NVIDIA julkaisi uudet GeForce 416.34 -ajurit näytönohjaimilleen

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
18 382



NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 416.34 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön Kepler-arkkitehtuuriin perustuvia tai sitä uudempia näytönohjaimia.

GeForce 416.34 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat viralliset Game Ready -leimat Call of Duty: Black Ops 4:lle, SoulCalibur VI:lle ja Grip:lle. Ajurit tukevat myös WDDM 2.5:ttä ja DirectX 12:n Shader Model 6.3:a varmistetusti ainakin Pascal-sukupolvella. Tällä hetkellä ei ole saatavilla dataa vanhempien Maxwell- tai Kepler-sukupolvien tilanteesta. Tuki WDDM 2.5:lle ja Shader Model 6.3:lle oli kuitenkin ilmeisesti mukana ja yhtiön edellisessä ajurijulkaisussa.

NVIDIAn uudet ajurit korjaavat aiempien ongelmia, kuten musta ruutu pelin käynnistyksessä DSR-teknologiaa käytettäessä ja pelien vihreät grafiikkavirheet, kun käytössä on HDR-tila. Ajureiden tiedossa olevien bugien listalta löytyy puolestaan esimerkiksi vilkkumisongelmat FarCry 5 -pelissä ja vanha tuttu kursorin korruptoituminen Firefoxissa tietyissä tilanteissa. Voit tutustua kaikkiin muutoksiin ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 408
Alkoi tuo FC5:n vilkkuminen edellisillä ajureilla. Täytyy odotella seuraavia.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 408
En ole huomannut moista RTX 2080 Ti:llä.:btooth:
Itseasiassa taisi alkaa tuossa viimeisimmässä pelin päivityksessä, jonka mukana tuli HD-tekstuurit. Ei välttämättä liity ajureihin. Erityisesti järvien pinta bugaa, kun niitä katsoo vuorelta tai helikopterista. Esiintyy myös maastossa mutta vähemmän häiritsevänä. Korttina 1080.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
108
Olipa kerrassaan hyvät ajurit. Kolmannen näytön kun kytkee kiinni niin rippaa koko kone
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
18 382
Ajurit tukevat myös WDDM 2.5:ttä ja DirectX 12:n Shader Model 6.3:a varmistetusti ainakin Pascal-sukupolvella. Tällä hetkellä ei ole saatavilla dataa vanhempien Maxwell- tai Kepler-sukupolvien tilanteesta.
Keplerille varmistettu HighestShaderModel : D3D12_SHADER_MODEL_6_3 (0x0063)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 017
The Witcher 3 on ollut ihan rikki 416-alkuisilla ajureilla. Ruudussa välkkyy mustia raitoja ja palkkeja. Ilmeisesti tuohon tulee kuitenkin korjaus seuraavissa ajureissa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
969
Rikki myös F1 2018. Ihme kolmioita ilmesty osaan tekstuureja. Liittynee jotenkin AA:n kun esim. renkaissa näkyy ne. Ei sinänsä haittaa pelaamista mutta kummasti rikkoo imerssion kun noita näkee pelissä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
2 798
Keplerille varmistettu HighestShaderModel : D3D12_SHADER_MODEL_6_3 (0x0063)
Saanen kysyä mitä hyötyä tuosta pitäisi olla?
Kun mitä tuossa vasta eri Kepler kortteja tuli testailtua, niin DX12 toimii niissä todella huonosti = peli kaatuu jo lataus ruutuun kun DX12 on päälle kytkettynä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
18 382
Saanen kysyä mitä hyötyä tuosta pitäisi olla?
Kun mitä tuossa vasta eri Kepler kortteja tuli testailtua, niin DX12 toimii niissä todella huonosti = peli kaatuu jo lataus ruutuun kun DX12 on päälle kytkettynä.
lähinnä kai teoriatadon hyötyä
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
2 798
lähinnä kai teoriatadon hyötyä
Niin vähän arvelinkin :)

Mitä nyt vasta noita Nvidian Keplereitä ja saman ajan AMD:n ekan sukupolven GCN kortteja tullut testattua.
Niin vaikka Vulkan ja DX12 on teoriassa tuettuna, mutta todellisuus on jotain aivan muuta.
Tai Vulkan toimii ihan OK, mutta DX12 ei paskan vertaa.

Eli Keplereillä DX12 pelit kaatuu ja GCN 1st Geneillä fps lukemat puoliutuvat ja peli muuttuu epäpelattavaksi nykiväksi paskaksi.

Eli ensimmäiset jolla DX12 toimii ovat Nvidian Maxwell ja AMD:n GCN 2nd kortit.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
18 382
Niin vähän arvelinkin :)

Mitä nyt vasta noita Nvidian Keplereitä ja saman ajan AMD:n ekan sukupolven GCN kortteja tullut testattua.
Niin vaikka Vulkan ja DX12 on teoriassa tuettuna, mutta todellisuus on jotain aivan muuta.
Tai Vulkan toimii ihan OK, mutta DX12 ei paskan vertaa.

Eli Keplereillä DX12 pelit kaatuu ja GCN 1st Geneillä fps lukemat puoliutuvat ja peli muuttuu epäpelattavaksi nykiväksi paskaksi.

Eli ensimmäiset jolla DX12 toimii ovat Nvidian Maxwell ja AMD:n GCN 2nd kortit.
Ei niiden 1st gen GCN:lläkään pitäisi olla toimimatta, mutta sillä voi olla merkitystä että ne tukevat vain FL11_1:tä (kuten Kepleritkin ja 1st gen Maxwellit)
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
2 798
Ei niiden 1st gen GCN:lläkään pitäisi olla toimimatta, mutta sillä voi olla merkitystä että ne tukevat vain FL11_1:tä (kuten Kepleritkin ja 1st gen Maxwellit)
No tavallaan toimii mutta suorituskyky ihan paska verrattuna DX11 suorituskykyyn samassa pelissä.
Itse olin käsityksessä että ei pitäisi olla ongelmia.
Mutta se käsitys romuttu aika äkkiä kun R9 270,R9 270x, HD 7950 ja HD 7990:t tuossa testailin.
Tai R9 270(x) korteilla DX12 toimi paremmin mutta taas Vulkan huonommin.
Että liittyy jotenkin Tahiti kortteihin kuinka ne käsittelevät DX12:sta.
Kokeilin muutamia eri ajureitakin, mutta ei vaikutusta ongelmaan.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 130
Äänet särisee ja tuulettimet huutaa täysillä tän asentamisen jälkeen. Ei kiva. GTX 970m. Hmph.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
166 713
Viestejä
3 095 313
Jäsenet
57 204
Uusin jäsen
Matiaz

Hinta.fi

Ylös Bottom