NVIDIA julkaisi uudet GeForce 417.22 -ajurit näytönohjaimilleen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448



NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 417.22 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat Kepler-arkkitehtuuria ja sitä uudempiin arkkitehtuureihin perustuvia GeForce-näytönohjaimia. GeForce RTX 20 -sarjan näytönohjaimet ovat tuettuja vain Windows 7- ja 10 -käyttöjärjestelmillä.

GeForce 417.22 -ajureiden merkittävin uudistus on Game Ready -leima Battlefield V:n Tides of War Chapter 1: Overture -päivitykselle. Päivityksen huhutaan parantavan etenkin säteenseurantasuorituskykyä erilaisten optimointien ja muutosten kautta. Pelin päivityksen julkaisua on jouduttu kuitenkin viivästyttämään viime hetkillä löytyneiden bugien vuoksi. Lisäksi ajureissa on uudet tai päivitetyt 3D Vision -profiilit Just Cause 4:lle (Good), Project Novalle (Good ja Tom Clancy’s The Division 2:lle (Not recommended).

Ajurit korjaavat tuttuun tapaan edeltävien ajureiden ongelmia, kuten näytön korruptoituminen tietyissä tapauksissa unitilasta herätessä, jos käytössä on korkea virkistystaajuus ja DisplayPort-liitäntä, sekä NVIDIAn ohjauspaneelin ilmoittamat väärät muistikellotaajuudet ja Edge-selaimen vastaamattomuus videotoiston jälkeen. Tiedossa olevien bugien listalta löytyy muun muassa kursorin korruptoituminen Firefox-selaimessa tiettyjen linkkien kohdalla ja satunnainen näyttöjen välkyntä, kun G-Sync on käytössä ja kokoonpanoon on kytketty sekä tavallinen että G-Synciä tukeva näyttö. Voit tutustua kaikkiin muutoksiin ajureiden julkaisutiedotteesta (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
150
Hassua että firefox-bugia ei saatu korjattua vieläkään. Markkinaosuus taitaa olla niin marginaalinen tässä vaiheessa, että se on alimmalla prioriteetilla.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Jokohan sitä alkais siirtyy 4xx. sarjaisiin ajureihin? Tuntuu et vuorotellen jokaisissa 4xx. ajureissa jotain bugishittiä ettei oo viittiny kokeilla edes.
Käytössä edelleen 399.24:t. Ei ole tosin ongelmiakaan ollut niin taidan antaa olla vielä.

Hassua että firefox-bugia ei saatu korjattua vieläkään. Markkinaosuus taitaa olla niin marginaalinen tässä vaiheessa, että se on alimmalla prioriteetilla.
Mikä firefox bugi? :eek:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Nyt toimii Rtx2070 RT efektit ihan mukavasti verrattuna aikasempiin ajureihin
Mahtaa sulla olla aikamoiset taika-ajurit kun BFVn päivitystä mistä luvattuja suorituskykyparannuksia pitäisi tulla ei ole julki vielä :facepalm:
Jos nyt odotettaisiin ensin että se päivitys julkaistaan ja ihmetellään mikä kaikki on muuttunut ennen kuin tuomitaan suuntaan tai toiseen
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
:btooth: Ei ole osunut itselle moista ongelmaa nykyisillä ajureilla... vai koskeeko tämä vain 4xx ajureita?
En kyllä ulkoa muista missä ajureissa tuo listattiin tiedossa olevaksi bugiksi. Veikkaisin kyllä että jossain 400-sarjalaisissa tuli vasta (tai vaikka olisi tullut aiemminkin niin eihän se tosiaan ole sanottu että kaikille osuisi juuri sellainen linkki missä se kursori korruptoituu, ei siis käsittääkseni koske missään nimessä kaikkia tai edes suurinta osaa linkeistä)
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Ei jaksa päivittää, edellinen hotfix käytössä jossa oli tuosta melkein ne tärkeimmät korjaukset.
 

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
346
Kun g-syncistä saa maksaa sievoisen premiumin avoimeen tekniikkaan verrattuna niin kuvittelisi että sitä myös tuetaan ja pidetään softapuoli kunnossa, mutta näköjään ei.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Mahtaa sulla olla aikamoiset taika-ajurit kun BFVn päivitystä mistä luvattuja suorituskykyparannuksia pitäisi tulla ei ole julki vielä :facepalm:

Jos nyt odotettaisiin ensin että se päivitys julkaistaan ja ihmetellään mikä kaikki on muuttunut ennen kuin tuomitaan suuntaan tai toiseen
Kyllähän ne ilmeisesti selvästi paremmin toimii kuin vahoilla ajureilla,eikö tuosta jotain testiäkin jo ollut?
GeForce RTX 2070 users will be able to play at over 60 FPS at 1920×1080 with Medium DXR Raytraced Reflections.
NVIDIA GeForce Game Ready 417.22 WHQL - VideoCardz.com


E:Eiku oli official näemmä no odotella puolueettomia.
Mutta jos pitää vaan paikkansa niin toimii kyllä paljon paremmin vs aikaisemmin.

Kun g-syncistä saa maksaa sievoisen premiumin avoimeen tekniikkaan verrattuna niin kuvittelisi että sitä myös tuetaan ja pidetään softapuoli kunnossa, mutta näköjään ei.
Mikäs siinä ei sulla toimi?
Mulla ei ole yli vuoteen ollut ainuttakaan ongelmaa kahdessa gsync näytössä,joten tyytyväinen olen ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Kyllähän ne ilmeisesti selvästi paremmin toimii kuin vahoilla ajureilla,eikö tuosta jotain testiäkin jo ollut?
GeForce RTX 2070 users will be able to play at over 60 FPS at 1920×1080 with Medium DXR Raytraced Reflections.
NVIDIA GeForce Game Ready 417.22 WHQL - VideoCardz.com


E:Eiku oli official näemmä no odotella puolueettomia.
Mutta jos pitää vaan paikkansa niin toimii kyllä paljon paremmin vs aikaisemmin.
Juu ei ollut koko päivitystä jaossa vielä kun uutista kirjoitin niin ei benchejäkään, nyt on benchit ja suorituskyky on selvästi parempi, mutta yhdeltäkään sivustolta ei näytä löytyvän kuvankaappausvertailua ennen ja jälkeen päivityksen, jossa näkisi onko kyse oikeasti vain epäoptimaalisen koodin parantamisesta vai onko siellä leikelty laadusta suorituskyvyn saavuttamiseksi

Mikäs siinä ei sulla toimi?
Mulla ei ole yli vuoteen ollut ainuttakaan ongelmaa kahdessa gsync näytössä,joten tyytyväinen olen ollut.
Taitaa viitata tuohon vilkuntabugiin josta uutisessakin mainitaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
283
Odotan enemmän sitä DLSS:n julkaisua BF vitoseen ja muihin peleihin kuin RT:n suorituskykyparannusta (vaikka sekin on hyvä asia)
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Juu ei ollut koko päivitystä jaossa vielä kun uutista kirjoitin niin ei benchejäkään, nyt on benchit ja suorituskyky on selvästi parempi, mutta yhdeltäkään sivustolta ei näytä löytyvän kuvankaappausvertailua ennen ja jälkeen päivityksen, jossa näkisi onko kyse oikeasti vain epäoptimaalisen koodin parantamisesta vai onko siellä leikelty laadusta suorituskyvyn saavuttamiseksi
Tämä varmaan on niitä "täytyy itse testata" kun noi official testit ei ehkä ihan pidä aina paikkaa tai ei niistä irtoa koko totuutta, kuitenkin aika isoja parannuksia niin mihinkähän se sitte perustuu.

Taitaa viitata tuohon vilkuntabugiin josta uutisessakin mainitaan.
Pistin Hdmi:llä perus näytön toiseksi näytöksi kiinni enkä saanut vilkkumaan vaikka menin testiksi pelaileen vai onko tämä vain satunnaisilla käyttäjillä vai ilmeneeköhän ajankanssa kun pidempään käyttää tälläistä comboa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Pistin Hdmi:llä perus näytön toiseksi näytöksi kiinni enkä saanut vilkkumaan vaikka menin testiksi pelaileen vai onko tämä vain satunnaisilla käyttäjillä vai ilmeneeköhän ajankanssa kun pidempään käyttää tälläistä comboa.
Kyse on satunnaisesta välkynnästä kuten uutisessakin lukee, eli voi tulla vaikka heti tai olla tulematta ikinä

Tämä varmaan on niitä "täytyy itse testata" kun noi official testit ei ehkä ihan pidä aina paikkaa tai ei niistä irtoa koko totuutta, kuitenkin aika isoja parannuksia niin mihinkähän se sitte perustuu.
Noniin, nyt löytyi "syyllinen" eli ainakin osa suorituskykyä parantaneista jutuista, jonka kohdalla ei voida puhua ainakaan koodin "optimoinnista". Pätsin jälkeen myös säteenseuranta päällä aluskasvillisuuden heijastelut on screenspace heijastuksia eikä säteenseurannalla laskettuja.

PC Games & Hardwaren videolla näkyy:


(jos tuo embed ei suoraan hyppää oikeaan kohtaan niin 2:40 kohdilla)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Kyse on satunnaisesta välkynnästä kuten uutisessakin lukee, eli voi tulla vaikka heti tai olla tulematta ikinä


Noniin, nyt löytyi "syyllinen" eli ainakin osa suorituskykyä parantaneista jutuista, jonka kohdalla ei voida puhua ainakaan koodin "optimoinnista". Pätsin jälkeen myös säteenseuranta päällä aluskasvillisuuden heijastelut on screenspace heijastuksia eikä säteenseurannalla laskettuja.

PC Games & Hardwaren videolla näkyy:


(jos tuo embed ei suoraan hyppää oikeaan kohtaan niin 2:40 kohdilla)
Näyttää ainakin ihan yhtä hyvältä kuin ennenkin, mutta nyt selvästi pyörähtää sujuvammin joka on se pääasia tässä RTssä, eli saadaan RT toimimaan kaikilla ohjaimilla niin ettei peli olisi pelikelvoton RT päällä.

kuten tässä sanotaan
Battlefield 5 - New Update will improve RayTracing Performance by up to 50%; Comparison Video
This new update will allow the GeForce RTX 2080 Ti / RTX 2080 to exceed 60 FPS @ 1440p, while the GeForce RTX 2070 may exceed 60 FPS @ 1080p. Thanks to the new change in technology called Variable Rate Ray Tracing that allows directing the rays where they really matter, and without diminishing the general quality

Ja tämä on juuri se oikea tapa millä RT saadaan järkevälle tasolle ilman että rampautetaan liikaa suorituskykyä, nyt tuossa RT alkaa olla jo hieman järkeäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Näyttää ainakin ihan yhtä hyvältä kuin ennenkin, mutta nyt selvästi pyörähtää sujuvammin joka on se pääasia tässä RTssä, eli saadaan RT toimimaan kaikilla ohjaimilla niin ettei peli olisi pelikelvoton RT päällä.

kuten tässä sanotaan
Battlefield 5 - New Update will improve RayTracing Performance by up to 50%; Comparison Video
This new update will allow the GeForce RTX 2080 Ti / RTX 2080 to exceed 60 FPS @ 1440p, while the GeForce RTX 2070 may exceed 60 FPS @ 1080p. Thanks to the new change in technology called Variable Rate Ray Tracing that allows directing the rays where they really matter, and without diminishing the general quality

Ja tämä on juuri se oikea tapa millä RT saadaan järkevälle tasolle ilman että rampautetaan liikaa suorituskykyä, nyt tuossa RT alkaa olla jo hieman järkeäkin.
Tuo että ruudun ulkopuolelle jäävät asiat heijastuvat oli yksi "isoista jutuista" miksi RT-heijastukset ovat parempia kuin screenspace setit, joten sitäkin voidaan pitää jollain tasolla merkittävänä että osa heijastuksista vaihdettiin takaisin screenspaceen suorituskyvyn vuoksi muiden optimointien lisäksi. Sitä on tietenkin mahdotonta testata kuinka suuri osuus sillä on tuossa suorituskykyparannuksessa ollut.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
805
Näyttää ainakin ihan yhtä hyvältä kuin ennenkin, mutta nyt selvästi pyörähtää sujuvammin joka on se pääasia tässä RTssä, eli saadaan RT toimimaan kaikilla ohjaimilla niin ettei peli olisi pelikelvoton RT päällä.

kuten tässä sanotaan
This new update will allow the GeForce RTX 2080 Ti / RTX 2080 to exceed 60 FPS @ 1440p, while the GeForce RTX 2070 may exceed 60 FPS @ 1080p. Thanks to the new change in technology called Variable Rate Ray Tracing that allows directing the rays where they really matter, and without diminishing the general quality
Dicen kehitys insinööri sanoi jo aiemmin et esim. ruohot ja puu lehdet on "sädetetty".
Siihen on tullut muutos ja hyvä niin. Pelihän pitää muokata Turingin suorituskyvyn mukaan :).
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Dicen kehitys insinööri sanoi jo aiemmin et esim. ruohot ja puu lehdet on "sädetetty".
Siihen on tullut muutos ja hyvä niin. Pelihän pitää muokata Turingin suorituskyvyn mukaan :).
Juu totta, lisätköön niitä sädetyksiä sitten tulevissa RTX sukupolvissa kun enemmän tehoja mutta nyt tosiaan olisi hyvä saada RT pelattavaksi näillä nyky RTX korteilla.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Juu totta, lisätköön niitä sädetyksiä sitten tulevissa RTX sukupolvissa kun enemmän tehoja mutta nyt tosiaan olisi hyvä saada RT pelattavaksi näillä nyky RTX korteilla.
Eikö tuo ole vähän nurinkurinen ajattelutapa? Toki on kiva että RT-efektit pyörii jo nyt, mutta missä menee se raja kuinka vähässä määrässä on mitään järkeä ylipäätään nähdä sitä vaivaa? Ensin oli heijastukset, nyt on osa heijastuksista.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
805
Eikö tuo ole vähän nurinkurinen ajattelutapa? Toki on kiva että RT-efektit pyörii jo nyt, mutta missä menee se raja kuinka vähässä määrässä on mitään järkeä ylipäätään nähdä sitä vaivaa? Ensin oli heijastukset, nyt on osa heijastuksista.
Saat vastauksen sitten kun Amd joskus tulevaisuudessa tuo kyseisen ominaisuuden. Voit päästä näkemään omin silmin. Jos sitten ne ruohot ja lehdet näyttävät AMD:een punaisilta heijastuksilta ;). Ehkä siinä vaiheessa välähtää ettei joka helvetin pinta tarvii heijastella suorituskyvyn laskiessa.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Guru 3d testasi pelipäivityksen ja se nosti aika tuntuvasti nopeuksia mutta kuinka paljon on kuuvanlaatua säätänyt siitä ei vielä ole tietoja.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Guru 3d testasi pelipäivityksen ja se nosti aika tuntuvasti nopeuksia mutta kuinka paljon on kuuvanlaatua säätänyt siitä ei vielä ole tietoja.
Tässähän niitä on käsitelty, yksi muutos on että aluskasvillisuuden heijastuksia ei lasketa enää säteenseurannalla vaan ne on perinteisiä screenspace-heijastuksia
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Tässähän niitä on käsitelty, yksi muutos on että aluskasvillisuuden heijastuksia ei lasketa enää säteenseurannalla vaan ne on perinteisiä screenspace-heijastuksia
Tietysti voivat vielä tuoda lisää päivityksiä peleihin mutta kovin suuria nopeus korotuksia tuskin nähdään elleivät karsi jotain muuta.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
40
1080ti pubgissa ja ring of elysiumissa on ainaki iheme pätkimistä näillä ajureilla.. itse todennut että 398.18 on parhaat uusimmasta päästä jos pelaa esim pubg/cs go eli niillä mennään siis
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
1080ti pubgissa ja ring of elysiumissa on ainaki iheme pätkimistä näillä ajureilla.. itse todennut että 398.18 on parhaat uusimmasta päästä jos pelaa esim pubg/cs go eli niillä mennään siis
Rtx2070 ei ainakaan esiintynyt Pubgissa pätkimistä uusilla ajureilla

Korjauksiahan tuohon voi koittaa tehdä esim ShaderCache Off jne.. mutta varmaan pienestä fixistä kiinni toi ongelma.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Eikö tuo ole vähän nurinkurinen ajattelutapa? Toki on kiva että RT-efektit pyörii jo nyt, mutta missä menee se raja kuinka vähässä määrässä on mitään järkeä ylipäätään nähdä sitä vaivaa? Ensin oli heijastukset, nyt on osa heijastuksista.
Sama kysymys taisi olla esillä silloin kun tesselaatio tuli, missä määrin sitä kannattaa käyttää että suorituskyky säilyy. Vastaus: siinä määrin että peli on pelattava ilman merkittävää vaikutusta ulkonäköön.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Sama kysymys taisi olla esillä silloin kun tesselaatio tuli, missä määrin sitä kannattaa käyttää että suorituskyky säilyy. Vastaus: siinä määrin että peli on pelattava ilman merkittävää vaikutusta ulkonäköön.
Tesselaation tullessa ongelmia oli lähinnä siinä että NVIDIA puski isolla rahalla järjettömän raskaita tesselaatioratkaisuja, mikä satutti enemmän kilpailijaa. Tai ainakaan rahaa parempaa selitystä on vaikea keksiä, kun tarjolla oli kaikin tavoin järkevämpiä ratkaisuja. Ensimmäisenä se taisi tulla esille HAWX:issa, jota NVIDIA sponsoroi. Tesseloidut vuoret oli hienoja, mutta ei niiden selkäpuolia ollut mitään järkeä tesseloida, AMD:n adaptiivinen ratkaisu joka jättäisi näkymättömät selkäpuolet ilman järjettömiä tesselaatiotasoja ei kelvannut sponsorin vuoksi. Toinen oli toki kaikkien rakastama Crysis-betoniporsas.

Sehän se kysymys taitaa olla, että mikä on merkittävä? Heijastukset jotka eivät katoa kun objekti katoaa näkökentästä oli yksi isoista RT-heijastusten myyntipointeista ja nyt se on poistettu aluskasvillisuuden osalta. Montako muuta osaa voidaan ottaa pois ennen kuin se ero on merkittävä?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Tesselaation tullessa ongelmia oli lähinnä siinä että NVIDIA puski isolla rahalla järjettömän raskaita tesselaatioratkaisuja, mikä satutti enemmän kilpailijaa. Tai ainakaan rahaa parempaa selitystä on vaikea keksiä, kun tarjolla oli kaikin tavoin järkevämpiä ratkaisuja. Ensimmäisenä se taisi tulla esille HAWX:issa, jota NVIDIA sponsoroi. Tesseloidut vuoret oli hienoja, mutta ei niiden selkäpuolia ollut mitään järkeä tesseloida, AMD:n adaptiivinen ratkaisu joka jättäisi näkymättömät selkäpuolet ilman järjettömiä tesselaatiotasoja ei kelvannut sponsorin vuoksi. Toinen oli toki kaikkien rakastama Crysis-betoniporsas.

Sehän se kysymys taitaa olla, että mikä on merkittävä? Heijastukset jotka eivät katoa kun objekti katoaa näkökentästä oli yksi isoista RT-heijastusten myyntipointeista ja nyt se on poistettu aluskasvillisuuden osalta. Montako muuta osaa voidaan ottaa pois ennen kuin se ero on merkittävä?
Niin, itse en juuri havainnut edes alkuperäisiä RT-efektejä, etenkään kasvillisuudessa, niin tuskin se on millään tavalla merkittävä, mutta toki tämä vain oman näkemyksen ja erottelukyvyn perusteella.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Hardware Unboxedin heppu summaa, että suorituskyky on saavutettu enimmäkseen kuvanlaatua heikentämättä:

"Overall we’d say the patch has, for the most part, resulted in no change to DXR visual quality, though adjustments have clearly been made. Most of the work seems to be focused on making sure ray tracing isn’t unnecessarily applied, and that’s where the performance improvements have come from, though there are still some notable areas that need further work like reflection noise.

https://www.techspot.com/review/1759-ray-tracing-benchmarks-vol-2
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Sehän se kysymys taitaa olla, että mikä on merkittävä? Heijastukset jotka eivät katoa kun objekti katoaa näkökentästä oli yksi isoista RT-heijastusten myyntipointeista ja nyt se on poistettu aluskasvillisuuden osalta. Montako muuta osaa voidaan ottaa pois ennen kuin se ero on merkittävä?
Turhia asiota on turha hoitaa RT.llä
Nyt on uhrattu vähemmän merkittävä asia suorituskyvyn vuoksi.

Hardware Unboxedin heppu summaa, että suorituskyky on saavutettu enimmäkseen kuvanlaatua heikentämättä:

"Overall we’d say the patch has, for the most part, resulted in no change to DXR visual quality, though adjustments have clearly been made. Most of the work seems to be focused on making sure ray tracing isn’t unnecessarily applied, and that’s where the performance improvements have come from, though there are still some notable areas that need further work like reflection noise.

https://www.techspot.com/review/1759-ray-tracing-benchmarks-vol-2
Eli on tehty se mitä heti olisi pitänyt tehdä, eli turha RT pois hidastamasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.03.2018
Viestejä
201
Sama kysymys taisi olla esillä silloin kun tesselaatio tuli, missä määrin sitä kannattaa käyttää että suorituskyky säilyy. Vastaus: siinä määrin että peli on pelattava ilman merkittävää vaikutusta ulkonäköön.
+1

Tesselaation tullessa ongelmia oli lähinnä siinä että NVIDIA puski isolla rahalla järjettömän raskaita tesselaatioratkaisuja, mikä satutti enemmän kilpailijaa. Tai ainakaan rahaa parempaa selitystä on vaikea keksiä, kun tarjolla oli kaikin tavoin järkevämpiä ratkaisuja. Ensimmäisenä se taisi tulla esille HAWX:issa, jota NVIDIA sponsoroi. Tesseloidut vuoret oli hienoja, mutta ei niiden selkäpuolia ollut mitään järkeä tesseloida, AMD:n adaptiivinen ratkaisu joka jättäisi näkymättömät selkäpuolet ilman järjettömiä tesselaatiotasoja ei kelvannut sponsorin vuoksi. Toinen oli toki kaikkien rakastama Crysis-betoniporsas.
Vihreiden tuotteiden vihaajana sinun on epäilemättä vaikea löytää muunlaisia selityksiä. Parissa nvidian sponsoroimassa pelissä järjetön tesselaation käyttö oli osa uusien ohjaimien markkinointia, raskaiksi modatut pelit pyörii ja tehoa löytyy joten tulevaisuutta ajatellen osto tai päivitys kannattaa. Järjetön tesselaatio hidasti vanhempia nvidian ohjaimia ja pesuveden mukana meni myös amd lelut.

Sehän se kysymys taitaa olla, että mikä on merkittävä? Heijastukset jotka eivät katoa kun objekti katoaa näkökentästä oli yksi isoista RT-heijastusten myyntipointeista ja nyt se on poistettu aluskasvillisuuden osalta. Montako muuta osaa voidaan ottaa pois ennen kuin se ero on merkittävä?
Kts. em. tesselaatio. Amd näytönohjaimien realiaikaisia adaptiivisia ruohotason rt heijastuksia odotellessa kuluu :kahvi: ja :smoke:.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom