- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 22 382
Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Nykymaailmassa kaikki on jo ilmeisesti tehty, sillä erilaisia ”remake” ja remaster” uudelleenversiointeja vanhoista peleistä, sarjoista ja elokuvista putkahtelee esiin kuin sieniä sateella. Myös NVIDIA tarjosi oman lusikkansa soppaan viime syksynä, kun se esitteli RTX Remix -sovelluksen.
NVIDIA RTX Remix on suunniteltu mahdollistamaan DirectX 8- ja 9 -pelien remasterointi vaikka kotisohvalta käsin. Se tarjoaa työkalut, joilla vanha peli saadaan muokattua sopivaan kuntoon, jotta se voidaan renderöidä polunseurantaa (path tracing, säteenseurannan tyyppi) ja muita moderneja teknologioita hyödyntäen.
RTX Remix itsessään on osa NVIDIA Studio -kokonaisuutta, mutta se rakentuu kahdesta osasta: RTX Remix creator toolkit -työkalusta ja RTX Remix -käyttöympäristöstä, joka on vastuussa itse pelitilan kaappaamisesta, eri elementtien korvaamisesta sekä polunseurannan ja muiden RTX-teknologioiden syöttämisestä osaksi peliä.
Nyt NVIDIA on julkaissut RTX Remix -käyttöympäristön avoimena lähdekoodina GitHubissa. Se on vapaasti käytettävissä MIT-lisenssin ehtojen mukaisesti. Yhtiön mukaan avaamalla käyttöympäristön modaajat saavat laajennettua RTX Remixin yhteensopivuutta entistä laajempaan valikoimaan pelejä, mutta myös sisällyttämään siihen uusia ominaisuuksia. Voit tutustua NVIDIAn visioihin sen käyttökohteista tarkemmin lähdelinkin takaa yhtiön tiedotteessa.
Lähde: NVIDIA
Linkki alkuperäiseen juttuun