksinelävälle riittävä (210 ltr tavaratila, penkit saa toki alas)
- ei bluetoothia, peruutuskameraa, kaistavaroitinta (tulivat vasta uudemman korin 2017-> malleihin), pärjään toki ilmankin
- ei ole nopea millään muotoa, 1.2-litraisessa bensakoneessa n. 94hp, perinteinen 0-100 on yli 13,4sek ja maantieohituksissa pitää vaihtaa alas pykälän tai pari jotta auto yleensä liikahtaisi (siinä oppii muuten ennakoimaan). Onneksi minulla on myös hieman piristetty Suzuki Hayabusa, jos nyt pitää saada vauhdintuntua jostakin. Olen toki unelmoinut neliveto-Swiftistä jossa olisi Swift Sportin n. 140hp kone, mutta kun eivät Hamamatsussa kuuntele minua.

Autohistoriani (kun threadin ekassa postauksessa pyydettiin): Saab 95 V4 -75 (samanlainen kun Team Ahmassa), Ford Taunus 1,6 -73, Saab 96 V4 -77, Mitsubishi Colt 1,6 GLXi -92, Ford Bronco 4x4 5.0 V8 -85, Mitsu Lancer 1,6 farkku -99, Peugeot 206 1,6 farkku -03, Citroen Xara Coupé 1,6 -02, Seat Cordoba 1,4 -06 ja nyt tämä Swift. Lisäksi aikanaan 5 Hondan ja nyt kaksi Suzukin prätkää (Hayabusa ja 650 Savage). Tallissa siis 3 Suzukia yhteensä, hyvä niin.

PS. Tämä on ensimmäinen postaukseni kuvaliitteellä foorumille. Saa haukkua jos meni rankasti pieleen.
Subaru Justy mainittu, joten täytyypä postata oma talviautoni. Vuoden 1991 Subaru Justy 1.2 napista kytkettävällä nelivedolla varustettuna. Alkuperäiskuntoinen ja suhteellisen tervekorinen ikäisekseen japanilaiseksi, mutta tällä hetkellä ei ainakaan ole tarkoituksena laittaa museoon, vaikka ikänsä puolesta sinne jo menisikin. Hauska ja sympaattinen auto. Tarjoaa omanlaistaan "rouheaa" ajofiilistä mitä uudemmissa autoissa ei ole.

IMG-20220810-WA0012.jpg
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
399
Juu, ripeähkö valoista lähtö yllätti iloisesti talven sohjossa kun takapyörätkin työnsi, mutta tehottomuuden takia ei jäänyt sutimaan. Swiftissä ei taida olla mitään automatiikkaa joka kytkisi nelivedon pois päältä vaudissa X tai yli. Neliveto menee päälle kun etu- ja takapörien pyörimisnopeus eroaa niin paljon että viskokytkimen öljyn viskositeetti muuttuu ja kytkee vedon päälle. Mitään elektroniikkaa siinä ei ole. Mutta samapa tuo miten se oikeasti toimii, kunhan toimii :). Ja kun kytkin ajovakautuksen pois päältä niin sillä jopa pystyi hieman "leikkimään", toki turvallisella alueella missä ei muita lähettyvilläkään. Mutta ei toi talvellakaan mikään ralliauto ole, siihen tarvittaneen Evo-lancer tai Yaris GR, ja enemmän rahaa.
Eli se ei olekkaan samanlaisella tekniikalla. sx4:ssä oli silloin "pakko" ja automaatti nelikko kytkimellä, muuten auto oli ihan etuvetoinen. Jokin haldex tyyppinen veto se silloinkin oli.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
54
Keväällä möin diesel Insignian pois kun alkoi olla ajaminen turhan kallista ja ostin toisen Opelin eli Corsa-e. Ihan sinällään ok mutta hieman tylsä ja pienehkö joten tuli sekin sitten myytyä ja tilalle ostettua jo aiemmin hieman haaveilemani Tesla.
Alunperin katselin jotain muuta kuin valkoista mutta lopulta kuitenkin tuli ostettua valkea Model 3 LR valkealla sisustalla ja 19" vanteilla, oli sopivan näköinen kokonaisuus. Lisäksi löytyy vetokoukku satunnaisiin peräkärrin vetoihin. Ihan suht tyytyväinen olen ollut, sen verran on tullut lueskeltua etukäteen että ominaisuudet (tai omituisuudet) eivät yllättänneet ja hyvät puolet ovat selvästi voitolla esim omituisesti toimivasta valoautomatiikasta. Corsaan verrattuna kulutus hieman pienempi, etenkin motarilla. Softa selvästi viimeistellympi ja toimiva, Corsan suppea appi ei useinkaan saanut autoon yhteyttä vaan valitti ettei ole internet yhteyttä.

teslam3.jpg
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 376
Keväällä möin diesel Insignian pois kun alkoi olla ajaminen turhan kallista ja ostin toisen Opelin eli Corsa-e. Ihan sinällään ok mutta hieman tylsä ja pienehkö joten tuli sekin sitten myytyä ja tilalle ostettua jo aiemmin hieman haaveilemani Tesla.
Alunperin katselin jotain muuta kuin valkoista mutta lopulta kuitenkin tuli ostettua valkea Model 3 LR valkealla sisustalla ja 19" vanteilla, oli sopivan näköinen kokonaisuus. Lisäksi löytyy vetokoukku satunnaisiin peräkärrin vetoihin. Ihan suht tyytyväinen olen ollut, sen verran on tullut lueskeltua etukäteen että ominaisuudet (tai omituisuudet) eivät yllättänneet ja hyvät puolet ovat selvästi voitolla esim omituisesti toimivasta valoautomatiikasta. Corsaan verrattuna kulutus hieman pienempi, etenkin motarilla. Softa selvästi viimeistellympi ja toimiva, Corsan suppea appi ei useinkaan saanut autoon yhteyttä vaan valitti ettei ole internet yhteyttä.

Saadaanko ny vastaus siihen, että pääseekö lappiin asti peräkärryn kanssa? :hmm:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
283


Pääsiäistipu herätelty tallin perukoilta viikonlopun karkeloita varten. Puskurin listatkin jopa löytyi kuvan oton jälkeen kun hetken penkoi.
Hyvin palveli käyttöautona kesän kun osasi ottaa huomioon jo parhaat päivänsä nähneen bensapumpun. Muutama turhanpäiväinen kuva ennen talteen laittoa.



Tekniikanluovuttajaksi tuli haettua 330i kun sopivaan hintaan tuli vastaan.



Audiin löytyi suorat paneelit kätevästi kaverilta. Talvea vasten ei taida jaksaa väriin suihkia niin mennään nyt hetki tuolla harlekiini-lookilla.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 509
@astars on aina ilo nähdä joku, jolla on enemmän ( ja parempaa ) kalustoa, kuin itsellä.

Välillä sitä miettii, että onko 6 autoa ( 3 harrastetta tallissa ja 3 käyttistä ajossa ) liikaa, mutta sitten kun näkee jonkun jolla on enemmän kalustoa, tulee sellainen fiilis, että ehkä sitä voisikin hankkia vielä yhden lisää...

Hallinaapurinikin suunnitteli jäävänsä eläkkeelle, että ehtii paremmin laittamaan kymmenen jenkkiautoansa viimeisen päälle iskuun.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
283
@astars on aina ilo nähdä joku, jolla on enemmän ( ja parempaa ) kalustoa, kuin itsellä.

Välillä sitä miettii, että onko 6 autoa ( 3 harrastetta tallissa ja 3 käyttistä ajossa ) liikaa, mutta sitten kun näkee jonkun jolla on enemmän kalustoa, tulee sellainen fiilis, että ehkä sitä voisikin hankkia vielä yhden lisää...

Hallinaapurinikin suunnitteli jäävänsä eläkkeelle, että ehtii paremmin laittamaan kymmenen jenkkiautoansa viimeisen päälle iskuun.
Paremmasta en tiedä. Ja vianhan ei tarvitse olla suuren suuri, kun se sattuu olemaan päässä. Varsinkin näinä maailmanaikoina vanha totuus "rautaan ei pidä rakastua" pitänee entistäkin paremmin paikkansa.

Tällä hetkellä tuosta seiskasta erkaannuttua taitaa äkkiä laskettuna olla nimillä 7 henkilöautoa joista osa enemmän/vähemmän projekteja sekä tietysti paku kaiken turhan kuskaamiseen. Tokikin niistä (valitettavasti) vain yksi Ameriikan unionissa valmistunut tekele ja senkin vain harva jenkiksi tunnustaa :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Hommasin jostain syystä tämmösen kapistuksen talven värkkäyksiä varten, "kun halvalla sain":

yeti_071022.jpg


Eli kyseessä Skoda Yeti TDI 4x4 -10, jota ei ole esimerkiksi pesty varmaan kymmeneen vuoteen. Ruostekorjauksia, maalaushommia ja muita ulkokuoren ehostuksia siis luvassa. Kuitenkin suht maltillisilla kilometreillä ja hyvällä huoltohistorialla, niin tiedä vaikka jääkin omaan tai rouvan käyttöön.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 676
Tulipas hankittua viimein jo vuosia harkinnassa ollut Opel Insignia "facelift". 1.6T ketjukoneella varustettu, vuosimallia 2014 ja 136t ajettu miltei kaikilla varusteilla (OPC Line ja Limousine), onhan tuossa mukavat kyydit ja erittäin hiljainen.

inkkuedestä.png


inkkutakaa.png
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
502
Seatin lamppujen vesihiontaa kun oli jo elämää nähneet. En tiedä enkä mitannut vaikuttaako oikeasti valotehoon mutta ilme kirkastui huomattavasti. Kaikkia kiveniskuja ei ehtinyt työstää pois käytettävissä olevilla välineillä. 500 - 800 - 1000 - 1500 - 3000 - 4000 - 6000 - Kiillotustahnalla - UV pinnoite

1665565091688.png


1665565112367.png


1665565120114.png


1665565167609.png


1665565192998.png
 

RintZ

Team Luumu
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
837
Tähän liittyen ostin Saapin, kun satuin halvalla saamaan.

1999 Saab 9-3 2.0t



Airbagin vikavalo palaa eikä käsijarru pidä, minkä vuoksi leima on päättynyt maaliskuussa. Niinpä maksoin tästä vielä vähemmän kuin Calibrasta, joka sekin maksoi hyvin vähän. Tämä kun saadaan siirrettyä Calibran kanssa samaan talliin niin ruvetaan vertailemaan osia. Todennäköisesti katsastan Calikan sellaisenaan vielä tänä vuonna, kun en kuitenkaan ehdi moottorinvaihtoa tehdä tänä kesänä.

Josko sitä olis hetkeksi aikaa riittävästi autokauppoja tehtynä. Työkaveri kyllä yllyttää koko ajan vaihtamaan Bemarin johonkin muuhun, yritän malttaa mieleni...
Työkaverin mielipide ei varsinaisesti ollut syynä tähän, mutta heinäkuussa tuli huudettua, yllätys yllätys, Saab. Ostohetkellä ajettu 425 tkm, nyt 431. Hyvältä tuntuu eikä maksanut juuri mitään. Koukun olisin halunnut, mutta ihan kaikkea ei voi saada.

2006 Saab 9-3 Linear SportCombi 1.9 TiDS

IMG_20220701_174913.jpg


Korjasin Bemarin lähes loppuun ja pistin myyntiin, piti ottaa kuva kolmikosta kun siihen oli viimeisen kerran mahdollisuus. Bemari lähti pari viikkoa sitten 8 vuoden yhteiselon jälkeen, kilometrejä kertyi tuona aikana 103 000.

IMG_20220914_14565.jpg


Seuraavaksi taitaa olla hankintavuorossa vaimokkeelle jotain muuta C4:n tilalle.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
88
Tommosella alffa giulialla kruisaillu jo tovin ajan ja pitää sanoa kaikkien bemujen ja audien jälkeen että hienoin auto ajettavuudeltaan mitä tullut ajettua ferrarin jälkeen :) Puolen vuoden omistuksen jälkeen edelleen miellyttää silmää ja niin upea ajetavuudeltaan. Aina hymy naamalla kun lähtee ajamaan :thumbsup:
 

Liitteet

MPK

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
45
Seat Leon 1,5TGI 2020

Kohta vuosi kaasuautoilua takana. Kulutus 3.1-4.3kg/100km. Alle 10€/100km polttoainekustannukset ajotavasta riippumatta. Parhaimillaan päässyt 505km kaasulla hintaan 23e (4,6e/100km).
Huonona ominaisuutena uudemmissa kaasuautoissa pienennetty bensasäiliö...

Aikaisempi ajokki oli 3.2 litrainen Audi A3 mikä hörppi polttoainetta vähän eri tavalla :rofl:

2.jpg3.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
186 644
Viestejä
3 395 892
Jäsenet
60 818
Uusin jäsen
The13Destroyer

Hinta.fi

Ylös Bottom