NVIDIA julkaisi uudet GeForce 466.11 -ajurit näytönohjaimilleen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 377
nvidia-geforce-drivers-20171115.jpg


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 466.11 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler- ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 466.11 -ajureiden merkittävin uudistus on virallinen Game Ready -leima Mortal Shell -peliin DLSS-tuen tuovalle RTX-päivitykselle. DLSS:n kerrotaan parantavan suorituskykyä pelissä parhaimmilalaan 130 % 4K-resoluutiolla. Lisäksi ajureissa on tuoreimmat päivitykset Valorantin NVIDIA Reflex -päivitykselle, tuki NVIDIA Broadcast Noise Reduction -ominaisuudelle OBS:ssä ja tuki kuudelle uudelle G-Sync Compatible -näytölle.

Ajureissa on tuttuun tapaan liiskattu myös aiempien julkaisujen bugeja. Tällä kertaa korjauksen saaneita ongelmia olivat Supreme Commander -pelisarjan heikko suorituskyky, Adobe Camera RAW 12.x -kuvien mahdollinen näkyminen mustina Lightroom-sovelluksessa, MS Flight Simulator 2020 VR:n nykiminen, kun Hardware-accelerated GPU scheduling -ominaisuus on pois käytöstä sekä joillain näytöillä vääristyneet väritasot Windowsin käynnistyttyä. Tiedossa olevia ongelmia ovat pääosin tuttuja aiemmista ajureista, kuten World of Warcraft: Shadowlandsissa tietyissä paikoissa esiintyvä grafiikoiden vilkkuminen, Batman Arkham Knightin kaatuilu, jos Turbulence Smoke -ominaisuus on käytössä ja Steam VR -pelin nykiminen, jos taustalla pyörii jokin näytönohjaimen tietoja tarkkaileva sovellus. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin NVIDIAn Game Ready -artikkelissa ja ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Tiedossa olevia ongelmia ovat pääosin tuttuja aiemmista ajureista, kuten World of Warcraft: Shadowlandsissa tietyissä paikoissa esiintyvä grafiikoiden vilkkuminen
Tässä vaiheessa epäilen että on pelimoottorin vika/ominaisuus ja korjaus vaatii wowin päässä uuden .x päivityksen. Ite kierrän tuon ajamalla DX11 tilassa, ainakin mulla korjaantu sillä.
 
Tässä vaiheessa epäilen että on pelimoottorin vika/ominaisuus ja korjaus vaatii wowin päässä uuden .x päivityksen. Ite kierrän tuon ajamalla DX11 tilassa, ainakin mulla korjaantu sillä.
Ei NVIDIAlla ole tapana ottaa niskoilleen muiden ongelmia ja julkaisutiedotteessa on itseasiassa erikseen oma osionsa muiden aiheuttamille NVIDIAn näytönohjaimia koskeville ongelmille.
 
Jo suorastaan kunnioitettavan pitkään Windows 10:ä koskevana ongelmamainintana näissä NVIDIA:n näyttösovitinajureissa roikkuneen kirjauksen "[YouTube]: Video playback stutters while scrolling down the YouTube page. [3129705]" osalta kiinnostaisi tietää, onko se itse asiassa kovinkaan yleistä? :hmm: Esimerkiksi wanhemmalla GTX 1050 Ti:lläkään en kyseistä videotoiston tahmailua ole havainnut, moisesta maininnasta huolimatta.
 
Onhan siellä muutakin mukavaa kun avaa shadowplay overlayn. Noista uutuuksista vois tehdä kans jutun (esim. performance välilehti jossa myös raudan monitorointi yms.).
 
Onhan siellä muutakin mukavaa kun avaa shadowplay overlayn. Noista uutuuksista vois tehdä kans jutun (esim. performance välilehti jossa myös raudan monitorointi yms.).
Ei julkaisutiedotteessa ainakaan puhuta mitään moisista päivityksistä.
 
Jos se ei ole tuettuna kaikilla näyttiksillä. Tuolta näyttää 3070:lla:
 

Liitteet

  • nvidia_performance.png
    nvidia_performance.png
    57 KB · Luettu: 93
  • nvidia_perf_mon.png
    nvidia_perf_mon.png
    23,1 KB · Luettu: 90
Geforce Experiencen ominaisuudesta kyse, ei ajurin. Tuo on ollut 30-sarjan julkaisusta lähtien ainakin Geforce Experiencen beta versioissa, eli uutena ominaisuutena tuo on kai tullut ainoastaan perusversioon.
 
Ok. Ihan ok että nousi betasta perus experienceen. Tuohan on vallan kätevä benchmarkkailuun.
 
Jos se ei ole tuettuna kaikilla näyttiksillä. Tuolta näyttää 3070:lla:
Samalta näyttää 2080 tiitiselläkin. Tuntui tuo automaatti kellotuskin toimivan kun sen napsautti päälle. Joku 10min tais mennä kun sen raksutteli läpi.
 
Tässä vaiheessa epäilen että on pelimoottorin vika/ominaisuus ja korjaus vaatii wowin päässä uuden .x päivityksen. Ite kierrän tuon ajamalla DX11 tilassa, ainakin mulla korjaantu sillä.
Ei ainakaan AMD:llä ole mitään ongelmaa.
 
Samalta näyttää 2080 tiitiselläkin. Tuntui tuo automaatti kellotuskin toimivan kun sen napsautti päälle. Joku 10min tais mennä kun sen raksutteli läpi.
Taitaa vastata Afterburnerin OC scanneria, joten nostaa voltteja ihan suotta. Alivoltittamalla pääsee miltei samaan ellei jopa samaan tulokseen jopa 100W pienemmällä kulutuksella (3080/3090).
 
Taitaa vastata Afterburnerin OC scanneria, joten nostaa voltteja ihan suotta. Alivoltittamalla pääsee miltei samaan ellei jopa samaan tulokseen jopa 100W pienemmällä kulutuksella (3080/3090).
Juu, pitäis jossain välissä koittaa tuota alivoltitusta. Tuo oma tiitinen käy vähän turhan lämpösenä, niin sillä vissiin saisi lämpöjä tiputettua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom