NVIDIA julkaisi GeForce 387.92 -ajurit näytönohjaimilleen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 893
geforce-drivers-20170125.jpg



NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 387.92 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat GeForce 400 -sarjaa ja sitä uudempia yhtiön näytönohjaimia.

GeForce 387.92 -ajureiden merkittävimmät uudistukset keskittyvät pitkästä aikaa uusiin ominaisuuksiin. Ajureissa on nyt tuki OpenGL 4.6 -rajapinnalle, HDR-tuki NVIDIA GameStream-ominaisuudelle Windows 10 -käyttöjärjestelmällä, Fast Sync -tuki SLI-kokoonpanoille ja tuen DirectX Intermediate Languagelle (DXIL). Ajurit parantavat lisäksi Vulkan-sovellusten toimintaa esimerkiksi alt-tabatessa 32-bittisillä Windows-käyttöjärjestelmillä.

Fast Sync tuki toimii Maxwelliin tai sitä uudempiin arkkitehtuureihin perustuvilla näytönohjaimilla. Maxwell-näytönohjaimilla ominaisuus toimii 4K:ta pienemmillä resoluutioilla ja uudemmilla kaikilla resoluutioilla. DXIL puolestaan vaatii Kepleriin tai uudempaan arkkitehtuuriin perustuvan näytönohjaimen ja se sisältää tuen DirectX 12 -rajapinnan Shader Model 6.0:lle sitä tukevilla näytönohjaimilla.

Ajureissa on mukana myös Game Ready -leimat Middle-Earth: Shadow of War-, The Evil Within 2- ja Forza Motorsport 7 -peleille sekä Game Ready VR -leima Arktika.1-pelille. Uusia tai päivitettyjä SLI-profiileita on puolestaan tarjolla Earthfallille, Lawbreakersille, Middle-Earth: Shadow of Warille, Nex Machinalle, ReCorelle, RiME:lle, Snake Passille, Tekken 7:lle, The Evil Within 2:lle ja We Happy Few:lle. Middle-Earth: Shadow of War sai myös uuden 3D Vision -profiilin (Not recommended), jonka lisäksi ajureissa on joukko 3D Compatibility Mode -profiileita.

NVIDIAn omien testien mukaan ainakin Forza Motorsport 7 lienee ansainnut Game Ready -leimansa, sillä ajureiden kerrotaan parantavan suorituskykyä pelissä jopa 15 - 25 prosenttia.

Voit tutustua ajureiden korjattuihin bugeihin ja tiedossa oleviin ongelmiin niiden julkaisutiedotteesta (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:
Kaatuu. Menee Geforce Experience heti mustaksi, kun itse päivitys alkaa.
 
Fast Sync on tervetullut ominaisuus. Tuntuu ainakin GTX 980 Ti:llä toimivan varsin mallikkaasti.
 
Fast Sync on tervetullut ominaisuus. Tuntuu ainakin GTX 980 Ti:llä toimivan varsin mallikkaasti.

Onhan tuo ollut jo kauan. Ihan loistava ominaisuus, käytän kaikissa peleissä joissa FPS nousee tarpeeksi korkeaksi (2x virkistystaajuus) että Fast Sync toimii kunnolla. Nyt tuli näköjään Fast Sync-tuki myös SLI:lle.
 
Onhan tuo ollut jo kauan. Ihan loistava ominaisuus, käytän kaikissa peleissä joissa FPS nousee tarpeeksi korkeaksi (2x virkistystaajuus) että Fast Sync toimii kunnolla. Nyt tuli näköjään Fast Sync-tuki myös SLI:lle.
Jotenkin mennyt vaan ohi tuo kokonaan. Mutta kerrankin tosiaan ominaisuus josta oikeasti on konkreettista hyötyä ja eron selkeästi huomaa. Myös se yllätti positiivisesti, että Fast Sync päällä input lag ei tuntunut nousevan yhtään, niinkuin lupailtiinkin :tup:
 
Jotenkin mennyt vaan ohi tuo kokonaan. Mutta kerrankin tosiaan ominaisuus josta oikeasti on konkreettista hyötyä ja eron selkeästi huomaa. Myös se yllätti positiivisesti, että Fast Sync päällä input lag ei tuntunut nousevan yhtään, niinkuin lupailtiinkin :tup:

Kyllä se sitä jonkun verran nostaa:

 
Otetaan 3GB versio niin loppuu se lattian pyyhkiminen, näkyyhän se selvästi että kyse on vain muistin loppumisesta :facepalm:
Joo, sen huomaa että muisti loppuu. Tosin se siltikin Furyä ja Polariksia nopeampi resoluutiosta riippumatta. Moni on toitottanut sitä miten GCN olisi niin ylivoimainen arkkitehtuuri DX12 peleille. Furyn suhteen tuo 4GB oli kyllä aika huono valinta tulevaisuutta ajatellen.
 
Joo, sen huomaa että muisti loppuu. Tosin se siltikin Furyä ja Polariksia nopeampi resoluutiosta riippumatta. Moni on toitottanut sitä miten GCN olisi niin ylivoimainen arkkitehtuuri DX12 peleille. Furyn suhteen tuo 4GB oli kyllä aika huono valinta tulevaisuutta ajatellen.
Kyllähän se GCN on monin tavoin parempi DX12:lla vrt NVIDIAn arkkitehtuurit (=saavat siitä suorituskykyä selvästi enemmän, ei tarkoita että olisi nopeampi kuin näyttis x), mutta ainakin toistaiseksi nuo DX12-pelit ovat suurimmaksi osaksi hätäisiä portteja DX11-engineistä eikä varta vasten DX12:lle suunniteltuja, mikä rajoittaa saatavia hyötyjä.
Fury tarttisi Vegan muistiohjaimen niin voisi mennä paremmin
 
Kyllähän se GCN on monin tavoin parempi DX12:lla vrt NVIDIAn arkkitehtuurit (=saavat siitä suorituskykyä selvästi enemmän, ei tarkoita että olisi nopeampi kuin näyttis x), mutta ainakin toistaiseksi nuo DX12-pelit ovat suurimmaksi osaksi hätäisiä portteja DX11-engineistä eikä varta vasten DX12:lle suunniteltuja, mikä rajoittaa saatavia hyötyjä.
Fury tarttisi Vegan muistiohjaimen niin voisi mennä paremmin
Fury X tainnu kuitenkin ensimmäisen kerran iskeä muistiseinään kiinni.
 
Kaatuu. Menee Geforce Experience heti mustaksi, kun itse päivitys alkaa.
Kokeile poistaa GF experience, täällä ainakin se tuottaa vain ongelmia. Jäätävää stutterointia, fps droppeja sekä kaatumista. Ilman sitä toimii kuin junan vessa.
 
Eipä tuntunu mulla toimivan nää yhtää.. korttina asus 1080. Pupg meni ihan kelvottomaksi pelaa ku nää asensi
 
Mistäs moisen Fastsync-ominaisuuden saa päälle? Jos tänään ehtis koklaamaan :) Experiencen jostain valikoista kenties?
 
Nvidian Fast Sync on tosiaan tarkoitettu korkean fps:n peleihin. Se toimii parhaiten, kun pelin fps on vähintään kaksi kertaa näytön virkistystaajuus (60Hz näytöllä 120fps tai yli).

Fast Sync käsittääkseni toimii siten, että se leikkaa ylimääräiset ruudut pois ja näytölle lähetetään vain virkistystaajuuden kanssa täsmäävät ruudut. Joka tapauksessa lopputulos on hämmästyttävän hyvä! Repeilemätön kuva, mutta silti lagiton hiirituntuma.
 
Nvidian Fast Sync on tosiaan tarkoitettu korkean fps:n peleihin. Se toimii parhaiten, kun pelin fps on vähintään kaksi kertaa näytön virkistystaajuus (60Hz näytöllä 120fps tai yli).

Fast Sync käsittääkseni toimii siten, että se leikkaa ylimääräiset ruudut pois ja näytölle lähetetään vain virkistystaajuuden kanssa täsmäävät ruudut. Joka tapauksessa lopputulos on hämmästyttävän hyvä! Repeilemätön kuva, mutta silti lagiton hiirituntuma.

Täytyypäs kokeilla tätä ominaisuutta :) Itselläni on FHD 60hz ruutu niin voisi toimiakin jos toimii kuvatulla tavalla :think:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 114
Viestejä
4 619 174
Jäsenet
75 992
Uusin jäsen
Dodoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom