NVIDIA julkaisi uudet GeForce 496.76 -ajurit NVIDIA Image Scaling -ominaisuudella

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 495
nvidia-geforce-drivers-20171115.jpg


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 496.76 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Samaan syssyyn yhtiö julkaisi myös DLSS 2.3 -version sekä NVIDIA Image Scaling -teknologian.

GeForce 496.76 -ajureiden merkittävin uudistus on virallinen Game Ready -leima Battlefield 2042 -pelille. Lisäksi ajureissa on viimeisimmät päivitykset Assetto Corsa Competizionelle, Bright Memory: Infinitelle, Farming Simulator 22:lle, Hot Wheel Unleashedille, Myth of Empiresille sekä Ruined King: A League of Legends Storylle.



NVIDIA Image Scaling (NIS) on perinteinen spatiaalinen kuvanskaalausmenetelmä sisäänrakennetulla terävöitysfiltterillä. Tällä hetkellä on vielä hieman epäselvää, onko kyse todella uudesta ominaisuudesta, vai ajureista jo löytyneen skaalaimen yhdistämisestä terävöitykseen ja viemisestä saman kohdan alle ajurien hallintapaneelissa. Kun NIS otetaan käyttöön, ajurit luovat viisi uutta resoluutiota käytössä olevan työpöytäresoluution perusteella: 50 %, 59 %, 67 %, 77 % ja 85 % natiivista. Ominaisuus otetaan käyttöön kytkemällä se päälle ajureista tai GeForce Experiencestä ja valitsemalla pelissä jokin uusista resoluutiosta. Tämän jälkeen ajurit hoitavat kuvan skaalauksen ja terävöityksen yhdellä vedolla koko kuvalle.

NVIDIAn mukaan NIS on universaali ja toimii kaikille GeForce-näytönohjaimilla. Käyttäjäraporttien mukaan ominaisuus ei kuitenkaan toimi aivan kaikissa peleissä ja mikäli ajureiden ja erillisen, pelinkehittäjille GitHubissa jaossa olevan avoimen lähdekoodin ohjelmistokehityskitin käyttämät metodit ovat identtiset, toimii ominaisuus vain DirectX 11- ja DirectX 12 -rajapinnoilla. Ohjelmistokehityskitti mahdollistaa NIS:n lisäämisen peleihin FSR:n tapaan ja se toimii myös silloin myös muiden valmistajien näytönohjaimilla. Lisäämällä ominaisuuden suoraan peliin voidaan esimerkiksi välttää UI-elementtien ja tekstin skaalaaminen, vaikka raskaat osuudet renderöitäisiinkin matalammalla resoluutiolla.

DLSS:n uusi 2.3 -versio tuo mukanaan parannuksia etenkin partikkelien renderöintiin vähentämällä niiden muodostamia ”häntiä”. Uusi versio DLSS:stä on käytössä nyt 16 eri pelissä. Voit lukea lisää DLSS:n uusista tuulista ja NVIDIA Image Scaling -ominaisuuksista yhtiön artikkelista.

Tuttuun tapaan ajureissa on korjattu myös aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa liiskattuja bugeja ovat esimerkiksi WRC 8:n ja 9:n sekä Transport Feverin kaatuilu käynnistyksessä, Marvel’s Avengers Xbox Game Pass for PC -version satunnainen kaatuilu sekä Detroit Become Humanin satunnainen jumittelu ja jäätyily. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi vanha tuttu Sonic & All Stars Racing Transformedin satunnainen kaatuilu veden läpi ajettaessa, Deathloopissa esiintyvät ongelmat HDR käytössä ja uuden Image Scaling -ominaisuuden ongelmat, joihin on onneksi olemassa ainakin jonkilaiset purkkakorjaukset. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteesta (PDF) ja NVIDIAn Game Ready -artikkelista.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoisesti latasin eilen ajurit mutta NIS loistaa poissaolollaan eikä Experiencestä saa niitä kokeellisia asetuksia päälle.

Varmaan johtuu siitä että olen päivitetyn win11 päällä, eikä ajurihaku edes tarjoa tuota tuoreinta sinne vaikka Experience uusimman version kiltisti haki ja asensi. No, mielenkiinnosta olisin kokeillut mutta odotellaan sitten.
 
Mielenkiintoisesti latasin eilen ajurit mutta NIS loistaa poissaolollaan eikä Experiencestä saa niitä kokeellisia asetuksia päälle.

Varmaan johtuu siitä että olen päivitetyn win11 päällä, eikä ajurihaku edes tarjoa tuota tuoreinta sinne vaikka Experience uusimman version kiltisti haki ja asensi. No, mielenkiinnosta olisin kokeillut mutta odotellaan sitten.
Juu, tossa yön aikana tulikin hotfix ajurit melkein samantien :D GeForce Hotfix Driver Version 496.84 | NVIDIA
 
Odotinkin tätä päivitystä jo viime viikolla, kun jalka oli kipeä ja Transport Fever ei toiminnut. Olisi ollut sille paljon aikaa.
Nyt TF tosiaan toimii, mutta jalkakin parantunut eikä hirveästi enää innosta aloittaa ajanviettoa Transport Tycoonin 2016 version kanssa.
 
Ei oikein ole motivaatiota päivittää enää uusia ajureita. Viimeisissä noin 4 ajureissa liiskattu yksi ongelma, mutta toinen tullut tilalle. Tällä hetkellä kuvan repeily riesana ja alkoi heti kun laitoin edelliset hotfix ajurit. Tuota NIS tekisi kyllä mieli kokeilla, mutta antaa olla. Toki tuo satunnainen repeily voi olla muustakin kiinni kuin kortin ajureista. Pitää jatkaa venkslaamista.
 
Shadow of tomb raiderissa oli pelkkä musta ruutu ja Rise of tomb raiderissa ominaisuus ei toiminut kun aina tuli 33 fps eri skaalaus prosenteilla.

750ti win11
 
Mielenkiintoisesti latasin eilen ajurit mutta NIS loistaa poissaolollaan eikä Experiencestä saa niitä kokeellisia asetuksia päälle.

Jaha, experience ei toennut vieläkään mutta NVIDIA control panelista kyllä löytyy NIS sen jälkeen kun poistaa integer scalingin käytöstä. Käy järkeen, mutta eipäs ollut erikseen mainittu että nuo skaalausoptiot piilottaa (ei siis vain disabloi) NIS-optiot.
 
Hotfixiä pukkaa.

Updated 11/24/2021 12:31 PM

GeForce Hotfix Driver Version 496.98


GeForce hotfix display driver version 496.98 is based on our latest Game Ready Driver 496.76.

The hotfix addresses the following issues:
  • [YouTube]: The YouTube web site randomly displays extreme contrast/gamma while idle or during video playback. [3420164]
  • [Notebook]: Black screen may be observed on some Optimus notebooks with 1440p/165hz panels when in discrete GPU mode [3426730]
  • Games do not launch correctly on GeForce GTX 750 Ti when NVIDIA Image Scaling is enabled [3442778]
  • Using Adaptive Vertical Sync while G-SYNC is enabled may result in random black screen [3437003]
  • [Red Dead Redemption 2/Doom Eternal]: The game crashes with TDR or the system crashes while running the game. [200766423]

Click here to download the GeForce hotfix display driver for Windows 10 x64/ Windows 11 x64
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 651
Viestejä
4 494 949
Jäsenet
74 266
Uusin jäsen
ufozz112

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom