NVIDIA toi ladattavaksi kolme DirectX-säteenseurantaa esittelevää demoa

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
NVIDIAn juuri julkaisemat uudet ajurit lisäsivät DirectX-säteenseurantatuen (DXR) myös GTX 10 ja GTX 16 -sarjan näytönohjaimille. Vähimmäisvaatimuksena on GTX 1060 6GB ja GTX 1660.

NVIDIA toi ajurijulkaisun yhteydessä ladattavaksi myös DXR:n eri ominaisuuksia esitteleviä demoja, joita RTX- ja edellämainittujen näytönohjaimien omistajat voivat omilla koneillaan kokeilla. Ainakin kaksi demoista tukee myös DLSS:ä, joka tosin toimii vain RTX-korteilla.


Reflections: An Unreal Engine Real-Time Ray Tracing Demonstration
ray-traced reflections, area light shadows and ambient occlusion
https://images.nvidia.com/geforce-com/international/reflections-demo/Reflections_Demo.zip
Reflections RTX Technology Demo download - Guru3D
NVIDIA Star Wars RTX Raytraced Reflections Demo - TechPowerUp



Justice RTX Tech Demo
ray-traced reflections, shadows and caustics + DLSS
https://images.nvidia.com/geforce-com/international/justice-demo/Justice_RTX_Demo.zip
Justice RTX Tech Demo Download - Guru3D
Justice GeForce RTX Raytracing Tech Demo - TechPowerUp



Atomic Heart RTX Tech Demo
ray-traced reflections and shadows + DLSS
http://storage.mundfish.com/bucket/AH_TechDemo_04032019_212616.exe
Atomic Heart RTX Technology Demo download - Guru3D
Atomic Heart GeForce RTX Raytracing Tech Demo - TechPowerUp

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Vihdoinkin! Miksiköhän tuota Star Wars demoa ei voitu julkaista puoli vuotta sitten?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 247
Star Wars-demo tuntuu pyörivän ~11 fps GTX1080:llä fullHD-resoluutiolla... :rofl: F1:llä saa siihen fps:t näkyviin ruudun oikeaan laitaan.
Eikä nuo toisetkaan juuri sen paremmin kyllä pyöri. Atomic Heartissa on pari kohtaa joissa taitaa päästä 60 fps:n tienoille, ja välillä taas kynnetään varmasti alle 10 fps lukemissa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Star Wars-demo tuntuu pyörivän ~11 fps GTX1080:llä fullHD-resoluutiolla... :rofl: F1:llä saa siihen fps:t näkyviin ruudun oikeaan laitaan.
Eikä nuo toisetkaan juuri sen paremmin kyllä pyöri. Atomic Heartissa on pari kohtaa joissa taitaa päästä 60 fps:n tienoille, ja välillä taas kynnetään varmasti alle 10 fps lukemissa.
Eikös tuo ole ihan hyvin, kun ottaa huomioon, että 1080 on itseasiassa edellisen sukupolven keskitason kortti.
Kyllähän nuo demot on aina perinteisesti olleet vaateliaita ja hyvä niin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Miksiköhän tuota Star Wars demoa ei voitu julkaista puoli vuotta sitten?
Ei kait ollut silloin vielä vain valmis julkaistavaksi suurelle yleisölle.

Eipä kyllä tunnu olevan oikein vieläkään, koska omalla 1920x1200-tarkkuudella Reflections-demo näkyy vain ikkunassa. Pitää laittaa näyttötarkkuudeksi 1920x1080, että toimii koko ruudulla, mutta sitten demo on pystysuuntaan venytetty. Justice ei suostu edes toimimaan ilman tarkkuuden vaihtamista ja näkyy myös venytettynä.

Lisäys: Muutin näyttötarkkuutta Windowsin asetusten kautta NVIDIAn ohjauspaneelin sijasta, eikä työpöytä/demot näy enää venytettyinä. Kumma juttu.

Atomic Heart toimii muuten niin kuin pitää, paitsi Vsync pitää käydä pakottamassa päälle ohjauspaneelista.

Noh, toimiessaan ovat kyllä hienon näköisiä, ei siinä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 018
Ajoin demot läpi...

Ihan kivoja heijastuksia ja silleen mutta nuo kaikki näyttää jotenkin... no... ei uskottavalta. Jotenkin muoviselta tai rasvaiselta. Metallikin näyttää muovilta. bläägh.

Mikään näistä demoista ei näytä puoliksikaan niin hyviltä kuin Rebirth ilman rt:tä.



Kertoo paljon siitä kuinka tärkeitä hyvät assetit ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Kyllä oli onneton demo kun ei ollut tuettuna kuin 3 eri resoluutio variaatiota. Jäi sitten kokeilematta.
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Ajoin demot läpi...

Ihan kivoja heijastuksia ja silleen mutta nuo kaikki näyttää jotenkin... no... ei uskottavalta. Jotenkin muoviselta tai rasvaiselta. Metallikin näyttää muovilta. bläägh.

Mikään näistä demoista ei näytä puoliksikaan niin hyviltä kuin Rebirth ilman rt:tä.



Kertoo paljon siitä kuinka tärkeitä hyvät assetit ovat.
Se on hyvin helppo tuottaa vaikka kuinka upeaa jälkeä raiteilla meneviin hyvin staattisiin demoihin esimerkiksi fotogrammetrian avulla, mutta dynaamiset peliympäristöt onkin asia erikseen.

edit: Juu, tuossa toki höpisevät, kuinka kaikki on dynaamista jne jne, mutta jos nyt tarkkaan katsoo, niin kaikissa kivenmurikoissa on jo tekstuureihin "paistetut" varjot valmiina (koska lähdemateriaali) ja tähän sitten päälle UE:n omat dynaamiset varjostukset.
Omien kokeilujen perusteella tämä toimii ihan hienosti rajatuissa tilanteissa, muttei ole millään tapaa yleispätevä ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Se on hyvin helppo tuottaa vaikka kuinka upeaa jälkeä raiteilla meneviin hyvin staattisiin demoihin esimerkiksi fotogrammetrian avulla, mutta dynaamiset peliympäristöt onkin asia erikseen.

edit: Juu, tuossa toki höpisevät, kuinka kaikki on dynaamista jne jne, mutta jos nyt tarkkaan katsoo, niin kaikissa kivenmurikoissa on jo tekstuureihin "paistetut" varjot valmiina (koska lähdemateriaali) ja tähän sitten päälle UE:n omat dynaamiset varjostukset.
Omien kokeilujen perusteella tämä toimii ihan hienosti rajatuissa tilanteissa, muttei ole millään tapaa yleispätevä ratkaisu.
Tuossa oli puhe noista demoista, Atomic Heartia en testannut mutta ainakin Justice ja Reflections (eli Star Wars) ovat nimenomaan raiteilla kulkevia staattisia demoja.
Ainakin osa noista Unreal Enginen fotorealistisuutta tavoittelevista demoista muistaakseni toimii myös ihan vapaalla kameralla, satavarmaksi en uusimmasta polvesta vanno kuitenkaan
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Tuossa oli puhe noista demoista, Atomic Heartia en testannut mutta ainakin Justice ja Reflections (eli Star Wars) ovat nimenomaan raiteilla kulkevia staattisia demoja.
Ainakin osa noista Unreal Enginen fotorealistisuutta tavoittelevista demoista muistaakseni toimii myös ihan vapaalla kameralla, satavarmaksi en uusimmasta polvesta vanno kuitenkaan
Juu toimiihan tuokin ko. demo myös vapaalla kameralla, kuten videolla näytetään. Kuitenkin moisen ihanan kauniit skenet tuppaavat "hajoamaan käsiin", kun ryhdytään tarkemmin pyörittelemään.
Tärkeintähän toki on grafiikassa se haettu näyttävyys, ja senhän tuo demo tekee upeasti. Teknologiarunkkaria jää kuitenkin aina hiukan harmittamaan nuo oikoreitit katsojien ällistyttämiseksi, kun toivoisi teknologian pääsevän siihen pisteeseen, ettei mitään jekkuja tarvita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Pitääpäs laittaa nää demot lataukseen ja testailla. Tosiaan jännä että julkaisevat vasta nyt näitä.

PS. Virallinen Määritelmä™ kertoo että kaikki alle Titanin on entry-leveliä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
870
Palattaisiinko vaihteeksi ketjun aiheeseen..

Kuinkohan paljon nuo dynaamiset valonlähteet syövät tehoja. Ilmeisesti pelintekijä voi kohtuu vapaasti valita missä asioissa käyttää säteenseurantaa ja omasta mielestäni etenkin mahdollisuus dynaamisten valojen käyttöön korkeatasoisten varjojen kanssa antaa tekniikan isoimmat mahdollisuudet (noita kiiltäviä pintoja kun pystytään feikkaammaan kohtuu hyvin ilman rt:täkin) Caustic-heijastukset näyttää kanssa todella hienoilta.

Tässä on hyvä video mahdollisuuksista:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Palattaisiinko vaihteeksi ketjun aiheeseen..

Kuinkohan paljon nuo dynaamiset valonlähteet syövät tehoja. Ilmeisesti pelintekijä voi kohtuu vapaasti valita missä asioissa käyttää säteenseurantaa ja omasta mielestäni etenkin mahdollisuus dynaamisten valojen käyttöön korkeatasoisten varjojen kanssa antaa tekniikan isoimmat mahdollisuudet (noita kiiltäviä pintoja kun pystytään feikkaammaan kohtuu hyvin ilman rt:täkin) Caustic-heijastukset näyttää kanssa todella hienoilta.

Tässä on hyvä video mahdollisuuksista:
Myös sen dynaamisen valaistuksen ja GI:n saa feikattua varsin hyvin (esim SVOGI), kuten varjotkin. Mitä esim GI:n toteutukseen RT:llä tulee, Metrossa GI koskee vain auringon valoa laadusta riippumatta, mistä voinee saada jotain käsitystä suorituskykyvaatimuksista yhdellä valolla, saati sitten monella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
870
RT:ssä raskaus ei kuitenkaan kasva lineaarisesti valonlähteiden määrän kasvaessa, kun säteen laskenta lähtee katsojasta eikä valonlähteestä. Mutta toki tuolla on vaikutusta. Tietääkö kukaan käytetäänkö RT-coreja myös GI-laskentaan?​
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
RT:ssä raskaus ei kuitenkaan kasva lineaarisesti valonlähteiden määrän kasvaessa, kun säteen laskenta lähtee katsojasta eikä valonlähteestä. Mutta toki tuolla on vaikutusta. Tietääkö kukaan käytetäänkö RT-coreja myös GI-laskentaan?
Riippuu toteutustavasta. Jos käytetty tekniikka hyödyntää BVH:ta, niin "RT-coreilla" saa suoritettua merkittävästi enemmän / nopeammin noita laskuja.

"RT-coret" ovat nykytiedon valossa nimenomaan ja ainoastaan Bounding Volume Hierarchy kiihdytin.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 778
Taitaapa olla niin että luokitukset noudattaa standardeista tuttua vertausta persreikiin: jokaisella on omansa :)

Jos ei viittaa johonkin tiettyyn, speksattuun luokitukseen niin kortin "faktuaalisesta" kuulumisesta johonkin luokkaan lienee turha puhua, varsinkin kun ilmeisesti puolet keskustelee luokituksista jossa GTX malliston alapää jätetään kokonaan huomiotta ja osa ei. Itse en jättäisi 1050ti:tä pois kun satun sellaisella pelailemaan, hintaansa (varsinkin nykypäivänä) nähden ihan ok budjettipelaajan kortti.

Ei sillä noita demoja kyllä ajeta, vaikka voishan sitä vitsin vuoksi koittaa :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Missä on Quake II RTX?
Tätä odottelen itsekin. Aikovatkohan julkaista ollenkaan yleiseen jakoon?
Oletettavasti on kohtapuoliin tulossa. Nahkatakkimies kertoili asiasta tällaisia maaliskuun 18. päivä pitämässään GTC:n pääpuheessa:
Jensen Huang sanoi:
[...] we're gonna contribute this back to open source and the engineers are gonna finish it off over the next month. Stay tuned, we'll post it as soon as we can.
(Kohta 34:16)

 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
Vielä ei siis saa Quake RTX:ää ladattua? Mihin tapahtumaan tämä liittyy? Siis missä tuo julkaistaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 444
Viestejä
4 161 999
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom