Avaa vähän tarkemmin.
Siis onko nyt myymälässä tehty soppari, ilmaisesti normaalista matkapuhelinliittymästä, se ei ole mennyt läpi , ilmeisesti luottotarkistuksesta. No se ei tavatonta. Jos silti haluaa sopimuksen, niin ilmeisesti vakuumaksu ei ole määritelty, vaan kielätydytty kokonaan, tai tyydytty tuohon, ei mennyt läpi.
Elisalla on sopimusliittymiä, jotka laskutetaan etukäteen, tosin kai niidenkin osalta voivat kieltäytyä painavista syistä.
Kioski prepaideja saa vaikka olisi kyseiselle operaattorille hoitamatonta velkaa ja nyky tuotteet sellaisia että palvelut varsin kattavia ja osan saa sopimusliittymiksikin.
Tilanne on siis se, että yritin kysellä mahdollisuuksia saada liittymää luottotiedottomana Telian chatissa, sekä DNA:n myyntipalvelu että heidän asiakaspalvelusta. DNA:n asiakaspavelu laittoi kysymyksen asiasta uudelleen luotonvalvontaan, josta tuli vastaus ettei onnistu vaikka noin 5v takaperin ei ole ollut mitään ongelmia oman asiakkuuteni kanssa heillä, ja laskut edelleen näkyy siellä.
Kävin myös kyselemässä DNA:n kaupassa, ja se heppu siellä tarkisti vaan sotulla tuleeko järjestelmästä myyntilupaa, mitään muuta tarkistamatta kun ei tullut.
Lopputulos, ettei mitään liittymää voida/haluta mulle myydä vaikka maksaisin mielellään sen vakuusmaksun, jos se olisi mahdollista.
Toteavat vain, että järjestelmä ei anna myyntilupaa (ainakin DNA) ja that's it.
Telian chatin aspa oli vaan, että "no ota prepaid hehe" mutta ei se ole sama asia mitenkään kun haluaisi kuitenkin säilyttää puhelin numeron samana eli yritän päästä todella ruuhkaisesta Elisan puhelin liittymästä eroon mutta eipä taida oikein onnistua.
Oletko koittanut tätä asiakaspalvelusta kyseenalaistaa sillä useampi vuosi sitten ainakin Telialla tämä onnistui. Oli kerran puhetta yhden kaverin kanssa joka oli silloin tuolla töissä asiakaspalvelussa kun eräs toinen tuttu väitti että hän joutuu maksamaan jonkun vakuus maksun koska on syntyjään ruotsista mutta kuulemma tuota pyydetään vain niiltä joilla on luottotiedot menneet (jota pidin tässäkin tapauksessa todennäköisempänä).
Olen sitä kyseenalaistanut, mutta tuloksetta kun luotonvalvonnasta ei onnistu eikä luotonvalvontaan saa suoraan yhteyttä.
Onko tämä varma tieto ja mistä lähtien moinen muutos.
On varma tieto, kyselin molemmilta operaattoreilta (pari päivää sitten) ja myyvät eitä vaikka siihen väliin olisi laittanut rahaa vakuudeksi. Siltikään ei käynyt vaan tuli info etteivät sellaista harrasta. Tarkkaa tietoa milloin tämä käytäntö tullut ei ole.
Olet aiemmin puhunut liittymistä, mutta nyt sitten laitteiden ostamisesta suorahinnalla? Etenkään laitteiden osamaksuilla ei ole mitään tekemistä yleispalveluvelvoitteen kanssa. Ne ovat operaattoreille ihan puhtaasti rahoitusratkaisujen tarjoamista laitemyynnin tukemiseksi, eikä niitä tarvitse tarjota muille kuin sellaisille asiakkaille joilla luottotarkastus menee läpi.
Käsittääkseni kaikki operaattorit ovat ainakin aiemmin kyllä myyneet liittymiä vakuusmaksua vastaan luottotiedottomille asiakkaille. Osamaksusopparia laitteen hankintaa varten ei kyllä varmasti tule saamaan.
Olen puhunut laitteista, koska ainoastaan sellaisia operaattorit suostuvat minulle myymään kertamaksulla. Liittymiä ei oikein millään ilveellä enkä ole varma mikä on oikea taho mille asiasta pitäisi valittaa. Käsittääkseni traficom/viestintävirasto.