NVIDIAn Hopper H100 PCIe 80 Gt pelitesteissä

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 669
Lyhyestä virsi kaunis: AMD:n viime sukupolven integroitu Radeon 680M on nopeampi 3DMark Time Spyssä ja Red Dead Redemptionissa FPS:n laskemiseen riitti sormet 4K-resoluutiolla, 1080p-resoluutiolla ja DLSS Balanced-asetuksella FPS ylsi kertaalleen jopa 30-alkuiseksi.

 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 026
Vaikuttaa että sille tuottaa ongelmia livekuvan tuottaminen kun taas blenderissä voitti 4090 kaksinkertaisesti. Joka sekin on surkeaa verrattuna rautaan mitä kortissa. lisäksi virrankäyttö pyöri 100W tietämillä kun virallisesti on 300W kortti
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 091
Vaikuttaa että sille tuottaa ongelmia livekuvan tuottaminen kun taas blenderissä voitti 4090 kaksinkertaisesti. Joka sekin on surkeaa verrattuna rautaan mitä kortissa. lisäksi virrankäyttö pyöri 100W tietämillä kun virallisesti on 300W kortti
H100:ssa ei taida olla juurikaan perinteistä gpu toteutusta sisässä. Puuttuu myös säteenseurantacoret. H100:ssa gpu:ta sen verran, että saa kuvan näytölle. Ei mitenkään yllätä suorituskyky, kun miettii mihin tarkoitukseen tuo kortti on tehty. Myyvät pää märkänä h100:sta koneoppimisalgoritmien kehittämiseen(chatgpt&co).

H100 alkaa olemaan aikalailla AI-laskentakortti eikä peligpu. Sukupolvi sukupolvelta nvidian konesalikortit eriytyneet pois pelikorteista ja muuttuneet enemmän ja enemmän laskentakorteiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 669
H100:ssa ei taida olla juurikaan perinteistä gpu toteutusta sisässä. Puuttuu myös säteenseurantacoret. H100:ssa gpu:ta sen verran, että saa kuvan näytölle. Ei mitenkään yllätä suorituskyky, kun miettii mihin tarkoitukseen tuo kortti on tehty. Myyvät pää märkänä h100:sta koneoppimisalgoritmien kehittämiseen(chatgpt&co).

H100 alkaa olemaan aikalailla AI-laskentakortti eikä peligpu. Sukupolvi sukupolvelta nvidian konesalikortit eriytyneet pois pelikorteista ja muuttuneet enemmän ja enemmän laskentakorteiksi.
Ei sieltä puutu kuin ne säteenseurantaytimet (virallisesti, läpikuljetettuna taisi raportoida että nekin on tuettu, joten mikä lie totuus) ja mahdollisesti näyttö-ohjain mikä on irrelevantti koska kuva kierrätetään toista kautta. AMD:n CDNA on jo kauempana kuluttajavehkeistä kuin Hopper
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
H100:ssa ei taida olla juurikaan perinteistä gpu toteutusta sisässä. Puuttuu myös säteenseurantacoret. H100:ssa gpu:ta sen verran, että saa kuvan näytölle. Ei mitenkään yllätä suorituskyky, kun miettii mihin tarkoitukseen tuo kortti on tehty. Myyvät pää märkänä h100:sta koneoppimisalgoritmien kehittämiseen(chatgpt&co).

H100 alkaa olemaan aikalailla AI-laskentakortti eikä peligpu. Sukupolvi sukupolvelta nvidian konesalikortit eriytyneet pois pelikorteista ja muuttuneet enemmän ja enemmän laskentakorteiksi.
Jos meinaa kilpailussa pysyä mukana, niin eipä sinne ole varaa tuupata pii pinta-alaa syömään mitään ylimääräistä, rautaa, josta ei ole hyötyä AI:n kanssa. On täysin selvää, että eriytymistä tulee tapahtumaan kokoajan lisaa. Todennäköisesti jopa niin, että on täysin puhdas AI kortti(t) ja sitten erilaisia mix ja match kortteja, joihin kuuluu mm pelikortit.. Jos kryptohulluus olis jatkunut, niin tn myös vain niihin suunnattua rautaa..
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 091
Ei sieltä puutu kuin ne säteenseurantaytimet (virallisesti, läpikuljetettuna taisi raportoida että nekin on tuettu, joten mikä lie totuus) ja mahdollisesti näyttö-ohjain mikä on irrelevantti koska kuva kierrätetään toista kautta. AMD:n CDNA on jo kauempana kuluttajavehkeistä kuin Hopper
Aika rajattu määrä grafiikkatukea hopperissa, kun vain 2/72 tpc:sta grafiikkatuki toteutettu. Edellisessä konesalipiirissä oli muistaakseni kaikissa tpc yksiköissä grafiikkatuki.

Only two TPCs in both the SXM5 and PCIe H100 GPUs are graphics-capable (that is, they can run vertex, geometry, and pixel shaders).
  • 8 GPCs, 72 TPCs (9 TPCs/GPC), 2 SMs/TPC, 144 SMs per full GPU
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 669
Aika rajattu määrä grafiikkatukea hopperissa. Edellisessä konesalipiirissä oli muistaakseni kaikissa tpc yksiköissä grafiikkatuki.



Taitaa olla keinotekoinen rajoitus, funktionaalisesti niiden pitäisi kaikkien olla identtisiä. Toki voi olla että on isompikin muutos tullut mutta ei siitä liikaa ainakaan ole huudeltu tai selitetty tarkemmin mitä on poistettu/lisätty
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 091
Taitaa olla keinotekoinen rajoitus, funktionaalisesti niiden pitäisi kaikkien olla identtisiä. Toki voi olla että on isompikin muutos tullut mutta ei siitä liikaa ainakaan ole huudeltu tai selitetty tarkemmin mitä on poistettu/lisätty
Olen kuvitellut, että loppui tila kesken ja ei vain mahtunut piirille enempää grafiikkatukea. Tarkoituksella käytetty transistorit muuhuin kuin grafiikkasuorituskykyyn. Voin toki olla väärässä ja siellä on grafiikkatuki toteutettuna kaikissa tpc yksiköissä, mutta syystä x,y,z laitettu pois päältä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 589
Viestejä
4 237 500
Jäsenet
71 224
Uusin jäsen
Ab2k

Hinta.fi

Ylös Bottom