Odyssey G7 PC näyttö vikoo

Liittynyt
18.08.2023
Viestejä
1
Löytyisikö täältä vinkkejä mikä voisi olla vikana. Kyseessä siis Odyssey G7 näyttö ja pelatessa ruutuun ilmestyy palkkeja, mustia täpliä tai menee muuten vain ihan suttuun.
 

Liitteet

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 948
Äkkiseltään näyttää näytönohjaimen vialta. Eli ajurit voisi ainakin vetäistä uudelleen puhtaana ja jos ei auta niin katso vaikuttaako jos näytönohjaimen coren ja muistien kelloja laskee.
Toki jos mahdollista niin voit myös testata toista näyttöä tai ainakin toista DP-kaapelia.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
418
Artifaktit yleensä johtuu GPUn ongelmista, onko uusimmat ajurit? Kuinka vanha?
 
Liittynyt
17.08.2023
Viestejä
4
Äkkiseltään näyttää näytönohjaimen vialta. Eli ajurit voisi ainakin vetäistä uudelleen puhtaana ja jos ei auta niin katso vaikuttaako jos näytönohjaimen coren ja muistien kelloja laskee.
Toki jos mahdollista niin voit myös testata toista näyttöä tai ainakin toista DP-kaapelia.
vastaan kyseiseen ongelmaan liittyen, kun olen kynsiny ja tutkinu tätä ongelmaa itse jo n. 3 viikon ajan. elikkä kone on about 3 viikkoa aikaa kasattu. Näyttiksen ajurit on ajan tasalla, kun olen poistanut ajurit ddu:ta käyttämällä ja asentanut uudet ajurit. DP kaapelia on vaihettu toiseen ja on testattu myös "vahingossa" prossun oman näyttiksen kautta ja tekee edelleenkin samaa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 948
Ok, eli prosessorin integroidullakin tekee samaa? Eli ollut alusta asti tämä ongelma? Jos löytyy toinen näyttö tai vaikka TV, niin sillä voisi kanssa kokeilla. Samoiten päivittäisin tuohon näyttöön uusimman firmwaren.

Saisiko koneesta vielä tarkemmat tiedot?
 
Liittynyt
17.08.2023
Viestejä
4
Ok, eli prosessorin integroidullakin tekee samaa? Eli ollut alusta asti tämä ongelma? Jos löytyy toinen näyttö tai vaikka TV, niin sillä voisi kanssa kokeilla. Samoiten päivittäisin tuohon näyttöön uusimman firmwaren.

Saisiko koneesta vielä tarkemmat tiedot?
koneessa on:
emo: Asus rog strix B650E-F GAMING WIFI
prossu: Ryzen 7 7800X3D
ram: Kingston 32GB Fury Beast DDR5, 6000MHz, CL36
PSU: Asus ROG Strix 850W/80 Plus Gold
GPU: Asus GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming

Joo suoraan emolevystä kuvaa otettuna tekee samaa. Ja joo alusta asti on tehnyt ja tätä ilmenee vain pelatessa ja sekin on erittäin vaihtelevaan koska sitä alkaa ilmestyyn. eli ei ole tietyn ajan kuluttua alkaavaa vaan vaihtelee koska alkaa tekemään tuota. ainakin näytöstä katsoessa firmware on 1016.1 ja en itse ainakaan löytänyt mistään, että olisi sitä versiota uudempaa firmwarea julkaistu. melkeinpä olen itsekkin sen toisen näytön koittamisen kannalla. itse en ainakaan enään keksi, että mikä mahtaisi olla vikana.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 948
Olitteko muuten testannut useammallakin pelillä tuota, ettei vain yhdellä? Näytön virkistystaajuutta voi myös kokeilla laskea ja ottaa VRR (G-sync compatible) pois päältä. Sitten voisi vaikka varuiksi vielä ajaa Windowsin oman muistitestin.
Itse kuitenkin testaisin vielä tuota integroitua niin, että erillinen näytönohjain on irti jos ei nuo toimenpiteet auta.
 
Liittynyt
17.08.2023
Viestejä
4
Olitteko muuten testannut useammallakin pelillä tuota, ettei vain yhdellä? Näytön virkistystaajuutta voi myös kokeilla laskea ja ottaa VRR (G-sync compatible) pois päältä. Sitten voisi vaikka varuiksi vielä ajaa Windowsin oman muistitestin.
Itse kuitenkin testaisin vielä tuota integroitua niin, että erillinen näytönohjain on irti jos ei nuo toimenpiteet auta.
No ainaskin PUBG:ssa ja apexissa se tekee tuota. Joo tuota virkistystaajuuden laskemista vois koittaa ja ottaa nuita herkkuja pois päältä. Kävin just viellä kertaalleen poistamassa nvidian ja amd:n ajurit ddu:lla. nyt vain testata ja pelailla, jos viellä ilmenee nii alkaa sitten koittaan näitä neuvoja seuraavaksi.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 455
Onko näytön firmware päivitetty kun eikö jossain samsung näytöissä ollut ongelmia.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 455
Onko muuten HDR käytössä kun tapahtuu?
Monet pelit mitää tukee hdr se on oletuksena päällä.
Se ei kuitenkaan tarjoa aitoa hdr elämystä kun näyttö ei sitä tue niin poistaisin sen käytöstä sekä saa samalla hieman lisää suorituskykyä.
Kuten toisetkin sanoivat jos mahdollista testata toisella näytöllä niin se seuraavaksi ja jos ongelma on sama niin näytönohjani RMA palautukseen kun takuu on kerran voimassa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 948
Näytössä on kyllä tuki HDR:lle ja löytyy jopa HDR 600 -sertifikaatti. Tosin HDR on G7:n kanssa vähän yhtä tyhjän kanssa, jota varmaan meinasitkin. Taustavalon zonejakin taitaa olla huimat neljä. Itsellä käytössä tuo sama näyttö.
Toki kannattaa testata ottaa pois jos HDR on päällä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 988
Viestejä
4 208 986
Jäsenet
70 999
Uusin jäsen
f1-fani1983

Hinta.fi

Ylös Bottom