NVIDIA julkaisi uudet GeForce 460.79 -ajurit näytönohjaimilleen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 556


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 460.79 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön kaikkia mobiilinäytönohjaimia Maxwell- ja työpöytänäytönohjaimia Kepler-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 460.79 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat virallinen Game Ready -leima Cyberpunk 2077:lle ja viimeisimmät päivitykset Minecraft RTX:n viralliselle versiolle. Lisäksi ajureissa on uudet Background Application Max Frame Rate- ja Color Accuracy Mode -asetukset. Kuten jo nimet kertovat, ensimmäisellä voidaan rajoittaa taustalla olevan ohjelman maksimiruudunpäivitysnopeutta ja jälkimmäisellä väritarkkuustilaa.

Tuttuun tapaan ajurit korjaavat myös aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa korjattuja bugeja ovat esimerkiksi väritilan muuttuminen RGB:stä YCbCr422:ksi, kun virkistystaajuus nostetaan yli 100 hertsiin, väriasetusten puuttuminen 5K-resoluutiolla NVIDIAn ohjauspaneelista sekä pitkään mukana roikkunut bugi, jossa Forza Motorsport 7:n joillain radoilla näkyi mustia viivoja kanttareissa. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi Ampere-arkkitehtuuriin perustuvien näytönohjainten normaalia korkeampi lepokulutus joillain korkean virkistystaajuuden G-Sync-näytöillä, Vulkan-suorituskyvyn tippuminen G-Synciä käytettäessä, jos pelin tilaa vaihtaa täyden ruudun ja ikkunan välillä, sekä YouTube-videoiden pätkiminen, kun nettisivua vieritetään ylös tai alas. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin NVIDIAn artikkelista ja julkaisutiedotteesta (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
22
> väritilan muuttuminen RGB:stä YCbCr422:ksi, kun virkistystaajuus nostetaan yli 100 hertsiin

Harmillisesti eipä kyllä korjautunut vielä oman näytön kanssa tämä bugi, vieläkin menee värit paskaksi kun nostaa 100hz -> 144hz. :(
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Tuliko kellään muulla päivityksen lopuksi blue screenia? Tuon jälkeen kone käynnistyi uudelleen ja kyseli jotain haluanko ottaa OneDriven työpöytä backupit käyttöön ja toivotti tervetulleeksi käyttämään Windowsia :confused: Uusimmat ajurit näyttää olevan kuitenkin asennettuina.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 979
Tuliko kellään muulla päivityksen lopuksi blue screenia? Tuon jälkeen kone käynnistyi uudelleen ja kyseli jotain haluanko ottaa OneDriven työpöytä backupit käyttöön ja toivotti tervetulleeksi käyttämään Windowsia :confused: Uusimmat ajurit näyttää olevan kuitenkin asennettuina.
Mulla asentui ajuri ilman ongelmia.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
En nyt ole opetellut ulkoa noiden numeroita mutta mulla oli aika ihmeellinen seikkailu noiden ja 3000 sarjan ajureiden kanssa. Nvidian erikielisiltä sivuilta löytyy eri tavalla ne ajurit, tai siis löytyy "normaali" versio kuten myös joku erikoisempi versio. Ja se riippuu ihan selaimen asetuksista että kumpaan sä törmäät.

Noi kummatkaan versiot eivät suostuneet edes asentumaan pari vuotta vanhaan kymppiin. Mulla on ollut ongelmia tuon kympin päivityksen kanssa niin aika kivaa olisi ostaa uusi näyttis ja sitten sen ajurit ei suostuisi asentumaan laisinkaan koska sun Windows 10 on "liian vanha".

Esim. tuossa Kaotikan linkissä ei ole eritelty sitä toista versiota laisinkaan.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 556
En nyt ole opetellut ulkoa noiden numeroita mutta mulla oli aika ihmeellinen seikkailu noiden ja 3000 sarjan ajureiden kanssa. Nvidian erikielisiltä sivuilta löytyy eri tavalla ne ajurit, tai siis löytyy "normaali" versio kuten myös joku erikoisempi versio. Ja se riippuu ihan selaimen asetuksista että kumpaan sä törmäät.

Noi kummatkaan versiot eivät suostuneet edes asentumaan pari vuotta vanhaan kymppiin. Mulla on ollut ongelmia tuon kympin päivityksen kanssa niin aika kivaa olisi ostaa uusi näyttis ja sitten sen ajurit ei suostuisi asentumaan laisinkaan koska sun Windows 10 on "liian vanha".

Esim. tuossa Kaotikan linkissä ei ole eritelty sitä toista versiota laisinkaan.
Sitten kannattanee ihmetellä mikä siinä Windowsin asennuksessa on rikki, jos päivitykset ei mene läpi. Jopa se Win10 1803 (vai oliko 1809, sama se kun molempiin pätee) missä siirryttiin DCH-ajureihin alun perin on tuen ulkopuolella, vanhemmista puhumattakaan.
Kaikki ajurit nykypäivänä ovat siis DCH-ajureita ellei erikseen muuta mainita. Vanhanmallisia voit hakea tukemattomille käyttiksille täältä: Advanced Driver Search | NVIDIA
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 979
Onko tuohon joku hyvä syy olla päivittämättä windowsia uusimpaan? Mulla on 2013 vuodelta pc, jossa oli alunperin win8, päivitetty win10:iin siitä ja nyt on uusin 2020h2 päivitys sisässä. Käyttis toimii edelleen hyvin. Ei ole tarvinnut vielä kertaakaan uudelleenasentaa tai resetoida. Ihmeellisen hyvin tuo win10 on toiminut, kun edelleen on muistissa miten paljon mulla oli aikoinaan win95:en kanssa ongelmia.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Sitten kannattanee ihmetellä mikä siinä Windowsin asennuksessa on rikki, jos päivitykset ei mene läpi. Jopa se Win10 1803 (vai oliko 1809, sama se kun molempiin pätee) missä siirryttiin DCH-ajureihin alun perin on tuen ulkopuolella, vanhemmista puhumattakaan.
Kaikki ajurit nykypäivänä ovat siis DCH-ajureita ellei erikseen muuta mainita. Vanhanmallisia voit hakea tukemattomille käyttiksille täältä: Advanced Driver Search | NVIDIA
Joo tuohon DCH:hin viittasin. Riippuen siis selaimesta Nvidian sivuilta suoraan katsottuna tulee joko tuo aloituspostauksen valikko, tai sitten tuo jälkimmäinen. Vähän erikoinen viritys mielestäni Nvidialta, saisi samat vaihtoehdot tulla eteen kaikilla.

Eikä ne non-DCH:t myöskään asentuneet. Ne DCH ajurit herjasivat että tämä Windows ei tue DCH ajureita ja antoi eri sivun linkin jolta pystyi sen valitsemaan. Aha. Ja sieltä toisen 600 megan paketin latauksen jälkeen NEKIN ajurit totesivat että nämä ajurit eivät tue tätä Windowsia. Olisi sen minusta voinut suoraankin kertoa, ilman että mä turhaan latailen yli gigan verran eri ajureita, ja odottelen hetken aikaa kummankin kohdalla kun se paketti purkaa itsensä ennen asennuksen aloitusta.

Mä en ole tuolla Windows ketjussä nähnyt kauheasti mainintoja siitä että jos Windows ei suostu päivittymään, että joku olisi joogan ja pohdiskelun pohjalta mitään nirvanaa asiassa saavuttamaan. Joillain noi päivitykset eivät vaan toimi eikä sille yleensä voi yhtään mitään. Mä en todellakaan ole ollut ainoa. Uusinkaan Windows ei asennu tai edes yritä asentua kaikilla. Noissa on aina jotain yhteensopivuusongelmia joillain.

Näköjään mulla löytyy tuolta vielä tuo vanha kuva. Kaikki noi eri versiot eivät ole päivittyneet. Eli toi mun asennettu versio oli 1709 ja mikään sen jälkeinen ei suostunut päivittymään. Noita epäonnistuneita päivitysyrityksiä ja versioita oli paljon enemmän kuin tuossa näkyy, miltei kerran kuukaudessa WU halusi yrittää täysin turhaan puskea jotain versiota joka oli jo epäonnistunut useamman kerran. Mä olin jo luopunut toivosta ja toisaalta WU oli noiden tuputuksesta myös itsekin jo luovuttanut.

Mutta sitten yllättäen tuo kaikkein uusin Windows eli tämä 20H2 asentui täysin ongelmatta nyt tuossa pari viikkoa sitten! En tiedä olinko mä siinä vaiheessa jo ottanut mun vanhan näyttiksen(jep, AMD) pois koneesta, jossain vaiheessa mä otin sen pois ja käytin jonkun aikaa integroitua kun ajattelin etten mä viitsi vanhalla koneella mitään enää pelata kun uusi kone on melkein jo tulilla.


Voihan se hyvin olla että nuo päivitykset epäonnistuivat AMD:n ajureiden takia? Tai sitten tuo 20H2 tekee huolellisemmin sen päivityksen verrattuna noihin aikaisempiin, ja homma ei kosahda puolivälissä. Jommasta kummasta sen on pakko olla kiinni, koska mitään muuta ei tuossa ole tapahtunut.



Onko tuohon joku hyvä syy olla päivittämättä windowsia uusimpaan?
Niin siinä mun edellisesä viestissä mitä sä selvästi kyllä kommentoit, luki näin:
"Mulla on ollut ongelmia tuon kympin päivityksen kanssa"
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Niin siinä mun edellisesä viestissä mitä sä selvästi kyllä kommentoit, luki näin:
"Mulla on ollut ongelmia tuon kympin päivityksen kanssa"
/Offtopic

Aika usein Windows 10:n pävittämättömyyteen on syynä käyttäjän vainoharha. Eli kaikki O&O Shutupit, Spybotit ja muut turhat tweakit pois ja elää sen kanssa, että muutama satunnainen anonyymi databitti saattaa Microsoftille mennä. Jotenkin aika ajanut ohi noista sen Windows 10:n ilmestymisen vouhotuksen jälkeen ja suorituskykyyn ei nykyraudallakaan ole mitään vaikutusta jos siellä sattuu joku taustatulostuspalvelu yms pyörimään "turhaan" taustalla.

Toki siellä välillä on ajureissa/ohjelmissa yhteensopivuusongelmia. Ainakin joskus jokin CCleanerin vanhempi versio esti Windows 10:n päivityksen saamisen.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 026
Voihan se hyvin olla että nuo päivitykset epäonnistuivat AMD:n ajureiden takia? Tai sitten tuo 20H2 tekee huolellisemmin sen päivityksen verrattuna noihin aikaisempiin, ja homma ei kosahda puolivälissä. Jommasta kummasta sen on pakko olla kiinni, koska mitään muuta ei tuossa ole tapahtunut.
No tuskin. Sen verran moni päivitys epäonnistunut että sulla on kyllä jotain pahasti solmussa siinä windowsissa. Oliskohan jo aika vetää ns. puhdas asennus sisään? Siinä asennuksessahan on myös se vaihtoehto että säilyttää lähes kaikki asennetut ohjelmat. Vedä vaikka sillä kokeeksi. Ekana teet image backupin siitä nykyisestä niin jos joku kusee niin voi aina palauttaa imagelta siihen nykyiseen rikkinäiseen tilanteeseen jos se jostain syystä on niin rakas ettei vaan voi luopua ja vetää täysin puhdasta asennusta.
Ja sitten kun olet puhtaan asennuksen tehnyt, niin jätä ajamatta kaikenmaailman räpellys scriptit ja cccleanerit. Niillä vaan saa solmuun sen windowsin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
324
Itselläni lähti Amd prossu ja kovalevy pois käytöstä vaikka ne kovin montaa vuotta olleet käytössä. Amd ollut aikaisemmin kerran käytössä näytönohjaimen muodossa. Eiköhän Amd kokeilut ollut minun osalta tässä koska molemmilla kerroilla ollut vaikka minkänäköistä pientä ongelmaa. Intel & Nvidia yhdistelmällä ei mitään ongelmia. Voi olla huonoa tuuriakin mutta todella negatiivinen kuva jäänyt Amd tuotteista. Sääli koska Amd on parempi hinta-nopeus suhteeltaan.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 219
Pitänee vielä kokeilla vanhemmilla ajureilla, mutta näyttää siltä että uusimmat aiheuttaa graffavirheitä Arma 3'ssa. Paikoissa missä jotakin piirtyy niin että vesistö jää taakse, niin objektin ympärille tulee kirkas "halo." Kun ruudulle tulee joku ruovikko, jonka takana on meri, niin toi efekti on melko häijjyn näköinen. Korttina 2080.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
168
"Dargol
9.12.2020, 20:01
Tuliko kellään muulla päivityksen lopuksi blue screenia? Tuon jälkeen kone käynnistyi uudelleen ja uusimmat ajurit näyttää olevan asennettuina."

Sama homma näyttiksenä vanha 1080ti asennus kahdella monitorilla vetää ruudut siniseksi. Oli pakko palata vanhaan ajuriin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Shadowlands vilkkuu ja paukkuu näillä. Muut sanoivat killassa samaa. Edeltävillä ei ongelmia. Tää CP2077 tuen saanut ajuri siis kyseessä.
En voi allekirjoittaa - tosin en ajele RT varjojen kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 076
Viestejä
4 194 804
Jäsenet
70 846
Uusin jäsen
VilleViis

Hinta.fi

Ylös Bottom