NVIDIA julkaisi uudet GeForce 451.48 -ajurit DirectX 12 Ultimate -tuella

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 377
nvidia-geforce-drivers-20171115.jpg


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 451.48 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön mobiilinäytönohjaimia Maxwell- ja työpöytänäytönohjaimia Kepler-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 451.48 -ajurit ovat ensimmäiset Release 450 -sarjan julkaisu ja samalla ensimmäiset DirectX 12 Ultimate -rajapintaa tukevat ajurit. DirectX 12 Ultimate pitää sisällään edellisistä tuttujen ominaisuuksien lisäksi DirectX Raytracing 1.1 -rajapinnan, tuen mesh-varjostimille, sampler feedback -ominaisuudella ja Variable-Rate Shading -ominaisuudelle. Lisäksi tuettuna on Windows 10 May 2020 -päivityksen Hardware-accelerated GPU Scheduling, mikä voi parantaa tietyissä tilanteissa suorituskykyä. Ominaisuus on tuettuna Pascal-arkkitehtuurista lähtien. Ajurit tukevat myös Vulkan 1.2- ja CUDA 11.0 -rajapintoja.

Ajureissa ei ole mukana uusia Game Ready -leimoja peleille, mutta poikkeuksellisen suuri joukko pelejä on saanut uuden tai päivittyneen SLI-profiilin. Profiilit löytyvät nyt DCL – The Game-, Jiu Xiao-, Monster Energy Supercross 2-, MORDHAU-, Overpass-, Planetside 2- (DirectX 11), Sniper Elite V2 Remastered-, Spyro Reignited Trilogy-, System Shock-, The Fisherman – Fishing Planet-, Warhammer Underworlds: Online- ja Wolcen: Lords of Mayhem peleille. Uudet profiilit koskevat Jiu Xiaota, Sniper Elite V2:ta, Surviving the Aftermathia, Warhammeria ja Wolcenia lukuunottamatta vain Turing-arkkitehtuuria (ja tulevia arkkitehtuureita).

Ajurit korjaavat myös joukon aiempien julkaisujen ongelmia. Korjattujen bugien listalta löytyvät tällä kertaa muun muassa Sea of Thievesin renderöintiongelmat, Devil May Cry 5:n objektien vilkunta ja NVIDIA HD Audio -tuen katoaminen näytön unitilaan siirtymisen jälkeen. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi väriliukujen ongelmat Call of Duty: Modern Warfare -pelissä Image Sharpening -ominaisuuden kanssa, HDCP-ongelmat Valve Index VR-laseilla, Sunset Overdriven vihreät grafiikkabugit Depth of Field -ominaisuus käytössä sekä vanha tuttu Forza Motorsport 7:n kanttareissa esiintyvät mustat raidat. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Hardware-accelerated GPU Scheduling pitää käydä itse laittamassa päälle. Windows settings -> system -> display -> graphics settings. Peleissä sillä ei pitäisi olla vaikutusta maksimiFPS:iin, mutta aikaisemmilla 450.99 ajureilla minimiFPS:t nousivat hieman.
 
Hardware-accelerated GPU Scheduling pitää käydä itse laittamassa päälle. Windows settings -> system -> display -> graphics settings. Peleissä sillä ei pitäisi olla vaikutusta maksimiFPS:iin, mutta aikaisemmilla 450.99 ajureilla minimiFPS:t nousivat hieman.
Hyvä lisäinfo että pitää itse käydä pistämässä päälle :thumbsup:
Onko tuosta HWAGSista tullut jotain lisäinfoa? Silloin kun ominaisuus julkistettiin käsitys oli että sen pitäisi vaikuttaa lähinnä videoihin, eikä NVIDIAkaan tosiaan pitänyt asiasta isompaa meteliä, ainut maininta ominaisuudesta ajureissa (sen lisäksi siis että se on nyt tuettu) on korjattu bugi, jossa Divinity Original Sin 2:n Definitive Editionin suorituskyky oli normaalia huonompi se päällä (mikä on sinänsä erikoista kun koko ominaisuutta ei ollut käytössä edellisissä ajureissa mitkä oli vielä WDDM 2.6:sta).
 
Tein pienen testin GPU Scheduling päällä ja ilman. Heaven benchmarkissa avg fps laski tuon ollessa päällä 1.5 fps ja minimi pysyi samana.
 
Call of Duty Modern Warfare: WARZONE pelissä korjaantui random black screen ongelmat ajureiden myötä.
 
Noin pieni fps ero on mitätön kun tuli testattua mitä hyötyä siitä on. 240Hz 1440p näytöllä ainakin hiiren responsiivisuus tuntui parantuvan ihan linux tasolle. Oikeastaan aika liukas hiiri nyt, pitää varmaan säätää hiiren DPI:tä. :)

Suosittelen kokeilemaan, varsinkin jos MSI-mode on nvidian ajureista erikseen kytketty päälle. Ajurien asennus aina tosin nollaa tilanteen, niin olen tehnyt siitä itselle .reg filun joka ajan aina ajuripäivityksen jälkeen.
 
Saataisko io-techiltä jonkilaista testiä Hardware-accelerated GPU Scheduling päällä / pois päältä? Näkis onko oikeesti hyötyä tuosta vielä.
 
Ilmeisesti ihan vain ajurituen, ei ainanakaan yksikään valmistaja ole sanonut että toimisi vain tietyillä malleilla.
Hmmm. "Hardware-accelerated GPU Scheduling pitää käydä itse laittamassa päälle. Windows settings -> system -> display -> graphics settings"
Ei mulla ole tuolla mitään tähän liittyvää. Aattelin, ettei ole sopiva ohjain.
 
Hmmm. "Hardware-accelerated GPU Scheduling pitää käydä itse laittamassa päälle. Windows settings -> system -> display -> graphics settings"
Ei mulla ole tuolla mitään tähän liittyvää. Aattelin, ettei ole sopiva ohjain.
Vaatii Windows 10 version 2004
 
Hmmm. "Hardware-accelerated GPU Scheduling pitää käydä itse laittamassa päälle. Windows settings -> system -> display -> graphics settings"
Ei mulla ole tuolla mitään tähän liittyvää. Aattelin, ettei ole sopiva ohjain.
Onko Windows päivitetty tuoreimpaan versioon (May 2020 Update eli versio 2004) ja nämä uudet ajurit asennettu?
 
Onko Windows päivitetty tuoreimpaan versioon (May 2020 Update) ja nämä uudet ajurit asennettu?
No eipä ole. Miten tuon 2020 updaten saa, kun juuri päivitin kaikki mitä Windows Update tarjosi? Winver ilmoittaa, että 1909 on versio.
 


4 framea lisää eli 4,4% 2080Ti ja 9900k setillä. Varmasti vaihtelee peleittäin kautta raudasta riippuen paljonko tulee lisää tai vähenee...

Lisätään vielä: Dragon quest XI 0,1% low 36,9fps VS 67,8fps



Parhaimmillaan aika huimasti parantaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos se ei kaikkien päivitysten haun jälkeenkään sitä manuaalisesti uudelleen tarkistamalla tarjoa, voit "pakottaa" asennuksen lataamalla Microsoftilta asennustyökalun Lataa Windows 10
Sain tuon tuon työkalun kautte asennettua. Melkoinen urakka, joka alkoi sillä että puolen tunnin asennuksen jälkeen kone ilmoitti yhtäkkiä, että olet kirjautumassa ulos ja lukitsi kaiken toiminnan. Sitä ei voinut estää mitenkään vaan se väkisin boottas koneen.
Lisäksi se nollasi kaikki mahdolliset asetukset ja säädöt ja palautti kaikki "turva ominaisuudet" käyttöön.

Noh, nyt on 2004 versio, mutta ei tuota GPU Scheduling ole vieläkään :/ Pitää ehkä kokeilla asentaa noi grafiikka ajurit uudestaan, jos se vaikuttaisi.
"No result for GPU Scheduling"
 
Tuo HD Audio on ongelma on kaivattu päivitys kun joudun käynnistämään konetta että vahvistin tunnistaa äänet lepotilan jälkeen.Pitää testata auttaako kun HDMI audio on aika arpapeliä saada toimimaan 7.1 tilassa.
 
Täytyypäs testailla illemmalla miten 8750H + RTX 2070 läppärillä auttaa.

@Kaotik paremmin asian tuntevana kysyn sinulta, voisko tuosta GPU schedulerista olla sitä isompi hyöty mitä suurempi CPU-pullonkaula?
 
Viimeksi muokattu:
Sain tuon tuon työkalun kautte asennettua. Melkoinen urakka, joka alkoi sillä että puolen tunnin asennuksen jälkeen kone ilmoitti yhtäkkiä, että olet kirjautumassa ulos ja lukitsi kaiken toiminnan. Sitä ei voinut estää mitenkään vaan se väkisin boottas koneen.
Lisäksi se nollasi kaikki mahdolliset asetukset ja säädöt ja palautti kaikki "turva ominaisuudet" käyttöön.

Noh, nyt on 2004 versio, mutta ei tuota GPU Scheduling ole vieläkään :/ Pitää ehkä kokeilla asentaa noi grafiikka ajurit uudestaan, jos se vaikuttaisi.
"No result for GPU Scheduling"
Ei sitä löydäkään noilla hakusanoilla. Jos sinulla on päivitetty Windows ja päivitetyt ajurit niin kyllä se löytyy jos vaan jaksat klikkailla sinne saakka valikoissa kuten aiemmin yritit. Ei tarvitse edes bootata ajurien päivityksen jälkeen että se tulee näkyville - ilmoittaa kyllä että muutos ei tule voimaan ilman restarttia.
 
Täytyypäs testailla illemmalla miten 8750H + RTX 2070 läppärillä auttaa.

@Kaotik paremmin asian tuntevana kysyn sinulta, voisko tuosta GPU schedulerista olla sitä isompi hyöty mitä suurempi CPU-pullonkaula?

Jos saa vastata muutkin, niin kyllähän tuo poistaa kuormaa prossulta, joten uskoisin että hyötyä on jos CPU ahdistaa.

Illalla pääsen testaamaan omalla kokoonpanolla, GTX1660 6GB + i7-3770, pitäisi olla kohtuullisen tasapainoinen setti, mutta muutamissa peleissä huomaa että CPU hiuksen hienosti pullonkaulana. Aiheuttaa freimien dippailua kun vapaa aika CPU:lta lakkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyypäs testailla illemmalla miten 8750H + RTX 2070 läppärillä auttaa.

@Kaotik paremmin asian tuntevana kysyn sinulta, voisko tuosta GPU schedulerista olla sitä isompi hyöty mitä suurempi CPU-pullonkaula?
Ei niin mitään käryä kun ei MS eikä näyttisvalmistajat ihan hirveästi ole koko ominaisuudesta mitään kertonut ja tuntuu että ainut mistä kaikki on ollut samaa mieltä on että parantaisi etenkin videotoistoa (ihan kuin siinä olisi ongelmia ollut)
 
Ei niin mitään käryä kun ei MS eikä näyttisvalmistajat ihan hirveästi ole koko ominaisuudesta mitään kertonut ja tuntuu että ainut mistä kaikki on ollut samaa mieltä on että parantaisi etenkin videotoistoa (ihan kuin siinä olisi ongelmia ollut)

Onhan tuosta nyt jotain kommenttia esim täällä:

Hardware-accelerated GPU scheduling is the main feature of WDDM 2.7 and it allows the integrated/dedicated graphics card to manage its own video RAM directly, which in turn give you better performance, reduced latency, increased average or minimum frame-rates, and improved video playback.
 
Ei sitä löydäkään noilla hakusanoilla. Jos sinulla on päivitetty Windows ja päivitetyt ajurit niin kyllä se löytyy jos vaan jaksat klikkailla sinne saakka valikoissa kuten aiemmin yritit. Ei tarvitse edes bootata ajurien päivityksen jälkeen että se tulee näkyville - ilmoittaa kyllä että muutos ei tule voimaan ilman restarttia.
Graphics Settings haulla sinne pääsee suoraan, mutta tosijaan, katoin kuvan netistä siitä valikosta ja multa puuttuu tosiaan kokonaan se GPU Scheduling kohta.
Tuota HwSchMode ei ollut rekisterissä ollenkaan, mutta sen lisääminen ei muuttanut mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, siis tuollaisia ympäripyöreyksiä löytyy, osassa listattu nuo, osassa puuttuu osa ja tuo improved video playback tuntuu olevan ainut mikä on kaikkialla.
"Main feature" mistä ei kuitenkaan kerrota käytännössä mitään spesifiä ja MS:n Hardware Dev Centerin artikkeli WDDM 2.7:n uudistuksista ei edes mainitse koko ominaisuutta What's new for Windows 10 display and graphics drivers - Windows drivers
 
Jos saa vastata muutkin, niin kyllähän tuo poistaa kuormaa prossulta, joten uskoisin että hyötyä on jos CPU ahdistaa.

Illalla pääsen testaamaan omalla kokoonpanolla, GTX1660 6GB + i7-3770, pitäisi olla kohtuullisen tasapainoinen setti, mutta muutamissa peleissä huomaa että CPU hiuksen hienosti pullonkaulana. Aiheuttaa freimien dippailua kun vapaa aika CPU:lta lakkaa.
Intel Core i9-9900k @ 5GHz wccftech ja tuossa Dragon quest XI testissä ryzen 3700x. Tuskin tulee heti CPU rajat vastaan. Näyttäis ennemmin avittavan näyttistä testien perusteella.
 
Niin, siis tuollaisia ympäripyöreyksiä löytyy, osassa listattu nuo, osassa puuttuu osa ja tuo improved video playback tuntuu olevan ainut mikä on kaikkialla.
"Main feature" mistä ei kuitenkaan kerrota käytännössä mitään spesifiä ja MS:n Hardware Dev Centerin artikkeli WDDM 2.7:n uudistuksista ei edes mainitse koko ominaisuutta What's new for Windows 10 display and graphics drivers - Windows drivers

No joo siis lähinnä meinasin tuota "manage its own video RAM directly" osuutta, mikä ei kuulosta kovinkaan ympäripyöreältä jos ei nyt hirveän yksityiskohtainen kuvaus asiasta olekaan. Mutta vähän tuota linkkiä kaivelemalla löytyy tämä:


eli aiemmin on ollut vain "physical addressing" muistinhallintamalli jossa jos muistialueet siirtyy, on "cpu-puolella" oltava tieto siitä että osoite on varmasti oikein kun sille jotain pyydetään tehtävän. v2 on tuonut mallin joka ratkoo ongelmaa antamalla GPU:n hallita oman muistiosoitteestonsa kuinka huvittaa, "cpu-puolella" näkyy vain yksi osoiteavaruus jonka GPU(-ajurit) siten tulkkaa itselleen.

To achieve this, WDDM v2 supports GPU virtual addressing. In this model, each process gets assigned a unique GPU virtual address space in which every GPU context to execute in. An allocation, created or opened by a process, gets assigned a unique GPU virtual address within that process GPU virtual address space that remains constant and unique for the lifetime of the allocation. This allows the user mode driver to reference allocations through their GPU virtual address without having to worry about the underlying physical memory changing through its lifetime.

