NVIDIA kehittää uutta SLI-tilaa Turing NVLink-SLI-kokoonpanoille

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 529
3DCenterin käyttäjä on löytänyt NVIDIAn ajureista viitteitä uuteen CFR-SLI-tilaan. Raporttien mukaan SLI-tila on jo olemassa ajureissa, mutta sen aktivoiminen pitää hoitaa manuaalisesti tai sitä tukevilla työkaluilla. Ominaisuus on ilmeisesti myös edelleen keskeneräinen ainakin osittain, vaikka sen saakin kytkettyä käyttöön.
Ominaisuus vaatii Turing-arkkitehtuuriin perustuvat näytönohjaimet, jotka ovat yhteydessä toisiinsa NVLink-sillalla.



CFR jakaa renderöitävän ruudun useampaan pienempään ruutuun ja toinen näytönohjaimista renderöi parilliset ja toinen parittomat ruudut. Lisäksi Guru3D:n kaaviokuvan mukaan reunojenpehmennys jakautuu kahteen peräkkäiseen ruutuun (frameen).
Ideana tämänkaltainen tila ei ole uusi, vaan ATI tuki vastaavaa ruudun pieniin ruutuihin jakavaa Super Tiling -reunojenpehmennystä CrossFiren alkuaikoina.

NVIDIA Working on Tile-based Multi-GPU Rendering Technique Called CFR - Checkered Frame Rendering
 
Viimeksi muokattu:

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Tosin jos tuossa on jotain patentointiongelmia, eikä hyötyä koeta tarpeeksi suureksi, niin tuskin tulee ikinä käyttöön..
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 529
Tosin jos tuossa on jotain patentointiongelmia, eikä hyötyä koeta tarpeeksi suureksi, niin tuskin tulee ikinä käyttöön..
Miksi siinä patenttiongelmia olisi? Koska ATI käytti perusidealtaan samantapaista settiä joskus?
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Miksi siinä patenttiongelmia olisi? Koska ATI käytti perusidealtaan samantapaista settiä joskus?
Hyvin monet asiat on patentoitu ja nuistan, kun Nvidia teki aikoinaan piirisarjoja myös ja tuli yllättävä patenttiongelma, niin ratkaisu oli BIOS päivitys, joka poisti emolta ominaisuuden ja se hidastui hieman.

Voi olla hyvinkin jollakulla on patentti vielä tuohon. Patenteilla on saatu hidastetuttua esim kuluttaja 3D tulostinten kehitystä erittäin paljon.

Tietysti voi olla, että ei vain ole vielä julkaisukunnossa, mutta en pidä patenttiongelmaa missään nimessä poissuljettuna.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Nvidia tarkoituksella poistaa Sli tuen edullisimmista korteista ettei saataisi nopeamman RTX ohjaimen suorituskykyä joten tälläinen ominaisuus kuullostaa hieman turhalta.
Vielä kun huomioi pelien heikohkon Sli tuen niin ei kiitos.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
25
Nvidia tarkoituksella poistaa Sli tuen edullisimmista korteista ettei saataisi nopeamman RTX ohjaimen suorituskykyä joten tälläinen ominaisuus kuullostaa hieman turhalta.
Vielä kun huomioi pelien heikohkon Sli tuen niin ei kiitos.
Tämähän kuulostaa nimenomaan erittäin taktiselta vedolta Nvidialta. Tarjotaan vielä parempaa tehoa hankkimalla toisen 2080ti tai Titan RTX kortin kun yhdessä kortissa ei tehot riitä. Parhaat katteet tietenkin löytyy noista ökyhintasista korteista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Niin tuota... reunojenpehmennys? Toki SLIAA on olemassa, mutta tekeekös tämä nyt varmasti reunojenpehmmennystä lainkaan vai renderöikö vain kuvaa kahdella GPU:lla mutta eri metodilla kuin AFR tai SFR?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 529
Niin tuota... reunojenpehmennys? Toki SLIAA on olemassa, mutta tekeekös tämä nyt varmasti reunojenpehmmennystä lainkaan vai renderöikö vain kuvaa kahdella GPU:lla mutta eri metodilla kuin AFR tai SFR?
Äh, taisin sekoittaa kaksi artikkelia mitä luin samaan aikaan, kun tuossa on tuo resolve-osuus, pistetään perjantain piikkiin
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 465
Viestejä
4 192 105
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom