nVidia Reflex - Optimize and Measure Latency in Competitive Games

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EmDzei
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
449
nVidian Reflex esiteltiin uusien GeForce RTX 3000 sarjan yhteydessä. nVidian tuotesivuilla kerrotaan kuitenkin, että ominaisuus toimisi jo GeForce GTX 900 korteista alkaen ja GeForce 1660 Super näytönohjaimella saavutettaisiin jopa 33 % parannus.

Uusi trendi yhdistää hiiri ja näppäimistö on liittää USB-johdot suoraan monitorin USB-portteihin.

Mitä katsoin tämän hetkisiä ajureita 452.06 (julkaisupäivä 17.8.2020), niin näissä ei vielä löydy ko. Reflex kohtaa. Odotan mielenkiinnolla saanko omalla kokoonpanollani mainittua etuisuutta (G-Sync monitori ja GTX 1080 näytönohjain).

LINKIT:
Introducing NVIDIA Reflex: Optimize and Measure Latency in Competitive Games

 
Ei sinällään mitään uutta, tämä "Render Queue" on löytynyt Nvidian control panelista varmaan 8-9 vuotta, eli tuota render queuen määrää on pystynyt itse vaihtamaan (maximum pre-rendered frames: 1-4), tuosta syntyy kaikista suurin input lagin vähentäjä mitä ajureista pystyy säätämään, johon on varmaan heitetty mukaan MSI mode näyttikselle mikä vähentää muistaakseni cpu-gpu välin latenssia (tämä ollut amd:llä käytössä vakiona jo pitkään) ja tämä koko tsydeemi on sitten hitsailtu tuohon uuteen softaan joka näyttää latenssit näytöllä yms yms.
 
Jos ymmärsin oikein niin vaatii monitorin missä tuo uusi mittaustapa jotta näkee arvot mutta muuten tuon SDK käyttö ei vaadi, että näppis/hiiri olisi monitorissa kiinni.
 
Ei sinällään mitään uutta, tämä "Render Queue" on löytynyt Nvidian control panelista varmaan 8-9 vuotta, eli tuota render queuen määrää on pystynyt itse vaihtamaan (maximum pre-rendered frames: 1-4), tuosta syntyy kaikista suurin input lagin vähentäjä mitä ajureista pystyy säätämään, johon on varmaan heitetty mukaan MSI mode näyttikselle mikä vähentää muistaakseni cpu-gpu välin latenssia (tämä ollut amd:llä käytössä vakiona jo pitkään) ja tämä koko tsydeemi on sitten hitsailtu tuohon uuteen softaan joka näyttää latenssit näytöllä yms yms.

Osaatko kertoa mikä asetus olisi nimeltään suomen kielellä nVidian Ohjauspaneelissa?

Ainoa asetus minkä itse löysin ja jossa on 1 - 4 asetusta on tämä virtuaalikypärille tarkoitettu asetus. Et luultavasti tarkoita tätä asetusta..

2020-09-09_145348.jpg
 
Osaatko kertoa mikä asetus olisi nimeltään suomen kielellä nVidian Ohjauspaneelissa?
En tiedä mitä lukee suomeksi mutta jotain vastaavaa: "Esipiirrettyjen kehysten määrä: 1-4", varmaan ovat ottaneet nyt tuon asetuksen pois ja uudelleen julkaisseet nvidia reflexin kanssa. Itse käytin tätä 2012 lähtien johki 2019 paikkeille kun vaihtu kortti amd:hen. Eivät näköjään tajunneet markkinoida aikaisemmin, tosin aika tunnettu asetus porukan seurassa joka pelaa fps:ää korkeammalla tasolla.

E: Ilmeisesti uudelleen nimesivät vuonna 2019 sen "Ultra-Low Latency Mode" modeksi ja nytten ilmeisesti uudelleen nvidia reflexiksi :hmm:?, alla lisää:
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole mikään noista. Itsellä 1080 Ti näkyy tuo low latence mode.
 
Ja "Maximum prerendered frames" löytyy ajureista vuodelta kivi ja keppi....
 
