Cirrus
Miksei maailma toimi asmilla?
- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 2 587
Joudunkohan nyt perumaan puheitani ja pyytämään anteeksi muutamalta osallistujalta. Tarkoitan @skl ja @P c L A Y E R pahoittelut vänkäämisestä
Tein nimittäin itse 3080:lla pikaisesti ilman pitempiä oikeita avg ottoja. Itsellä ”powerinsäästö” on käytössä vanhemmissa peleissä mitä pelailen mass effect 2 viimeksi. Siinä muistaakseni 3080 pitää keskimäärin jotain 1000MHz kelloja ja on siis hyvin hyvässä energiatehookkassa paikkaa käyrää.
Ajelin nyt raskaampia pelejä kuormarajoitettuna ihan nopeasti ilman kunnon avg ottoja. Ja äkkiseltään skaalautuminen taajuus-jännitekäyrällä ei ole ihan niin optimaalista. Kelloja tiputetaan vasta kun vehkeen kuormaa rajoitetaan paljon. On siis jopa todennäköistä että vaikka metron kuormaa vastaavalla avg fps:llä (ei ole tuota peliä) ajetaan kellot ylempänä ja siis huonommalla hyötysuhteella. Ja energiatehokkuudessa otetaan siis pataan. Ja minä otan pataan.
Minun käyrää ei ole nyt optimoitu kun yläpäästä tällä hetkellä, mutta sen ei oikeastaan kuuluisi vaikuttaa.
Tein nimittäin itse 3080:lla pikaisesti ilman pitempiä oikeita avg ottoja. Itsellä ”powerinsäästö” on käytössä vanhemmissa peleissä mitä pelailen mass effect 2 viimeksi. Siinä muistaakseni 3080 pitää keskimäärin jotain 1000MHz kelloja ja on siis hyvin hyvässä energiatehookkassa paikkaa käyrää.
Ajelin nyt raskaampia pelejä kuormarajoitettuna ihan nopeasti ilman kunnon avg ottoja. Ja äkkiseltään skaalautuminen taajuus-jännitekäyrällä ei ole ihan niin optimaalista. Kelloja tiputetaan vasta kun vehkeen kuormaa rajoitetaan paljon. On siis jopa todennäköistä että vaikka metron kuormaa vastaavalla avg fps:llä (ei ole tuota peliä) ajetaan kellot ylempänä ja siis huonommalla hyötysuhteella. Ja energiatehokkuudessa otetaan siis pataan. Ja minä otan pataan.
Minun käyrää ei ole nyt optimoitu kun yläpäästä tällä hetkellä, mutta sen ei oikeastaan kuuluisi vaikuttaa.
Viimeksi muokattu: