Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
478
Kesäautoa laiteltu kuntoon. Puskuri maalarille niin tuli vähän lisää näköä. Uudet kilvet tilauksessa kun vanhoissa on jo kulumaa. Auto kävi kunnolla hierottavana kaverin hallilla. Kiveniskuja paikkailtu ja myllytetty. Päälle keraaminen pinnoite. Valkoisessa ero ei ole niin "wow" mutta alkoi helmiäinen hohtamaan ja näyttää livenä hienolta. Sivuhelmat käytin irti, maalasin ihan kotona maalikaupan spraypulloilla ja lakkapinnasta vesihioin aplarin pois + perään myllytys. väljät kiinnikkeet vaihdettiin uusiin, helmakotelot pestiin ja ruiskutettiin kotelosuojat.

1658687807307.png


1658687822842.png


1658687748531.png


1658687782450.png


1658687966262.png
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 473
Kesäautoa laiteltu kuntoon. Puskuri maalarille niin tuli vähän lisää näköä. Uudet kilvet tilauksessa kun vanhoissa on jo kulumaa. Auto kävi kunnolla hierottavana kaverin hallilla. Kiveniskuja paikkailtu ja myllytetty. Päälle keraaminen pinnoite. Valkoisessa ero ei ole niin "wow" mutta alkoi helmiäinen hohtamaan ja näyttää livenä hienolta. Sivuhelmat käytin irti, maalasin ihan kotona maalikaupan spraypulloilla ja lakkapinnasta vesihioin aplarin pois + perään myllytys. väljät kiinnikkeet vaihdettiin uusiin, helmakotelot pestiin ja ruiskutettiin kotelosuojat.
Mukava nähdä näitä paikoin varsin rajustikin aliarvostettuja kippoja täällä. Mahtavaa että joku ymmärtää arvon ja että kaikki ei ole "vain" datalla perusteltavaa paremmuutta. Itsellä ollut niin monta arvosteluissa ja/tai paperilla paskaa autoa joista on saanut iloa irti enemmän kuin laki sallii että pakko nostaa hattua.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
51
Rupeaa tämäkin pikku pösö olemaan jo sellainen kuin alunperin halusin. Pari tuhottua moottoria tuli oppirahoista testattua mutta nyt on koneelta reilu 400hv ja 460nm. harvinainen malli kun ph1 korisia GTi-6 on mun tietääkseni vain 2 suomessa. Rouge lucifer ja tämä mun blaze yellow väri.
IMG_20220806_125255.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
478
Rupeaa tämäkin pikku pösö olemaan jo sellainen kuin alunperin halusin. Pari tuhottua moottoria tuli oppirahoista testattua mutta nyt on koneelta reilu 400hv ja 460nm.
Kiertää vissiin aika hyvin kun on noinkin paljon tehoa tuolla vääntölukemalla.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 130
20220730_123034_copy_2016x1512.jpg

Lantikka lähti uudelle omistajalle, vannoin itselleni että nyt riitti nämä isommat projektit.

Seuraavana päivänä ostin nämä:rolleyes:
20220807_145637_copy_2016x1512.jpg

20220807_165529_copy_2016x1512.jpg

Valkoisesta tekisi vielä auton...Saa taas "muutaman" tunnin puristaa esabin kahvaa.

Edit/update: eipä näemmä tarvitsekkaan aloittaa rakentamista...ei mahdu talliin kuin renkaat tyhjänä ja sitten ei alta/päältä saa tehtyä mitään:facepalm: Nää vois vaihtua johonkin pienempään:tdown:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Siisti. Näihin oli joku ääni modi että poistettiin vaimennin jostain tulipellistä imusarjan luota. Taitaa olla tämä: Sound Generator ???
Täytyypä perehtyä tuohon, kiitti!
Aiemmin jo kattelinkin jonkin verran eri modeja, ja suorat putket tuntuu olevan jonkinlaisessa suosiossa, mutta se melu taitaa olla aika häiritsevää, ainakin pidemmällä matkalla...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Täytyypä perehtyä tuohon, kiitti!
Aiemmin jo kattelinkin jonkin verran eri modeja, ja suorat putket tuntuu olevan jonkinlaisessa suosiossa, mutta se melu taitaa olla aika häiritsevää, ainakin pidemmällä matkalla...
Ei ihan kirjaimellisesti suoria putkia kannata laittaa ellei halua kuunnella jäätävää pärinää maantienopeuksissa. Niissä on ihan syystä resonaattorit tmv. suunnittelua missä tietyillä taajuuksilla tapahtuvaa resonointia on yritetty vähentää. Kannattaa laittaa sellaiset putket missä se on otettu huomioon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Ei ihan kirjaimellisesti suoria putkia kannata laittaa ellei halua kuunnella jäätävää pärinää maantienopeuksissa. Niissä on ihan syystä resonaattorit tmv. suunnittelua missä tietyillä taajuuksilla tapahtuvaa resonointia on yritetty vähentää. Kannattaa laittaa sellaiset putket missä se on otettu huomioon.
Kyllä, ei ole itse tarkoitus ihan suoria putkia laittaakaan, sellasista vain tuli vastaan paljon juttua, kun muutaman viikon tähän automalliin perehdyin. Jos alan tuohon osastoon koskemaan, niin joko valmista putkisarjaa tai hillittyä diy modia kenties harkitsen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Ilmeisesti on N52 moottorilla?

Hienoin ja paras bemarin kutoskone.
Onhan noita saanut '02-'05 sillä todellisella kunigaskoneella, eli M54B30 :cool2:
e: kappas, coupea ei olekaan saanut kuin N-koneella.

E85 roadster M54B30 koneella... oli harkinnassa myös coupet ja pari potentiaalista ehdokasta olikin tarjolla. Tämä sattui sopivasti kohdalle, joten päätös oli helppo ja nopea :)
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
52
E85 roadster M54B30 koneella... oli harkinnassa myös coupet ja pari potentiaalista ehdokasta olikin tarjolla. Tämä sattui sopivasti kohdalle, joten päätös oli helppo ja nopea :)
Koitin googlailla onko facelift vai ei, kun ei nuo zetat niin tuttuja ole. En sitten kunnolla löytänyt kuvia jossa ois erot näkyvillä. Näytti niin särmälle kuvassa, että arvelin olevan uudempi.
No ei ole huono moottori tuo vanhempikaan. Oikeastaan pikkuisen huoltovapaampi, tai paremminkin hieman halvemmat tyyppiviat korjata.
Tehoa, yms. tarjoaa tuo uudempi N52 enemmän edeltää nähden. Omaan N52b30 laitoin hieman pientä viriä ja onpa maukas laitos harrastekäytössä. Voisin verrata hyvin e36 M3 3,0l moottoriin nykyisessä kunnossa.
Viimeinen vaparikutonen, eli n53 varmaan hieno moottori toimiessaan, mutta paljon kalliita korjauksia saattaa joutua tekemään jos huono säkä osuu kohdalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Koitin googlailla onko facelift vai ei, kun ei nuo zetat niin tuttuja ole. En sitten kunnolla löytänyt kuvia jossa ois erot näkyvillä. Näytti niin särmälle kuvassa, että arvelin olevan uudempi.
No ei ole huono moottori tuo vanhempikaan. Oikeastaan pikkuisen huoltovapaampi, tai paremminkin hieman halvemmat tyyppiviat korjata.
Tehoa, yms. tarjoaa tuo uudempi N52 enemmän edeltää nähden. Omaan N52b30 laitoin hieman pientä viriä ja onpa maukas laitos harrastekäytössä. Voisin verrata hyvin e36 M3 3,0l moottoriin nykyisessä kunnossa.
Viimeinen vaparikutonen, eli n53 varmaan hieno moottori toimiessaan, mutta paljon kalliita korjauksia saattaa joutua tekemään jos huono säkä osuu kohdalle.
Mullakin hallussa vain nämä muutamat eri mallit, mutta jos on modattuja, niin saattaa olla hankala tunnistaa... Edellinen omistaja mainitsikin jotain M-sport korisarjaa laittaneensa, eli ainakin etupuskuri ja jotain muuta on päivitetty.
Samaa luin näistä moottoreista etukäteen, että nämä kaksi mainitsemaasi (N52 ja M54) olisi ne suositellut näissä autoissa... molemmat sopivalla huolenpidolla pitkälle huolettomia vehkeitä.
Tällä hetkellä olen kyllä tyytyväinen ja on ihan riitttävä/miellyttävä näin vakionakin. Toki jossain välissä varmaan saattaa iskeä himo selvitellä mitä kaikkea tästä saa irti ;) Tai ainakin jotain pienempiä päivityksiä tehdä :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
58
Oma kesäauto alkaa vihdoinkin valmistua. Vielä seuraava talvi niin saa luultavasti ajella sitten kesän. Mikäli auto siis toimii. Olen tätä pikkuhiljaa rakennellut tekniikan osalta n. 4 vuotta. Muutoksia on tullut jonkin verran tämän ajan aikana ja yhtään ei ole päässyt ajamaan autolla. Laitettu esim. Moottori kokonaan, 5vaihteinen laatikko, kardaani, perään lukko, levyjarrut taakse ja eteen jäähdytetyt levyt Volvon satuloilla, paksut vakaajat eteen taakse, konin iskarit joka nurkkaan.
Vielä pitäisi purkaa uudestaan kaikki ja jaksaa maalata koko auto. Kaikki uudet kumi osat on jo hommattu ja odottaa tallissa.

Pikku videon pätkä autosta IMG_20220715_171817.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Kaikkea sitä sattuukin, kun ähtäröity volkkari saa palkinnon kohtuullisen isossa autotapahtumassa vuonna 2022. :D

palkittu.jpg


pytty.jpg


Autoja oli tänä vuonna mukana käsittääkseni noin 800 ja tämä oli hauska yllätys, jota ei edes ajatellut tapahtuvaksi. Perusteluna "Erittäin kliini ja hauska TL VW". Joo, minunkin mielestäni palkinto meni väärään osoitteeseen mutta otetaan vastaan ja pilataan ensi talvena tätä sitten lisää. :)
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
52
Kyllä se B58 on nykyään hienoin ja paras kutonen mitä bemarilta löytää :)
Mutta tuona mainitun Zetan aikakautena ei moista ole saanutkaan.
Ois pitänytkin kirjoittaa vaparikutonen. Ei ole kokemuksia noista uudemmista, mutta paljon positiivista lukenut tuosta b58:sta ja hyvin potentiaalia virittää.
 
Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
21
JAPE4028.jpg
JAPE4019.jpg


Perinteinen vähä osia vaihtoon ja leimalle. No yhen leiman sitä kerkes saahakki. Sitte lähti vähä enemmän lapasesta. Tuli grillissä pyöriteltyä ja vähä pohjasta ylimääräistä peltiä pois, loppuviimein lähti pilareistaki neljä senttiä. Tuli kierrettyä suomenmaalla näyttelyt pääosin ajamalla. Pari reissua ulkomaille, ruotsiin sekä saksaan mentiin trailerin kyydissä.

Moottorina 110 ladan 16v aikalailla hiplailtuna. Ei vielä keretty penkkiin asti, kun 2019 bwc kajaanin reissulla lähti toinen nokkapyörä kohti Kainuun metsiä. Nyt koko auto seissy reilu kolme vuotta nykimättä. On nykyään niin paljon hommaa, perhettä ja muita tekosyitä että ei oo inspannu. Viel joku päivä :poop:

Kuvat by jt-media
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
81
Monta vuotta on takaraivossa kytenyt että E36 avo on saatava, nyt loppukesästä sopivanlainen sopivalla hinnalla sitten löytyi. 328i manuaalina, eli kunnon teinibemari siis.
Pari viikkoa ehti vetää katto auki ennenkuin työnsin talliin odottelemaan kevättä. Talven aikana tilalla läjä osia, lyödä kiinni ja myllyttää niin eiköhän tuolla pyhäajelut hoida.
IMG_20220830_125709.jpg
IMG_20220807_165458_152.jpg
IMG_20220825_203355.jpg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 473
Monta vuotta on takaraivossa kytenyt että E36 avo on saatava, nyt loppukesästä sopivanlainen sopivalla hinnalla sitten löytyi. 328i manuaalina, eli kunnon teinibemari siis.
Pari viikkoa ehti vetää katto auki ennenkuin työnsin talliin odottelemaan kevättä. Talven aikana tilalla läjä osia, lyödä kiinni ja myllyttää niin eiköhän tuolla pyhäajelut hoida.
Pakko kysyä, miksi jo nyt talliin? Nimimerkillä katto alhaalla varsin tyytyväisenä.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
81
Pakko kysyä, miksi jo nyt talliin? Nimimerkillä katto alhaalla varsin tyytyväisenä.
Talli/talvisäilytyspaikka rapeat 250km kotiosoitteesta, viikonloppuna piti käydä muutenkin sielläpäin ja hyvä keli niin sai pestyä ja vahattua tuon.
Tänne luvannut viikonlopuksi mukavia 4-12c lämpötiloja ja sadetta niin totesin että sama laittaa talviteloille jo nyt.
Tosin kova jätkähän olis vaan antanut kovakaton olla paikallaan ja ostanut kitkarenkaat ja vedellyt talven läpi kylkimyyryä mutta ei taida kehdata.
Olisihan se liian helppoa että talli olis samalla paikkakunnalla kodin kanssa, siitäkin on tosin ollut puhetta mutta katsotaan että toteutuuko.
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
81
Monta vuotta on takaraivossa kytenyt että E36 avo on saatava, nyt loppukesästä sopivanlainen sopivalla hinnalla sitten löytyi. 328i manuaalina, eli kunnon teinibemari siis.
Pari viikkoa ehti vetää katto auki ennenkuin työnsin talliin odottelemaan kevättä. Talven aikana tilalla läjä osia, lyödä kiinni ja myllyttää niin eiköhän tuolla pyhäajelut hoida.
Varmaan halutuin tekniikka tollaseen ja säästynyt selkeästi suuremmilta räpellyksiltä, joten hyvä löytö jos sopuhintaan kerran lähti. Perusmusta on aika harvinainen. Mitkä vanteet alla?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 473
Talli/talvisäilytyspaikka rapeat 250km kotiosoitteesta, viikonloppuna piti käydä muutenkin sielläpäin ja hyvä keli niin sai pestyä ja vahattua tuon.
Tänne luvannut viikonlopuksi mukavia 4-12c lämpötiloja ja sadetta niin totesin että sama laittaa talviteloille jo nyt.
Tosin kova jätkähän olis vaan antanut kovakaton olla paikallaan ja ostanut kitkarenkaat ja vedellyt talven läpi kylkimyyryä mutta ei taida kehdata.
Olisihan se liian helppoa että talli olis samalla paikkakunnalla kodin kanssa, siitäkin on tosin ollut puhetta mutta katsotaan että toteutuuko.
Ah. Itsellä talvinakit ja kovakatto joten talvi mennään eikä meinata. Saa nähdä miten 50:50 painojakauma muuttuu pidoksi vai pitääkö legendat tiiliskivistä kontissa paikkansa. Sanoisin melkein että ota ja prkl kokeile :D. Ei perus renkaat ja vanteet käytettynä maksa juuri mitään ja saisit hupia silloin kun haluat.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
81
Varmaan halutuin tekniikka tollaseen ja säästynyt selkeästi suuremmilta räpellyksiltä, joten hyvä löytö jos sopuhintaan kerran lähti. Perusmusta on aika harvinainen. Mitkä vanteet alla?
Jep, m52b28 olikin hakusessa vaikka eihän tuo nykymittapuulla ole edes kamalan nopea auto. Myyjinä oli n. 60v pariskunta joilla auto ehti olla vajaa 10 vuotta ja ajoa katsastusten välissä muutama sata km vuoteen, lisäksi varustelistalle on ruksittu mm. Sähkösäätöiset nahkajakkarat, parkkitutka (vuoden 1995 autoon koska miksipä ei?), vakkari, automaatti-ilmastointi jne. Ainoat tuunaukset tuossa on nuo oksettavat tyning etuvilkut ja kirkkaat sivuvilkut, molemmat vaihtuu orkkis porkkanoihin jahka saan aikaiseksi tilata.

Vanteet on jotkut 'sugarray' feikkipurettavat. En ole koskaan mokomasta valmistajasta kuullutkaan, tosin en tykkää noiden ulkonäöstäkään joten vaihtuvat jollain aikaa joihinkin OEM tai Rs-tyylisiin vanteisiin, samalla sitten auton alle tulee varmaankin h&r cupkit pikkumadalliksella, ei tälläistä fiilistelyyn tarkoitettua torinkiertovehjettä jaksa laskea aivan länään.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
453
Ainoat tuunaukset tuossa on nuo oksettavat tyning etuvilkut ja kirkkaat sivuvilkut, molemmat vaihtuu orkkis porkkanoihin jahka saan aikaiseksi tilata.
Eikös tuohon ole voinut lisävarustelistalta valita kirkkaat vilkut? Etuvilkku on selvästi joku räpellys, mutta sivuvilkku näyttää mun mielestä ihan orkkikselta. Toisaalta jos takana on porkkanat, niin silloin joko takavalot tai sivuvilkut on jälkikäteen vaihdettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
459
Tuli ajeltua abaut tuhannen kilsan kotimaan kiertue Günther-Thyyning -alustalla.



Tottuihan siihen.

Mutta olihan se yhtä juhlaa palata 9-5 Aeron rattiin, jossa on 225/45/17 Goodyearin pullarenkaat kera Koni FSD -iskarien :smile:
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 130
Siitä vaan kunnon rat rod rakenteille. Koppa mädältä ja painan poisto tuntuisi jotenkin väärältä.
Juu, tällaisena rottana tämä tielle tulee. Auto tosin on hitsattu ja maalattu ennen seisomaan jääntiä mutta kyllähän siihen on jo "patinaa" tullut.

Jarrut+muut tärkeät uusitaan tietysti.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
356
IMG_20220905_095639.jpg
Tuli hommattua Lexu kun ei se Kia tullut kuntoon. IS 300h -19 ja 116tkm. Vanteet tekis mieli laittaa vaihtoon ja vaikka tuuman verran isommiksi samalla.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
356
Ei kannata, mukavuus ja kulutus vaan huononee. Urheilullisuus on muutenkin kaukana näistä autoista.
Lähinnä tuo ohjauksen tunnottomuus hieman rassaa, jää kauas esim. vanhan Saab 9-5:n ohjaustunnosta. Kyllä sen kanssa elää kun paranee tietty vauhdin mukana mutta jos sais eri fillareilla jo selvästi paremmaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Se on samanlainen kaikissa japseissa. Sielläpäin mitä tunnottomampi ohjaus, sitä premiumimpana sitä pidetään. Eipähän tunnu paksun rengasprofiilin löysyys niin kuin tiukemmalla ohjauksella.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 164
Tuli hommattua Lexu kun ei se Kia tullut kuntoon. IS 300h -19 ja 116tkm. Vanteet tekis mieli laittaa vaihtoon ja vaikka tuuman verran isommiksi samalla.
Hyvä valinta. Itse oon ollu ainaki tosi tyytyväinen Lexaan. Erittäin mukavat kyydit pienellä kulutuksella. Ei tosiaankaan ole mikään kisakireä rata-auto mutta kyllä tuota voi mutkapätkillä aika rajustikin vetää, matala painopiste ja auton paino pitää menon todella vakaana.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
356
Hyvä valinta. Itse oon ollu ainaki tosi tyytyväinen Lexaan. Erittäin mukavat kyydit pienellä kulutuksella. Ei tosiaankaan ole mikään kisakireä rata-auto mutta kyllä tuota voi mutkapätkillä aika rajustikin vetää, matala painopiste ja auton paino pitää menon todella vakaana.
Kelpaa vanhalle Saabistille mainiosti. Kriteerit oli luotettavuus, kyyti ja kulutus niin tähän ne pätee. Edellinen Kia Optima PHEV oli myös mainio peli toimiessaan, ehkä turhan iso yksinajeluun mutta harmittavasti ei vaan toiminut kunnolla. Päätin sitten että nyt maksetaan laadusta. Eka Lexus ikinä, ja ensimmäinen takavetoinen auto koskaan, talvea odotellessa. :)

Edit: 95km duunimatka, maantietä ja motaria, 5,8l/100km lupaa tieturi. Ihan siedettävää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
478
Tehtiin sellainen temppu että vaihdettiin täällä aiemmin esitelty Mazda 3 mps ja vaimon käyttöauto yhteen reilusti uudempaan ja vähemmän ajettuun. Valitsin niin että kesäauton sijaan mieluumin "harrastaa" ja ylläpitää hauskaa käyttöautoa johon mahtuu koko perhe mukaan. Samalla luovuttiin toisen turhan auton kuluista ja kokeillaan pärjätä yhdellä. Nyt on pihassa 2016 Leon Cupra ST 280. Hauskinta tässä on että tämä oli vaimon valinta ja nyt jo suunnitellaan miten saataisiin lisää ääntä putkistosta. Siitä se lähtee.

1-1.jpg

Siistin Mazdan löytänee kohta nettiautosta.

1662490068133.png
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
66
Edellisessä Renault Meganessa (IV, 2017, Bose varustetaso) ei ollut mitään vikaa, mutta puoli vuotta lastenrattaiden yms. kanssa taistellessa oli tarpeeksi. Lisää tilaa oli saatava. Selailin kevään ja alkukesän tosi aktiivisesti autoja ja tärkeimmiksi spekseiksi muodostuivat:

- Iso tavaratila
- Kohtuullinen kulutus ja sisätilamelu, koska suurin osa ajoistani koostuu työmatkasta moottoritiellä (35 km/suunta)
- Kohtuullinen autoilun kokonaiskustannus ja tietynlainen "huolettomuus"

Ostin sitten lopulta upouuden Dacia Joggerin. Varustetaso on korkein eli Extreme ja lisävarusteista on ruksittu kaikki muut paitsi sisäärakennettu Navigaattori. Löytyy kuitenkin Apple Carplay/Android auto. Itselleni tärkeimmät lisävarusteet ovat avaimeton käynnistys/kulku, pysäköintitutkat ja peruutuskamera sekä Bluetooth mediasoitin.

Meganessa oli super kattavat varusteet (hierova penkkiä, liikennemerkkien tunnistus, subbari peräkontissa jne), mutta niiden lisäarvo itselleni oli loppujen lopuksi todella pieni. Halusin nyt jotain paljon yksinkertaisempaa, koska esim. tuulettimien säätö kosketusnäytön kanssa oli todella kömpelöä. Nyt Joggerissa ei ole mitään turhaa. Mittaristossa näkyy nopeus, kilometrit ja kulutus ja kaikkea pystyy hallinnoimaan fyysisten painikkeiden kautta.

Keljuiluahan Dacialla ajosta saa kuulla koko ajan, mutta olen ehtinyt ajaa autolla nyt 3000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Erityisesti ulkonäöstä tykkää näin "all blackina" todella paljon. Haaveilen, että tästä tulisi itselle todella pitkäaikainen peli, joten käytin auton ruosteensuojauksessa ja laitatin autoon keraamisen pinnoitteen (Finikor Brilliant+). Ostin myös lisätakuun ja nyt tässä on takuuta 5v/100tkm

IMG_20220918_212013.jpg
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
640
Edellisessä Renault Meganessa (IV, 2017, Bose varustetaso) ei ollut mitään vikaa, mutta puoli vuotta lastenrattaiden yms. kanssa taistellessa oli tarpeeksi. Lisää tilaa oli saatava. Selailin kevään ja alkukesän tosi aktiivisesti autoja ja tärkeimmiksi spekseiksi muodostuivat:

- Iso tavaratila
- Kohtuullinen kulutus ja sisätilamelu, koska suurin osa ajoistani koostuu työmatkasta moottoritiellä (35 km/suunta)
- Kohtuullinen autoilun kokonaiskustannus ja tietynlainen "huolettomuus"

Ostin sitten lopulta upouuden Dacia Joggerin. Varustetaso on korkein eli Extreme ja lisävarusteista on ruksittu kaikki muut paitsi sisäärakennettu Navigaattori. Löytyy kuitenkin Apple Carplay/Android auto. Itselleni tärkeimmät lisävarusteet ovat avaimeton käynnistys/kulku, pysäköintitutkat ja peruutuskamera sekä Bluetooth mediasoitin.

Meganessa oli super kattavat varusteet (hierova penkkiä, liikennemerkkien tunnistus, subbari peräkontissa jne), mutta niiden lisäarvo itselleni oli loppujen lopuksi todella pieni. Halusin nyt jotain paljon yksinkertaisempaa, koska esim. tuulettimien säätö kosketusnäytön kanssa oli todella kömpelöä. Nyt Joggerissa ei ole mitään turhaa. Mittaristossa näkyy nopeus, kilometrit ja kulutus ja kaikkea pystyy hallinnoimaan fyysisten painikkeiden kautta.

Keljuiluahan Dacialla ajosta saa kuulla koko ajan, mutta olen ehtinyt ajaa autolla nyt 3000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Erityisesti ulkonäöstä tykkää näin "all blackina" todella paljon. Haaveilen, että tästä tulisi itselle todella pitkäaikainen peli, joten käytin auton ruosteensuojauksessa ja laitatin autoon keraamisen pinnoitteen (Finikor Brilliant+). Ostin myös lisätakuun ja nyt tässä on takuuta 5v/100tkm

Paljonko tuollainen maksoi ?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
1 723
Ajettavuuskin Daciassa taitaa olla kohdallaan? Ainakin itse pidän enemmän Dusterin ajo-ominaisuuksista kuin sitä vastaavan Octavian tai Auriksen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
179 515
Viestejä
3 302 424
Jäsenet
59 333
Uusin jäsen
Sami69

Hinta.fi

Ylös Bottom