NVIDIAn GeForce RTX 50 -sarja tiputti pois tuen 32-bit GPU PhysX:lle ja CUDA:lle

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 991
NVIDIAn uudet GeForce RTX 50 eivät tue enää GPU-kiihdytettyjä PhysX-efektejä 32-bittisissä sovelluksissa, mikä käytännössä tarkoittaa kaikkia GPU PhysX -efektejä tukevia pelejä poislukien ilmeisesti Arkham Knight, jossa käytetään uudempaa 64-bit versiota. Myös muut 32-bit CUDA-sovellukset lakkaavat luonnollisesti samalla toimimasta.



Lisätietoa GPU PhysX -peleistä: RTX 50-Series GPUs have dropped support for 32-bit PhysX; many older PC games are impacted (Mirror's Edge, Borderlands, etc) PC

Päivitys: DSOGamingin esimerkin perusteella ainakin Cryostasis-pelissä efektit ilmeisesti menevät päälle edelleen, mutta suorituskyky tippuu pohjamutiin. Siinä missä Ryzen 9 7950X3D:llä ja RTX 4090:llä peli pyöri 4K-resoluutiolla ja maksimiasetuksin 100 FPS:n paikkeilla, tippuu suorituskyky RTX 5090:llä 13 FPS:ään.

Lähteet: Nvidia GeForce RTX 50-series Blackwell reviews, NVIDIA RTX50 series doesn't support GPU PhysX for 32-bit games

Päivitys: Lisätty maininta että koskee tietenkin kaikkia 32-bit CUDA-settejä
 
Viimeksi muokattu:
Eikös PhysX ollut aikoinaan Nvidian iso ja äänekäs markkinointikampanja jonka merkitystä korostettiin aina kun mahdollista? Hauska ajatella että jonain päivänä nykyisenlainen RTX saattaa kokea täysin saman kohtalon jos teknologia kehittyy samaan tapaan.
 
Black Flag lagas ikävästi 3080 kun physx savut oli päällä.

saa nähdä miten huhuiltu remake hoitaa asian nyt kun tuki puuttuu kokonaan 5000 sarjasta.
 
Eikös PhysX ollut aikoinaan Nvidian iso ja äänekäs markkinointikampanja jonka merkitystä korostettiin aina kun mahdollista? Hauska ajatella että jonain päivänä nykyisenlainen RTX saattaa kokea täysin saman kohtalon jos teknologia kehittyy samaan tapaan.
Alkujaanhan tämä oli Ageian kehittämä (Osin myös jatkokehittämä) teknologia, jossa ideana oli offloadata fysiikkojen laskeminen erilliselle PPU-kortille. Nvidia sitten osti Ageian pois ja siirsi laskennan näytönohjaimelle (Kunhan oli CUDA:a tukeva kortti) ja nuo PPU-kortit jäi sitten aika nopeasti unholaan. Toki Nvidia kyllä sitten markkinoi tätä paljon laajemmin kuin Ageia. Sen takia tuota Ageiaa enää harvempi muistaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hauska ajatella että jonain päivänä nykyisenlainen RTX saattaa kokea täysin saman kohtalon jos teknologia kehittyy samaan tapaan.
RTX kamat on sentään ihan dx/vulkan standarditoteutuksia ja ei tule jäämään unholaan vaikka nvidia lopettaisi pelinäyttisten valmistamisen.

Noi varhaiset physx pelit oli tarkotuksella gimpattu sen suhteen että noi fysiikkalaskut voisi mitenkään muuten toteuttaa ku suljetun lähdekoodin 32bittisellä cudakikkareella. Ei onneksi saanut tuulta alleen.
 
PhysX oli aikanaan tasoa "neat" mutta fps hitti oli jopa 4090:lla niin rankka että mielummin pelasin ilman. Aina piti aluksi kuitenkin kytkeä päälle ja katsoa kun bätmänin autosta tulee siistiä savua kun vetää sutaria mutta sitten taas efekti pois että sais framet ylös.

E: Batman Arkham Knight on ilmeisesti 64bit physx toteutus koska siinä toimii 5000 sarjallakin.
 
Eikös PhysX ollut aikoinaan Nvidian iso ja äänekäs markkinointikampanja jonka merkitystä korostettiin aina kun mahdollista? Hauska ajatella että jonain päivänä nykyisenlainen RTX saattaa kokea täysin saman kohtalon jos teknologia kehittyy samaan tapaan.

RTX kamat on sentään ihan dx/vulkan standarditoteutuksia ja ei tule jäämään unholaan vaikka nvidia lopettaisi pelinäyttisten valmistamisen.

Noi varhaiset physx pelit oli tarkotuksella gimpattu sen suhteen että noi fysiikkalaskut voisi mitenkään muuten toteuttaa ku suljetun lähdekoodin 32bittisellä cudakikkareella. Ei onneksi saanut tuulta alleen.
Hyvin se markkinointi näemmä uppoaa. Tarkoitatte RT-kamaa, ette RTX.
 
Tarkoitin ihan RTX kamalla RTX kamaa. Eli sitä miten nvidia spinnaa hommia ja kuinka taustalla on ihan standardikamaa.
Mulla on aika vahva muistikuva että NVIDIA mainostaa RTX-brändillä muutakin kuin DXR/Vulkan et kamaa

Edit: jep, onhan siellä ainakin AI-setit mukana mitkä ei ole mitään standardia
 
Edit: jep, onhan siellä ainakin AI-setit mukana mitkä ei ole mitään standard
Jep, mutta ne itte pelit rullaa ihan täydellisesti ilman niitä, ehkä marginaalisesti hitaammin vaan. Ei siis ole samanlaista poropietarilukkoa kuin noissa vanhoissa physx räpellyksissä.
 
Jep, mutta ne itte pelit rullaa ihan täydellisesti ilman niitä, ehkä marginaalisesti hitaammin vaan. Ei siis ole samanlaista poropietarilukkoa kuin noissa vanhoissa physx räpellyksissä.
Pelit on DXR/VulkanRT, ei RTX vaikka NVIDIA niitä markkinoisi miten, siinä on se ero. PhysX ei ole kiinni siitä miten markkinoidaan
 
voisiko periaatteessa laittaa jonkun wanhan GTX 260 physX kortiksi, kuten ennenvanhaan.

Muistanko väärin mutta eikös aikoinaan Nvidia blokannut ettei ajurit asennu jos koneessa on toisenkin valmistajan kortti (ATI) ? Eli et voinut asentaa ATI korttia pää näytönohjaimeksi ja Nvidian jotain budjetti korttia physX kortiksi.
 
Jep. Sitä yritin viestilläni viestiä.


Olis pitäny ehkä kirjottaa RTX lainausmerkkien sisään?
Se olisi selventänyt varmasti, mutta kun PhysX ja RTX ei ole mitenkään verrattavissa toisiinsa (poropietariteknologia vs kattotermi lukuisille asioille) niin se hämmensi
Muistanko väärin mutta eikös aikoinaan Nvidia blokannut ettei ajurit asennu jos koneessa on toisenkin valmistajan kortti (ATI) ? Eli et voinut asentaa ATI korttia pää näytönohjaimeksi ja Nvidian jotain budjetti korttia physX kortiksi.
Tällaistakin joskus taisi tosiaan olla
 
Eipä tuo 32 bittinen tainnut ihan liian monessa pelissä olla. Tietty harmi jos juuri oma peli on listalla, mutta voi sitä pelata ilmankin. Ei kuitenkaan ole mistään uusista peleistä kyse, joten tuskin niitä enää efektien takia pelataan.
 
Eipä tuo 32 bittinen tainnut ihan liian monessa pelissä olla. Tietty harmi jos juuri oma peli on listalla, mutta voi sitä pelata ilmankin. Ei kuitenkaan ole mistään uusista peleistä kyse, joten tuskin niitä enää efektien takia pelataan.
Taitaa Batman Arkham Knight olla ainut joka ei ole 32-bittisellä, tai ainakin toistaiseksi ainut joka on löydetty. Toki se on sitten toinen asia oliko GPU PhysXiä ylipäätään hirvittävän monessa pelissä.
 
PhysX oli aikanaan tasoa "neat" mutta fps hitti oli jopa 4090:lla niin rankka että mielummin pelasin ilman. Aina piti aluksi kuitenkin kytkeä päälle ja katsoa kun bätmänin autosta tulee siistiä savua kun vetää sutaria mutta sitten taas efekti pois että sais framet ylös.

E: Batman Arkham Knight on ilmeisesti 64bit physx toteutus koska siinä toimii 5000 sarjallakin.
Ihan hyvin itsellä pyöri PhysX:t jo aikanaan 9800 GTX+:lla Mirror's Edgessä ja myöhemmillä korteilla mm. Borderlands 2:ssa ja mitä näitä nyt muita sitten ollut.

On kyllä typerä veto Nvidialta näin tappaa tuki.
 
Oliko Fallout 4 physx myös 32-bit?
Siitä en tiedä mutta se on ollut ilmeisesti aina rikki kaikilla RTX-korteilla
  • The "Weapon Debris" graphics setting still causes the game to crash on RTX cards, an issue that has been present since RTX cards were introduced.
 
Ihan hyvin itsellä pyöri PhysX:t jo aikanaan 9800 GTX+:lla Mirror's Edgessä ja myöhemmillä korteilla mm. Borderlands 2:ssa ja mitä näitä nyt muita sitten ollut.

On kyllä typerä veto Nvidialta näin tappaa tuki.
Tavallaan vieläkin ne pyörii ”yhtä hyvin” mitä silloin 9800 kortilla. Stutteroi ja framerate on huonohko. Esim joku batman vuodelta 2008 menee rtx4090:lla ilman physx 400fps mutta physX kanssa droppailee alle 100fps.
 
Voi varman mutta nyky emoilla on kaista rajoituksia vielä kun m.2 paikat ovat käytössä.
Tuo on kyllä yksi suunnittelun kukkanen nykyemoissa. Koittanut katsella 9800X3D konetta ja tuntuu kaikissa emoissa olevan niin että korkeintaan 1-2 m.2 paikkaa sallittu käyttää oikeasti. Muuten tippuu pci-e paikat käytöstä näyttistä lukuun ottamatta ja joissain leikkaa jopa sen 8x tilaan.
 
Ihan hyvin itsellä pyöri PhysX:t jo aikanaan 9800 GTX+:lla Mirror's Edgessä ja myöhemmillä korteilla mm. Borderlands 2:ssa ja mitä näitä nyt muita sitten ollut.

On kyllä typerä veto Nvidialta näin tappaa tuki.
Siellähän on erillinen physx ajuri paketti legacy tavaralle nvidialla. Tavallaan voi myös kikkailla manuaalisesti physx ajureita peleistä uudempiinkin.



PhysX yhä on tuolla ammattitasolla tarjottavana nykyään nvidialla fysiikka emulointiin vaikkei peli puolella ole ollut huudossa viime aikoina.
 
Pelit on DXR/VulkanRT, ei RTX vaikka NVIDIA niitä markkinoisi miten, siinä on se ero. PhysX ei ole kiinni siitä miten markkinoidaan
Osa peleistä on nimenomaan RTX, koska ei voi pelata AMD:n korteilla. Esim. Portal RTX, tuleva Half-Life 2 RTX.
 
Tuo on kyllä yksi suunnittelun kukkanen nykyemoissa. Koittanut katsella 9800X3D konetta ja tuntuu kaikissa emoissa olevan niin että korkeintaan 1-2 m.2 paikkaa sallittu käyttää oikeasti. Muuten tippuu pci-e paikat käytöstä näyttistä lukuun ottamatta ja joissain leikkaa jopa sen 8x tilaan.
AM5 socketin ja X870e chipsetin maksimi lanet on 44 ihan sama mikä emo ja vain 24 voi olla Gen5. Se on vain speksin mukaista siis ettei missään emossa ole enempää. Suoraan prossulle saa x16 näyttiksen tai x8/x8 vaikka kaksi näyttistä ja yhden M.2 SSD:n. Jos haluaa jotain muuta niin sitten aletaan splittaileen tai pistetään kaikki sinne chipsetin taakse jotka jakaa 4x Gen4 lanet (LAN, USB, WIFI, jne, jne)
 
Osa peleistä on nimenomaan RTX, koska ei voi pelata AMD:n korteilla. Esim. Portal RTX, tuleva Half-Life 2 RTX.
Kyllä ne toimii, NVIDIAn projekteina toki toteutettu niin että suorituskyky on luokkaa: ei ole, mutta toimii kuitenkin.
 
AM5 socketin ja X870e chipsetin maksimi lanet on 44 ihan sama mikä emo ja vain 24 voi olla Gen5. Se on vain speksin mukaista siis ettei missään emossa ole enempää. Suoraan prossulle saa x16 näyttiksen tai x8/x8 vaikka kaksi näyttistä ja yhden M.2 SSD:n. Jos haluaa jotain muuta niin sitten aletaan splittaileen tai pistetään kaikki sinne chipsetin taakse jotka jakaa 4x Gen4 lanet (LAN, USB, WIFI, jne, jne)
Nimenomaan. Typerästi suunniteltu kun on niin helkutin rajottunutta. Ei ole mikään kummallinen ajatus että koneessa on näyttis, yksi toinen pci-e kortti ja muutama m.2 ssd ja pari sata-laitetta.
 
Nimenomaan. Typerästi suunniteltu kun on niin helkutin rajottunutta. Ei ole mikään kummallinen ajatus että koneessa on näyttis, yksi toinen pci-e kortti ja muutama m.2 ssd ja pari sata-laitetta.
Moniko noista tarvitsee PCIe 5.0 nopeuksia? Ehkä m.2, edes näyttis ei tarvitse. Eikä 16 linjaakaan kuin korkeintaan se näyttis. Mulla on näyttis, pcie sound blaster, pari m.2 ja kolme sata-laitetta. Ei oo loppunut edes tän AM4-alustan väylät kesken vielä ja tässä on vähemmän linjoja kuin AM5.

Jos paljon tätä raskaampaa kalustoa tarvitsee lienee aika miettiä threadrippereitä, ei lopu linjat kesken
 
itellä on kyllä kaikki 24 linjaa käytössä passelisti, 2 m2:sta ja näyttis.. tarviiko tuota muuta :D
 
Pelit on DXR/VulkanRT, ei RTX vaikka NVIDIA niitä markkinoisi miten, siinä on se ero. PhysX ei ole kiinni siitä miten markkinoidaan
Riippuu täysin siitä implementoiko pelinkehittäjät DXR/VulkanRT:n peliin ja millä tavalla. Sama homma kuin PhysX:n kanssa paitsi että nyt ongelma käsittää käytännössä kaikkia UE5:lla nanite/lumenilla julkaistuja pelejä. Mikään ei pakottanut käyttämästä mutta monet pelit julkaistaan ilman mitään optimointia ja pakotetaan tällä hetkellä rikkinäiseen ja surkean DLAA/TAA:n kautta "toimimaan" Luonnolisesti AMD:lle ja Intelille jää tästäkin sekoilusta vain muruset käteen kun eivät kykene tuottaman rautaa joka pystyy vastaamaan yhtä hyvin nyt jo surkeaan ideaan toteuttaa pelien "optimointi" (tarkoitan siis Upskaalattu Temporal AA blurry sotkua vs Oikea klasssinen rastereiden/valojen yms optimointi). Parhaassa tapauksessahan tuo tarkoittaa sitä että pelit ilman pakotettua TAA näyttävät vielä enemmän rikkinäisiltä


Kukaan ei tule näitä nykyisiä pelejä tulevaisuudessa myöskään patchaamaan/reshadereilla korjailemaan. Ehkä korkeintaan modaajat jos peli saavuttaa riittävän ison kulttimaineen mutta siinäpä se. Pelistudiot julkaiset sitten pelin "remasteroituna" myöhemmin missä peli kursitaan jopa jotenkin toimivaksi perus raaka rastereilla jossa heivattu nämä nykypäivän RT/AI psykoosi sekoilut vek jos sitäkään. Eli nykyinen tarina on periaatteessa pahimmassa tapauksessa PhysX:n tapaan samojen virheiden ja asioiden toistamista. Riippuen täysin siitä miten iso osa nykypäivän pelien "optimointi" toteutetaan näillä AI sekoilu tekniikoilla. Joihin ei ainakaan nykypäivän rauta edelleenkään ole riittävän tehokasta edes kärkipään osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on kyllä yksi suunnittelun kukkanen nykyemoissa. Koittanut katsella 9800X3D konetta ja tuntuu kaikissa emoissa olevan niin että korkeintaan 1-2 m.2 paikkaa sallittu käyttää oikeasti. Muuten tippuu pci-e paikat käytöstä näyttistä lukuun ottamatta ja joissain leikkaa jopa sen 8x tilaan.
Itsellä on se maksimi 3kpl m.2 levyjä käytössä eli se yksi joutu jättämään tyhjäksi.
Onneksi ei ole tarvetta suurentaa ja parasta on että emolevyn mukana tulee vielä pcie 5.0 kortti mihin saa yhden ssd lisätty mutta on täysin turha ja nostattaa vain hintaa.
 
Moniko noista tarvitsee PCIe 5.0 nopeuksia? Ehkä m.2, edes näyttis ei tarvitse. Eikä 16 linjaakaan kuin korkeintaan se näyttis. Mulla on näyttis, pcie sound blaster, pari m.2 ja kolme sata-laitetta. Ei oo loppunut edes tän AM4-alustan väylät kesken vielä ja tässä on vähemmän linjoja kuin AM5.

Jos paljon tätä raskaampaa kalustoa tarvitsee lienee aika miettiä threadrippereitä, ei lopu linjat kesken
Eihän se äänikortti tarvisi kuin x1 mutta tuppaa noissa olevan toteutus niin että se koko pci-e paikka kytketään pois käytöstä kerralla.
 
Eihän se äänikortti tarvisi kuin x1 mutta tuppaa noissa olevan toteutus niin että se koko pci-e paikka kytketään pois käytöstä kerralla.
Suurin ongelma nimenomaan kun liittimelle varataan aina kaikki käytössä olevat linjat jotka ohjattu. Kyllähän näihin kuluttajaluokan laitteisiinkin toivois jotain jälkiasennettavaa bifurcation ratkaisua löytymään jossain vaiheessa. Taitaa edullisimmat erillisellä bifurcationilla kontrollerilla varustetut kortit jotka jakaa esim 8x kaistan useampaan pcie slotissa lähteä sieltä 400-600 eurosta kpl (koska palvelin tason rautaa kyseessä) eli ei mtn älyttömän edullisia laitteita kyllä ole suhteessa hyötyyn. Toki nyt kun tuosta nvme:stä tulossa pikkuhiljaa enemmän standardi flash levyjen osalta. Toivoisi että noille jotain ratkaisua löytyy. Varsinkin kun pienempiä levyjä tuppaa kertymään enemmän nurkkiin. (toki menee jo aika offtopic tämä)

Periaatteessa toki tällanen bifurcation ratkaisu tulis varmaan ihan ajankohtaseksikin jos miettii erillistä physx kortin tarvetta tulevaisuudessa. Toki kyseisenhän voinee toteuttaa myös egpu:lla esim thunderbolt/usb3/4 väylän kautta?
 
Viimeksi muokattu:
Eihän se äänikortti tarvisi kuin x1 mutta tuppaa noissa olevan toteutus niin että se koko pci-e paikka kytketään pois käytöstä kerralla.
Vaikka se veisi sen neljä paikkaa niin mulla on sun esimerkkikokoonpano suurin piirtein eikä lopu edes AM4:n vähemmät linjat kesken. Saisi jos nyt oikein laskin niin toiset kolme SATA-laitteita, yhden M.2-aseman ja kaksi PCIe x1 -lisäkorttia teoriassa kiinni ennen kuin pitäisi jakaa PCIe x16 > 2x x8 mikä sekin onnistuisi toki
 
Toivottavasti tämä saadaan korjattua jollakin softaratkaisulla. Mutta aika paskamainen temppu nvidialta tää.

Tuo on kyllä yksi suunnittelun kukkanen nykyemoissa. Koittanut katsella 9800X3D konetta ja tuntuu kaikissa emoissa olevan niin että korkeintaan 1-2 m.2 paikkaa sallittu käyttää oikeasti. Muuten tippuu pci-e paikat käytöstä näyttistä lukuun ottamatta ja joissain leikkaa jopa sen 8x tilaan.
Eihän se äänikortti tarvisi kuin x1 mutta tuppaa noissa olevan toteutus niin että se koko pci-e paikka kytketään pois käytöstä kerralla.
x870e nova wifi taitaa olla ainoa jos haluaa näyttiksen, 5x m2 ja yhden x1 pcie laitteen.

Moniko noista tarvitsee PCIe 5.0 nopeuksia? Ehkä m.2, edes näyttis ei tarvitse. Eikä 16 linjaakaan kuin korkeintaan se näyttis. Mulla on näyttis, pcie sound blaster, pari m.2 ja kolme sata-laitetta. Ei oo loppunut edes tän AM4-alustan väylät kesken vielä ja tässä on vähemmän linjoja kuin AM5.

Jos paljon tätä raskaampaa kalustoa tarvitsee lienee aika miettiä threadrippereitä, ei lopu linjat kesken
AM5 ongelma taitaa olla että suurimmassa osassa on 2x 16x pcie slottia, jotka toimii x8 nopeudella jos molemmat käytössä. Suurin osa ei tarvitse kahta näyttistä.
Parempi käyttö pcie5 linjoille olisi chipset, josta lähtee järkevämpiä portteja.
 
Onkohan noissa uudemmissa pelimottoreissa kuinka ristiin toimivia nuo 32 ja 64 bit physx kirjastot. Tiedän ainakin että UE4:ssa on ihan sisäänrakennettuja ominaisuuksia (mm. tuo physx) joita voi käyttää mikäli löytyy nvidian korttia. Kuinka helppoa on sitten ottaa 32bittiset physx kirjastot kokonaan pois projektista ja miten tämä tulee vaikuttamaan kokonaisuuteen.
Joka tapauksesa helvetin typerä ratkaisu nvidialta poistaa tuo tuki, ovat olleet tunnettuja hyvästä taaksepäinyhteensopivuudesta. Vielä kun sitä näyttisten hintaa korotetaan ja sitten kuitenkin ominaisuuksia karsitaan pois... :facepalm:
 
Onkohan noissa uudemmissa pelimottoreissa kuinka ristiin toimivia nuo 32 ja 64 bit physx kirjastot. Tiedän ainakin että UE4:ssa on ihan sisäänrakennettuja ominaisuuksia (mm. tuo physx) joita voi käyttää mikäli löytyy nvidian korttia. Kuinka helppoa on sitten ottaa 32bittiset physx kirjastot kokonaan pois projektista ja miten tämä tulee vaikuttamaan kokonaisuuteen.
Joka tapauksesa helvetin typerä ratkaisu nvidialta poistaa tuo tuki, ovat olleet tunnettuja hyvästä taaksepäinyhteensopivuudesta. Vielä kun sitä näyttisten hintaa korotetaan ja sitten kuitenkin ominaisuuksia karsitaan pois... :facepalm:
Vaikea sanoa että onko mahdollista.

Onko API ollu stabiili versioiden välillä?
Onko kuinka syvälle integroitu koko paska?
Jne.

Jos tuohon olis triviaalia tehdä uus toteutus, niin luulis että semmonen olis jo muille ku physx korteille olemassa.
 
Onkohan noissa uudemmissa pelimottoreissa kuinka ristiin toimivia nuo 32 ja 64 bit physx kirjastot. Tiedän ainakin että UE4:ssa on ihan sisäänrakennettuja ominaisuuksia (mm. tuo physx) joita voi käyttää mikäli löytyy nvidian korttia. Kuinka helppoa on sitten ottaa 32bittiset physx kirjastot kokonaan pois projektista ja miten tämä tulee vaikuttamaan kokonaisuuteen.
Joka tapauksesa helvetin typerä ratkaisu nvidialta poistaa tuo tuki, ovat olleet tunnettuja hyvästä taaksepäinyhteensopivuudesta. Vielä kun sitä näyttisten hintaa korotetaan ja sitten kuitenkin ominaisuuksia karsitaan pois... :facepalm:

32bit ja 64bit koodia ei voi ajaa ristiin samassa prosesssissa. Eli peli ja kaikki muutkin kirjastot pitää päivittää/vaihtaa 64bit versioihin, mukaan lukien pelimoottori. Ei ihan pieni homma.
 
itellä on kyllä kaikki 24 linjaa käytössä passelisti, 2 m2:sta ja näyttis.. tarviiko tuota muuta :D
Mulla on steel legend am5. 4 nvme levyä emossa kiinni (pcie5 + 3 x pcie4) ja yksi nvme adapterilla pcie3 x4 liittimessä. Lisäksi 4x normi sata ssd.
Sata ssd levyjä sais pcie1 kortilla vielä muutaman lisää jos haluais. Että kyllä noissa emoissa ihan hyvin linjoja piisaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 681
Viestejä
4 647 368
Jäsenet
76 275
Uusin jäsen
heebo313

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom