NVIDIA julkaisi uudet GeForce 545.92 -ajurit näytönohjaimilleen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 611


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 545.92 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 545.92 -ajureiden merkittävin uudistus on Game Ready -leima kotimaisen Remedyn Alan Wake 2 -pelille. Ajureissa tuki ja viimeisimmät päivitykset myös Ghostrunner 2:lle. Mahdollisista suorituskykyeroista aiempiin ajureihin ei valitettavasti ole mainintoja. Voit tutustua pelitukeen tarkemmin NVIDIAn Game Ready -artikkelissa.

Tällä kertaa ajureissa on korjattu vain yksi bugi, joka aiheutti työpöydän värien ylivalottumisen VR-sovelluksen sulkemisen jälkeen. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan vanha tuttu Halo Infiniten ssuorituskykyongelmat Maxwell-arkkitehtuurin näytönohjaimilla sekä uuden NVIDIA-ikonin ilmestyminen tehtäväpalkkiin, kun koneella vaihdetaan Windowsin käyttäjää. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 395
Eikö noita pelioptimointeja voisi hoitaa jotenkin muuten kuin pakottaa kaikkia lataamaan kohta gigan asennuspaketteja?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Eikö noita pelioptimointeja voisi hoitaa jotenkin muuten kuin pakottaa kaikkia lataamaan kohta gigan asennuspaketteja?
No toinen järkevä olisi varmaan driver spesifiset peli pätsit. sitten valitettaisiin siitä että miksi aina pitää erikseen ladata jotain pätsejä tietylle driver/näytönohjain/peli kombolle, että miksi ne ei voi tulla vain valmiina siinä pääajurissa.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
264
Tai vaihtoehtoisesti tarjolle aina kokopaketti + mahdollisimman pieni päivitys patch.

Itse ihmetellyt samaa miten pelkkä ajuripaketti voi olla yli 700Mb kokoinen !
Luulisi että 70Mb riittäisi...
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 686
Avoimesti voin kertoa, etten ymmärrä ajureiden kehityksen päälle juurikaan, mutta olen joskus aiemminkin ihmetellyt, miksi ylipäänsä pitäisi olla erillisiä optimointeja peleille ajurissa?

Game Ready -ajuripäivityksiä ei kuitenkaan tule kaikille peleille eli kyse on pitkälti näistä isommista julkaisuista, mutta jos pelit hyödyntävät jo korkean tason rajapintaa (esim. DirectX 12 Ultimate), niin mitä muuta pitäisi tehdä?

Toisin sanoen, eikö optimoinnit, joita tässä tapauksessa on tehty Alan Wake 2:lle voisi hyödyttää muitakin pelejä? Tai paremmin kysyttynä, mikä Alan Wake 2:ssa vaatii lisää "tuunausta"?

En tiedä, miten tämä toimii konsoleilla, mutta harvemmin on täytynyt päivittää konsolin ohjelmistoa uuden pelin tullen. Vai voisiko olla, että tällaiset ajuripäivitykset on upotettu pelin koodiin?
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 123
Tai vaihtoehtoisesti tarjolle aina kokopaketti + mahdollisimman pieni päivitys patch.

Itse ihmetellyt samaa miten pelkkä ajuripaketti voi olla yli 700Mb kokoinen !
Luulisi että 70Mb riittäisi...
Itse käytän NVCleanstallia ja ruksin asennettavaksi vain itse ajurin ja PhysX:n ja koko on silti reilu 500 MB, eli kyllähän noi pelkät ajuritkin on paisuneet melkoisesti vuosien saatossa, oheisroskasta puhumattakaan..
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
287
Olisihan tuo Nvidialta vallan upea ele, että voisin suoraan valita lataavani vain ajuri-installerin, eikä niin että siinä tulee samalla se Experiencekin, jota en kuitenkaan koskaan asenna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 350
Sieltä tulee telemetriaa ym. tauhkaa taustalle pyörimään, jota ei Nvidian omasta installerista pysty poistamaan.
Ok. Mua ei niin haittaa kun käytän windowsia vain nykyään harvoin, ja vain pelaamiseen jotain pelejä mitä ei linuxilla onnistu (nykyään näyttää onnistuvan käytännössä kaikkien pelaaminen kun sain Bottles ohjelman käyttöönotettua/opiskeltua, eli Winen kautta kaikki pelit näyttäisi toimivan.. ainakin ne mitä olen yrittänyt). EDIT: Taisin viimeksi dual-bootata windowsiin kun aattelin ajaa päivitykset siihen, mutta sitten venttaillessa sitä hidasta päivittämistä (tuntuu tosi hitaalta kun vertaa linuxin päivittämiseen) rupesin miettimään, että miksi vaivauduin dual-boottaamaan sen takia. :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 877
Viestejä
4 207 046
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom