NVIDIA toi ladattavaksi kolme DirectX-säteenseurantaa esittelevää demoa

Viestiketju alueella 'Uutisia lyhyesti' , aloittaja -SD-, 12.04.2019.

  1. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 805
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    NVIDIAn juuri julkaisemat uudet ajurit lisäsivät DirectX-säteenseurantatuen (DXR) myös GTX 10 ja GTX 16 -sarjan näytönohjaimille. Vähimmäisvaatimuksena on GTX 1060 6GB ja GTX 1660.

    NVIDIA toi ajurijulkaisun yhteydessä ladattavaksi myös DXR:n eri ominaisuuksia esitteleviä demoja, joita RTX- ja edellämainittujen näytönohjaimien omistajat voivat omilla koneillaan kokeilla. Ainakin kaksi demoista tukee myös DLSS:ä, joka tosin toimii vain RTX-korteilla.


    Reflections: An Unreal Engine Real-Time Ray Tracing Demonstration
    https://images.nvidia.com/geforce-com/international/reflections-demo/Reflections_Demo.zip
    Reflections RTX Technology Demo download - Guru3D
    NVIDIA Star Wars RTX Raytraced Reflections Demo - TechPowerUp



    Justice RTX Tech Demo
    https://images.nvidia.com/geforce-com/international/justice-demo/Justice_RTX_Demo.zip
    Justice RTX Tech Demo Download - Guru3D
    Justice GeForce RTX Raytracing Tech Demo - TechPowerUp



    Atomic Heart RTX Tech Demo
    http://storage.mundfish.com/bucket/AH_TechDemo_04032019_212616.exe
    Atomic Heart RTX Technology Demo download - Guru3D
    Atomic Heart GeForce RTX Raytracing Tech Demo - TechPowerUp

     
    Viimeksi muokattu: 14.04.2019
  2. Mendel

    Mendel RTX ON

    Viestejä:
    389
    Rekisteröitynyt:
    21.09.2017
    Vihdoinkin! Miksiköhän tuota Star Wars demoa ei voitu julkaista puoli vuotta sitten?
     
  3. Kepe

    Kepe

    Viestejä:
    524
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Star Wars-demo tuntuu pyörivän ~11 fps GTX1080:llä fullHD-resoluutiolla... :rofl: F1:llä saa siihen fps:t näkyviin ruudun oikeaan laitaan.
    Eikä nuo toisetkaan juuri sen paremmin kyllä pyöri. Atomic Heartissa on pari kohtaa joissa taitaa päästä 60 fps:n tienoille, ja välillä taas kynnetään varmasti alle 10 fps lukemissa.
     
  4. Griffin

    Griffin

    Viestejä:
    3 484
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Eikös tuo ole ihan hyvin, kun ottaa huomioon, että 1080 on itseasiassa edellisen sukupolven keskitason kortti.
    Kyllähän nuo demot on aina perinteisesti olleet vaateliaita ja hyvä niin.
     
  5. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 805
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei kait ollut silloin vielä vain valmis julkaistavaksi suurelle yleisölle.

    Eipä kyllä tunnu olevan oikein vieläkään, koska omalla 1920x1200-tarkkuudella Reflections-demo näkyy vain ikkunassa. Pitää laittaa näyttötarkkuudeksi 1920x1080, että toimii koko ruudulla, mutta sitten demo on pystysuuntaan venytetty. Justice ei suostu edes toimimaan ilman tarkkuuden vaihtamista ja näkyy myös venytettynä.

    Lisäys: Muutin näyttötarkkuutta Windowsin asetusten kautta NVIDIAn ohjauspaneelin sijasta, eikä työpöytä/demot näy enää venytettyinä. Kumma juttu.

    Atomic Heart toimii muuten niin kuin pitää, paitsi Vsync pitää käydä pakottamassa päälle ohjauspaneelista.

    Noh, toimiessaan ovat kyllä hienon näköisiä, ei siinä mitään.
     
    Viimeksi muokattu: 13.04.2019
  6. Mendel

    Mendel RTX ON

    Viestejä:
    389
    Rekisteröitynyt:
    21.09.2017
    Ajoin demot läpi...

    Ihan kivoja heijastuksia ja silleen mutta nuo kaikki näyttää jotenkin... no... ei uskottavalta. Jotenkin muoviselta tai rasvaiselta. Metallikin näyttää muovilta. bläägh.

    Mikään näistä demoista ei näytä puoliksikaan niin hyviltä kuin Rebirth ilman rt:tä.



    Kertoo paljon siitä kuinka tärkeitä hyvät assetit ovat.
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2019
    Kepe ja jarski tykkäävät tästä.
  7. jarski

    jarski

    Viestejä:
    592
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Kyllä oli onneton demo kun ei ollut tuettuna kuin 3 eri resoluutio variaatiota. Jäi sitten kokeilematta.
     
  8. Vermon

    Vermon Tukijäsen

    Viestejä:
    399
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se on hyvin helppo tuottaa vaikka kuinka upeaa jälkeä raiteilla meneviin hyvin staattisiin demoihin esimerkiksi fotogrammetrian avulla, mutta dynaamiset peliympäristöt onkin asia erikseen.

    edit: Juu, tuossa toki höpisevät, kuinka kaikki on dynaamista jne jne, mutta jos nyt tarkkaan katsoo, niin kaikissa kivenmurikoissa on jo tekstuureihin "paistetut" varjot valmiina (koska lähdemateriaali) ja tähän sitten päälle UE:n omat dynaamiset varjostukset.
    Omien kokeilujen perusteella tämä toimii ihan hienosti rajatuissa tilanteissa, muttei ole millään tapaa yleispätevä ratkaisu.
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2019
  9. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 360
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Tuossa oli puhe noista demoista, Atomic Heartia en testannut mutta ainakin Justice ja Reflections (eli Star Wars) ovat nimenomaan raiteilla kulkevia staattisia demoja.
    Ainakin osa noista Unreal Enginen fotorealistisuutta tavoittelevista demoista muistaakseni toimii myös ihan vapaalla kameralla, satavarmaksi en uusimmasta polvesta vanno kuitenkaan
     
    Vermon tykkää tästä.
  10. Vermon

    Vermon Tukijäsen

    Viestejä:
    399
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu toimiihan tuokin ko. demo myös vapaalla kameralla, kuten videolla näytetään. Kuitenkin moisen ihanan kauniit skenet tuppaavat "hajoamaan käsiin", kun ryhdytään tarkemmin pyörittelemään.
    Tärkeintähän toki on grafiikassa se haettu näyttävyys, ja senhän tuo demo tekee upeasti. Teknologiarunkkaria jää kuitenkin aina hiukan harmittamaan nuo oikoreitit katsojien ällistyttämiseksi, kun toivoisi teknologian pääsevän siihen pisteeseen, ettei mitään jekkuja tarvita.
     
  11. edup

    edup

    Viestejä:
    1 736
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pitääpäs laittaa nää demot lataukseen ja testailla. Tosiaan jännä että julkaisevat vasta nyt näitä.

    PS. Virallinen Määritelmä™ kertoo että kaikki alle Titanin on entry-leveliä.
     
  12. JuhaH

    JuhaH

    Viestejä:
    183
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Palattaisiinko vaihteeksi ketjun aiheeseen..

    Kuinkohan paljon nuo dynaamiset valonlähteet syövät tehoja. Ilmeisesti pelintekijä voi kohtuu vapaasti valita missä asioissa käyttää säteenseurantaa ja omasta mielestäni etenkin mahdollisuus dynaamisten valojen käyttöön korkeatasoisten varjojen kanssa antaa tekniikan isoimmat mahdollisuudet (noita kiiltäviä pintoja kun pystytään feikkaammaan kohtuu hyvin ilman rt:täkin) Caustic-heijastukset näyttää kanssa todella hienoilta.

    Tässä on hyvä video mahdollisuuksista:
     
    Juha Kokkonen tykkää tästä.
  13. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 360
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Myös sen dynaamisen valaistuksen ja GI:n saa feikattua varsin hyvin (esim SVOGI), kuten varjotkin. Mitä esim GI:n toteutukseen RT:llä tulee, Metrossa GI koskee vain auringon valoa laadusta riippumatta, mistä voinee saada jotain käsitystä suorituskykyvaatimuksista yhdellä valolla, saati sitten monella.
     
  14. JuhaH

    JuhaH

    Viestejä:
    183
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    RT:ssä raskaus ei kuitenkaan kasva lineaarisesti valonlähteiden määrän kasvaessa, kun säteen laskenta lähtee katsojasta eikä valonlähteestä. Mutta toki tuolla on vaikutusta. Tietääkö kukaan käytetäänkö RT-coreja myös GI-laskentaan?​
     
  15. zepi

    zepi

    Viestejä:
    3 911
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Riippuu toteutustavasta. Jos käytetty tekniikka hyödyntää BVH:ta, niin "RT-coreilla" saa suoritettua merkittävästi enemmän / nopeammin noita laskuja.

    "RT-coret" ovat nykytiedon valossa nimenomaan ja ainoastaan Bounding Volume Hierarchy kiihdytin.
     
  16. KuuModuli

    KuuModuli

    Viestejä:
    139
    Rekisteröitynyt:
    08.03.2018
    Missä on Quake II RTX?
     
    aop tykkää tästä.
  17. aop

    aop

    Viestejä:
    215
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tätä odottelen itsekin. Aikovatkohan julkaista ollenkaan yleiseen jakoon?
     
  18. KVahlman

    KVahlman

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    11.02.2019
    Taitaapa olla niin että luokitukset noudattaa standardeista tuttua vertausta persreikiin: jokaisella on omansa :)

    Jos ei viittaa johonkin tiettyyn, speksattuun luokitukseen niin kortin "faktuaalisesta" kuulumisesta johonkin luokkaan lienee turha puhua, varsinkin kun ilmeisesti puolet keskustelee luokituksista jossa GTX malliston alapää jätetään kokonaan huomiotta ja osa ei. Itse en jättäisi 1050ti:tä pois kun satun sellaisella pelailemaan, hintaansa (varsinkin nykypäivänä) nähden ihan ok budjettipelaajan kortti.

    Ei sillä noita demoja kyllä ajeta, vaikka voishan sitä vitsin vuoksi koittaa :think:
     
  19. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 805
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oletettavasti on kohtapuoliin tulossa. Nahkatakkimies kertoili asiasta tällaisia maaliskuun 18. päivä pitämässään GTC:n pääpuheessa:
    (Kohta 34:16)