NVIDIA kehittää uutta SLI-tilaa Turing NVLink-SLI-kokoonpanoille

Viestiketju alueella 'Uutisia lyhyesti' , aloittaja Kaotik, 22.11.2019.

  1. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    10 371
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    3DCenterin käyttäjä on löytänyt NVIDIAn ajureista viitteitä uuteen CFR-SLI-tilaan. Raporttien mukaan SLI-tila on jo olemassa ajureissa, mutta sen aktivoiminen pitää hoitaa manuaalisesti tai sitä tukevilla työkaluilla. Ominaisuus on ilmeisesti myös edelleen keskeneräinen ainakin osittain, vaikka sen saakin kytkettyä käyttöön.
    Ominaisuus vaatii Turing-arkkitehtuuriin perustuvat näytönohjaimet, jotka ovat yhteydessä toisiinsa NVLink-sillalla.

    [​IMG]

    CFR jakaa renderöitävän ruudun useampaan pienempään ruutuun ja toinen näytönohjaimista renderöi parilliset ja toinen parittomat ruudut. Lisäksi Guru3D:n kaaviokuvan mukaan reunojenpehmennys jakautuu kahteen peräkkäiseen ruutuun (frameen).
    Ideana tämänkaltainen tila ei ole uusi, vaan ATI tuki vastaavaa ruudun pieniin ruutuihin jakavaa Super Tiling -reunojenpehmennystä CrossFiren alkuaikoina.

    NVIDIA Working on Tile-based Multi-GPU Rendering Technique Called CFR - Checkered Frame Rendering
     
    Viimeksi muokattu: 24.11.2019
  2. JuhoN

    JuhoN

    Viestejä:
    842
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2017
    Viimeksi muokattu: 22.11.2019
  3. Griffin

    Griffin

    Viestejä:
    4 433
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tosin jos tuossa on jotain patentointiongelmia, eikä hyötyä koeta tarpeeksi suureksi, niin tuskin tulee ikinä käyttöön..
     
  4. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    10 371
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Miksi siinä patenttiongelmia olisi? Koska ATI käytti perusidealtaan samantapaista settiä joskus?
     
  5. Griffin

    Griffin

    Viestejä:
    4 433
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Hyvin monet asiat on patentoitu ja nuistan, kun Nvidia teki aikoinaan piirisarjoja myös ja tuli yllättävä patenttiongelma, niin ratkaisu oli BIOS päivitys, joka poisti emolta ominaisuuden ja se hidastui hieman.

    Voi olla hyvinkin jollakulla on patentti vielä tuohon. Patenteilla on saatu hidastetuttua esim kuluttaja 3D tulostinten kehitystä erittäin paljon.

    Tietysti voi olla, että ei vain ole vielä julkaisukunnossa, mutta en pidä patenttiongelmaa missään nimessä poissuljettuna.
     
  6. Marti77

    Marti77 Team H2O

    Viestejä:
    1 594
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Ongelmana on että harvalla on varaa sli ratkaisuun kun ei löydy halvempia kortteja.
     
    Chloe ja Perhana tykkäävät tästä.
  7. Lepakomäyrä

    Lepakomäyrä

    Viestejä:
    3 481
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Nvidia tarkoituksella poistaa Sli tuen edullisimmista korteista ettei saataisi nopeamman RTX ohjaimen suorituskykyä joten tälläinen ominaisuus kuullostaa hieman turhalta.
    Vielä kun huomioi pelien heikohkon Sli tuen niin ei kiitos.
     
  8. Lord Frozen

    Lord Frozen

    Viestejä:
    7
    Rekisteröitynyt:
    29.12.2016
    Tämähän kuulostaa nimenomaan erittäin taktiselta vedolta Nvidialta. Tarjotaan vielä parempaa tehoa hankkimalla toisen 2080ti tai Titan RTX kortin kun yhdessä kortissa ei tehot riitä. Parhaat katteet tietenkin löytyy noista ökyhintasista korteista.
     
    Viimeksi muokattu: 24.11.2019
  9. jabbadap

    jabbadap

    Viestejä:
    1 449
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2016
    Niin tuota... reunojenpehmennys? Toki SLIAA on olemassa, mutta tekeekös tämä nyt varmasti reunojenpehmmennystä lainkaan vai renderöikö vain kuvaa kahdella GPU:lla mutta eri metodilla kuin AFR tai SFR?
     
  10. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    10 371
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Äh, taisin sekoittaa kaksi artikkelia mitä luin samaan aikaan, kun tuossa on tuo resolve-osuus, pistetään perjantain piikkiin