Morjensta kaikille! Nyt olen törmännyt mielenkiintoiseen ongelmaan.
Päivitin juuri innoissani uuteen näyttikseen ja heti ensimmäisenä testaamaan pelien pariin. Cs2:ssa laitoin nvidian monitorin päälle seuratakseni suorituskykyä. Fps alkoi 497 ja lopulta tippuu 250 ja vielä siitäkin välillä alaspäin.Monitori näyttää että näytönohjain käyttää vain 47w tehoa ja tämä vain toistuu ja toistuu. 3070 mikä on vanha näytönohjain peli toimii mainiosti ilman mitään ongelmia ja fps hakkaa 280-320 välillä mainiosti.
Olen nyt parina päivänä viettänyt useita tunteja googlaten ja etsien missä vika voisi olla. Olen poistanut näytönohjaimen ajurit vikasietotilassa, käyttää vanhempia ajureita. Päivittää Biossin, biossista valita käyttämään oikeaa pcietä ja vaikka ja mitä. Päälläni en ole sentään seissyt, mutta lähellä on että kone menee kohta parvekkeelle
Olette viimeinen oljenkorteni
Tietokoneen speksejä Asuksen emo 16gb ddr4 3600mhz
Prossu intel i5 12600k
PS corsairin 850 shift +80 gold
Uusi näyttis MSI dual 4070S vanha 3070 asus dual
Nvidialla oli jossain välissä ajureissa vastaavaa ongelmaa. Onko cs2 asetuksissa Nvidia reflex? Siihen jos laittaa +boost valinnan, niin näytönohjaimen pitäisi pitää kellot ylhäällä kuormasta riippumatta, joka vähentää myös latenssia prossun ollessa pullonkaulana ajoittain. Näytönohjaimeen viittaa kun kerran se laskee tehot noin alas.