Ei sinällään mitään uutta, tämä "Render Queue" on löytynyt Nvidian control panelista varmaan 8-9 vuotta, eli tuota render queuen määrää on pystynyt itse vaihtamaan (maximum pre-rendered frames: 1-4), tuosta syntyy kaikista suurin input lagin vähentäjä mitä ajureista pystyy säätämään, johon on varmaan heitetty mukaan MSI mode näyttikselle mikä vähentää muistaakseni cpu-gpu välin latenssia (tämä ollut amd:llä käytössä vakiona jo pitkään) ja tämä koko tsydeemi on sitten hitsailtu tuohon uuteen softaan joka näyttää latenssit näytöllä yms yms.
Paitsi että nVidian videolla eksplisiittisesti sanotaan, että kyse on uudesta asiasta. Vanha ultra low latency (render que) on ajuritasolla hallittava asia, mutta Reflex vaatii peliltä tuen. Ja tämä on myös eri asia, kuin pelin latenssia mittaava Reflex-puoli, joka vaatii tuen lisäksi näytöltä ja hiireltä/näppikseltä. nVidia olisi voinut tehdä tämän asian kyllä hieman selkeämmäksi.
 
Paitsi että nVidian videolla eksplisiittisesti sanotaan, että kyse on uudesta asiasta. Vanha ultra low latency (render que) on ajuritasolla hallittava asia, mutta Reflex vaatii peliltä tuen. Ja tämä on myös eri asia, kuin pelin latenssia mittaava Reflex-puoli, joka vaatii tuen lisäksi näytöltä ja hiireltä/näppikseltä. nVidia olisi voinut tehdä tämän asian kyllä hieman selkeämmäksi.
Periaatteessa sen voi uudelleen markkinoida uudella nimellä vaikka kuinka monta kertaa, jos tämän render queuen hyödyn jättää laskelmista epäilen suuresti että ovat saaneet tuota latenssia kauheasti kiristettyä edeltävästä tasosta (vaikka ajureiden taso siinä 340 ajuriversion nurkilla on romahtanut aikalailla, eli parantamisen varaa silti löytyisi). Erittäin epätodennäköistä että tuo ainakaan itselle mitään ihmeellistä tarjoaa, itse optimoimalla windowsia/ajureita/biossia/peli-asetuksia pääsee jo pitkälle ja myös ilman mitään uutta rautaa ostamatta.
 
Periaatteessa sen voi uudelleen markkinoida uudella nimellä vaikka kuinka monta kertaa, jos tämän render queuen hyödyn jättää laskelmista epäilen suuresti että ovat saaneet tuota latenssia kauheasti kiristettyä edeltävästä tasosta (vaikka ajureiden taso siinä 340 ajuriversion nurkilla on romahtanut aikalailla, eli parantamisen varaa silti löytyisi). Erittäin epätodennäköistä että tuo ainakaan itselle mitään ihmeellistä tarjoaa, itse optimoimalla windowsia/ajureita/biossia/peli-asetuksia pääsee jo pitkälle ja myös ilman mitään uutta rautaa ostamatta.
Ymmärtääkseni siinä ei ajureista kiristetä mitään pois. Hyödyt saadaan optimoimalla pelin enginen toimintaa fps:n kustannuksella, jonka takia tarvitaan juuri se pelituki - ominaisuutta ei saa ajureista päälle. Nythän se todellinen latenssi voi olla parikymmentä millisekuntia, vaikka fps olisi 300.
 
Ymmärtääkseni siinä ei ajureista kiristetä mitään pois. Hyödyt saadaan optimoimalla pelin enginen toimintaa fps:n kustannuksella, jonka takia tarvitaan juuri se pelituki - ominaisuutta ei saa ajureista päälle. Nythän se todellinen latenssi voi olla parikymmentä millisekuntia, vaikka fps olisi 300.
Eiköhän siitä tule jotain analyysi videoita kun tulee kokonaisuudessaan ulos. Kuten tossa aikasemmin sanoit, oisivat tosiaan voineet vähän enemmän avata miten koko tsydeemi toimii.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 693
Viestejä
4 544 000
Jäsenet
74 830
Uusin jäsen
kakkahätä83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom