Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos paljon ohjeista. Istuitko autossa tuon tunnin vai miten teit? Tuliko tuossa samalla uudet kartat?
Uusia karttoja ei tullut, karttaohjelma oli liian vanha, joten päivitys ei onnistunut. Pitäisi ostaa tojolta uusi...

Mutta ei tuo haitannut yhtään. Nyt on Googlen navigointi, joten tojon kartta saa jäädä pitelemättä...

Ekan puoli tuntia istuin autossa, mutta kolmos-usb päivitys kesto lähes tunnin. Jätin auton käyntiin ja lähdin sillä välin suihkuun ja iltapalalle :D

Lopulta ruudussa luki, että irrota USB, sammuta auto ja käynnistä, joka viimeisteli päivityksen. Sama stop-start -pyyntö tuli myös kakkos-usb:n kanssa. En toisin tiedä, mitä ohjelma käskee, jos on tuo toinen järjestelmä, johon tarvitsee vain yhden tikun.

Välillä ruutu menee pimeäksi useiksi minuutiksi. Silloin ei saa hötkyillä, vaan antaa auton tehdä juttujaan rauhassa. Ruutuun tosiaan tulee ohjeet, mitä milloinkin tulee tehdä.


Tänään ajelin tunnin ja hyvin pelaa. Suomen kieli löytyi yms. Ainoa mainittavaoli, että päivitys nollasi kellon. Se täytyi asettaa käsin oikeaan aikaan (+2gmt ja kesäaika).
 
Kiitos paljon ohjeista. Istuitko autossa tuon tunnin vai miten teit? Tuliko tuossa samalla uudet kartat?
Tuli muuten mieleen sellainen, että jos autossa on avaimeton käynnistys, jätä avaimet autoon. Ettei käy niin, että avain on taskussa ja lähdet käymään sisällä...
 
Tuli muuten mieleen sellainen, että jos autossa on avaimeton käynnistys, jätä avaimet autoon. Ettei käy niin, että avain on taskussa ja lähdet käymään sisällä...
Itsellä on tippunut Tesla Model S (vm2016) avain kaksi kertaa autoon. Onneksi ainakin tuossa autossa saa ovet auki myös puhelimen sovelluksella.
 
En ole tainnut näistä nykyisistä vehkeistä laittaa tänne mitään, niin tässä on hyvä vähän esitellä ja kertoa millä tapaa sitä itseään on pettänyt ja nämä laitteet perustellut. Oli autot puhtaana samaan aikaan, niin tuli kuvatkin napattua. Toki aika edullisia pelejähän nämä on verrattuna siihen mitä monet täällä hommaa, mutta olen todennut että en itse tule yhtään sen onnellisemmaksi vaikka ostaisin selvästi kalliimpia vehkeitä.

Kaipaan autoilta jotain sellaista lapsellista massasta poikkeavuutta ja näissä kaikissa omalla tavallaan on jotain mikä meikäläisen vatsanpohjaa kutittaa.


Trafic MK3.
Humppakuutio jolla tulee kuskailtua fillareita, mönkkäriä ja hoidettua kaikenlaisia omakotitalon askareita. Vaimennettu lattiasta kattoon ja audiopuolta päivitetty mm. Kickerin L7:lla joka hönkii kabiiniin refleksikotelon kautta vänkärin jalkatilassa olevan reiän läpi. Ei mitään maxboom -meininkiä, mutta kyllä sillä nyt Eevil Stöötä kuuntelee ja vähän tuuttailee.

Mukava auto ajella kun on nyt hiljainen, ei kuluta kauheasti noin isoksi vehkeeksi ja 145hp on suorastaan juhlaa edellisen T4 Transporterin jälkeen. Toimii allekirjoittaneen pääasiallisena käyttiksenä kesät - talvet.



WhatsApp Image 2025-05-12 at 22.09.57 (1).jpeg


Mini Cooper SD.
Rouvan pöristin jolla isäntäkin välillä pääsee päästämään höyryjä. Tällä ajellaan noin 50km/suunta työmatkaa. Sähköautoa meistä kumpikaan ei pidä vaihtoehtona kun sen verran bensalenkkareita ollaan ja muutenkin käytännössä 90% tällä autolla ajettavista matkoista on joko tuota työmatkaa tai sitten jokusen sadan kilometrin siirtymää, niin ei vaan jaksa sitä latailua ja puljausta.
Moottorina bemarin B47 joten takuuvarmasti tekniikaltaan selvästi huolettomin tämän ikäluokan Mineistä.
Tässä on kuitenkin vähän jotain pientä fiilistä kun on S:n "korisarja" ja sporttipenkkiä sun muuta, niin ei ihan niin tylsä ole kuin joku Yaris tmv. Tehoa vaatimattomat 180hv, mutta dieselin vääntö paikkaa sitä ja vie näinkin pientä autoa ihan mukavasti. Kirjaimellisesti "hauska käyttis".
WhatsApp Image 2025-05-12 at 22.09.57 (2).jpeg


Golf MK3,5 Cabrio.
Kaveri linkitti tämän minulle aikanaan ja totesin että "kuka vitun idiootti haluaa diesel avon" - vielä vähemmän tolla sepelimyllyltä kuulostavalla 1,9TDI:llä. En edes tiennyt että VW on näin perverssin yhdistelmän sylkenyt tuotantolinjalta. Omituinen sekoelma eri volkkarien osia laarin pohjalta. Neloskopan keula, ratti ja peilit, mutta muuten käytännössä kolmoskoppa sisältä ja päältä. Omituinen rakennelma.

Hetken mietittyäni ja tätä nettiautosta katseltuani, siitä se kipinä sitten kuitenkin syttyi. Koppa hienossa kunnossa eikä ole tuningmiesten räpeltämä ja raiskaama vaan käytännössä lähes alkuperäiskuntoinen. Tänä päivänä ajattelen tätä niin että kohta tämän saa museoon, eikä tämän aikakauden Golfiin ole kyllä parempaa tekniikkaa oikeastaan saanutkaan. Mukavasti vääntöä, pieni kulutus ja tämäkin takuuvarmasti lähes pomminvarma verrattuna bensakoneisiin kanssasisariin. Ääntä pidin alkuun kamalana, mutta toisaalta tämä tuo lämpimiä muistoja esim T4 aikakaudelta jollaisella ajelin monta vuotta. Ihana ja sympaattinen kokonaisuus jolla alkavaa kaljua on mukava ulkoiluttaa. Tässäkin audiopuolta päivitetty (tosin edellisen omistajan toimesta) ja uutena asennettu ABT:n virisatsi ja alusta jotka löytyy myös otteesta. Vanteet tekisi mieli päivittää noiden geneeristen tylsien viisipuolaisten tilalle, mutta ei ole vielä oikein tullut sellaista "ahaa" elämystä että mitä sitä sitten tilalle laittaisi. Juutalaisuuskin vaivaa, ei viitsisi tuhansia vanteisiin käyttää kun asustelee täällä hiekkateiden perukoilla.

WhatsApp Image 2025-05-12 at 22.09.57.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
No jaa, Traficissa alle 400e kun pakettiauto. Minissä taisi olla 500e luokkaa ja Golfissa 600. Golf tosin seisonnassa suurimman osan vuodesta, niin ei silläkään oikein merkitystä ole. Muutamat sataset kuitenkin ihan taustakohinaa autoilun muihin kuluihin verraten.
Mulla oli joku vuosi takaperin talviautona ST Mondeo jossa taisi bensakoneisessakin se vero olla jo lähemmäs 400e, niin ei nuo nyt siihen nähden kauheita maksa.

Eri asia jos olisi kaikki vehkeet jotain Discovery 4 tms. missä vero on äkkiä nelinumeroisia summia.

Joskus jos elämäntilanne muuttuu ja rahat loppuu niin varmaan sitten työmatkalle joku sähköauto tmv. mutta koitetaan vielä nyt toistaiseksi pärjätä näillä.

Edit: Niin ja minillä tosiaan ajellaan se 100km / pvä ja siihen sitten vielä muut ajot päälle. VIelä kun ajoprofiili sillä moottoritietä @140 mittarinopeudella niin hybridit ja bensat vie ihan saakelisti ainetta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mol
No jaa, Traficissa alle 400e kun pakettiauto. Minissä taisi olla 500e luokkaa ja Golfissa 600. Golf tosin seisonnassa suurimman osan vuodesta, niin ei silläkään oikein merkitystä ole. Muutamat sataset kuitenkin ihan taustakohinaa autoilun muihin kuluihin verraten.
Mulla oli joku vuosi takaperin talviautona ST Mondeo jossa taisi bensakoneisessakin se vero olla jo lähemmäs 400e, niin ei nuo nyt siihen nähden kauheita maksa.

Eri asia jos olisi kaikki vehkeet jotain Discovery 4 tms. missä vero on äkkiä nelinumeroisia summia.

Joskus jos elämäntilanne muuttuu ja rahat loppuu niin varmaan sitten työmatkalle joku sähköauto tmv. mutta koitetaan vielä nyt toistaiseksi pärjätä näillä.
Oliko meillä Toyota Landcruiserissa 1400€, jos oikein muistan.
 
Jaahas, käyttöauto piti saada uusi ja kriteerit olivat:

DCT automaatti
Automaatti-ilmastointi + vakkari
Taloudellinen bensaturbo
Merkkihuollettu, vähän ajettu ja mielellään takuun alainen
Näppärän kokoinen
Hinta aivan maks 15ke

Parempaakaan en tällä kertaa löytänyt ja budjetissa pysyttiin hienosti, Kia Rio:

onpeli.png
 
Jaahas, käyttöauto piti saada uusi ja kriteerit olivat:

DCT automaatti
Automaatti-ilmastointi + vakkari
Taloudellinen bensaturbo
Merkkihuollettu, vähän ajettu ja mielellään takuun alainen
Näppärän kokoinen
Hinta aivan maks 15ke

Parempaakaan en tällä kertaa löytänyt ja budjetissa pysyttiin hienosti, Kia Rio:

onpeli.png
Kia Rio ollut useasti sijaisautona oman pirssin huollon aikana, ja olipahan vaan hämmentävän mukava auto. Manuaalihan se oli, mutta muuten todella näppärä ja mukava ajattava.
 
arempaakaan en tällä kertaa löytänyt ja budjetissa pysyttiin hienosti, Kia Rio:

Meillä oli toisena autona Rio kymmenisen vuotta. Vallan toimiva peli, toki senaikainen vehje oli 1.4 vaparibensalla ja manuaalilla. Luotettava auto jonka ainoa murhe oli jumittavat takajarrut, kerran meni takuuseen ja kerran laitettiin tuona aikana omalla rahalla. Etujarrut sai myös kerran laittaa tuona aikana ja siinä taisikin olla kaikki määräaikaishuollon ylittäneet remontit mitä siihen autoon piti tehdä.

Ajoltaan muuten kokoisekseen erinomainen peli, mutta suuremmissa nopeuksissa suht äänekäs ja herkkä tuulelle. Ja tietty pienenä autona ei parhaimmillaan lumisilla ja uriutuneilla teillä.

Vinkkinä siis, käytä jarruja ihan rohkeastikin jotta saavat liikettä takanakin ja kannattaa vähän katsoa ettei ne ala jumittamaan tai äkkiä saa olla paloja ja levyjä vaihtamassa.

Hinta-laatu-suhde noissa on varsin hyvin kohdallaan, joten hyviä kilometrejä Rion ratissa :thumbsup:
 
Meillä oli toisena autona Rio kymmenisen vuotta. Vallan toimiva peli, toki senaikainen vehje oli 1.4 vaparibensalla ja manuaalilla. Luotettava auto jonka ainoa murhe oli jumittavat takajarrut, kerran meni takuuseen ja kerran laitettiin tuona aikana omalla rahalla. Etujarrut sai myös kerran laittaa tuona aikana ja siinä taisikin olla kaikki määräaikaishuollon ylittäneet remontit mitä siihen autoon piti tehdä.

Ajoltaan muuten kokoisekseen erinomainen peli, mutta suuremmissa nopeuksissa suht äänekäs ja herkkä tuulelle. Ja tietty pienenä autona ei parhaimmillaan lumisilla ja uriutuneilla teillä.

Vinkkinä siis, käytä jarruja ihan rohkeastikin jotta saavat liikettä takanakin ja kannattaa vähän katsoa ettei ne ala jumittamaan tai äkkiä saa olla paloja ja levyjä vaihtamassa.

Hinta-laatu-suhde noissa on varsin hyvin kohdallaan, joten hyviä kilometrejä Rion ratissa :thumbsup:
Joo motarilla varsinkin renkaista lähtee ääntä vaikka misukat sattuukin oleen alla. Harkinnassa on tosiaan se perus äänieristys paketti joka näköjään aika suosittu nykyään, vaimennus siis sisälokareihin ja etuoviin. Muuten en tekis mut veikkaan tän olevan tovin käyttö/kakkos autona jos kaikki rokkaa nyt alkuun hienosti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 452
Viestejä
4 776 341
Jäsenet
77 617
Uusin jäsen
stope

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom