Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En nyt tiedä josko viimeisen 10 kk aikana tilanne on muuttunut, mutta sitä ennen tilanne oli "korjataan joskus tulevassa ajurissa (ehkä)"). Arkkitehtuurimuutoksiin liittyvä syy.Korjasivat ajurista AF:n pakottamisen 5000 sarjalaisille. Ärsyttää miten paljon vieläkin julkaistaan pelejä, joissa filtterlintu päin mäntyä tai ei asetusta sen säätämiselle (ja joku 4xAF maksimissaan).
Ei, koska ko. pakotusominaisuus ei tue Vulkan-rajapintaa.Vulkan pelit ovat edelleen ongelma, koska niissä tuo pakotus ei toimi koskaan.
Taitaa olla uusimmat ajurit hajalla G-Syncin osalta ainakin 4000-sarjalla. Minulla (4080 Super) aiheutti järkyttävää stutterointia kaikissa peleissä, frametimet mitä sattuu ja fps:t hyppi. Redditistä lueskelemalla näyttäisi olevan usealla samaa ongelmaa 4000-sarjalla G-Syncin kanssa. Itse palautin edelliset ajurit ja ongelmat poistui.En saanut näillä toimimaan adaptive synciä RTX 4090:llä, joten ei kun takaisin edellisiin ajureihin. huomasin, että ilmeisesti jollakin muulla oli sama ongelma nvidian ajurifoorumin postauksia lueskellessani.
Tämäpä juurikin, aivan hirveätä stutterfestiä ja frametimet ihan missä sattuu. Lisäksi vaikutti siltä, että kuva repeili tietyissä tilanteissa, aivan kuin adaptive sync olisi lähtenyt hetkellisesti pois päältä.Taitaa olla uusimmat ajurit hajalla G-Syncin osalta ainakin 4000-sarjalla. Minulla (4080 Super) aiheutti järkyttävää stutterointia kaikissa peleissä, frametimet mitä sattuu ja fps:t hyppi. Redditistä lueskelemalla näyttäisi olevan usealla samaa ongelmaa 4000-sarjalla G-Syncin kanssa. Itse palautin edelliset ajurit ja ongelmat poistui.
Niin, siis nyt se korjattiin.En nyt tiedä josko viimeisen 10 kk aikana tilanne on muuttunut, mutta sitä ennen tilanne oli "korjataan joskus tulevassa ajurissa (ehkä)"). Arkkitehtuurimuutoksiin liittyvä syy.
Ei, koska ko. pakotusominaisuus ei tue Vulkan-rajapintaa.
Kyllä se low latency Ultra löytyy myös pelikohtaisesti610.47 asennettu, ja App nyt vain käytössä. Ilmeisesti pelikohtaisesti ei voi tuon kautta laittaa vaikkapa Ultra-viivetilaa Halolle (kuten tein sen vanhasta ohjauspaneelista). Universaalisti sen saa App:ista päälle. Mielestäni olisi hyvä, että sen voi myös pelikohtaisesti päättää onko se ollenkaan päällä, päällä tai ultra. Näin vanhalla on voinut tehdä joka pelille/ohjelmalle.
Edit: Jollei virallinen vastaus nykyään että sama olla päällä tai Ultralla globaalisti, siksi näin. Ja siirrytään enemmän kohti pelikohtaista Reflexiä.

Katsoppas vaan, se löytyy pelin takaa. Halo ei tarjoa sitä edes omista asetuksista (tai kun avaa App:n kautta sen asetukset) eli ajattelin että näin muillakin. Mutta sain sen aina pakotettua vanhan ohjauspaneelin kautta. Eli pelikehittäjän ratkaisu olikin, ei liittynyt Nvidiaan. Tai no, sain Ultra-asetuksen nvidian avulla pakotettua että siitä plussaa vanhassa softassa.
Eikös se pitäisi säilyä kun ei sitä ole poistettu? Lopetettiin vaan sen päivittäminen.Mitenkäs nyt käy kun päivitän ajurit ja pelkkä ohjauspaneeli ollut käytössä tähän asti. Meneekö kaikki pelikohtaiset säädöt sun muut asetukset nolliin kun joutuu tuohon appiin siirtymään?
Mitenkäs nyt käy kun päivitän ajurit ja pelkkä ohjauspaneeli ollut käytössä tähän asti. Meneekö kaikki pelikohtaiset säädöt sun muut asetukset nolliin kun joutuu tuohon appiin siirtymään?
Eikös se pitäisi säilyä kun ei sitä ole poistettu? Lopetettiin vaan sen päivittäminen.
En nyt mene vannomaan, mutta ei kai ne asetukset riipu siitä millä ohjelmalla niitä kattoo. Eli ei pitäisi vaikuttaa muuttaako asetuksia nvidia appin, control panelin tai nvidia profile inspectorin kauttaTätä problematiikkaa koitin täällä itsekin jo vähän aiemmin kysellä, kun missään ei oikein näyttäisi löytyvän selkeää infoa kyseisistä asioista. Ja itse tarkoitan siis ennen kaikkea sitä, että eikö tosiaan ole kehitetty mitään migraatiota asetusten siirrosta NVIDIA Control Panelista NVIDIA App-sovellukseen? Kun siis kuitenkin tulevat uudet asetusominaisuudetkin loistavat jatkossa poissaolollaan vanhasta NVIDIA Control Panelista, niin eikö olisi oikeus ja kohtuus, että nykyisten sinne määriteltyjen, sovellus-/pelikohtaistenkin, asetusten kätevä tuonti kerralla uuteen App'iin olisi mahdollista?

Nehän ovat ainakin NVIDIA Control Panelin tapauksessa olleet tiedostoina, jotka on voinut itse kopsailla ja tarvittaessa sitten pullauttaa kyseiseen hakemistoon joko samalla tai eri tietokoneella, kunhan vain on yhteensopivasta näyttiksestä ja ajuriversiosta ollut kyse... Export NVIDIA Control Panel Global SettingsEn nyt mene vannomaan, mutta ei kai ne asetukset riipu siitä millä ohjelmalla niitä kattoo. Eli ei pitäisi vaikuttaa muuttaako asetuksia nvidia appin, control panelin tai nvidia profile inspectorin kautta
Asetukset on siis käytännössä jossain rekisterissä, ei ohjelmassa.
![]()
Kyllä saa. Mulla on koko koneet ja käyttöjärjestelmät hyvin karsittuja ja optimoituja, kyllä tämä näkyy suorituskyvyssä. Jos ei muuten niin siinä, että käytännössä lähes aina kaikki toimii about täydellisesti ilman mitään stuttereita tai muutakaan häikkää ja epävakautta. Vihaan kaikkea turhaa ylimääräistä bloattia ja roskaa, KISS. Varsinkin kaikki AI, mainokset, telemetriat sun muut vakoilut ja malwaret saavat minut suorastaan kiukkuiseksi.eipä noilla karsimisilla saa käytännössä mitään hyötyä.
Jos nvidia haluaa tuota tehdä niin se onnistuu pelkästä ajurista ihan yhtä helposti kuin appsista käsin.telemetriat sun muut vakoilut ja malwaret saavat minut suorastaan kiukkuiseksi.
Toki, puhutkin nyt koko koneen käsittävästä puhtaudesta, siinä on jo varmasti etunsa. Itsekin karsinut kaikenlaista taustalta. Oikeastaan kaiken mitä en itse tarvitse.Kyllä saa. Mulla on koko koneet ja käyttöjärjestelmät hyvin karsittuja ja optimoituja, kyllä tämä näkyy suorituskyvyssä. Jos ei muuten niin siinä, että käytännössä lähes aina kaikki toimii about täydellisesti ilman mitään stuttereita tai muutakaan häikkää ja epävakautta. Vihaan kaikkea turhaa ylimääräistä bloattia ja roskaa, KISS. Varsinkin kaikki AI, mainokset, telemetriat sun muut vakoilut ja malwaret saavat minut suorastaan kiukkuiseksi.
Sitten kun vielä harrastelee vähän jotain pientä kilpailuhenkistä ylikellottelua jne. niin nuo on kaikki todella tärkeitä juttuja huipputuloksia jahdatessa.
Kyllä, mutta kun sen telemetrian saa disabloitua siitä ajurista. Tolla voi olla varsinkin verkkopelien sujuvuuteen merkittävä vaikutus ja kyllä se overheadia pienentää joka tapauksessa.Jos nvidia haluaa tuota tehdä niin se onnistuu pelkästä ajurista ihan yhtä helposti kuin appsista käsin.
Saakohan sitä itse pois millään, jos haluaisi varmistua ettei tule viiruksia epämääräisiä ohjelmia käytellessä?Kyllä, mutta kun sen telemetrian saa disabloitua siitä ajurista. Tolla voi olla varsinkin verkkopelien sujuvuuteen merkittävä vaikutus ja kyllä se overheadia pienentää joka tapauksessa.
NVCleanstall v1.19.0 Download tai NVSlimmer - NVIDIA Driver Slimming Utility (Continued) ei näistä ainakaan mulle ole tullut mitään viiruksia?Saakohan sitä itse pois millään, jos haluaisi varmistua ettei tule viiruksia epämääräisiä ohjelmia käytellessä?
Lähinnä meinasin, että jos löytyisi joku oikeasti turvallinen -esim. avointa lähdekoodia oleva työkalu jonka voisi itse tarkistaa/tehdä itse sen perusteella softan, joka tekee halutut jutut. Ei tuosta NVCleaninstall:sta toki mitään huonoa mistään löydy, mutta siltiNVCleanstall v1.19.0 Download tai NVSlimmer - NVIDIA Driver Slimming Utility (Continued) ei näistä ainakaan mulle ole tullut mitään viiruksia?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.