Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Huomautus - asiaton käytös, keskity asialliseen rakentavaan keskusteluun
Vaihdoitko iskarit ja jouset vai vain jouset ja minkä verran madallusta? Ottaako helposti kiinni hidasteissa ja tuliko jäykempi vai pelkästään matalampi? Komia on.
mitäpä luulet tuleeko jäykempi voi huoh mistä näistä nörttejä sikiää miks ottas kiinni töysyistä? näät itsekkin paljo sielä vielä varaa tiputtaa ja tilaa on renkaan ja kaarenvälissä mun mielestä trollit vois poistaa

mitäpä luulet tuleeko jäykempi voi huoh mistä näistä nörttejä sikiää miks ottas kiinni töysyistä? näät itsekkin paljo sielä vielä varaa tiputtaa ja tilaa on renkaan ja kaarenvälissä mun mielestä trollit vois poistaa
Aika vähän oli alkuperäisessä viestissä kerrottu mitä tehty, enkä edes tunnistanut autoa. Tarkoitus oli saada vastaus tuliko niin matala että ottaa kiinni esim hidasteissa tai talvella ties mihin möykkyihin. Oma auto ei ole liian matala (vakio) mutta niin vaan talvella ei tota maavaraa kovin paljon ole.

Enkä ole autoja koskaan madaltanut niin en tiedä tuleeko jäykempi. Eikö silloin ole sopivaa kysyä keskustelupalstalla kun ollaan. Sinähän olisit voinut asiaa valaista sen sijaan että vedät nollapostauksen josta ei ole mitään hyötyä kenellekään.

Olen madallusta omaa nautoon miettinyt niin siksi kysyin näitä askarruttavia asioita.

Plus, laadukkaita aftermarket iskareita yms kun käyttää, auton ei tarvitse olla jäykemmän tuntuinen tai pintakova.

Vaihdoitko iskarit ja jouset vai vain jouset ja minkä verran madallusta? Ottaako helposti kiinni hidasteissa ja tuliko jäykempi vai pelkästään matalampi? Komia on.

Siihen vaihdettiin vain jouset. Edestä noin 30mm ja takaa noin 35mm. Ei tuota ole vielä tarvinnut missään varoa. Jäykistyi kyllä merkittävästi.

Siihen vaihdettiin vain jouset. Edestä noin 30mm ja takaa noin 35mm. Ei tuota ole vielä tarvinnut missään varoa. Jäykistyi kyllä merkittävästi.
Menikö perä yhtä jäykäksi kuin aiempikoppainen (jos olet ajanut)? Se kun iski parkkihallin terävissä hidasteissa aika hyvin läpi

Menikö perä yhtä jäykäksi kuin aiempikoppainen (jos olet ajanut)? Se kun iski parkkihallin terävissä hidasteissa aika hyvin läpi

Mulla oli joskus 10v sitten semmonen madallettu MK7, niin en osaa enää verrata.. Mähän asun käytännössä maalla, niin ei paljon hidasteita, varsinkaan teräviä ole. Mutta ei tuolla ehdoin tahdoin reikiin halua ajaa :D

Mulla oli joskus 10v sitten semmonen madallettu MK7, niin en osaa enää verrata.. Mähän asun käytännössä maalla, niin ei paljon hidasteita, varsinkaan teräviä ole. Mutta ei tuolla ehdoin tahdoin reikiin halua ajaa :D
MK7 ei ollut paha missään muussa paitsi noissa hallien hidasteissa. Tuntui että takana menee selkäranka.

MK7 ei ollut paha missään muussa paitsi noissa hallien hidasteissa. Tuntui että takana menee selkäranka.

Mulla oli omassa MK7 50mm pudottavat jouset Fordin SportVanin iskareissa. Ei ollu takaistuimia, eikä sillä käyty parkkihalleissa :D

Mulla oli omassa MK7 50mm pudottavat jouset Fordin SportVanin iskareissa. Ei ollu takaistuimia, eikä sillä käyty parkkihalleissa :D
Vaikka olisi ollut tarve, ei takuulla olisi ollut asiaa ulos ilman kiropraktikkoa.

2007 vm Mercedes Benz E63. Toimii itselläni kesäautona/käyttiksenä.

WhatsApp Image 2026-06-16 at 17.07.16.jpg

WhatsApp Image 2026-06-16 at 17.07.22.jpeg

Harrastepeli otettu jo pari viikkoa sitten liikenteeseen ja käyty hakemassa kaksi vuotta leimaa.

Eli kyseessä 1963 Buick LeSabre 4-door hardtop. Tekniikka vakio 401 naulapää ja laatikkona viimeistä vuosikertaa tuolloin buickeihin laitettu dynaflow.

Mukava peli ajeluun isommallakin porukalla kun takajousia tukemaan on laitettu Gabrielin ilma-avusteiset iskarit.

IMG20260618213942.jpg

IMG20260618214016.jpg

Piti hommata takapotkulonkkuun aliexpressmuovit vanteisiin kun orkkikset on niin karseat. Ihan ok kaukaa katsottuna.

20260618_202606(1).jpg

Gte passatti meni vaihdossa, harmi kyllä vähän alihintaan mutta pääasia että päästiin eroon. Näitähän ei jokapaikkaan edes huolita riviin. Tarjouksia saatiin kaikkea 5-9k väliin. 2018, 243tkm ja kaksi akkutestiä tehty eri myymälöissä. N. 80% tulokset. Tilalle 25tkm ajettu 1st max varusteltu Id3 ja vaikka ei varsinaista ajamisen riemua synnytä niin onhan tuo helppoa leppoisaa menoa. Tehoa tarpeeksi ja kahden vuoden huoltoväli. Vanteet menee vielä vaihtoon.

IMG_20260710_223438657.jpg

IMG_20260711_144244329_HDR.jpg

Ladattavien hybridien "kirous" 🙂
Ilmeisesti HV akku menee vaihtoon sitten jossain vaiheessa.
Akut kestää yleisesti ihan hyvin. En muista oliko Vagenin vai Kokkolan autohuollon ukko joka sanoi videolla että tuo on yksi parhaita järkiautoja hintaansa nähden. 70% alkaa olla raja ettei liike ottaisi vaihdossa. Meillä kuntotesti oli 79,9% ja arjen range jotain 36-38km eli hieman se on pudonnut kolmen vuoden aikana. (160k km-240k km). Näiden kalleimmat ongelmat on dsg ongelmat esim. yksi parin markan tiiviste jossa on metallisihti öljykanavassa ja sen irrotessa kulkeutuu kytkimen solenoidiin. Toinen ongelma on ajoakun läpiviennit jotka hapertuu ja näiden korjaaminen 3d-tulostetuilla osilla kiellettiin.
Passatti käynyt 2x akkukamppikset jossa on tiivistystä parannettu ja tarkastettu ettei ole kosteutta. Jos tämä menee kympin lapulla myyntiin niin joku saa tosi siistikuntoisen madalletun tilavan farmarin.
1783855832630.png

Statistiikka

Viestiketjuista
310 610
Jäsenet
83 833
Uusin jäsen
Elmis1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom