NVIDIA julkaisi uudet GeForce- ja Studio 461.40 -ajurit näytönohjaimilleen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 461.40 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler- ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-sukupolvesta lähtien. Ajureista julkaistiin samalla myös Studio 461.40 -versiot tuottavaan työhön.

GeForce 461.40 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready leima The Medium -pelille sekä tuki GeForce RTX 30 -sarjan mobiilimalleille. Lisäksi mukana on tuki joukolle uusia G-Sync Compatible -näyttöjä.

Tuttuun tapaan ajureissa on korjattu myös aiempien julkaisujen bugeja. Tällä kertaa korjattuja ongelmia ovat esimerkiksi X4: Foundations -pelin HUD-ongelmat ja kaatuilut GeForce RTX 30 -sarjan näytönohjaimilla, RE2-pelimoottoria käyttävien pelien, eli käytännössä Resident Evil 2:n ja Devil May Cry V:n mahdollinen kaatuilu DirectX 11 -rajapinnalla sekä Detroit: Become Human- ja Assassin’s Creed: Valhalla -pelien satunnaiset kaatuilut. Tiedossa olevia bugeja ovat puolestaan esimerkiksi satunnainen vilkunta World of Warcraft: Shadowlands -pelissä tietyissä paikoissa, Batman Arkham Knightin kaatuilu jos Turbulent Smoke -ominaisuus on käytössä sekä SteamVR-pelien tökkimisongelmat, jos taustalla pyörii jokin näytönohjaimen tietoja lukeva sovellus. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF) ja NVIDIAn Game Ready -artikkelissa.

Studio 461.40 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat tuoreimmat optimoinnit eri sisällöntuotantosovelluksille ja uutena Affinity Photo -sovellukselle, joka on saanut nyt GPU-kiihdytyksen, sekä NVIDIA Broadcast 1.1 -päivitys. Myös Studio-ajurit tukevat nyt uusia GeForce RTX 30 -sarjan mobiilinäytönohjaimia.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Detroitin kaatuilu loppui, mutta aivan järkyttävä stutteri tuli tilalle. Käytännössä mahdoton pelata nyt. 9700k+3080. Steamin keskustelupalstalla sanotaan samaa. Ainut tapa saada peli pelattavaksi ladata melkein vuoden takaiset ajurit joilla ei taida olla 30-sarjan tukea.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
466
Hotfixiä pukkaa: GeForce Hotfix Driver Version 461.51 | NVIDIA
GeForce Hotfix display driver version 461.51 is based on our latest Game Ready Driver 461.40.

The hotfix addresses the following issues:
  • [Ampere] Chrome/Edge may experience random TDR while browsing [3195894]
  • [G-SYNC][Edge of Eternity/Hitman 2]: The games experience stutter and low FPS when Hardware-accelerated GPU scheduling in windowed mode [200685971]
  • Wallpaper Engine app may crash on startup or upon resume from sleep. [3208963]
  • [461.40] LG CX OLED TVs (2020) are not recognized as G-SYNC Compatible displays [3244055]
  • [Surround][RTX 30 series] PC may display no signal message when enabling NVIDIA Surround [3230565]
  • On some Notebooks ‘Maximum Graphics Power’ information missing in NV Control Panel - System Information [200697069]
Ainakin itselläni Vivaldi kaatoi ajurin muutama päivä sitten kun katselin kaverin twitch striimiä (tai se oli taustalla pari tuntia) ja selasin random sivustoja. Ei tosin tapahtunut kuin kerran 461.40 aikana, mutta voisihan tuo olla nollakin kertaa jos sikseen tulee.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Beginning with the NVIDIA Driver version 461.09, setting V-Sync OFF as a global setting from the NVIDIA Control Panel will likely result in tearing even when viewing content in windowed mode.

When V-Sync is enabled, the application's frame rate is synchronized with the display refresh rate in order to eliminate tearing. Typically, tearing would occur when viewing applications in full-screen mode, so V-Sync is useful in eliminating tearing in this case.

Prior to driver version 461.09, only a single plane was available to the OS. The Desktop Windows Manager (DWM) would composit the contents from all the windows and then present everything at the refresh rate cadence. This means that tearing was avoided by DWM design even without V-Sync.

However, driver version 461.09 and later supports multiplane overlay (MPO). (MPO provides benefits, such as reduced latencies, for gaming in windowed mode.) With multiplane overlay, the application is allowed to present its contents independently and with its own V-Sync setting. The OS, outside of driver control, decides which apps get promoted to their own MPO plane. If V-Sync is OFF, then there will be tearing (even in windowed mode) because, as in full-screen mode, there is now no desktop compositor controlling the presentation. Setting V-Sync OFF now has the same effect in windowed apps as it does for full-screen apps.

To avoid unexpected tearing in windowed mode, NVIDIA recommends leaving the V-Sync global setting at the default "Use the 3D application setting".
Jos V-Sync on offissa vaihtakaapa app preferenceen
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Onkos porukka kokeillut näitä ajureita kun 2080 RTX kortilla ihan hyvin toiminut peleissä ainakin

WDDM 3.0 / 465.51
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom