Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
Etkä sä mitään pilaa pilaa. Tuon ikäisen alusta on muutenkin mitä on yleensä, joten sama se on vaihtaa ne hiukan sporttisemmat osaat alle jos uudet joutuisi kuitenkin ostamaan. Omassa museoleimaisessa MX-5:ssä on Tein säädettävä alustasarja ihan vain koska miksi ei kun sein leimallakin sai läpi. Parempi ajettava, parempi ulkonäkö ja mukavuus ei ole kärsinyt käytännössä mitään.
Yleensä kyllä tollaset teinin iskarit vaikuttaa nimenomaan mukavuuteen aika radikaalisti, satun asian tietämään, kun omassakin autossa on moiset eli sellasia ei kannata valehdella, kun jousivakiot on reippaasti vakiota jäykemmät :D. Madalluksella on nimenomaan sporttisempiin alustoihin yllättävän äkkiäkin vaikutusta. Jossain mx5 luulisin, että on tuon aikakauden sporttisempien autojen tapaan tossa mx5 on double wishbone alusta, jolloin madallus vaikuttaa ainakin heti camber curveen ja joissain noissa japseissa loppuu jopa madaltaessa toi ylätukivarren säätövara aika äkkiä ja joutuu vaihtamaan säädettävät varret jos haluaa camberit lähelle nollaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 528
Yleensä kyllä tollaset teinin iskarit vaikuttaa nimenomaan mukavuuteen aika radikaalisti, satun asian tietämään, kun omassakin autossa on moiset eli sellasia ei kannata valehdella, kun jousivakiot on reippaasti vakiota jäykemmät :D. Madalluksella on nimenomaan sporttisempiin alustoihin yllättävän äkkiäkin vaikutusta. Jossain mx5 luulisin, että on tuon aikakauden sporttisempien autojen tapaan tossa mx5 on double wishbone alusta, jolloin madallus vaikuttaa ainakin heti camber curveen ja joissain noissa japseissa loppuu jopa madaltaessa toi ylätukivarren säätövara aika äkkiä ja joutuu vaihtamaan säädettävät varret jos haluaa camberit lähelle nollaa.
MX-5 on vakiona niin löysästi jousitettu (ainakin se mitä itse ajoin) että tuo on enemmän hot hatch luokkaa kuin laiva (tai no, MX:n tapauksessa pieni vene). Ei tuo mikään Rollssi ole, mutta mielestäni erittäin mukava ajaa, etenkin huomioiden minkälainen auto on kyseessä. Isoin epämukavuus on kuopat joissa jousitus ei ehdi mukaan vaan pamahtaa perkeleesti.

On kulmat kohdillaan (tai ainakin toleransseissa) nyt kun edellinen omistaja nosti autoa järkevämmälle korkeudelle omaan käyttöönsä. Oli myyjän mukaan ollut aika tontissa kun auton osti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
MX-5 on vakiona niin löysästi jousitettu (ainakin se mitä itse ajoin) että tuo on enemmän hot hatch luokkaa kuin laiva (tai no, MX:n tapauksessa pieni vene). Ei tuo mikään Rollssi ole, mutta mielestäni erittäin mukava ajaa, etenkin huomioiden minkälainen auto on kyseessä. Isoin epämukavuus on kuopat joissa jousitus ei ehdi mukaan vaan pamahtaa perkeleesti.

On kulmat kohdillaan (tai ainakin toleransseissa) nyt kun edellinen omistaja nosti autoa järkevämmälle korkeudelle omaan käyttöönsä. Oli myyjän mukaan ollut aika tontissa kun auton osti.
Tollanen terävämpi pompotus noissa ongelma onkin, joka se suurin mukavuustekijä on, eipä se tasasella tiellä eroa. Muutokset esim alustan geometriakäyttäytymiseen on sellasia madalluksen jälkeen et noita on aika vaikea ymmärtää jos ei ole kunnolla perehtynyt. Itse nostin omasta skylinestä takakelkkaa sen mitä mahtui ja periaatteessa drop knucklet tms vois olla madallettuun ihan hyviä. Slickseillä toi vähän agressiivisempi camber curve ei oo radalla isosti haitannut jos muuten ajaa aika jäykällä alustalla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 528
Tollanen terävämpi pompotus noissa ongelma onkin, joka se suurin mukavuustekijä on, eipä se tasasella tiellä eroa. Muutokset esim alustan geometriakäyttäytymiseen on sellasia madalluksen jälkeen et noita on aika vaikea ymmärtää jos ei ole kunnolla perehtynyt. Itse nostin omasta skylinestä takakelkkaa sen mitä mahtui ja periaatteessa drop knucklet tms vois olla madallettuun ihan hyviä. Slickseillä toi vähän agressiivisempi camber curve ei oo radalla isosti haitannut jos muuten ajaa aika jäykällä alustalla.
Ei tuo muissa kuin terävissä kuopissa reagoi. Olen itse pistänyt kevyen auton ja ehkä nykyautoa pienempien renkaiden piikkiin. Mutta voihan se toki olla että itsellä vääristää aika paljon tuo että yli puolet ikinä omistamistani autoista on ollut tehomalleja joissa luonnollisesti agressiivisempi jousitus. Normi ajossa ei huomaa, ellet tosiaan osu routakuoppiin tai päällystevaurioihin ja renkaat ovat kuluneet tasaisesti.
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Nyt tulee tuplat mutta ajattelin että ok kun aihekin vaihtuu.
Kerta tuli tästä langasta neitsyydet otettua niin jaetaanpas samalla oma kulkine.
Tällä Celsiorilla tullu kohta kolmisen vuotta ajeltua käyttöautona, eihän sitä ekonoomiseksi voi sanoa mutta on sen verran mukavaa matkantekoa että eipä se tähän asti ole haitannu.
Nuo Toyotat ja Lexuksen vastineet on kyllä huippu autoja. Mukavuus ihan omassa luokassaan. Mutta kuten mainitsit, bensaa menee ihan hulluna. Onko pitsikangasta reilusti sisällä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Aika harvinaista nähdä musta Celsior tai LS, onko ihan orkkisvärissä? Yleensähän nuo on tumman sinisiä
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 605
Ei tuo muissa kuin terävissä kuopissa reagoi. Olen itse pistänyt kevyen auton ja ehkä nykyautoa pienempien renkaiden piikkiin. Mutta voihan se toki olla että itsellä vääristää aika paljon tuo että yli puolet ikinä omistamistani autoista on ollut tehomalleja joissa luonnollisesti agressiivisempi jousitus. Normi ajossa ei huomaa, ellet tosiaan osu routakuoppiin tai päällystevaurioihin ja renkaat ovat kuluneet tasaisesti.
Joo, meinasinkin alunperin vaan sitä, että vaikka tyylillisesti sopivan levysten vanteiden ja renkaiden kanssa alusta kyllä ulkonäköä kiistattomasti parantaa, niin ajomukavuusvaikutusten vähättelyä ei kannata siltikään harrastaa. Noilla jollain teinin tai muilla coilovereilla kuitenkin jo ihan motareilla olevat loivat pomput tuntuu ihan eri tavalla, kun kori reagoi paljon tehokkaammin sen tienpinnan muodon suhteen ja ehtii liikkeeseen mukaan, et kyllä noissa nyt ajomukavuusvaikutuksia on. Sanoisin ennemminkin, et harvoin ne on kovin kohtuuttomia, jos muuten haluaa sellasen rataisamman alustan laittaa ja autoa madaltaa. En kyllä omalla pirssillä lähde helsingin keskustan mukulakiville esimerkiksi kovin mielelläni et sen verran tollaset kyllä vaikuttaa :D
 
Liittynyt
07.11.2023
Viestejä
25
Nuo Toyotat ja Lexuksen vastineet on kyllä huippu autoja. Mukavuus ihan omassa luokassaan. Mutta kuten mainitsit, bensaa menee ihan hulluna. Onko pitsikangasta reilusti sisällä?
Ei sitä bensaa lopulta mahdottoman paljoa mene, ottaen huomioon koneen koon. Taajamaassa pääsee 8,5-10l/100km, kaupunkiajossa sitten ei taas kannata kulutusta pahemmin katsella.
Sisusta on sillä ainoalla oikealla plyysillä, mutta pitsit tainnu jäädä Japanin päähän. Jos jollain löytyy kohtuu hintaan niin ostan mielellään.


Aika harvinaista nähdä musta Celsior tai LS, onko ihan orkkisvärissä? Yleensähän nuo on tumman sinisiä
On ihan orkkisvärillä. Mitä nyt huvikseen on selaillu nettiautoa viimeisten vuosien varrella, niin kyllä niitä suht hyvin mustana löytyy aina silloin tällöin.
LS:ssä ehkä useammin näkee sitä tumman sinistä, mutta Celsioreissa en ole kyseistä väriä nähnyt, selittynee varmaan sillä että niitä ei ole uitettu Suomen puolelle.
 
Liittynyt
16.03.2024
Viestejä
9
Tulipahan tapeltua, ei ollut toleranssit ihan sitä mitä saksalaisilta olettaisi. Tänään riitti aikaa asentaa vain etupään osat alustaan, ja ainakin pari senttiä se madaltui. Ehkä vielä 3cm saa säädettyä alemmas? Mutta ei nyt talvella ole tarvetta. Muutenkin muuta tärkeää huoltoa kuten uusi vetarin suojakumi, jarruletkut ja ohjauskulman säätö tehtävä pikimmiten.
P_20240320_173706.jpg
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
895
Nuo Toyotat ja Lexuksen vastineet on kyllä huippu autoja. Mukavuus ihan omassa luokassaan. Mutta kuten mainitsit, bensaa menee ihan hulluna.
Höpö-höpö. Toyotan 4.3 bensakasi on tosi pienikulutuksinen moottori. Meillä on toisena autona on Kia Sorento, jolle maistuu bensa huomattavasti enemmän. Osaltaan siis myös pienien käyttökulujen takia ajetaan ensisijaisesti Lexuksella. Kia on ihan ehjä ja myös muut aikaisemmat autot ovat kuluttaneet Lexusta enemmän, vaikka sylintereitä olisi ollut vain kuusi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Toivotan onnea, Bemari on hieno.
Saa nähdä kauanko yhden auton taktiikka toimiii, melkein kaikki tuttavapariskunnat jotka on siirtyneet siihen, on kyllä siirtyneet takaisin kahden auton taktiikkaan :D
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
986
Siirryttiin yhden auton taktiikkaan, jolloin Fiesta ja edellinen F31 vaihtui tuollaiseen bensalla käyvään G20 320iA xdrive sedaniin m-sporttina.
Tuntuu että G2X on todella vähän bensana myynnissä. Lähinnä hybrideitä näyttää olevan myynnissä. Itsellä F31 nyt ja vähän G2X / G3X katsellut, mutta bensoja ei tosiaan paljon liiku ja hybridin on käytännössä pakko olla farkku kun muuten takakontti jää liian pieneksi. Lisäksi sitä haluaisi että autossa olisi oikeastaan kaikki kohdallaan ilman että täytyy alkaa asentelemaan mitään lisäjuttuja tms... niin aika vaikeaa on.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 793
Tuntuu että G2X on todella vähän bensana myynnissä. Lähinnä hybrideitä näyttää olevan myynnissä. Itsellä F31 nyt ja vähän G2X / G3X katsellut, mutta bensoja ei tosiaan paljon liiku ja hybridin on käytännössä pakko olla farkku kun muuten takakontti jää liian pieneksi. Lisäksi sitä haluaisi että autossa olisi oikeastaan kaikki kohdallaan ilman että täytyy alkaa asentelemaan mitään lisäjuttuja tms... niin aika vaikeaa on.
Joo, eipä noita paljoa bensana ole. Hybridiä en halunnut, kun ei ole lataus mahdollisuutta, eikä muutenkaan oikein kiinnostanut.
 
Liittynyt
16.03.2024
Viestejä
9
Kesärenkaat pyöritelty alle, nyt varmaan on se kesälookki saavutettu. Mk2 golfin vanteet ilmeisesti, tai on näitä varmaan saanut muidenkin volkkareiden mukana, mutta vanteiden sisällä luki golf. Edestä voisi vielä pudottaa sen mitä tolpissa on säätövaraa, ei tule ottamaan kaariin kiinni. Takaa ehkä mieluummin vähän ylös, nyt ottaa roiskeläpät maahan kun ajaa ramppeihin:think:
2024-04-08 15.50.18.jpg 2024-04-08 15.50.46.jpg
Täällä on porukka miettinyt, että miten vaikuttaa ajomukavuuteen tämä madallus. On kuitenkin myönnettävä, että koska ajelen tällä vain noin kerran viikossa, en rehellisesti huomaa muuta kuin että kurvissa auto ei meinaa kääntyä kyljelleen. Huomattavampi ero tuli kesärenkaiden asentamisella, jotka nyt tuli uusittua entisten 10 vuotta vanhojen tilalle.
 

Janiautomation

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
169
Höpö-höpö. Toyotan 4.3 bensakasi on tosi pienikulutuksinen moottori. Meillä on toisena autona on Kia Sorento, jolle maistuu bensa huomattavasti enemmän. Osaltaan siis myös pienien käyttökulujen takia ajetaan ensisijaisesti Lexuksella. Kia on ihan ehjä ja myös muut aikaisemmat autot ovat kuluttaneet Lexusta enemmän, vaikka sylintereitä olisi ollut vain kuusi.
Minkä verran kulutus? Oman kokemuksen mukaan seka-ajossa V8 mylly L430 lexuksessa vei 11++ L/100km. Oli tosin pienempi kulutuksellinen kuin Hiace nelikkona mitä ei saanut alle 16L millään. Sorento pitäisi mennä alle 10L motarilla vaikka olisikin alitehoisella koneella. Ja yhdistetty näyttää sorennolle 7L huitteille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
"Uusi" kesäharraste Citroen XM 1995, 2.0 bensa turbo sai eilen 13kk lisää leimaa. Oikein mukavakyytinen, vaikka ikää onkin hieman reilu 29 vuotta.

Takalasissa oli minusta hieman auton tyyliin sopimaton Automeca yrityksen tarra. Kuumensin sitä hiustenkuivaajalla ja raaputtelin pois. Lisäksi liimat pois liimanpoistoaineella.

hieman jo harvinaisempi iso Citikka, kun eipä noita missään enää oikein näy? Lisäksi uutena on ollut aika kallis, niin senkin vuoksi harvinaisempi. Takalasi on kahdella lasilla, että olisi hiljaisempi. Huoltokirjaa selasin ja siinä oli merkintä automaatti vaihdelaatikon vaihdosta. Tuulilasi myös hiljattain vaihdettu. Talvirenkaita ei ole, mutta en tiedä ajanko tuolla talvella muutenkaan. Vetokoukku, jos tulee joskus kärrylle tarvetta.

Screenshot_20240413_084704_Photos.jpg
Screenshot_20240413_084738_Photos.jpg
Screenshot_20240413_084459_Photos.jpg
Screenshot_20240413_084537_Photos~2.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Varmaan on harvinainen, kun ei noita oikein kukaan ostanut uutenakaan ja nyt ikää alkaa kuitenkin jo olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Varmaan on harvinainen, kun ei noita oikein kukaan ostanut uutenakaan ja nyt ikää alkaa kuitenkin jo olla.
No sepä. En muista nähneeni liikenteessä toista, tai ei ainakaan mieleen ole jäänyt. Kori on pysynyt hyvänä. Pesua kaipailee.

Tuo "uudempi" pysyy ylhäällä sammuksissa, eli siinä on vajoamisenesto. En nyt nopeasti katsottuna löytänyt hintaa tuolle 2.0T mallille. Lippulaiva V6 on ollut vuonna 1990 lähes 400 000 markkaa. Nyt hinta oli minusta aika maltillinen 1400€ plus katsastus. Tuossa XM mallissa on ainakin jousituksen sport-tila, joka jäykistää jousitusta. Itse en ole sitä säätöä vielä ehtinyt testailla. Esim Citroen Xantia tai C5 ei tuollaista säätöä ole ollut.

"XM V6.24V mallin myynti aloitettiin Suomessa jo elokuussa, hinnaksi tuli komea 395.000 mk. Kilpailijoita olivat lähinnä Alfa Romeo 164 3.0 V6, BMW 535i, Mercedes 300E, Opel Omega 3000 24V, Renault 25 V6 Turbo, Saab 9000 16V ja tietysti Peugeot 605 V6 24V."
 

emviiex

Team Ford
Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
402
No sepä. En muista nähneeni liikenteessä toista, tai ei ainakaan mieleen ole jäänyt. Kori on pysynyt hyvänä. Pesua kaipailee.

Tuo "uudempi" pysyy ylhäällä sammuksissa, eli siinä on vajoamisenesto. En nyt nopeasti katsottuna löytänyt hintaa tuolle 2.0T mallille. Lippulaiva V6 on ollut vuonna 1990 lähes 400 000 markkaa. Nyt hinta oli minusta aika maltillinen 1400€ plus katsastus. Tuossa XM mallissa on ainakin jousituksen sport-tila, joka jäykistää jousitusta. Itse en ole sitä säätöä vielä ehtinyt testailla. Esim Citroen Xantia tai C5 ei tuollaista säätöä ole ollut.

"XM V6.24V mallin myynti aloitettiin Suomessa jo elokuussa, hinnaksi tuli komea 395.000 mk. Kilpailijoita olivat lähinnä Alfa Romeo 164 3.0 V6, BMW 535i, Mercedes 300E, Opel Omega 3000 24V, Renault 25 V6 Turbo, Saab 9000 16V ja tietysti Peugeot 605 V6 24V."
Tämmösestä yritettiin joskus nuoruudessa kaverin 120:llä Skodalla ohite Vaajakosken motarilla. Oltiin jo rinnalla tulossa kun kuski vilkaisi meitä ja vissiin tuumasi että tuolla romulla ette ohite mene. Ei sitten menty :cry:.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
"Uusi" kesäharraste Citroen XM 1995, 2.0 bensa turbo sai eilen 13kk lisää leimaa. Oikein mukavakyytinen, vaikka ikää onkin hieman reilu 29 vuotta.

Takalasissa oli minusta hieman auton tyyliin sopimaton Automeca yrityksen tarra. Kuumensin sitä hiustenkuivaajalla ja raaputtelin pois. Lisäksi liimat pois liimanpoistoaineella.

hieman jo harvinaisempi iso Citikka, kun eipä noita missään enää oikein näy? Lisäksi uutena on ollut aika kallis, niin senkin vuoksi harvinaisempi. Takalasi on kahdella lasilla, että olisi hiljaisempi. Huoltokirjaa selasin ja siinä oli merkintä automaatti vaihdelaatikon vaihdosta. Tuulilasi myös hiljattain vaihdettu. Talvirenkaita ei ole, mutta en tiedä ajanko tuolla talvella muutenkaan. Vetokoukku, jos tulee joskus kärrylle tarvetta.

Älä aja talvella :) Ei tuota kannata suolassa & loskassa pilata.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
36
Kevät taas täällä ja harrastepelit kaiveltu esille

Kruisailuun Ford Taunus Coupe vm. 1974 eli viiskymppisiä vietellään tänä kesänä. Tekniikkana Fordin 2.8 V6 remmiahtimella.
IMG_20230724_204540_257.jpg


Hauskanpitoon E36 vm. 97 ja tekniikkana luonnollisesti M50. Driftailua harrastelee lähinnä jälkipolvi, omat taidot ei oikein riitä luisuun vaikka yritys ja luulot on kovat.
20240414_074201.jpg
 
Liittynyt
20.05.2022
Viestejä
11
Kevät taas täällä ja harrastepelit kaiveltu esille

Kruisailuun Ford Taunus Coupe vm. 1974 eli viiskymppisiä vietellään tänä kesänä. Tekniikkana Fordin 2.8 V6 remmiahtimella.


Hauskanpitoon E36 vm. 97 ja tekniikkana luonnollisesti M50. Driftailua harrastelee lähinnä jälkipolvi, omat taidot ei oikein riitä luisuun vaikka yritys ja luulot on kovat.
Uuuhhh, coupe Taunus menee samaan kastiin city Kadetin, Opel Mantan ja V8 Amazonin kanssa. Kylmät väreet ja jotain takaumia nuoruusvuosilta. Kiitos kun jaoit
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Kruisailuun Ford Taunus Coupe vm. 1974 eli viiskymppisiä vietellään tänä kesänä. Tekniikkana Fordin 2.8 V6 remmiahtimella.
IMG_20230724_204540_257.jpg
Erittäin makea Ford Taunus!


Citroen XM vetokoukulle tuli käyttöä, kun vietiin haravointijätettä ja oksia (e-2008 sähkikseen ei koukkua saa). Tänään olikin paljon autoja ekopisteellä. XM aika monikäyttöinen muutenkin, kun on 5 ovea ja takapenkit saa kaadettua.

Screenshot_20240414_154200_Gallery.jpg


Screenshot_20240414_180322_Gallery~2.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
"Uusi" kesäharraste Citroen XM 1995, 2.0 bensa turbo sai eilen 13kk lisää leimaa. Oikein mukavakyytinen, vaikka ikää onkin hieman reilu 29 vuotta.

Takalasissa oli minusta hieman auton tyyliin sopimaton Automeca yrityksen tarra. Kuumensin sitä hiustenkuivaajalla ja raaputtelin pois. Lisäksi liimat pois liimanpoistoaineella.

hieman jo harvinaisempi iso Citikka, kun eipä noita missään enää oikein näy? Lisäksi uutena on ollut aika kallis, niin senkin vuoksi harvinaisempi. Takalasi on kahdella lasilla, että olisi hiljaisempi. Huoltokirjaa selasin ja siinä oli merkintä automaatti vaihdelaatikon vaihdosta. Tuulilasi myös hiljattain vaihdettu. Talvirenkaita ei ole, mutta en tiedä ajanko tuolla talvella muutenkaan. Vetokoukku, jos tulee joskus kärrylle tarvetta.
Mulla oli 90-luvun lopussa tuollainen XM, tosin ihan perus 2.0 bensakoneella. Mukava lotja ja massasta erottuva, johon oli jo silloin vaihdettu uudet helmat ruosteen vuoksi vaikkei ollutkaan ulkokuoressa mitään vikaa ja vain vähän alle 200tkm ajettu. Nytkin aina välillä katsonut että millaisia olisi tarjolla, mutta sittemmin varmaan intressit vähän muualla, että viitsisi alkaa hommaamaan. Olin tuolloin vielä enemmän köyhä kuin nykyisin ja autosta porsi ohjausvaihde. Tai vuoti hydrauliikkanesteet sieltä läpi. Korjaus olisi tullut maksamaan enemmän mitä olin autosta maksanut, joten en tietenkään raskinut viedä pajalle. Porukoiden pihalla sateessa nysväsin varmaan kaksi viikkoa maajalassa että sain hammastangon irti, vaihdettua tiivisteet ja laitettua takaisin paikalleen. Onnellisena ajoin kolme päivää kunnossa olevalla autolla, kunnes sama vika uusiutui, eli varmaan tuli tehtyä homma päin persettä. :D Siitä sitten suivaantuneena myin auton rikkinäisenä eteenpäin seuraavalle innokkaalle. Hienoa nähdä näitä vielä nykyisinkin liikenteessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Mulla oli 90-luvun lopussa tuollainen XM, tosin ihan perus 2.0 bensakoneella. Mukava lotja ja massasta erottuva, johon oli jo silloin vaihdettu uudet helmat ruosteen vuoksi vaikkei ollutkaan ulkokuoressa mitään vikaa ja vain vähän alle 200tkm ajettu. Nytkin aina välillä katsonut että millaisia olisi tarjolla, mutta sittemmin varmaan intressit vähän muualla, että viitsisi alkaa hommaamaan. Olin tuolloin vielä enemmän köyhä kuin nykyisin ja autosta porsi ohjausvaihde. Tai vuoti hydrauliikkanesteet sieltä läpi. Korjaus olisi tullut maksamaan enemmän mitä olin autosta maksanut, joten en tietenkään raskinut viedä pajalle. Porukoiden pihalla sateessa nysväsin varmaan kaksi viikkoa maajalassa että sain hammastangon irti, vaihdettua tiivisteet ja laitettua takaisin paikalleen. Onnellisena ajoin kolme päivää kunnossa olevalla autolla, kunnes sama vika uusiutui, eli varmaan tuli tehtyä homma päin persettä. :D Siitä sitten suivaantuneena myin auton rikkinäisenä eteenpäin seuraavalle innokkaalle. Hienoa nähdä näitä vielä nykyisinkin liikenteessä.
On tuokin Citroen XM jo 276tkm ajettu. Vasemman kynnyksen etupäästä on korjauskehotus. Eli se ainakin kaipaa hitsausta. Mulla on ollut joskus myös 530tkm ajettu Peugeot 406 ja siinä kynnykset aivan pehmeät.

Nopeusmittarin voisi joskus irrottaa ja laittaa jotain elektroniikan puhdistusainetta liittimiin. Joskus nopeusmittari jumittaa ja vaatii kopautuksen.

Joku hydrauliikkaletku meni rikki Citroen Xantiassa, mutta sain jollain konstilla sen itse korjattua. Saa siis nähdä kauanko XM toimii, vai milloin tulee ensimmäinen härö :)
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 377
On tuokin Citroen XM jo 276tkm ajettu. Vasemman kynnyksen etupäästä on korjauskehotus. Eli se ainakin kaipaa hitsausta. Mulla on ollut joskus myös 530tkm ajettu Peugeot 406 ja siinä kynnykset aivan pehmeät.

Nopeusmittarin voisi joskus irrottaa ja laittaa jotain elektroniikan puhdistusainetta liittimiin. Joskus nopeusmittari jumittaa ja vaatii kopautuksen.

Joku hydrauliikkaletku meni rikki Citroen Xantiassa, mutta sain jollain konstilla sen itse korjattua. Saa siis nähdä kauanko XM toimii, vai milloin tulee ensimmäinen härö :)
Hyvinhän noissa hydrauliikat pelaa jos on säännöllisesti vaihdettu lhm -öljyt ja pallot. En muista tarkalleen mitä vauhtia kaasut haihtuvat jousipalloista mutta olikohan suositus vaihtaa joskus 3-5 vuoden välein. Sitroselta comfortit tilalle niin tulee pehmeää kyytiä.

Sitruunapatongilta löytyy tietoa ja taitajia ongelmiin.
 
Liittynyt
22.03.2023
Viestejä
10
Omat käyttöautot on vaan siirtymävälineitä yksin tai perheen kanssa (Citroen C2 VTR & Hyundai i30fd), mutta harrastehommiin on kesäksi tällänen Escort mk4 Cabriolet, mihin tuli ensimmäisen talven aikana päivitettyä musiikkipuoli uusiksi. Ekan vuoden aikana piti käydä kori läpi hitsauskoneen kanssa myös kuskinpuolelta ennenkuin konttorille päästiin.

Ja sitten talvisin kelien salliessa ajetaan jäärataa tämmösellä köyhän miehen vfts-kopiolla, Lada 2105. Rakennettiin moottori uusiksi (1500, kansi/venttiilit/kanavat siistitty, virinokka, peltisarja, kevyt vauhtipyörä ja Weber ruokkii, sekä lohkosta otettiin milli tavaraa pois että puristuksia saatiin nostettua)..
 

Liitteet

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 528
Nice. Itsellä oli tuommoinen MK4 XR3i Cabrio ja tykkäsin kovasti. Juu olihan siinä sitä ja tätä pientä mutta mukava kruisailupeli jolla ei nyt ihan jalkoihin jäänyt nyky liikenteessä. Sulla vielä hyvän värinenkin. Itsellä oli se tylsä vaalean sininen hopeisilla ovien alaosilla.
 
Liittynyt
22.03.2023
Viestejä
10
Nice. Itsellä oli tuommoinen MK4 XR3i Cabrio ja tykkäsin kovasti. Juu olihan siinä sitä ja tätä pientä mutta mukava kruisailupeli jolla ei nyt ihan jalkoihin jäänyt nyky liikenteessä. Sulla vielä hyvän värinenkin. Itsellä oli se tylsä vaalean sininen hopeisilla ovien alaosilla.
Miulla oli toinen tuollanen ghia-versio myös mutta vaihdoin sen pois kun hain sen alunperin tälle keltaiselle varaosiksi. Mutta ykskaks yllättäen huomasin purkaneeni sen osiksi ja tekeväni pohjatöitä ja maalasin uudelleen valkoiseksi kun oli ruosteeton auto kuitenkin.. Taitaa olla Etelä-Savossa edelleen, mihin sen jätin. Mukava projekti kieltämättä tuokin.
 

Liitteet

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 528
Miulla oli toinen tuollanen ghia-versio myös mutta vaihdoin sen pois kun hain sen alunperin tälle keltaiselle varaosiksi. Mutta ykskaks yllättäen huomasin purkaneeni sen osiksi ja tekeväni pohjatöitä ja maalasin uudelleen valkoiseksi kun oli ruosteeton auto kuitenkin.. Taitaa olla Etelä-Savossa edelleen, mihin sen jätin. Mukava projekti kieltämättä tuokin.
Tuossa oli omani. Oli pienillä kilsoilla ja fully original ihan pilkkahintaan. Aski alkoi ilmoittelemaan itsestään ja tuli pari muuta työlästä vikaa joten päätin myydä. Sain enemmän mitä maksoin joten en valittanut. Myöhemmin näin myynnissä takavalot tummennettuna, putkisto vaihdettuna ja muutenkin "tuunailtuna" vielä kalliimpaan hintaan. Enpä usko että meni lähelläkään pyyntiä kaupaksi. Seisoi liikkeessä hyvän tovin.
266759_2043962451384_7479292_o.jpg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 228
Viestejä
4 195 133
Jäsenet
70 876
Uusin jäsen
flegmatik

Hinta.fi

Ylös Bottom