NVIDIA julkaisi uudet GeForce 398.11 -ajurit näytönohjaimilleen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 377
nvidia-geforce-drivers-20171115.jpg



NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 398.11 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat GeForce 600 -sarjaa (Kepler-arkkitehtuuri) ja sitä uudempia yhtiön näytönohjaimia.

GeForce 398.11 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready -leimat Vampyr- ja Jurssaic World Evolution -peleille, sekä virallinen tuki G-Sync HDR -näytöille. Lisäksi ajureissa on uusi tai päivitetty SLI-profiili Warhammer: Vermintide 2:lle ja uudet tai päivitetyt 3D Vision -profiilit Jurassic World Evolutionille (Good), Railway Empirelle (Not recommended), Sea of Thievesille (Not recommended) sekä Vampyrille (Not recommended). Vampyrille on mukana myös 3D Compatibility 2DD -profiili (Excellent).

Ajurit korjaavat kaksi aiempien julkaisujen bugia, eli Hitman Pron kaatuilut SLI-kokoonpanoilla DirectX 12 -rajapinnalla ja HDR-tuella sekä Call of Duty: WWII:n toimimattomuus kolmen näytön Surround-tilassa. Ajureissa on tuttuun tapaan myös liuta tiedossa olevia bugeja, kuten Windows 10 -asennuksen rikkoutuminen, kun GeForce Titan (Kepler) asennetaan Threadripper-emolevylle. Voit tutustua kaikkiin bugeihin ja muutoksiin ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:
Jonnet ei muista. Vanhojen kunnon NVIDIA Detonator -ajureiden aikoihin ei todellakaan ollut mitään pelikohtaisia räätälöintejä. Hölmöltä se tuntuu yhä, että uusien ajureiden ominaisuuksissa mainitaan lähinnä "tuki pelille X". Eikös ne rajapinnat ole juuri sitä varten, että pelit käyttävät niitä, ja ajurit tukevat rajapintaa.
 
Jonnet ei muista. Vanhojen kunnon NVIDIA Detonator -ajureiden aikoihin ei todellakaan ollut mitään pelikohtaisia räätälöintejä. Hölmöltä se tuntuu yhä, että uusien ajureiden ominaisuuksissa mainitaan lähinnä "tuki pelille X". Eikös ne rajapinnat ole juuri sitä varten, että pelit käyttävät niitä, ja ajurit tukevat rajapintaa.

Ei se tainnut olla detonatorienkaan aikaan ihan noin yksinkertaista vaikka olisihan se kiva jos näyttisvalmistajat voisi pykätä yhdet täydelliset bugittomat superajurit jotka tukevat kaikkia rajapintoja (joissa ei tietenkään ole bugin bugia itsessään) joita sitten täydellisesti koodatut pelit käyttävät.

Nuo game readyt meinaa vaan että että ajureihin on lisätty optimointia ko. pelille + mahdollisia bugikorjauksia.
 
Jonnet ei muista. Vanhojen kunnon NVIDIA Detonator -ajureiden aikoihin ei todellakaan ollut mitään pelikohtaisia räätälöintejä. Hölmöltä se tuntuu yhä, että uusien ajureiden ominaisuuksissa mainitaan lähinnä "tuki pelille X". Eikös ne rajapinnat ole juuri sitä varten, että pelit käyttävät niitä, ja ajurit tukevat rajapintaa.
Ei ehkä mainittu erikseen että "tukee peliä x" mutta kyllä niitä nimenomaan optimointiin tuolloinkin peleille. Suurin ero nykyaikaan oli että nykyään sentään kaikki toimii ainakin perushyvin ajureilla kuin ajureilla, siihen aikaan ei ollut harvinaista että peliä vaihtaessa piti vaihtaa ajuritkin NVIDIAlla. Meanwhile 3dfx:n ajurit olivat aina rautaa
 
Ei ehkä mainittu erikseen että "tukee peliä x" mutta kyllä niitä nimenomaan optimointiin tuolloinkin peleille. Suurin ero nykyaikaan oli että nykyään sentään kaikki toimii ainakin perushyvin ajureilla kuin ajureilla, siihen aikaan ei ollut harvinaista että peliä vaihtaessa piti vaihtaa ajuritkin NVIDIAlla. Meanwhile 3dfx:n ajurit olivat aina rautaa

En nyt noinkaan sanoisi.. Voodoo rushille ei tullut ikinä täysin toimivia ajureita. Aina oli joku ongelma ja sitten piti vaihdella 2:n eri ajuriversion välillä.
Sitten kun 3Dfx kosahti, niin hyvin äkkiä tuli pelejä, joiden takia joutu luopumaan V5:sesta, kun oli nimenomaan ongelmia, jotka olisivat vaatineet ajuripäivitystä.
 
En nyt noinkaan sanoisi.. Voodoo rushille ei tullut ikinä täysin toimivia ajureita. Aina oli joku ongelma ja sitten piti vaihdella 2:n eri ajuriversion välillä.
Sitten kun 3Dfx kosahti, niin hyvin äkkiä tuli pelejä, joiden takia joutu luopumaan V5:sesta, kun oli nimenomaan ongelmia, jotka olisivat vaatineet ajuripäivitystä.
No juu, Voodoo Rush oli poikkeus ja toki asia muuttui sen jälkeen kun firma meni nurin, mutta pääosin kuitenkin rautaa. Tosin sekin sanottakoon ettei itselle tullut ainuttakaan peliä vastaan mikä ei olisi Voodoo3:lla toiminut ennen kuin se joskus vaihtui GF2 Ti:hin, en ulkoa muista minkä porukan ajureita käytin mutta hatusta veikkaisin että AmigaMerlinin Voodoo4/5 ajureita ainakin suurimman osan aikaa (siis sen jälkeen kun 3dfx oli mennyt jo nurin)
 
Jonnet ei muista. Vanhojen kunnon NVIDIA Detonator -ajureiden aikoihin ei todellakaan ollut mitään pelikohtaisia räätälöintejä. Hölmöltä se tuntuu yhä, että uusien ajureiden ominaisuuksissa mainitaan lähinnä "tuki pelille X". Eikös ne rajapinnat ole juuri sitä varten, että pelit käyttävät niitä, ja ajurit tukevat rajapintaa.
No, tuossa alempana on asia jo mainittu, mut itse ainakin pidin aiemmin selvyytenä, että pelit tehtiin tukemaan jotain rajapintaa ja ajureissa ei lueteltu erikseen pelejä. Lisäksi saattoi valita eri ajureilla millä rajapinnalla halusi pelin pyörivän. Glide oli useimmiten tosi hyvä 3D pelien kanssa.
Ellei peli ole tehty aivan päin persettä niin ei nuo Game Ready -optimoinnit tarjoa monestikaan kovin kummoisia parannuksia. Lähinnä siis pientä lopullista optimointia Nvidian puolelta. Helpompaa se on toteuttaa Nvidialla kuin jokaisen kehittäjän erikseen testata se peli niillä 100 kpl edelleen markkinoilla olevalla relevantilla näytönohjaimella. Olihan se eri asia joskus vuonna nakki ja keppi kun niitä näytönohjain malleja oli rajallinen määrä ja kehitys meni eteenpäin vähän eri tahtia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom