NVMe M.2 SSD-levyn kiinnitys emolevyyn, mistä ruuvit

Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Tuli ostettua 1 TB Crucial P1 SSD-levy pari vuotta vanhaan kokoonpanoon, jossa emona Asus PRIME B350-PLUS.
SSD kyllä menee nätisti slottiinsa, mutta pitäisi lukita jotenkin emoon, enkä löydä mistään tarpeeksi pieniä ruuveja. Pitääkö tässä lähteä käymään kelloseppäkoululla vai mistä moisia löytyy?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 882
Jos emon laatikko vielä tallella, niin katso olisiko ruuvi siellä. Itsellähän on tapana ruuvata nuo valmiiksi emolle, niin ei tartte sitten etsiä ruuveja kissojen ja koirien kanssa.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Asuksen emoissa pitäisi tulla mukana "m.2 screw kit", joka sisältää standoffin ja ruuvin. Standoff kiinnitetään emolevyyn ja ruuvi sitten itse standoffiin.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Asuksen emoissa pitäisi tulla mukana "m.2 screw kit", joka sisältää standoffin ja ruuvin. Standoff kiinnitetään emolevyyn ja ruuvi sitten itse standoffiin.
Mielestäni olen säästänyt kaikki emon mukana tulleet sälät, mutta en ainakaan heti löytänyt mitään noin pienellä kierteellä olevaa. Täytyy katsoa uudelleen.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
446
Pitääkö tässä lähteä käymään kelloseppäkoululla vai mistä moisia löytyy?
Jimmsiltä löytyy esim. tämä setti, mutta saatavilla näyttäisi olevan vasta 16.9.. Hinta tietty suolanen jos vain yhden tarttee. Toki voit kauppapaikalta yrittää ostoilmoituksella saada noutona joltain juuri yhden kappaleen. Itsekin ostin aikanaan tuon setin vastaavaan tarpeeseen ja aivan hyvin voisin antaa siitä yhden noutona pois, joten muitakin auttajia saattaa olla. (Porvoosta siis saat ainakin tuollaisen, mutta vasta ensi viikonloppuna, kun palaan lomalta).

Ja kuten yllä mainittu, uusissa emoissa pitäisi kyllä olla ruuvi mukana.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
Itse tänään asensin elämäni ensimmäisen ja ihmettelin kanssa kiinnitystä. Emon laatikonpohjalla oli jopa 1 ruuvi pussissa. Emossa on 2 paikkaa, onkohan se toinen ruuvi sitte lisävaruste :D
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287


Siellähän ne oli kun otti silmän käteen. Omassa pussissaan lootan pohjalla. Tackar!
On muuten sama emo minulla, enkä silloin M2 kovoa laittanut, kun olivat vielä melko hintavia. Ei taida lootakaan tallessa olla. Tarvitseeko se tuon korotuspalankin asentuakseen vai mikä tuo toinen on? Löytyyköhän tuota jostain aliexpressistä erikseen, jos M2 siihen joskus tulee asennettua, niin onpahan olemassa.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
On muuten sama emo minulla, enkä silloin M2 kovoa laittanut, kun olivat vielä melko hintavia. Ei taida lootakaan tallessa olla. Tarvitseeko se tuon korotuspalankin asentuakseen vai mikä tuo toinen on? Löytyyköhän tuota jostain aliexpressistä erikseen, jos M2 siihen joskus tulee asennettua, niin onpahan olemassa.
Amazonista tuli satkulla 1TB Crucial. Joo, se isompi ruuvi on korotuspala ja pienemmällä hoituu kiinnitys.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Mitä noita emoja kattelin niin uusissa olisi toi ruuvi kiinni valmiina.Jos on kaksi paikkaa epäilisin että suuressa osassa ei tule siihen toiseen paikkaan ruuvia tai mitään korotuspalaa mukana.Omassa toi ruuvi on hiton pieni ja vaikeasti laitettava.Itselä ei ole noita ruuveja kai kuin yksi ja se on emossa jo kiinni,on se verran harvinaisen pieni ruuvi(jollei sitten jostain ruuvipussista satu löytymään).Kaikkein parashan olisi ettei mitään ruuveja tarvitsisi laitetlla vaan olisi joku klipsi siinä.Pitäisi kai ostaa ennaltaehkäisevästi jotain sinitarraa että jos/kun noi katoaa niin voi tehdä macgyverit jos pitää laittaa m.2 ssd kiinni.:) :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Pitäisi kai ostaa ennaltaehkäisevästi jotain sinitarraa että jos/kun noi katoaa niin voi tehdä macgyverit jos pitää laittaa m.2 ssd kiinni.:) :kahvi:
Korotuspala vaahtomuovia ja pätkä jeesus-teippiä. Näin kävi minulle aikanaan, kun olin opettamassa pojalle kuinka PC kasataan siististi ja asiallisesti alusta loppuun: "Ennen aloitusta pitää varmistaa että kaikki tarvittavat osat ja liittimet löytyy."

Jimmsiltä löytyy esim. tämä setti
Kiitos, tämä mukaan seuraavan kerran kun tilaan.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 224
Omassa MSI B550-A Pro emossa oli molempien M.2 paikkojen korotuspalat valmiiksi kiinni emolla. Lisäksi M.2_1 paikassa oli ruuvilla kiinni MSI:n oma jäähy sekä vielä pussissa 3 kpl ruuveja.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Mitä noita emoja kattelin niin uusissa olisi toi ruuvi kiinni valmiina.Jos on kaksi paikkaa epäilisin että suuressa osassa ei tule siihen toiseen paikkaan ruuvia tai mitään korotuspalaa mukana.Omassa toi ruuvi on hiton pieni ja vaikeasti laitettava.Itselä ei ole noita ruuveja kai kuin yksi ja se on emossa jo kiinni,on se verran harvinaisen pieni ruuvi(jollei sitten jostain ruuvipussista satu löytymään).Kaikkein parashan olisi ettei mitään ruuveja tarvitsisi laitetlla vaan olisi joku klipsi siinä.Pitäisi kai ostaa ennaltaehkäisevästi jotain sinitarraa että jos/kun noi katoaa niin voi tehdä macgyverit jos pitää laittaa m.2 ssd kiinni.:) :kahvi:
MSI b550 tomahawkissa näytti tulleen kolme ruuvia vaikka m2-paikkoja vain kaksi:)

Se alla oleva ständi joka muistuttaa emolevyn alle tulevia vastaavannäköisiä, niin on
vaan sitä varten jos asentaa erikokoisia piirejä niin paikkaa voi vaihdella.. Varmaan täyspitkiä
99% käyttää, oliko se nyt 2280 eli 8cm pitkä..

Hyvä kysymys tuossa aiemmin, miksei voi vaan käyttää emolevyruuveja -- saatikka
edes niitä millä cd-asemat kiinnitetään.

Mutta kuten aiemmin totesin, ser jätteestä löytyy helposti oikeanlaiset ruuvit, ei niitä
kannata mistään tilaamaan alkaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 321
Viestejä
4 157 211
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom