Erikoista, jos on vielä jostain löytänyt B9:n 3-4 vuotta sitten, kun malli kuitenkin 2019 ja
hintahistorian mukaan viimeiset havainnot 2020 loppupuolelta.
Kyllähän tuo tosiaan näyttää, että paneelille on tulossa vuodet täyteen, vaikkakin yleisempää on tosiaan ollut se mustien pisteiden ilmestyminen reunoille.
On mahdollista että arvoin iän alakanttiin, aika kuluu nopeammin kuin luulisi. Toivottavasti löydän kuitin tms. sähköpostista jotta näen milloin ostettu. Powerista sen silloin ostin jostain tarjouksesta, on tälle mallille joku päivityskin tullut oliko tänä vuonna jopa, ja smartTV-toiminnot tuntuvat edelleen toimivan.
Eiku joo, on se vanhempi ostos koska nyt muistin kun sovittelin sitä kaupasta sisään aikaisempaan autooni jota minulla ei ole ollut kohta viiteen vuoteen. Ehkä oli poistuva malli ja siksi sai halvalla Powerista.
Kai se sitten on uskottava että vuodet vain tulevat täyteen ja tämä tulee vain pahenemaan vähitellen, katsoo kuinka kauan tuota jaksaa katsella jos alkaa pahentua.
Onko tuo jokin OLED-teknologian ominaisuus että alkaa ikääntyessä tulla tuollaista "valumaa" ylhäältä päin vai olisiko sama tapahtunut yhtälailla vaikka QLED-telkkarilla? Silloin kun tämän ostin, arvoin QLED ja OLED välillä, käsitin että OLED on kuvanlaadultaan yleisesti parempi mutta QLED kiinnosti koska sitä uskaltaisi ehkä vapaammin käyttää tietokonekäytössäkin kun ei ole burn-in pelkoa yms.
Ei tekisi mieli ostaa uutta telkkaria kun käyttö on suht vähäistä kun minä ja muu perhe viettää aikaa omien tietokoneiden ja puhelimien ääressä. Joskus katselen telkkarista jonkun leffan uusintana tms., tai RakutenTV:stä jonkun ilmaiselokuvan.
Aikoinaan mietin myös projektorin ostoa mutta ainakin silloin hinnat olivat laserprojektoreilla liian suolaiset. Ellen sitten ostaisi jonkun halvan Temu LED-projektorin, mulle itseasiassa riittäisi että saa tavallisen HD-kuvan suht isona (vaikka yli 80"), lähinnä tosiaan tietokonekäyttöön.
Ehkä haen makkarista ikivanhan 45" LED-telkkarin takaisin olkkariin, sen tuo 65" OLED aikoinaan juurikin korvasi.

Syynä oli että siinäkin tuli joku kuvavirhe, ikäänkuin kämmenen kokoinen hieman pinkki läiskä alas joka tosin ei käyttöä estänyt eikä siihen usein kiinnittänyt huomiota, mutta silloin sain vain ajatuksen siirtää se makkariin (missä sitä ei ole käytetty juuri ollenkaan, välillä lapset pelasivat sillä Nintendo Switchiä)
Jos uuden telkkarin ostan niin ehkä sitten jotain muuta kuin OLED jos nykyisin vielä on valinnanvaraa. Tai en tiedä onko niissä enää ongelmia burn-in kanssa tms. En tosin tässä ole mitään burn-iniä vielä tullut mutta se onkin ollut lähes pelkästään normi telkkarikäytössä missä kuva vaihtuu jatkuvasti. Pari kertaa muistan sen ilmoittaneen tekevänsä burn-in "kalibroinnin" missä se ajaa valkoisen viivan läpi näytön.
EDIT: Nojuu, näkyi juuri nytkin olevan Gigantissakin jotain reippaasti alle 500€ (tarjoushinta) 65" QLED tms. telkkareita tarjouksessa, jotka ovat jopa saaneet paljon positiviisia käyttäjäarvioita (kaiketi osittain halvan hinnan takia).
Veikkaan että seuraava telkkarini on joku tuollainen halpa mutta iso LED-telkkari, eipähän sitten taas kismitä jos 5 vuoden jälkeen sekin kuolee hitaasti kituen kuten tämä nykyinen OLED. Tekisi mieli melkein antaa tämä ilmaiseksi pois ja ostaa jo nyt sellainen tilanne, mutta kärvistellään vielä valuvan yläreunan kanssa.
Onpahan tullut OLED-telkkari sitten omistettua, kai se ihan priimaa kuvaa tarjosi mutta ehkä olen niin puusilmä että minulle kelpaa tavallinenkin LEDI.