Enemmän tai vähemmän sitä alipainetta, ei missään nimessä ylipainetta
on sinne joka tapauksessa johdettava, oli sitten imusarjasta, tai sitten kaasuläpän toiselta puolelta, jolloin imua tulee lähinnä kun ajetaan kaasu pohjassa (esim vanhemmat kaasutin autot, joissa öljysumu menee poltettavaksi ilmansuodatinkotelon kautta, ja se on usein aika öljyinen siitä huohottimen sisääntulon kohdalta. Joissain on siinä vaahtomuovin tai vastaava palanen "suodattimena")
Välissä on sitten aina jonkinlainen öljynerotin/loukku, tai muuta härpäkettä.
OBD:llä pystyy helposti myös havainnoimaan monesti sen kun vaikka öljytikun nostaa irti. Tai venttiilikopasta öljyntäyttökorkin. Sieltä saa pienen määrän lisähappea, joka ei kuitenkaan mene MAF:n läpi, joten lambda tekee korjausliikkeen, näkyy short fuel trimmissä..
Eli jos meet tekemään tuon pysyväksi, on se käytännössä imuvuoto.
Miks tollanen catch can pitäisi ite tehdä, kun moottoreissa on alunperinkin öljynerotin? Onko muka imulinjan öljyyntyminen isokin ongelma? Enemmän se tuo EGR sitä sotkee. Ja jos huohottimesta tulee merkittävästi pakokaasua, on kyllä väljä moottori, pakokaasut ehjässä moottorissa tulee pakoputkesta eikä huohottimesta