NVIDIAlta DisplayPort-ongelmia korjaava firmware-päivitys RTX-sarjoja vanhemmille näytönohjaimille

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 599
NVIDIA on julkaissut uuden firmwaren ja työkalun sen päivittämiseksi RTX-sarjoja vanhemmille GeForce- ja Titan-näytönohjaimille.
Firmware korjaa kaksi DisplayPort-bugia, jotka saattoivat aiheuttaa järjestelmän kaatumisen heti käynnistyksessä tai mustan ruudun ennen Windowsia, kun näytönohjain on kytketty DisplayPort 1.3- tai 1.4-liitäntäiseen näyttöön.

NVIDIA Releases A Firmware Fix For Black Screen Issue On These Older GPUs, Download NVIDIA, GeForce, Quadro, and Tesla Drivers
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 452
Toivottavasti se korjaa myös ongelman kun asentaa windows käyttiksen ensimmäisen uudelleen käynnistyksen jälkeen tulee pelkästän musta ruutu ja itse jouduin rtx 4090 näyönohjaimen poistamaan koneesta ja pistää vanha rtx2080ti takaisin.
Netistä löytyy kyllä ohjeet miten sen saa tunnistumaan mutta ei ole ihan se helpoin ratkaisu.
Voi olla tietysti että on ongelma jo korjattu uudemman windows asennusmedian kanssa mutta ei ainakaan toiminut marraskuun alussa.

Päivitys:
Ei ole päivitystä 4000 sarjalaisille mutta toivotaan ettei käyttistä tarvitse asentaa uudestaa.
Voi tietysti olla että on sattunut omalle kohdalle epäonni rautayhtensopivuuden kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 645
Tarkennus vielä että ilmeisesti päivitys on tarkoitettu vain pöytäkoneiden näyttökorteille, ei esim. (peli)läppäreiden NVidia GPU-piireille.

Ainakin tässä läppärissä missä on joku NVidia Quadro näytönohjain, ohjelma sanoo:

"This tool is for use with add-in graphics cards only."

Eipä silti, ei minulla mitään DP-ongelmia ole ilmennytkään tässä läppärissä, ainakaan USB-C -> DisplayPort kaapelin kanssa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
Toivottavasti se korjaa myös ongelman kun asentaa windows käyttiksen ensimmäisen uudelleen käynnistyksen jälkeen tulee pelkästän musta ruutu ja itse jouduin rtx 4090 näyönohjaimen poistamaan koneesta ja pistää vanha rtx2080ti takaisin.
Netistä löytyy kyllä ohjeet miten sen saa tunnistumaan mutta ei ole ihan se helpoin ratkaisu.
Voi olla tietysti että on ongelma jo korjattu uudemman windows asennusmedian kanssa mutta ei ainakaan toiminut marraskuun alussa.

Päivitys:
Ei ole päivitystä 4000 sarjalaisille mutta toivotaan ettei käyttistä tarvitse asentaa uudestaa.
Voi tietysti olla että on sattunut omalle kohdalle epäonni rautayhtensopivuuden kohdalla.
Ei kyllä tällästä ongelmaa tullu kertaakaan vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Tämä päivitti pöytäkoneen GTX1080 näyttiksen ja onhan tuosta ongelmasta silloin tällöin kärsittykin.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 445
Vielä kun korjaisivat DSC ongelman. Mustaa ruutua tulee bootin yhteydessä 4070.

Open issues Some monitors may display random black screen flicker when in Display Stream Compression mode when using R530 drivers [4034096]
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 452
Ei kyllä tällästä ongelmaa tullu kertaakaan vastaan.
Joo se ei ole kovin yleinen mutta ainakin rtx 4090Fe kortilla näyttää ongelma olevan.
Hieman ärsyttävä ongelma ja kun vanha kortti on blokilla niin tuli pari kirosanaa sanottu kun joutui liittämään kortin uudestaan kiertoon.
RTX 4090 korttiin en ole vielä blokkia asentanut vaikka sellainen jo löytyy hyllyssä eli hieman helpompi poistaa kortin.
Myös olen huomannut kun koneen käynnistää niin vasta kuva ilmestyy windows kirjautumis valikossa ja usein bios valikko menee ohi mutta ei joka kerta eli jotain tunnistamis ongelmaa on FE versiossa kun vanha kortti sitä ei tehnyt.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
Joo se ei ole kovin yleinen mutta ainakin rtx 4090Fe kortilla näyttää ongelma olevan.
Hieman ärsyttävä ongelma ja kun vanha kortti on blokilla niin tuli pari kirosanaa sanottu kun joutui liittämään kortin uudestaan kiertoon.
RTX 4090 korttiin en ole vielä blokkia asentanut vaikka sellainen jo löytyy hyllyssä eli hieman helpompi poistaa kortin.
Myös olen huomannut kun koneen käynnistää niin vasta kuva ilmestyy windows kirjautumis valikossa ja usein bios valikko menee ohi mutta ei joka kerta eli jotain tunnistamis ongelmaa on FE versiossa kun vanha kortti sitä ei tehnyt.
Päivitä emon bios.
 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
56
Joo se ei ole kovin yleinen mutta ainakin rtx 4090Fe kortilla näyttää ongelma olevan.
Hieman ärsyttävä ongelma ja kun vanha kortti on blokilla niin tuli pari kirosanaa sanottu kun joutui liittämään kortin uudestaan kiertoon.
RTX 4090 korttiin en ole vielä blokkia asentanut vaikka sellainen jo löytyy hyllyssä eli hieman helpompi poistaa kortin.
Myös olen huomannut kun koneen käynnistää niin vasta kuva ilmestyy windows kirjautumis valikossa ja usein bios valikko menee ohi mutta ei joka kerta eli jotain tunnistamis ongelmaa on FE versiossa kun vanha kortti sitä ei tehnyt.
Minulla 4080 tekee aina silloin tällöin tätä, tosin olen laittanut sen enemmän oman Samsungin näytön piikkiin kuin näyttiksen kun minusta vanhalla 1080 teki jo samaa. Itse joutunut aikasemmin näytöstä tiputtamaan DP 1.2, jotta BIOS:iin olen päässsyt.
 

manni

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
135
GTX 1050 Ti otti myös tyytyväisesti sisään uuden firmiksen. :kahvi:
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 940
Uskomatonta että 7 v vanha 1060 saa vielä firmispäivityksen - meillä on niitä kaksi kpl ja molemmat edelleen pelittää. Nämä viat eivät ole tulleet meillä vastaan mutta taidan korjata silti.

Kiitokset nVidialle tästä. :cool:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
835
Oli itselläkin tuota ongelmaa uuden kokoonpanon kanssa. Eli 4090 ja Samsungin G8 -näyttö. Lepotilan jälkeen ei löytänyt enää tuota näyttöä.. yritin kaikki kikat, mutta vasta windowsin uudelleen asennus auttoi. Nyt jonkun viimeisimmän windows päivityksen jälkeen tuli, ettei näyttö tue resoluutiota.. tuolloin kone ei kuitenkaan jäänyt jumiin, vaan toinen näyttö toimi normaalisti. Erikoisia ongelmia kyllä nämä..
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Ai se ei ollutkaan ominaisuus. Kaksi 1080ti korttia ja molemmat toimivat displayport lähdön kanssa juuri noin. Pitääpä katsoa korjaako päivitys nämä viat. Tavallaan kaksijakoinen olo. Hyvä että korjasivat mutta korjaus otti kyllä aivan sieluttomasti aikaa vaikka on todella iso ongelma kuluttajille. Aiheutti meilläkin kiroilua ja SER osien tilapäiskäyttöä kun jotain meni Windows puolella sekaisin sekä emoa päivittäessä.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
86
On tämä aika sotku tätä nykyä, kun ajurit ja firmikset ovat niin bugisia, että pitää tarkkaan harkita, uskaltaako mitään päivittää. Näyttisten, käyttisten, kirjastojen, liittimien, emppojen, prosujen ym. yhdistelmiä alkaa olla hillitön määrä, joten aika mahdottoman urakan edessä Nvidia on (eikä asiat sitten oikein toimikaan).
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 867
Viestejä
4 211 822
Jäsenet
70 970
Uusin jäsen
3lias5itkia

Hinta.fi

Ylös Bottom