Syy miksi tästä ei ole huudeltu uutena fiitsönä noin muuten on siis ilmeisesti se että tämä on WDDM:ssä ollut mukana jo 2.0:n alusta asti mutta nyt sitten NVIDIA toi varsinaisen implementaation ajureihin ja 2004-päivitys UI:n (ja ehkä viimesimmän version aiheesta WDDM:n osalta).

Tosin NVIDIAkin kyllä mainitsee muistinhallinnan ajuriuutisessaan:

This new feature can potentially improve performance and reduce latency by allowing the video card to directly manage its own memory.
 
No joo siis lähinnä meinasin tuota "manage its own video RAM directly" osuutta, mikä ei kuulosta kovinkaan ympäripyöreältä jos ei nyt hirveän yksityiskohtainen kuvaus asiasta olekaan. Mutta vähän tuota linkkiä kaivelemalla löytyy tämä:


eli aiemmin on ollut vain "physical addressing" muistinhallintamalli jossa jos muistialueet siirtyy, on "cpu-puolella" oltava tieto siitä että osoite on varmasti oikein kun sille jotain pyydetään tehtävän. v2 on tuonut mallin joka ratkoo ongelmaa antamalla GPU:n hallita oman muistiosoitteestonsa kuinka huvittaa, "cpu-puolella" näkyy vain yksi osoiteavaruus jonka GPU(-ajurit) siten tulkkaa itselleen.



Syy miksi tästä ei ole huudeltu uutena fiitsönä noin muuten on siis ilmeisesti se että tämä on WDDM:ssä ollut mukana jo 2.0:n alusta asti mutta nyt sitten NVIDIA toi varsinaisen implementaation ajureihin ja 2004-päivitys UI:n (ja ehkä viimesimmän version aiheesta WDDM:n osalta).

Tosin NVIDIAkin kyllä mainitsee muistinhallinnan ajuriuutisessaan:


Liekö kuumuus vai mikä kun en tuota ajureiden mainintaa muistanut, mutta sekin vähän sellainen kun sanotaan että voi potentiaalisesti helpata :D
No, sillä mennään millä mennään.

Luulen että tuossa ylemmässä menee kuitenkin puuroja ja vellejä jossain kohtaa sekaisin, jos se olisi ollut koko WDDM2.x:n ajan mukana aivan taatusti ajurit olisivat tukeneet sitä jo iänkaiken sitten, tuki on kuitenkin varmistettu myös AMD:n osalta ja muistaakseni Intelinkin, olisi aikamoinen sattuma että kaikki toisi sen ~samoihin aikoihin näin viiden vuoden jälkeen. Nopealla googletuksella jos pistää rajaksi esimerkiksi viime kevään (eli ennen kuin kellään oli vahingossakaan mitään insider-buildeja missä tuo tuli käyttöön luonnollisesti jo ennen virallista 2004-buildia) ei tunnu löytyvän mitään mainintaa moisesta.

Yhtä kaikki, sekavaa :D
 
Tuossa kun alempana on slideri "muuttuva virkistystaajuus" niin mites sen kanssa? Käytössä kuitenkin G-sync näyttö ja se luonnollisesti päällä niin onko tällä mitään vaikutusta? Näyttää olevan oletuksena kanssa OFFilla.
 
Intel Core i9-9900k @ 5GHz wccftech ja tuossa Dragon quest XI testissä ryzen 3700x. Tuskin tulee heti CPU rajat vastaan. Näyttäis ennemmin avittavan näyttistä testien perusteella.

Huomasitko seurata CPU käyttöastetta videolla, HAGS on/off?
 
No joo siis lähinnä meinasin tuota "manage its own video RAM directly" osuutta, mikä ei kuulosta kovinkaan ympäripyöreältä jos ei nyt hirveän yksityiskohtainen kuvaus asiasta olekaan. Mutta vähän tuota linkkiä kaivelemalla löytyy tämä:


eli aiemmin on ollut vain "physical addressing" muistinhallintamalli jossa jos muistialueet siirtyy, on "cpu-puolella" oltava tieto siitä että osoite on varmasti oikein kun sille jotain pyydetään tehtävän. v2 on tuonut mallin joka ratkoo ongelmaa antamalla GPU:n hallita oman muistiosoitteestonsa kuinka huvittaa, "cpu-puolella" näkyy vain yksi osoiteavaruus jonka GPU(-ajurit) siten tulkkaa itselleen.



Syy miksi tästä ei ole huudeltu uutena fiitsönä noin muuten on siis ilmeisesti se että tämä on WDDM:ssä ollut mukana jo 2.0:n alusta asti mutta nyt sitten NVIDIA toi varsinaisen implementaation ajureihin ja 2004-päivitys UI:n (ja ehkä viimesimmän version aiheesta WDDM:n osalta).

Tosin NVIDIAkin kyllä mainitsee muistinhallinnan ajuriuutisessaan:


[URL
unfurl="true"]https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/directx-12-ultimate-game-ready-driver/[/URL]

Tässä on muutaman benchi joista yksi liittyy myös virtuaalimuistiin:

image-75.png


 
Tuossa kun alempana on slideri "muuttuva virkistystaajuus" niin mites sen kanssa? Käytössä kuitenkin G-sync näyttö ja se luonnollisesti päällä niin onko tällä mitään vaikutusta? Näyttää olevan oletuksena kanssa OFFilla.

Tämä kiinnostaisi itseänikin paljon.
 
Graphics Settings haulla sinne pääsee suoraan, mutta tosijaan, katoin kuvan netistä siitä valikosta ja multa puuttuu tosiaan kokonaan se GPU Scheduling kohta.
Tuota HwSchMode ei ollut rekisterissä ollenkaan, mutta sen lisääminen ei muuttanut mitään.

Mikä on sun näytönohjain? Pascal ja siitä ylöspäin tukevat HAGS.
 
Tuossa vielä suora linkki oikeaan viestiin, NVIDIAn edustaja käynyt varmistamassa :thumbsup:
(sitä en kyllä ymmärrä miksei tuota ajureiden julkaisutiedotteeseen saatu mahdutettua mukaan, samat ajurit kuitenkin tukee kortteja Kepleristä lähtien (tai mobiilissa Maxwellista)
 
Päivän verran HAGS ollut käytössä, eikä ole tullut vastaan ongelmia, muttei myöskään mitään huomattavia postiivisia asioita.
Joissain peleissä hiiri tuntuu kyllä nyt hiukan "kevyemmältä", mutten tiedä johtuuko sen winukan 2004 päivityksestä jonka asensin samalla ennen 451.48. Saattaa olla myös ihan täyttä kuvittelua.

Joka tapauksessa HAGS pysyy päällä toistaiseksi kun ei kerran ongelmia ole ollut. Tästä on hyvä jatkaa kehitystä.
 
Päivän verran ollut käytössä, ruutuina 165hz ja 144hz ja näytönohjaimena Pascal, jos tällä on merkitystä kokemukseen.

Videoita toistettaessa(vaikka Plex) on kieltämättä inan sulavampaa, piti tarkistaa ottamalla pois päältä ettei ole placeboa, mutta kyllä, ruudun tietyt liikkeet ovat sulavampia nyt. FPS ja muut asiat ovat jääneet itseltäni huomiotta, ainakin toistaiseksi kaikki toimii kuten ennenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Pitihän sitä kakkos koneessa kokeilla (3570k ja gtx 960). Tuo HAGS kannattaa laittaa päälle regeditistä.
Testipelinä TmNationsForever 1024x768 ja kaikki detajit minimiin. Ja ne avg framet: 326 -> 342. Maxwell 2.0 todellakin tukee...

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ GraphicsDrivers
Then Right-click to create a DWORD 32-bit name: HwSchMode
The meaning of the values is:
1 = disabled
2 = enabled
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa kun alempana on slideri "muuttuva virkistystaajuus" niin mites sen kanssa? Käytössä kuitenkin G-sync näyttö ja se luonnollisesti päällä niin onko tällä mitään vaikutusta? Näyttää olevan oletuksena kanssa OFFilla.
Minulla siinä lukee että kun mahdollista, saat korkeamman virkistystaajuuden ja vähemmän tearingia peleissä joissa ei ole oletuksena vrr tukea.
 
Siinä se tulikin syy sitten, päivitän uutiseen tuon tiedon myös että vaatii Pascalin tai uudemman
Pitihän sitä kakkos koneessa kokeilla (3570k ja gtx 960). Tuo HAGS kannattaa laittaa päälle regeditistä.
Testipelinä TmNationsForever 1024x768 ja kaikki detajit minimiin. Ja ne avg framet: 326 -> 342. Maxwell 2.0 todellakin tukee...

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ GraphicsDrivers
Then Right-click to create a DWORD 32-bit name: HwSchMode
The meaning of the values is:
1 = disabled
2 = enabled

Eli ei vaadi vähintään Pascalia, vaikka virallinen kanta taas tämä..?
Onkohan vaan vedetty raja johonkin, ettei tarvitse testata ja luvata tukea kaikelle mahdolliselle muinaisraudalle?
 
Eli ei vaadi vähintään Pascalia, vaikka virallinen kanta taas tämä..?
Onkohan vaan vedetty raja johonkin, ettei tarvitse testata ja luvata tukea kaikelle mahdolliselle muinaisraudalle?
Tein tänään vielä lisää testejä. Jostain syystä uusimmalla win10 versiolla ja uusimmilla ajureilla framet heittelee enemmän kuin koskaan ennen. En sittenkään menis julistamaan et HwSchMode toimisi. Lueskellaan lisää ulkomaalaisia foorumeita ja katsotaan muitten kokemuksia lisää... Guru3d ja Reddit...
 
Pitihän sitä kakkos koneessa kokeilla (3570k ja gtx 960). Tuo HAGS kannattaa laittaa päälle regeditistä.
Testipelinä TmNationsForever 1024x768 ja kaikki detajit minimiin. Ja ne avg framet: 326 -> 342. Maxwell 2.0 todellakin tukee...

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ GraphicsDrivers
Then Right-click to create a DWORD 32-bit name: HwSchMode
The meaning of the values is:
1 = disabled
2 = enabled
Mulla on tälläi laitettu, mutta ei tule silti näkyviin asetukset.
 

Liitteet

  • Regedit.jpg
    Regedit.jpg
    47,2 KB · Luettu: 14
Ihan tiedoksi että tuo HD audio ongelma mikä on nyt korjattu on myös samalla korjannut Gsyncin suurimman ongelman mikä oli ollut itsellä jo 3v nvidian laitteilla. Deep Sleep tosiaan pahimmillaan kadotti näytöstä Gsync tilan aina satunnaisesti ja omalla näytöllä 240Hz tila myös tippui kyydistä saman ongelman takia.

Ongelma oli ollut kaikilla Gsync näytöillä ja eri näytönohjaimilla, mutta nyt voin tyytyväisena sanoa että ei enää ole niitä deep sleepin kanssa ongelmia, että pitäisi boottia tai repiä display port piuhaa irti nollatakseen tilanteen.
 
Nyt olen päivän koittanut ja toistaseksi tuo audio ongelma on korjattu mutta itsellä se on ollut satunnainen ongelma eli en voi 100% vaarmuudella sanoa.
Luultavasti se pahempi ongelma HDMI audio tunnistus koneen käynnistäessä ei ole vielä kokemusta riittävästi onko sekin korjantunut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom