NVIDIA julkaisi uudet GeForce ja GeForce Studio 442.19 -ajurit näytönohjaimilleen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448



NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 442.19 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler- ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 442.19 -ajureiden merkittävin uudistus on Game Ready -leima Zombie Army: Dead War 4 -pelille, jonka lisäksi ajureiden luvataan sisältävän optimaalisen tuen Apex Legends Season 4:lle ja Exodus: Sam’s Storylle. Ajureissa päivitetään lisäksi ruudunpäivitysnopeuden rajoitinta siten, että maksimi ruudunpäivitysnopeuden voi määritellä vapaasti 20 ja 1000 FPS:n välillä, jonka lisäksi NVIDIAn ohjauspaneeliin on lisätty asetus Virtual Reality Variable Rate Super Sampling -ominaisuudelle.

Tuttuun tapaan ajurit korjaavat myös aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa liiskattujen bugien listalle ovat päänneet Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine -lisäosan kaatuminen tiettyyn välivideoon, Doom (2016) -pelin kaatuminen Kepler-näytönohjaimilla ja NVENC:n muistivuoto. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi Zombie Army: Dead War 4:n grafiikan korruptoituminen ja välkyntä HDR-tila käytössä Vulkan rajapinnalla, Mortal Kombatin satunnainen kaatuilu ja World of Warcraftin kaatuminen DirectX 11- ja 12 -rajapintojen välillä vaihdettaessa Windows 7 -käyttöjärjestelmällä.

NVIDIA julkaisi samassa yhteydessä myös GeForce Studio -versiot samoista ajureista. Studio-ajureiden uudistuksiksi listataan viimeisimmät optimoinnit ja korjaukset esimerkiksi Redshift Renderer-, Blackmagic DaVinci Resolve- ja Foundry MODO -ohjelmiin. Lisäksi ajureissa on uusia sovellusprofiileja Siemensin Star-CCM-sovelluksille, Modolle ja VREDille sekä beetatason profiilit Adoben sovelluksille.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
Asentaa väkisin Geforce Experiencen. Onneksi pystyy poistamaan asennuksen jälkeen.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Miksi se Geforce Experience pitäisi poistaa?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Miksi se Geforce Experience pitäisi poistaa?
Turhaa resurssien kuluttamista, hidastaa Windowsin käynnistymistä ja joskus saattaa sotkea näppäimistön näppäinyhdistelmiä, mikäli ne ovat bindattu jollekin toiselle toiminnolle.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Turhaa resurssien kuluttamista, hidastaa Windowsin käynnistymistä ja joskus saattaa sotkea näppäimistön näppäinyhdistelmiä, mikäli ne ovat bindattu jollekin toiselle toiminnolle.
Onko tuosta käynnistymisen hidastumisesta jotain testiä vai oletko itse todennut? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun nyt on ollut hetken Experience asennettuna kun sen mukana tulevalla "Freestyle" työkalulla saa todella kätevästi säädettyä esim. csgo:n värejä hieman kirkkaammiksi yms.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Onko tuosta käynnistymisen hidastumisesta jotain testiä vai oletko itse todennut? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun nyt on ollut hetken Experience asennettuna kun sen mukana tulevalla "Freestyle" työkalulla saa todella kätevästi säädettyä esim. csgo:n värejä hieman kirkkaammiksi yms.
Itse todennut Task Managerin "Startup"-välilehdessä näkyvällä aikamittarilla.
 
Liittynyt
20.01.2020
Viestejä
34
Asensin kaksi eri versiota uusista ja täällä ei toimi.

Kirjotin googleen nvidia graphics driver ja sitä kautta nvidian advanced searchin kautta lataukseen ja asennus. Ihmettelin kun sieltä puuttui Low latency mode, eli se löytyy Nvidia control panel ja manage 3d settings. Ajattelin silti että antaa olla.. laitoin muut asetukset ja käynnistin Rainbow Six Siegen niin valittaa Graphics driverista että unsupported.

Poistin ja asensin toisen version(linkki ylempänä tällä sivulla) no sieltä puuttuu kokonaan Nvidia control panel?

Omituista o_O

Asensin vanhat takaisin ja taas toimii niinkuin pitääkin.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Poistin ja asensin toisen version(linkki ylempänä tällä sivulla) no sieltä puuttuu kokonaan Nvidia control panel?

Omituista o_O
Jos tuon Clean Versionin asensit niin siitä puuttuu ihan tarkoituksella kaikki ei-välttämätön.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Asensin ihan viralliset ajurit vaan ei tullu control panelia mukana, vaan pitäis storesta ladata mikä ei ylläri toimi yhtään.... Mitä vittua ne nyt sekoilee noitten ajureiden kanssa nykyään.. =S
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Kyllähän tuo control panel on ihan kätevä softa olla olemassa, kuka sitä ei haluaisi? Ainakaan mulla ei enään vanha control panel avautunut vaan valitti ettei sitä edes ole ja käski storesta lataamaan, mikä ei toimi.

Asensin tuon NVCleanstall ohjelman avulla ja sillä onnistu...mut onhan tää silti aivan perseestä että käyttäjä joutuu kikkaileen eri ohjelmilla et saa tarvittavat osat ajureihin. 0/5
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Itelläni myös tuo control panel on jäänyt pari kertaa asentumatta uusien ajureiden kanssa, mutta aina on asentunut, kun olen ajanut saman ajuri-installerin uudestaan.

Myös tämä GFE:n väkisin asentuminen tapahtui minulle kerran jollain parin kuukauden takaisilla ajureilla, mutta en ole samaan ongelmaan törmännyt sen jälkeen kertaakaan. Silti joka kerta kun uusia ajureita tulee, saa lukea jollekin tämän tapahtuneen.

Outoja juttuja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Kyllähän tuo control panel on ihan kätevä softa olla olemassa, kuka sitä ei haluaisi? Ainakaan mulla ei enään vanha control panel avautunut vaan valitti ettei sitä edes ole ja käski storesta lataamaan, mikä ei toimi.
Sehän se koko idea viestissäni olikin, että se ei nykyään enää sisälly ajuripakettiin vaan pitää itse asentaa Microsoft Storesta. Halutessaan Nvidian sivuilta saa myös haettua ajuripaketin, mihin tuo Control Panel vielä sisältyy. Microsoftin kaupan toimivuuteen en ota kantaa, sillä en ole sitä kautta vielä kokeillut Control Panelia.

Hyvä että NVCleanstall toimi :tup:
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
337
Hieman ristiriitaista nuo puheet tuosta Experiencestä. Itse taisin jättää sen pois vuosi takaperin kun tämän RTX:n hommasin. Aina ajurit nvidian sivuilta hakenut, klikannut vain ekalla kertaa tuon Experiencen pois asennettavista osista ja välillä laittanut "automaatti"-asetuksilla ajurit asentumaan ja välillä mukautetusti mutta aina on pysynyt tuo Experience poissa.

Tällä kertaa otin mukautetun asennuksen ja Experiencen kohdalta oli täppä valmiiksi poissa eli ei minulla ainakaan ollut väkisin sitä asentamassa. Kuten ei ennenkään.

Joten siitä syystä totean että höpöhöpö tuolle että asentaa väkisin experiencen, siellä on sohlattu jotain muuta.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Joten siitä syystä totean että höpöhöpö tuolle että asentaa väkisin experiencen, siellä on sohlattu jotain muuta.
Noin voisi luulla, mutta kyllä tämä ongelma on ihan todellinen:

NVIDIA 436.02 Installer Buggy, Always Installs GeForce Experience, No GDPR Consent

Tuo on toki vanhempi ajuri kuin mistä tässä kyse, mutta tuosta ongelmasta saa yhä lukea jokaisen ajurijulkaisun yhteydessä, joten en kyllä ihan usko että kyse on käyttäjissä.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
337
Noin voisi luulla, mutta kyllä tämä ongelma on ihan todellinen:

NVIDIA 436.02 Installer Buggy, Always Installs GeForce Experience, No GDPR Consent

Tuo on toki vanhempi ajuri kuin mistä tässä kyse, mutta tuosta ongelmasta saa yhä lukea jokaisen ajurijulkaisun yhteydessä, joten en kyllä ihan usko että kyse on käyttäjissä.
Outoa, mikähän minulla sitten meni sitten "vikaan" kun onnistuin tuon väistämään. Tarkistin vielä oikein buuttauksen kautta niin ei ole Experiencestä merkkiäkään.

Asensin ajurit 442.19-desktop-win10-64bit-international-dch-whql.exen kautta nvidian sivuilta.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Näilla ajureilla ei asentanut lainkaan Controll Panelia, edellisillä se tuli mukaan kun latas ja asensi uudelleen. Eikä anna edes MS Storen kautta ladata. Mistäs tuon nyt nykyään saa ladattua mukaan? Mikä järki ottaa se pois, pakkohan se on olla mukana.

EDIT: tuollahan oli linkkejä controll panelille, siitä sitte erikseen.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Kerran olen asentanut experience mutta se oli peli aktivoinnin takia mutta onneksi sai poistettu nopeasti.
Minun mielestä aika turha sovellus.
Edelliset ajurit olivat ainakin suht vakaat RDR2 pelissä mikä oli yllätys.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom