Ojentajamies kiertämään haasteellista alkoholilainsäädäntöä

Phollo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2017
Viestejä
124
Helsinkiläisbaari keksi nerokkaan tavan kiertää alkoholilakia - "ojentajamiehen" tehtävään haku käynnissä!

Eli koska asiakas ei saa Suomen alkoholilainsäädännön mukaisesti kantaa omaa oluttansa jalkakäytävän yli, niin nyt Riviera hakee pestiin erityistä ojentajamiestä, jonka käsien kautta oluttuoppi kulkee jalkakäytävän yli, ja mitään karmeaa alkoholilainsäädännön vastaista toimenpidettä ei pääse syntymään. Tai karmeaa ja karmeaa, no sillä lailla ainakin karmeaa, että jos Riviera antaisi asiakkaan itse koskea tuoppiinsa tuossa jalkakäytävällä, niin virkamies veisi hyvinkin nopeasti Rivieran anniskeluoikeudet.

On se hyvä, että meillä on jämpti ja joustamaton alkoholilainsäädäntö suojelemassa kansalaisia viinan kiroilta.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
toikin maksaa. miten olisi joku sähköinen kuljetin? vai saako liukuhihnat ylittää terrassin rajat alkoholia kädessään?
 

Phollo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2017
Viestejä
124
toikin maksaa. miten olisi joku sähköinen kuljetin? vai saako liukuhihnat ylittää terrassin rajat alkoholia kädessään?
Luulen, että systeemin pitää pystyä tarkastamaan, ettei tuoppi ojennu alaikäiselle, päihtyneelle tms. Siksi luulen, että ihmisojentaja on käytännössä ainoa mahdollisuus tuossa.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
216
Joissain maissa tämmöistä kutsutaan pöytiin tarjoiluksi, mutta ojentajamies on kanssa ihan hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 885
Ymmärrän, että tuo on siksi, että jos tätä lakia ei olisi niin käytännössä kuka vaan voisi juoda missä vaan. Eli jos siis saisi hortoilla menemään tuopin kanssa minne vain. Mutta eikö lakia voisi muuttaa esim. niin, että olisi joku metri määrä minkä saisi ravintolasta edetä tuopin kanssa? Vaikka 3 metriä? Tällöin ei tarvittaisi ojentajamiestä, mutta ei silti voisi tuopin kanssa kävellä minne vain? No kuka valvoisi metrimäärää? Varmaan sama taho joka ei nytkään valvo sitä jos vaikka käveletkin sen tuopin kanssa itse antamatta sitä ojentajamiehelle, kun eihän tuota käytännön tasolla mikään estä.
 

Phollo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2017
Viestejä
124
Ymmärrän, että tuo on siksi, että jos tätä lakia ei olisi niin käytännössä kuka vaan voisi juoda missä vaan. Eli jos siis saisi hortoilla menemään tuopin kanssa minne vain. Mutta eikö lakia voisi muuttaa esim. niin, että olisi joku metri määrä minkä saisi ravintolasta edetä tuopin kanssa? Vaikka 3 metriä? Tällöin ei tarvittaisi ojentajamiestä, mutta ei silti voisi tuopin kanssa kävellä minne vain? No kuka valvoisi metrimäärää? Varmaan sama taho joka ei nytkään valvo sitä jos vaikka käveletkin sen tuopin kanssa itse antamatta sitä ojentajamiehelle, kun eihän tuota käytännön tasolla mikään estä.
Ongelmaksi tässä muodostuu se, että asiakkaat lähtisivät sen tuopin kanssa kessuttelemaan siihen kadulle. Poliittisena tahtotilana on kuitenkin nyt tupakoinnin vaikeuttaminen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
98
Eihän tässä ole kyse lain kiertämisestä vaan sen noudattamisesta. Klikkiotsikointia!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 172
Viestejä
4 214 456
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom