Onko omat vanhemmat pienestä pitäen opettanut vai mistä oppinut tekemään?
Jaa hyvä kysymys. Ei mua sinänsä vanhemmat ole opettaneet. Suvussa kyllä on kädentaitoja. Ihan taaperosta asti nikkaroinut kesät kesäpaikassa jotain. Linkkuveitsi, vasara ja nauloja. Se oli aikaa, kun älypuhelimet (tai puhelimet ylipäätään) ei ollut kädessä, vaan itse piti keksiä tekemistä.
Käsityöt ja puutyöt oli koulussa ne mielekkäimmät aineet (liikunnan ohella). Ei mulle myöskään joku ompelukone ole vieras esine. Just ompelin itse veneeseen uudet verhot.
Sähköalaa olen opiskellut, joten perus sähkötyöt luonnistuu sitä kautta.
Aina tykännyt tehdä käsillä ja sitä kautta pyritään tekemään itse mitä pystytään.
Tekemällä oppii.
Tässä omakotitalossa asumisessa harmittaa ainoastaan se, että mulla ei ole minkäänlaista (auto)tallia kunnon pöytäsirkkeleineen/vannesahoineen yms, jossa voisi oikeasti nikkaroida kunnolla (tai huoltaa esim. autoa vähän helpommin lämpimässä/suojassa).
Ymmärrän kyllä, mutta itseopiskelussakin on omat hankaluutensa... "iso kasa tekstiä"
...silloin yleensä mennään jossain välissä metsään..
Nii tätä mä just meinasin, että osa on uusavuttomia ja lopulta aika lailla kaikkee voi tehdä järkeä käyttäen.
Mä en noista sun esimerkeistäs löytänyt yhtään asiaa/ongelmaa miltä ei pystyisi välttymään
a) järjenkäytöllä
b) osaamalla lukea
c) lukemisen ymmärtämisellä
(ohjeita seuraamalla)
Noi sun esimerkit oli enemmänkin esimerkkejä miten omalla tyhmyydellä voi ryssiä asiat.
Se, että vaan tekee jotain, ymmärtämättä edes mitä tekee, ei ole tekemistä järkeä käyttäen.
Se, että johonkin on ohjeet ja tekee silti ohjeiden vastaisesti ei ole tekemistä järkeä käyttäen.
Mut joo, ei ole se teeseitse-nikkarointi tehty kaikkia varten ja ei ole tarvetta tästä sen enempää jatkaa. Jatkan sen sijaan itse teeseitse-nikkarointia tulevaisuudessakin.